Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sairaudet astrologisella kartalla  (Luettu 27532 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« : 30.04.2010 11:59:51 »

Merkkikohtaisesti tämmöinen keskustelu onkin jo pystyssä, mutta
ajattelin ottaa puheeksi, millaiset transiitit voisivat aiheuttaa
minkäkinlaista sairautta? Tai mistä voi nähdä vaikka sairaudet ja
muut, jotka ovat ollet ihan syntymästä asti läsnä?

"Muilla" meinaan ihan vaikka sokeutta tai sydänvikaa tai muuta
vastaavaa..

Vai voiko näitä edes nähdä syntymäkartalta?
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 30.04.2010 12:45:43 »

Kyllähän noita sairauksia voi nähdä syntymäkartalta, mutta sillekin on oma astrologinen alansa, lääketieteellinen astrologia ja epäilen ettei Suomessa sen harjoittajia ole, eikä kirjallisuuttakaan taida olla ollenkaan.

Inkonjuktiot saattavat aiheuttaa sairauksia ja erityisesti myös Yodit, mutta ei toki aina. Jokaisen kartassa on näkyvissä ne herkät pisteet ja omat heikkoudet, jotka sitten voivat aktivoitua transiittien kautta.

En usko, että sairauksia voi pahemmin ennustaa, mutta jos sairaus on, niin sen "lähtöpaikka" voidaan aika hyvin yleensä astrologisesti löytää ja nähdä mikä kuvio missäkin sitten aiheuttaa juuri tämän ja milloin se on aktivoitunut.

Jännittäväähän se on, että jokaisella meillä on mahdollisuus sairastua vaikka mihin. Silti joku sairastuu ja joku ei. Omaa valintaa paljon joukossa - miten rakastan itseäni terveyteni huolehtimisen kautta esimerkiksi. Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #2 : 30.04.2010 13:34:45 »

Kiitos vastauksestasi, Ebenia Smiley

Itseäni tämä lääketieteellinen astrologia kiinnostaa henkilökohtaisesti,
koska olen aina sairastellut paljon ja muutama synnynnäinen juttukin
löytyy.. Harmi kun suomessa ei asiasta tiedetä kovinkaan paljoa Sad

Mutta taidankin alkaa tutkia karttaani inkonjuktioiden kera hieman Wink
Yod = jumalansormi kuvio?
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 30.04.2010 14:54:02 »

http://www.cosmobiology.se/fi/cosmobiology/cosmobiology2.php
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #4 : 30.04.2010 15:03:36 »

ISO KIITOS Nikki! Cheesy smitten
Mahdatko tietää muitakin linkkejä?
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 30.04.2010 15:49:39 »

Tuota kautta tuli vastaan tämmöttinen Australian sivusto.
http://www.astrologycosmobiology.com.au/planetary_nodes.html
Eli transiitit keskipisteille vaikuttamassa.
Tonja Hatara on perehtynyt näihin keskipisteisiin Suomessa ja todella pätevä nainen siinä.

ceres itsestä huolehtiminen, ruoka-allergiat, kuukautisvaivat
 chiron kirurgiset leikkaukset
 :mars:n transiitit ennakoimassa tapaturma-alttiutta, päänsärkyä,ohimenevää kuumetta.

Että noita tuommosia kattelisin myös.
Väliaikaisen yodin muodostuminen kartalle, mut mielestäni siinä ehkä pitäs olla  mars (elinvoima, sen väheneminen, valkosolujen, terveyspoliisien lisääntyminen veressä) myös vaikuttamassa.

Asteroideista Asclepius on lääkintämies, että ehkä senkin transiitit tyttärineen voi kertoa lääkinnän tarpeesta sairauden puhjettua.

En sanoisi että jokin transiitti aiheuttaa sairautta, vaan voi olla kuvaamassa sairauden "energiaa" planeettaenergioiden muodossa.

Oppi-isä keskipisteille:
http://en.wikipedia.org/wiki/Reinhold_Ebertin
« Viimeksi muokattu: 30.04.2010 15:58:17 kirjoittanut nikki » tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 30.04.2010 17:12:53 »

Ainakin omalla kartalla on  mars aspect_squ neptunus ja siitä on sanottu mm. näin.

"Some people experience this aspect as basic physical weaknesses in the form of allergies or a tendency to minor infections and illnesses. All your life you should be careful about the kinds of drugs you take, even under a doctor's care."

Astro.comista siis tuo. Olen yliherkkä monille lääkkeille ja pitää oikeasti olla tarkkana mitä suuhunsa pistää kun on tullut aika pahojakin reaktioita. Ainakin allergioita on ollut enemmän ja vähemmän elämän aikana, mutta ei mitään hirveän vakavia. Luulisin, että itsellä ne liittyvät enimmäkseen siihen jos kroppa on stressissä niin se reagoi allergioiden kautta.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 30.04.2010 18:11:02 »

Ratkaisu
Sinunkin kartallasi voisi esim. asteroidi Asclepius 4581,( tällä hetkellä 21  vesimies ja ehkä yhtyessään kohta puoliin Neptunukseen voisi tuoda esille ns. lumelääkkeet?)
kertoa paljon enemmän lääkkeistä kuin joku kosminen  neptunus,
jonka yhdistämistä lääkkeisiin olen aina ihmetellyt.
Neptunushan on merten kuningas, miten ja millä perusteella siihen voi liittää tieteen kehittelemät lääkkeet??
Meri ja meri-suola, lääkkeet ja kemialliset yhdisteet?
Merisuolan ihmeitä tekevät aineosat?
Uskomme  neptunus että kemiallisilla vastikkeilla on yhtä ihmeitä tekeviä vaikutuksia?
Merkuriukseen kai se apteekkarin käärmesauva liitetään eikä Neptunukseen.
Ja Skorpionin merkkiin. Parantavana elementtinä.

Minunkin pitäisi varmaan tuolla logiikalla olla vähintään lääkeriippuvainen,
 neptunus aspect_con venus rx skorpioni,
mutta käytännössä olen just sitä tyyppiä ,joka välttää viime tippaan lääkkeitten käyttöä jos vaan mahollista. Yhdistän tuo yhtymän paremminkin eettisiin ja moraalisiin elämänpohdintoihin.

http://www.pantheon.org/articles/a/asclepius.html
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #8 : 30.04.2010 19:30:10 »

Tämä on mun omaa mietintää ääneen omista havannoista, että  neptunuskalat ja  jousimies
ovat toisaalta aika sumentavia ja tietyllä tavalla aspektoituneena ne voi muuttaa
kirkkaan vesilähteen sameaksi ja tautiseksi rutakoksi.

Olen miettinyt sitä siltä kannalata, ettö nuo ovat ns. niin syviä merkkejä,
että ne pöllyttää pohjamutia, eivätkä ne virtaa eteenpäin, vaan usein junnaavat
joko menneisyydessä tai paikoillaan syvissä mietteissä, jolloin vesi ei pääse uusiutumaan
-> sairastuttaa.

Olen huomannut, että voimakkaasti painottuneilla  kalat ja  jousimies -tyypeillä
on usein verenkierto, aineenvaihdunta ja hermorata ongelmia, jotka ilmenee esim.
lihaskipuina, päänsärkynä, vatsavaivoina (kuonaa jää jumiin)
kuin myös taipumusta psyykkisiin sairauksiin,
jotka koululääketieteellisesti johtuu aivojen aineevaihdunta-ongelmista.
-> jotain erittyy liian vähän~on jumissa.

Muutamien tuntemieni ihmisten  neptunus on voimakkaasti aspektoitunut
ja heillä taipumusta edellä mainittuihin ongelmiin.

Kuten sanottua tämä on omaa mietintää, eikä välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Oma  neptunus :kin on mitä pahiten aspektoitunut. Grin
 neptunus jousimies  1.huone, minä huone aspect_sex  kuuaspect_opp aurinkoaspect_tri marsaspect_tri jupiter
Mulla sumentuu järkevä ajattelu välillä todella pelottavan pahoin
ja mulla on taipumusta masennukseen ja realistisuuden kadottamiseen,
jopa todellisuuden pakenemista hörhöilyihin, mikäli realielämä käy liian raskaaksi ja stressaavaksi. Cheesy
Mä syytän siitä tuota  neptunus jousimies :tä minä-huoneessani. Tongue

Mun täytyy pitää kiinni rutiineista, liikunnasta ja terveellisestä ruokavaliosta
ja normaalista sosiaalisesta kanssakäymisestä,
etten vaivu melankoliseen masennukseen, jossa todellisuus ja vallitsevat faktat vääristyy
ja tekee arjen elämän erittäin vaikeaksi.
Mun mun kartan ilmapainotteisuus ja  askendentti pelastaa mua aika paljon,
koska ne on ajattelun ja älyn merkeissä ja mä pystyn sillä hallitsemaan tuon.

Esim. mun teini-iän psykologi on kirjoittanut musta, että mun masennus pysyy aisoissa
älykkyyden vuoksi, joka myös estää mahdollisen lievän skitsofrenian puhkeamista. Tongue
Olen siis ollut lähellä sairastua skitsofreniaan teini-ikäisenä, eikä mitään takeita,
ettenkö voisi sairastua siihen myöhemminkin,
mutta olen ohittanut jo sen sairastumisen riski-iät.  Smiley

Liittyisikö tuo  neptunus parantamiseen siten, että se on se sairauden aiheuttaja?
Olisi mielenkiintoista tietää esim. homeopaattien ja energiaparantajien 
neptunuskalat ja  jousimies -painotukset.
Uskoisin nimittäin, että heillä on se voimakas -> sama parantaa saman ja ymmärrys samakaltaisuudelle.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 30.04.2010 20:24:25 »

Mun pointti oli lähinnä se, että miten tuo  neptunus muka liittyisi niihin purkissa konkreettisesti koliseviin lääkkeisiin? Kosminen sukupolvien planeetta?
Kerro, perustele muutenkin kuin astro comin mukaan, yleisessä tulkinnassa,
mut miksi? Ettekö te koskaan etsi syvempiä syitä tulkinnoille,
kelpaako teille se mitä teille syötetään? Lainaus joltain sivustolta ja se on siinä kerran siellä niin sanotaan? Liian vaivalloista alkaa pohtimaan ihan ite omalta kohdalta?

Jos haluaa uskoa että se on just voimakkaasti aspektoitunut  neptunus aiheuttamassa sitä ja tätä niin ei kai sitä muuta mahdollisuutta kartalta edes etsi.
Esim. skitsofrenia sopii paljon paremmin  merkuriuskaksoset kahtia jakautuneeseen mieleen jo myyttinsä perusteella (kuolevainen ja kuolematon kaksospari) kuin kolmikärkeä kädessän pitävä  neptunus.
Ja ne parantavat linjatkin löyty (Matti Kuuselan mukaan) näistä  jupiter/ merkurius merkkien linjoista,
 jupiter perinteisesti  kalat:n hallitsijana ja  kalatneitsyt
ja  jousimieskaksoset.
 merkurius ja hermoradat ja tähän viestintään lääkkeillä vaikuttaen?
Samaa samalla ja vastamerkkien merkitys?

Että taivahalla kuu jousimies aspect_opp venus kaksoset ja mietitään mielen mielekkyyttä?
Äh, yhdentekevää.

Se on vähän sama asia kuin ihmiset ovat huolissaan omasta elinkeinostaan, rahantulosta öljykatastrofin yhteydessä. Kuka on huolissaan meren ekosysteemistä, elämästä pinnan alla,
Neptunuksen valtakunnasta, elämästä kaikkinensa.

Sinunkin  (krapula) neptunus jousimies 1 huoneessa vois kuvata paremminkin ihan iki-omia eettisiä ja moraalisia sääntöjä, -ismejä, kuin mitään sairauksia sinänsä.
Ei edes henkistä krapulaa moisella yhtymällä, vai?

tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 30.04.2010 20:26:19 »

neptunus jousimies ja mielikuvitusta löytyypi enemmin kuin kesvertotallaajalta yleensä.  :neptunus:vielä aika rankasti aspektoitunut persoonallisilla planeetoilla. Ja silti aina sitä on saanut olla se järjen ääni siinä porukassa. Siis se tylsä tyyppi joka roikkuu niissä realiteeteissa.  :Smiley

Rankoista migreenikohtauksista olen kärsinyt varmaan aina. Ehkä sitä  neptunus psykedeliaa...
Ja kaksosena oli muuten hupaisaa kun puheterapeutti auliisti ilmoitti että hengitystekniikkani on väärä ja kaipaa terapiaa. Pilates ja vesipiippu, kiitos. Shocked
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 30.04.2010 20:30:34 »

Homeopaatin kartalla
Asclepius  aspect_con mars neitsyt aspect_opp Pholus,  ceres jupiter juno kalat.

chiron, joka yhdistetään homeopatiaan 10 huoneessa Oinaassa, eli  mars energiaa taustalla.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #12 : 30.04.2010 20:48:54 »

No kyllä mä tässä yritän miettiä syvällisesti.  Wink
Mun mielestä purkissa kolisevat tabut liittyvät  neptunus ;seen sillä,
että niillä parannetaan neppari-ongelmia.

Mä miellän, että  kaksoset ja  merkurius on ajatuksen, tiedon ja energian virtaa~liikettä.
Se ei siis pysähdy, vaan uusiutuu koko ajan ja on freshiä. Se ei ummehdu, eikä pääse
kasvattamaan bakteereja, eikä tuki kulkuväyliä.

Mä miellän, että kaksoset ja  merkurius olisi enemmän burn outtiin~yli kuumenemiseen
ja kulumiseen ja stressiin liittyviä, kuin mihinkään aineenvaihdunta-blokkiin,
jota skitsofrenia taas on.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00148

Tuo  kaksoset :n kahtia jako on taas perinteisen astrologian ajatuksia,
jota ilmeisesti ei saa kyseenalaistaa edes sillä, että mitäpä jos  kaksoset vai ovat
enemmän kykeneviä näkemään asioista eri puolet paremmin kuin muut?
Mun mielestä hyvät hoksottimet ei ole sairaudeksi luokiteltavaa kamaa vielä.

Huomautan, että skitsofrenian toinen nimi, jakomielitauti on erittäin harhaanjohtava nimitys,
eikä silläkään ole mitään tekemistä kuin sanallisesti perinteisen astrologian kanssa.

Mulla on sama fiilis Sangviinikon kanssa, että sekaisesta päästäni huolimatta tunnen olevani
aina se, joka selittää asiat järkevään muotoon, joka toisaalta on aika ironista
omasta mielestäni. Grin
« Viimeksi muokattu: 30.04.2010 20:51:50 kirjoittanut Kreivi Krapula » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 30.04.2010 21:01:12 »

Sinunkin  (krapula) neptunus jousimies 1 huoneessa vois kuvata paremminkin ihan iki-omia eettisiä ja moraalisia sääntöjä, -ismejä, kuin mitään sairauksia sinänsä.
Ei edes henkistä krapulaa moisella yhtymällä, vai?

No jaa, miten sen ottaa ja tulkitsee, kun mun mielestä nuo ismit ja muut hörhöilyt on sitä
mielen harhaa
ja jos okein tarkkoja ollaan, niin onhan ne eettiset ja moraaliset säännötkin
ihmisen luomia harhoja -tosin varsin miellyttäviä harhoja, joihin uskomalla ihminen pärjää
tässä peli nimeltä elämä varsin menestyksekkäästi. Smiley

Jos miettii skitsofrenian oireita, niin tältä palstalta lähtisi noin puolet kirjoittajista
sairaalahoitoon, jos ne selittäisi samoja asioita psykologilleen kuin tänne. Grin

Mulla on ollut taipumusta paeta noihin hörhöilyihin todellisuutta uskoen,
että sieltä tulee jokin apu ja sieltä jotkin henkiolennot mulle juttelee mukavia
ja mun ei siksi tarvitse tuntea esim. normaalia pelkoa tai ahdistusta jostain arkisesta ongelmasta,
joka voidaan laskea alkavan skitsofrenian yksiksi oireiksi. Wink
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 30.04.2010 21:02:14 »

Ne hyvät hoksottimet ovat ne  kaksoset:n toinen mahdollisuus.
Ihan niinku  jupiter RX voi olla sarjamurhaaja tai lääkäri,
mahdollisuus molempiin.

Ihan sama mitä selittää,
1 huoneen ihmiset kierrättää kaiken kuitenkin ensin itsensä kautta.

Minä miellän burn outin itsensä orjuuttavien ihmisten sairaudeksi.
Kuten esmes kahden  askendentti neitsyt ystävän kohdalla.
Maamerkkien ,suorittajien vaivaksi.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: