Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Karman puhdistus?????  (Luettu 47339 kertaa)
0 jäsentä ja 26 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 27.09.2013 09:30:46 »

Pitipä ihan googlettaa tuo Eklektikon kovasti liputtama harmoninen konvergenssi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Harmonic_Convergence

Itse suhtaudun yhtä epäilevästi kuin kaikkiin muihunkin amerikkalaisten mystifioimiin Maya-kalenteriprofetioihin.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 27.09.2013 09:37:54 »

Pitipä ihan googlettaa tuo Eklektikon kovasti liputtama harmoninen konvergenssi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Harmonic_Convergence

Itse suhtaudun yhtä epäilevästi kuin kaikkiin muihunkin amerikkalaisten mystifioimiin Maya-kalenteriprofetioihin.

Astroseppo sitä liputti myös aikoinaan kun oli ajankohtaista, siitä löytyy jostain tämän sivuston kätköistä hänen kirjoittamansa artikkeli, samoin siitä on puhunut aika moni kanava.

Se harmoninen konvergenssi ei ole tässä nyt pointti millään muulla tavalla kuin sillä, että se oli se hetki jonka jälkeen ne värähtelyt lähtivät nousuun niin kovalla vauhdilla että tuli mahdolliseksi tehdä asioita, joita ei koskaan ennen ihmiskunnan historiassa ole voinut tehdä.

Kuten vaikkapa nyt sanoutua irti karmastaan ja siirtyä seuraavaan vaiheeseen, eli kanssaluomiseen.

Mutta ei ole pakko, ei. Voisin kuvitella esim. draamanarkkarin haluavan mielellään pitää kiinni ihmissuhdesotkuja aiheuttavasta karmasta.  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 27.09.2013 10:16:57 »

Karman hyvä puoli on siinä, että se antaa mahdollisuuden kasvuun, kehitykseen ja suhteiden tasapainotukseen. Se opettaa eettisyyttä, empaattisuutta ja vastuuta. Draama kyllä loppuu, kun yhden elämän osalle otettu karma on setvitty ja niistä mahdollisesti saadut työkalut on otettu käyttöön. Ei ole minunkaan elämässäni ollut erityisiä ihmissuhdesotkuja moneen vuoteen. Voi minulla silti olla vielä karmaläksyjä tälle elämälle setvittävänä. Asiahan voi mennä niinkin, että joku, joka on tehnyt minua kohtaan jotain väärin, haluaa nyt korvata tekonsa (ja näin on käynytkin). En erityisesti kannata mitään taikasauvan heilautuksia, joilla yritetään päästä ikävistä asioista mahdollisimman helpolla eroon.
tallennettu

www.horoskooppi.com
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 27.09.2013 10:31:06 »

Juu, kyllähän se karma opettaa ja voivat ne ihmissuhdesotkut laantua muutenkin. Karma on mielestäni todella hieno systeemi, ei siinä mitään. Mutta nyt on niitä vaihtoehtojankin siis olemassa: Niille jotka haluvat ryhtyä oppimaan aivan uudella tavalla on nyt vain tarjolla myös se kanssaluominen. Oppiminen ei silti lakkaa.

Ja tämä taikasauvan heilahdus, kuten sitä kutsut, saattaakin kiinnostaa vain niitä joilla ei ole enää karmasta paljoa opittavaa. Uskon itse, että ihmiset yleensä tekevät juuri niinkuin on tarkoituksenmukaista heidän oman senhetkisen tilanteensa kannalta. JOs karmasta on vielä jotain opittavaa, niin ihminen ei ehkä kiinnostukaan siitä irti pääsemisestä.

Mutta minä olen tässä inkarnaatiossa vain ja ainoastaan maksanut karmaa takaisin, ottanut sitä niin paljon maksettavaksi että se meinasi aikoinaan viedä hengen. Ja jos nyt joku ihmettelee mistä tiedän että olen vain maksanut karmaaenkä tehnyt sitä, vastaus on tämä: Karmaa syntyy kun puuttuu toisen ihmisen vapaaseen tahtoon (jätän nyt yksinkertaistuksen vuoksi pois tässä itseen kohdistuvan karman, eli kun ryyppää tulee krapula, ja puhun vain ihmisten välisestä karmasta).

MInä en ole tässä inkarnaatiossa koskaan puuttunut toisten vapaaseen tahtoon. En ole manipuloinut, uhkaillut, syyllistänyt, kiristänyt enkä käyttänyt fyysistä väkivaltaa puuttuakseni toisten vapaaseen tahtoon. Olen antanut ihmisten tehdä sitä mitä tekevät ja myös estänyt heitä tekemästä karmaa kanssani eli en ole antanut toisten myöskään puuttua omaan vapaaseen tahtooni. Näin jälkiperspektiivillä katsottuna tämä karma-asia selittää aika paljon siitä millä tavoin toimin ihmisten kanssa kaikki ne vuosikymmenet silloin agnostikkona kun en uskonut yhtään mihinkään. Juu, outolintuhan minä tavallaan olenkin, ihmiset tuntuvat pitävän jotenkin ihan normaalina esim. syyllistämällä  manipulointia.

En halua puuttua toisten vapaaseen tahtoon edes silloin kun sitä tarvittaisiin, eli lasten kanssa. Yksi tärkeä syy sille että olen vapaaehtoisesti lapseton on se, että en halua olla edes sitä tarvitsevan lapsen rajojen asettajana. Vähän on semmoinen olo että maksupuolella puhtaasti on oltu  jo  jokusen inkarnaation ajan, sikäli voisi ajatella että meikäläinen on karmasta jo oppinut se mitä siitä on opittavissa, joten on aika siirtyä seuraavaan vaiheeseen. Kuten olen tehnytkin.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #19 : 27.09.2013 10:53:47 »

Karma alkaa jo kuullostamaan miltein fatalismilta, että loppujenlopuksi olen jonkun voiman ohjaamana jolle en voi mitään muuta kun ottaa kaiken vain vastaan ja ajatus siitä vapautumisesta olisi jonkun toisen käsissä?
Miksi emme vain voi uskoa siihen yksinkertaiseen ja rakkaudelliseen asiaan että olemme täällä vapaaehtoisesti auttamassa ja oppimassa ja että kaikki on puhdas sopimus sielujen kesken. Jotenkin koen että karma sitoo liikaa maan piiriin ja sen takia moni ehkä kokee sen ahdistavana. No mutta, minä jatkan harjoituksia  Grin
Mutta sen olen nyt oppinnut että teen kaikkeni että en enää puutu kenenkään vapaaseen tahtoon, lapsia ei lueta.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 27.09.2013 11:19:15 »

Hööö... minusta me kyllä enemmän ohjaamme itseämme. Ellen puutu toisen vapaaseen tahtoon ei tule karmaa. Ei se mikään voima ole vaan syyn ja seurauksen laki:
Syy: Puutut toisen vapaaseen tahtoon
Seuraus: Hän saa myöhemmin tehdä saman sinulle

Oppimisen välinehän se karma nimenomaan on; se opettaa olemaan puuttumatta toisten vapaaseen tahtoon, minkä jälkeen mielestäni vasta kunnolla mahdollistuu se että voimme auttaa toisia.

Karma ei sulje pois sielunsopimuksia, nämä asiat ovat olemassa yhtä aikaa.
Karma ei sulje pois sitä että totta tosiaan, olemme täällä täysin vapaaehtoisesti.

Vapautuminen on VAIN sinun omissa käsissäsi; voit sanoutua irti siitä karmasta jota on vielä jäljellä.
tallennettu

Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 27.09.2013 11:25:32 »

Vapautuminen on VAIN sinun omissa käsissäsi; voit sanoutua irti siitä karmasta jota on vielä jäljellä.

Juuri näin! Paitsi että en usko karmaan enää vain päätin putsata sisäisyyteni ja uskoa toisin ja VOILA!  smitten
tallennettu

Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 27.09.2013 11:29:36 »

No mutta, voihan olla että se tuotta ihan tasan saman tuloksen kuin karmasta irtisanoutminen.  Smiley

(Toisaalta: En menisi itse kokeilemaan katolta hyppäämällä toimisiko apuna että lakkaan uskomasta painovoimaan.
Karma on automaatti vähän niinkuin se painovoimakin, ei olento tai monimutkainen järjestelmä.)
tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #23 : 27.09.2013 11:32:54 »

[
Mutta ei ole pakko, ei. Voisin kuvitella esim. draamanarkkarin haluavan mielellään pitää kiinni ihmissuhdesotkuja aiheuttavasta karmasta.  Grin

Jos sinä käytät sanaa 'karma" viittaamaan ensisijaisesti ihmisuhdesotkuihin tai niiden aiheuttajaan, se poikennee kyllä lähes kuin yö päivästä siitä, miten käsitettä  käytetään hindufilosofiassa...

Miksi olisi pakko käyttää hindufilosofian terminologiaa, jos se on omiaan aiheuttamaan
sekaannusta?

coolsmiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 27.09.2013 11:43:20 »

Niin poikkeaa ja onneksi poikkeaakin, hindufilosofian karmakäsite on melko kuvottava kontrolliväline.

Hindufilosofian karman-käsite mahdollistaa sen, että eliitti riistää luksuksensa suurten massojen selkänahasta ja perustelee tämän sanomalla 'teet vain kiltisti niinkuin käsketään tai muuten synnyt seuraavassa inkarnaatiossa vaikka torakaksi, teet kiltisti niinkuin  käsketään, niin sinut palkitaan tulevassa inkarnaatiossa.'

Hindufilosofian karma on luokkayhteiskunnan massojen kontrollointiin tarkoitettu väline, samoin buddhalaisuuden karmakäsitekin. Ja niin muuten on kristinuskon taivas/helvetti systeemi myös: "Teet kiltisti mitä käsketään niin pääset taivaaseen. Ellet tee, joudut helvettiin."
tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 27.09.2013 11:45:51 »

Miksi emme vain voi uskoa siihen yksinkertaiseen ja rakkaudelliseen asiaan että olemme täällä vapaaehtoisesti auttamassa ja oppimassa ja että kaikki on puhdas sopimus sielujen kesken.

Sitäkin. Kyllä tänne maan päälle tullaan jonkinlaisen suunnitelman tai tiekartan kanssa. Eihän täällä olossa olisi muuten paljonkaan järkeä. Se on sitten eri asia, kuinka hyvin suunnitelma saadaan toteutettua, etenkin kokematon sielu voi tehdä virhearvioita vaikka oppaansa avustuksella suunnitelmaa tekisikin. Ja karma sitoo kyllä vahvasti maan päälle. Hypnoosikertomuksia lukiessa näkee, että jos sielu tietää edessä olevan karmisen elämän, niin oppaat joutuvat käyttämään kaiken suostuttelutaitonsa, jotta tämä ylipäänsä saataisiin jotakuinkin vapaaehtoisesti inkarnoitumaan. Mutta karmankin puitteissa on vara valita, miten sen hoitaa. Ei se ole mikään silmä-silmästä -laki.
tallennettu

www.horoskooppi.com
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 27.09.2013 11:49:07 »

Miksi olisi pakko käyttää hindufilosofian terminologiaa, jos se on omiaan aiheuttamaan
sekaannusta?

Hinduilla ei ole yksinoikeutta sanaan karma, samoin kuin kristityilläkään ei ole yksinoikeutta sanaan Jumala. Sekaannukset on vältetty esim. tässäkin ketjussa ihan vaan sillä että olen aina kertonut mitä juuri minä karmalla tarkoitan. Jos se ei riitä, niin se on voi voi. Jokainen joka lukee viestini ymmärtää kyllä mitä minä sillä tarkoitan, eli turhaa nillitystä.
tallennettu

Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #27 : 27.09.2013 11:50:55 »

No mutta, voihan olla että se tuotta ihan tasan saman tuloksen kuin karmasta irtisanoutminen.  Smiley

(Toisaalta: En menisi itse kokeilemaan katolta hyppäämällä toimisiko apuna että lakkaan uskomasta painovoimaan.
Karma on automaatti vähän niinkuin se painovoimakin, ei olento tai monimutkainen järjestelmä.)

Näen karman näin. Se on kuin musta voimaputki joka imaisee ihmiset mukaansa ja sitten ollaan se voiman ohjaamana ja opin alla.
Mutta kun en usko siihen, se ei vedä minut mukaan vaan voin alkaa luomaan sisäisyyteni kautta vapaana olentona ja harjoitella sitä.
On moni joka ei usko karmaan ja alan ymmärtämään heidät tosi hyvin. Kun sitä ei ole minun sisäisyydessäni, en myöskään ole sen piirissä ns. ja en vain usko siihen enää (koske en usko niin en luo sitä enää) . Mutta saatte te toki uskoa, kuljen nyt kenties eri reittejä. Olen nähnyt jo tarpeeksi mitä tapahtuu kun uskoo karmaan, ihan liian monimutkaista ja sotkuista. Ja vieläkin jaksan hämmästellä sitä kuinka ahdistavaa karma on monelle ja kuinka raskasta. Ei kiitos enää.
tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #28 : 27.09.2013 11:51:12 »

Niin poikkeaa ja onneksi poikkeaakin, hindufilosofian karmakäsite on melko kuvottava kontrolliväline.

Oletko koskaan lukenut esim. Bhagavad-giitaan kolmatta lukua 'karma-yoga'?
Jos lukaiset sen ns. ajatuksella, voit saada vähän vähemmän ennakkoluuloisen
käsityksen siitä, mitä hindut tarkoittavat karmalla...

Wink
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 27.09.2013 11:56:07 »

Bhagavad gitasta (se krishna-versio jota suomessa levitetään) minulle riitti se että seksi on sallittu hyvien POIKAlasten hankkimista varten.  Grin (en muista mistä kohtaa tuo löytyi, mutta sieltä sen bongasin ihan omin silmin, tuosta vain on aikaa jo lähes 30 vuotta)

Minua ei kiinnosta niin sitten vähääkään vanhan energian ajan filosofiat ja oppijärjestelmät. Hindulaisuuden mukaan ihminen voi muistaakseni inkarnoitua muuksikin kuin ihmiseksi jos hommat menee pieleen ja sössii asiat. Jo tämä on jotain mikä on minulle ihan kukkua.

Lisäksi:
Hedelmistään puu tunnetaan. Näitä vanhoja karmakäsitteitä ja kirstinuskon taivas/helvetti systeemiä on nimenomaan käytännössä käytetty siihen että eliitti kontrolloi ja riistää massoja. Mikä tahansa syteemi joka sanoo "tee näin tai sinulle käy huonosti" on mielestäni viallinen. Kaikki sellaiset systeemit ovat vallan ja kontrollin välineitä ja minun näkökulmastani pikemminkin kehityksen esteitä. Paitsi ehkä sille pikkuruiselle eliitille, jolla on aikaa meditoida ja harrastaa hengellisiä sillä aikaa kun suuret massat tuottavat toimeentulon ja elintason.

Tätä uuden energian karmakäsitettä on täysin mahdotonta käyttää toisten ihmisten riistämiseen millään tavoin.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2013 11:58:12 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  

Siirry: