Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Aurinkohuone ja sen asukkaat  (Luettu 132020 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #60 : 21.04.2010 18:14:57 »

[quote
Keinuttaisikohan se vielä joku päivä purjeveneen auringon valoon.  :Smiley
[/quote]

Kyllä varmasti!!!! Kheiron on kartallasi kuin lempeä aurinko!  smitten smitten

Muoks...nimittäin jäi sanomatta että Kheironisi on viriilin, eläväisen ja ulospäinsuuntauvan Kaksosen merkissä!
« Viimeksi muokattu: 21.04.2010 18:22:55 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #61 : 21.04.2010 18:18:00 »

Lainaus
Mistä muuten moiset päätelmät?

Kuulkaahan, huomasin erään jutun nimittäin! Nythän on perääntyvä Merkurius. Tuolla sen topikissa pähkäiltiin sellaista, että jos synt.kart. on myös perääntyvä Merkurius, se ei jarruta, vaan vauhti vain kiihtyy.

Joten vähän järjettömästi suollan tulemaan intuition kautta. Mielikuvat liikkuvat. Joten älkää ottako liian vakavasti. Tosin taustallla on vähän jotakin tietoa. Wink Tässä opettelen lisää.

Nöyrimmästi.  coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 21.04.2010 18:23:34 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #62 : 21.04.2010 19:30:14 »

Mielenkiintoinen aihe ja ihania mielikuvia, Esmiralda! Tulkitsetko minunkin "leikkihuonettani"?  aurinko vesimies on yksin 11. huoneessa, tai no... onhan siellä mm. Diana-asteroidi, arkkityyppinen Artemis  Wink

 aspect_tri  askendentti aspect_con mars kaksoset (12. huone)
 aspect_sex  jupiter aspect_con chiron oinas (12. huone)
 aspect_sex Dsc aspect_con neptunus jousimies (6. huone)

Maarita, en tiedä onko Auringon yksinäinen huone yksinäisyyttä (näissä jutuissahan sitä voi testailla), riippuu varmaan aspekteistakin, mutta 11.huoneessa sen loisto on ollut heikompaa. Se kirkastuu vanhemmalla iällä, kun on saanut enemmän itsevarmuutta ja oivaltanut, kuinka paljon kaikki on itsestä kiinni ja löytää ihanan itsensä.

Pakko kommentoida tätäkin - niin totta! Siinä missä nuoruus meni elämän solmuja availlessa, tunnen nyt eläväni elämäni parasta aikaa. Vanheneminenkaan ei pelota, kun on niin utelias elämälle  Smiley
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #63 : 21.04.2010 20:29:32 »

Minerva, terve! Metsästyksen jumalatar!  Wink Väkistenkin innostuu noihin asteroihin, kun ne ovat niin viehkeitä ja itsekin aina innostunut arkkityypeistä.

Joten kaivoimpas esiin erään kirjan 'Sisäinen jumalatar'.... :Smiley

Mutta tuossa jo toitkin julki Maaretille kirjoittamaani. Sinulla Vesimies! Olisit varmaan ollut lapsena onnellinen isoista valoisista huoneista, avarasta pihamaasta, paljon vihreää nurmikkoa vapaasti juosta. Jos et ollut näin onnekas, niin luulen, että olet tykännyt leikkiä eräänlaisia roolileikkejä, penkonut äidin vanhaa vaatevarastoa ja teekeillyt peilin edessä ollen milloin mitäkin mieleen tulee ympäri maailman. (?) Olet luonut siihen ehkä kavereitakin. Se tulee mieleen tuosta iloisista Jupiterin ja Dsc askendeista. Aivan kuin olisit välillä elänyt menneissäkin elämissä, mistä tietää!

Sitten nuo asteroidit; Diana ja Artemis, nehän ovat molemmat metsästyksen jumalattaria, toinen Kreikan, toinen Rooman. Huhhuh noita aseitasi! Oletkohan jo lapsena suojellut jotakin, reviiriäsi, huonettasi, pihamaatasi, kotisi salaisuuksia, itseäsi? Toisaalta juuri tämä Diana on varjellut sinua! Sillähän on parantavaa voimaa. Kukahan on lohduttanut pikku Minervaa, kun illalla ei uni tule? Diana on myös urheilullinen. Ehkä olet myöhemmin kiinnostunut liikunnasta, jopa loistanut siinä. Aurinkohuoneesi Artemishan onkin vähän poikamainen! Artemis on opettanut sinulle tarkkanäköisyyttä ja hiljaa seuraamista. Kaunis on Aurinkohuoneesi! smitten

Tämä on pakko sanoa sinulle kuten se on kirjassa, Artemiksen neuvo: Älä koskaan päästä itseäsi sen ikäiseksi, ettet muka voisi istahtaa ihailemaan perhosen lentelyä tai kauriin vasaa metsän reunassa. Pidä hengissä pieni tyttö sisälläsi, niin myös nainen sinussa on tasapainoinen ja varma!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #64 : 21.04.2010 20:40:35 »

Nyt sitten pitänee kertoa Junostakin, mutta vähän eri näkökulmasta kuin astrologisen, nimittäin arkkityyppisestä ja jokainen voi miettiä, miten se heijastaa tunnelmia Aurinkohuoneessa.

Jossakin sanoin, että ukko-Juno (tarkoitin sillä aviopuolisioa tai siis vaimona olemista), huono sanavalinta.

Juno on myös naiseuden jumalatar. Ja Juno oli kreikkalaisten jumalien joukosta se, joka oli naimisissa Jupiterin kanssa. Tämä voisi olla hieno liitto, jos sillä on hyviä aspekteja Jupiterin kanssa. Juno Aurinkohuoneessa on mukava ystävä. Se opastaa sinua nauttimaan elämästä ja itsestäsi kaikin puolin (mikäli muistan, mm. Sashalla oli Juno tässä). Juno pitää huolen, että tämän huoneen ikkunasi ovat sopivasti auki  ja raikas ilma tulee huoneeseen. Se voi pitää huolta myös siitä, että esiinnyt noissa ikkunoissa kauniina ja avosylin. Mukava tulla kylään!  EN TARKOITA MITÄÄN REBERBAHNIA!  Grin
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #65 : 21.04.2010 20:57:42 »

Ceres taas, joka on viljan ja äitiyden jumalatar, ja joka minullakin kartalla on kuin ovelle koputtelemassa eli melkein  8. ja 7. huoneen rajalla. (Onkin saanut koputella, sillä olin yli 30 kun aloin äidiksi!) Siksi en ihmettelisi, jos Ceres on Aurinkohuoneessa, sinne ovat sydämellisesti tervetulleita vieraat. ( Jos ei sitten ole hankalia aspekteja muualle.) Sekä Ceres kasvattaa vieraanvaraisuutta, ehkä pikkuinen siellä voi ojentaa toiselle vaikka rakkaimman lelunsakin omaksi. Kuvittelen myös, että jo pienestä kannat tähän huoneeseen kukkia ja purnukoita. Puutarha voi kiinnostaa! Tämä kuvaa myös henkistä kasvua, varsinkin 8. huoneessa jossa muutoinkin tutkaillaan itseä.

Pallas Athene antaa Auringon rinnalla vain lisävoimia (tietenkin jos on hyvät aspektit muihinkin). Se antaa myös pitkäjännitteisyyttä ja päättäväisyyttä.

Vestaa tutkailen myöhemmin.

Tuli mieleen, että tuolla AThaMaaritilla taisivat olla kaikki nämä siellä Aurinkohuoneessa. Hurja tyyppi!  Grin
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #66 : 21.04.2010 22:56:42 »

Esmiralda, uskomattoman hyvin kirjoitit  smitten  Ihan kuin olisit sukeltanut lapsuuteeni ja poiminut sanasi sieltä - totta joka sana. Valoisat huoneet ja pihanurmet oli, samoin iso äidin vaatehuone, todellinen pikkutytön aarreaitta  Wink ... Samoin oli myös se soturi. Näin jälkeenpäin kun ajattelen lapsuuttani ja käyn itsepuhelua sisäisen lapseni kanssa, huomaan ottavani juuri tuollaisen suojelevan ja vahvistavan Artemis-roolin. Enpä ole osannut peilata asiaa aiemmin aurinkohuoneen kautta, sillä Auringon ja Dianan välillä on 30 astetta ja tulkitsen yleensä vain pääaspektit... mutta mutta... niin vain osuvat palaset kohdalleen. 

Kiitos paljon tulkinnastasi  angel
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #67 : 21.04.2010 23:46:56 »

Ole hyvä. Ehkä joku osa minusta joskus syöksyy vesimaisemistani ylös siivilleen ja näkee jotakin... :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #68 : 22.04.2010 09:22:53 »

Esmiralda, viitsisitkö vilkaista minunkin suhteita asteroideihin?
Siis  aurinko huoneeseen liittyen
Kartta liitteenä:
« Viimeksi muokattu: 22.04.2010 09:24:30 kirjoittanut Ippuska » tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Kettumaaria
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8



Profiili
« Vastaus #69 : 22.04.2010 11:36:50 »

Minun aurinkoni sijoittuu 4. huoneeseen, merkuriuksen kanssa. Ovat lähellä ICtä sekä Khironia, joka ICllä. Kaikki nämä siis ravussa. Ja kaksosissa, 2. huoneessa jupiter hengailee ja koputtelee.
 Tekevät oppositiota kauriiseen MClle, jossa 9. huoneessa  neptunus saturnus uranus kimpassa kaikki.
 

 Lapsena olin kauhean mielikuvituksellinen, omassa maailmoissani oleva mutta suuressa lapsijoukossa huomaamattani tyranni.  saturnus kauriissa heh.
 Kirjoittelin kovasti satuja ja tekstejä jo hyvin nuorena ja kirjoittaminen ja lukeminen olikin intohimoni.
Tein myös koulussa meidän luokan lehteä joka oli aika hauskaa. Olin kuitenkin aika outo lapsi ja edelleenkin minulla on oudonlinnun leima. Tiedä sitten johtuuko uranuksesta vai mistä...

Tuo Khiron minua kiinnostaa ja olenkin miettinyt, onko se syynä pari viime vuotta sitten puhjenneelle terveysintoilulle. Ajattelen kauheasti sitä mitä ruokaa pitäisi syödä, mikä pitää terveenä, lopetin lääkkeiden käytön ja siirryin luontaislääkintään. Khironin opposition aikoihin, 2003 tammikuussa harkitsin jopa luontaisparantajaksi kouluttautumista.
 Nykyjään käyn akupunktiossa ja syön pollenia ( siitepölyä) pitääkseni heinänuhan loitolla!  Wink
« Viimeksi muokattu: 22.04.2010 11:38:59 kirjoittanut Kettumaaria » tallennettu

Only freedom can bring us all together.
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #70 : 22.04.2010 12:08:36 »

Ajattelen kauheasti sitä mitä ruokaa pitäisi syödä, mikä pitää terveenä, lopetin lääkkeiden käytön ja siirryin luontaislääkintään.

Kuulostaa ihan itseltäni. Minulla on ceres neitsyt 2. huoneessa, tulipa tässä juuri mieleen, että voisiko olla paljonkin asialla?  Huh Missä sinulla on Ceres?

Tuo Cereksen symboliikka on mielenkiintoinen (maanviljelyksen jumalatar), kun oma terveys on näyttänyt löytyneen viljattomasta elämäntavasta.  :Smiley
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Kettumaaria
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8



Profiili
« Vastaus #71 : 22.04.2010 12:47:33 »


Kuulostaa ihan itseltäni. Minulla on ceres neitsyt 2. huoneessa, tulipa tässä juuri mieleen, että voisiko olla paljonkin asialla?  Huh Missä sinulla on Ceres?

[/quote]

Minulla  ceres löytyy kaksosista, ykköshuoneesta. Ehkä sillä on jotain tekemistä tämän terveysintoilun kanssa.  Onhan se liitetty huolenpitoon ja ravintoon, yms. Eikös Ceres viittaa Demeteriin kreikan tarujen mukaan?

Mutta silti väittäisin että tällaiset itselääkintäjutut liittyisi myös Khironiin. Olihan Khiron tarun mukaan se joka toi ihmiselle lääketieteen ja mahdollisuuden itseparannukseen.
 Missä sinun Khiron on?
tallennettu

Only freedom can bring us all together.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #72 : 22.04.2010 13:04:37 »

 aurinko  jupiter  2 ja muutakin siellä, (isoin huone)

talous ehkä kiinnostaa eniten.. hengen ohella- -  (aina ärsyttää jos mikään rajoittaisi)
« Viimeksi muokattu: 22.04.2010 13:07:44 kirjoittanut ^Célestine^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #73 : 22.04.2010 13:11:06 »

Kuulostaa ihan itseltäni. Minulla on ceres neitsyt 2. huoneessa, tulipa tässä juuri mieleen, että voisiko olla paljonkin asialla?  Huh Missä sinulla on Ceres?

Missä sinun Khiron on?

chiron kaksoset 10. huoneessa. Tunnen kutsumusta toteuttaa näitä ruokavalio- ja vaihtoehtolääketiedejuttuja ammatillisessa mielessä, ja sen puolesta tuo sijainti mielestäni puhuukin. Saa nähdä tuleeko koskaan toteutumaan, se olisi sitten alanvaihdoksen paikka  :Smiley
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #74 : 22.04.2010 15:09:28 »

Moi Esmiralda!

Mulla on aurinko skorpioni:ssa 1. huoneessa aspect_con askendenttivaaka. Mulla on mielestäni hyvä itsetuntemus ja oon aika sinut vahvuuksieni ja heikkouksieni kanssa. Tottakai tulee hetkiä kun mietin jotain heikkouttani ja harmittelen miksi mun pitääkin olla tällainen, mutta ei siinä yleensä kauaa mene kun käännän heikkouden vahvuudeksi ja löydän asiasta valoisan puolen. Mulla on tosi selkeä kuva itsestäni, eikä sitä muut pysty pahemmin heilauttelemaan. Mua voi sanoa rumaksi tai kauniiksi, tyhmäksi tai viisaaksi, eikä sellaset lausunnot vaikuta muhun hetkeä pidempään. Posiitiivinen palaute saa toki hyvälle mielelle ja negatiivinen huonolle, mutta kaikenlaisen mylläkän jälkeen olen taas omana itsenäni, sellaisena kuin itseni määrittelen. Tottakai ympäristö vaikuttaa muhun ja kasvuuni, mutta kaikki suodattuu itseni kautta, enkä siis ole vaikutteille kovin altis ja mahdoton manipuloitava.

Mä en tiedä kuinka paljon tuo auringon sijainti vaikuttaa siihen, että multa saa hyviä kannustuspuheita kun mä löydän aina sen valon. Ongelmana tuossa on se, että sitten kun itse tarvitsisin kannustusta läheiset eivät sitä ehkä huomaa kun heillä on se kuva ihmisestä, joka aina pärjää ja pystyy ajattelemaan positiivisesti.

Sitten kun miettii tuota venus:n sijaintia ja aurinko aspect_con askendentti vaaka niin se vois ainakin osaltaan vaikuttaa siihen, miten mun arvomaailma on niin osa itseäni. Se kulkee vahvana koko ajan mukanani ja olen tosi tinkimätön sen suhteen. Nämä tekijät vaikuttaa varmaan myös siihen miten kauniina maailman ja ihmiset näen. 1. huoneen Venuksesta sanotaan usein, että olisi puoleensavetävä ulkoisesti. On mua joskus hyvännäköseksi sanottu, mutta kai meitä kaikkia on? En koe olevani erityisen puoleensavetävä, mutta osaan ehkä korostaa parhaita puoliani. Ja niitä kauniita asioitahan löytyy meistä jokaisesta. Hassua sanoa, että mulla on silmää kauneudelle kun katsojan silmässähän se on, mutta jos nyt vähän yleistetään niin sitä multa mielestäni löytyy. Olis kiva olla stylisti ja usein meikkaan ja laitan kampauksia muille ja vastailen kysymyksiin asukokonaisuuksista. Minä, joka julistan sisäisen kauneuden tärkeyttä eikä mun arvostusta saa ulkonäöllä, omaisuudella tai statuksella. Mutta saa sitä laittautuakin Smiley Mä näen ihmisen kaiken takana ja arvostan sellaista hyvyyttä, jota ei rahalla saa. Ja sille hyvyydelle mulla mielestäni vasta silmää onkin. Tai pahuudelle. Tämä taitaa olla tätä perusskorpionijuttua, että ei mua ihmiset pääse helposti yllättämään.

Tällasia ajatuksia tuli itelle nyt mieleen. Olis tosi kiva kuulla Esmiraldan ja muidenkin mietteitä! Muita aurinko:n aspekteja ovat aspect_squ keskitaivas ja aspect_sex jupiter.      
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: