Mietin, että ehkäpä tämä chakra tuntuu vaikeammalta lähestyä kuin nuo muut, sillä tosiaan käsittelemme tätä tällä hetkellä ja se tuntuu ehkä vieraammalta kuin nuo edelliset. Olen itse asiassa itsekin ihmetellyt, miksi tästä chakrasta keskusteleminen tuntuu niin hankalalta. Tai no hankala on ehkä vähän väärä sana, mutta jollain tapaa on vaikeaa päästä aiheeseen käsiksi. Muihin keskusteluihin näistä chakroistahan on tullut erittäin paljon viestejä, mutta tämä tuntuu jääneen niitä vaille. Tiedä sitten, mistä johtuu, onko se juuri se työstäminen mitä tällä hetkellä teemme.
Itse olen ainakin huomannut, että yksilön tasolla tämän chakran asiat ovat olleet pinnassa. Jos puhutaan siitä seitsämän vuoden kierrosta, niin sen mukaan olisin juuri tämän chakran kohdilla ensimmäistä kertaa elämässäni ja sen on todella huomannut. Aika usein esimerkiksi nukahdan siihen, että reikihoitoa itselleni tehdessä käteni aivan kuin mangneetin tavoin ohjautuvat juuri sydänchakran kohdille ja siihen sitten yleensä simahdankin. Teen siis itselle yleesä sellaista intuitiivista reikiä. Toisaalta olen myös kokenut vahvasti tämän chakran "aikana", että minulla on ollut tarve antaa anteeksi sekä itselleni, että muille. En ole jaksanut enää roikkua vanhassa. Tämä on osittain tapahtunut aivan itsestään. Tavallaan on päästänyt sieltä sydämestään ne asiat, jotka sen valoa ovat häirinneet. Ja oikeastaan koenkin nyt näkeväni kaiken selvemmin omassa elämässäni.
Tavallaanhan voisi ajatella, että omalla sydämellämme on mahdollista nähdä asioita, joita muuten ei ole mahdollista. Enkä oikeastaan koe, että se tarkoittaisi sitä, että näkisi maailman tunteidensa kautta, vaan lähinnä intuitiivisemmin rakkauden kautta, mikä toki kuulostaa kliseiseltä, mutta toisaalta näin olen kokenut.
Jollain tapaa tämä sydänchakran aika on ainakin minulle ollut sellaista rauhoittumisen ja kuuntelemisen aikaa. Tavallaan keskustelua käydään enemmän itsemme kuin ulkomaailman kautta, ainakin noin sanallisesti. Olen ollut harvinaisen hiljainen ja rauhallinen.
Tuo kanavointi kyllä oikeastaan kiteyttää aika hyvin mitä olen viimeisten viikkojen aikana kokenut.