Musta tuntuu, että mulla on Nousumerkki vaikuttanut koko ikäni... Olen siis
. Koko ikäni olen ollut se hiljainen ja nöyrä puurtaja, joka jaksaa ja jaksaa, tekee koko ajan jotain, kunhan kokee itsensä hyödylliseksi tai tietää, että puurtamisesta seuraa palkkio
Olen
, lapsena olin kaikkea muuta kuin leijonamainen! Olin enempi Jouskari-Skorpioni (kartan hallitsija
8. huoneessa
, eli vahva 8. huone!). Toisaalta olin aina se muksu, joka kolusi kaikki lähiseudut ja ojanpenkat (ja porukat oli sydän syrjällään, että minne se on taas kadonnut??!) sekä etsi ja oppi koko ajan jotain uutta luonnosta. Kaikki tuli etsittyä ja kokeiltua ja muksuna olin oikea kävelevä pikkuopettaja. Kerroin kaikille, mitä kaikkea olen tänään löytänyt ja mitä kaikkea osaan, kunnon kävelevä tietopankki - perus-Jouskarimeininkiä
Päiväkodissa, "lukkojen" takana, haaveilin usein, että saisin olla vapaa, kuten pihan ohi kulkevat ihmiset, päättää omista menemisistä ja tulemisista...
Toisaalta olin hyvin skorpionimainen, sillä kaikki salamyhkäinen on aina kiinnostanut, kaikki se, mistä ihmiset vaikenevat. Tutkia asioista pinnan alta, löytää totuuksia. Kuunnella ihmisiä ja löytää oikea viesti sanojen välistä. Käyttäytymismallit kiehtovat. Seksi on kiehtonut jo hyvin nuoresta iästä (vahvan 8. huoneen teemoja?). Viihdyin paljon myös yksikseni pohdiskelemassa asioita, haaveilemassa ja löytämässä kaiken tarkoitusta.
No, leijona ehkä siinä mielessä, että tunnepurkaukset oli SUURIA ja näyttäviä - vielä tänäkin päivänä aiheutan ykkösluokan draamaa, jos hermo menee
Olen pirun temperamenttinen, kunnolla suuttuessa kunnon raivopää (sit lentää tuolit ja lautaset - ompi vielä tuo raivohullun aspekti
kartalla tarkkana...), mutta vielä enempi ailahtelevainen - onhan mun DC:n hallitsija juurikin oikukas
, joka sijaitsee 7. huoneessa - huhhuh!
Teininä olin aika perus-Jouskari Kaurismausteella - aina valmis lähtemään vaikka minne, tekemään ties mitä. Niin kauan, kun hommassa oli jotain järkeä. Omatunto ja järki on mulla aina hyvin nopsaan astunut mukaan kuvioihin, mulla on moraali kuitenkin ollut aina varsin korkea. Seurallinen ja höpsö (Jouskari), mutta silti aina järki päässä ja luottamuksen arvoinen (Kauris)
Kiltti olen kuitenkin aina ollut.
Nykyisin olen varmaan kaikkea, tilanteesta riippuen. Niin Aurinko-, Kuu- kuin Nousumerkkiäkin, Nousu tosin iän mittaan vaan vahvistunut.
Terkuin,