Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten suhtautua ihmisten ilkeyteen ja pahansuopuuteen?  (Luettu 15530 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
rosemary
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 04.05.2010 05:07:07 »

Olen tässä mietiskellyt, mikä on paras tapa suhtautua ihmisten ilkeyteen ja pahansuopuuteen esim. töissä? Tätähän ei voi kokonaan välttää ja harvassa taitavat olla ne työpaikat, joissa ei aina joku sorru pahanolon levittämiseen syystä tai toisesta. Stressi ja muu paha olo näkyy sitten suoraan rumasti puhumisena, juoruiluna, takaapäin puhumisena, ilkeinä kommentteina jne. Ymmärrän, että näillä henkilöillä on paha olo...ei onnellinen ihminen käyttäydy noin.

Mutta mikä siis keinoksi, jos suojaukset, valon lähettäminen, järkevä rauhallinen vastaus ei auta? Toinen vain jatkaa tai jopa yltyy, kun toinen ei vastaa pahaan pahalla...jämäkästi tarvittaessa, mutta ei samalla mitalla. Miten tällaisiin ihmisiin pitäisi suhtautua, joiden käytös muistuttaa pikkulapsen tai murrosikäisen käytöstä...kiukuttelua, ovien paiskomista jne.

En ole niin kovapintainen, etteikö toisen kommentti aina hieman sattuisi, olkoonkin, että ymmärtäisi sen johtuvan toisen pahasta olosta. Erakoksikaan ei ole mahdollisuutta ruveta  Smiley

Nyt kommentteja kaipaisin ja neuvoja. Ja ei, en ole itsekään täydellinen, mutta työpaikalla pysyttelen asialinjalla aina  Cheesy

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #1 : 04.05.2010 09:15:11 »

suhtaudu ihmisiin illuusioina ja naura heille. he viihdyttävät sinua!  buck2
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
dodobien84
Vieras
« Vastaus #2 : 04.05.2010 09:59:45 »

Jep kaikki raivokohtaukset tulevat ihmisten omista ongelmista, eivät sinun (ellet ole törttöillyt pahasti). Tämän kun sisäistää niin nuistakin oppii pikkuhiljaa olemaan välittämättä.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 04.05.2010 10:15:05 »

no ei, toinen mahdollisuus on suhtautua siten, että visualisoi kuitenkin kivan pomon ja kivan firman ja hyvät asiakkaat.
voi olla vaikea luopua tän hetkisestä. en ole itse suoraan työkaverien takia firmaa vaihtanut, vaan jos palkka-stressitaso ei miellytä.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 04.05.2010 11:04:55 »

Itse saatan ilkeilyyn vastata toteamuksella, että oletpas sinä ilkeä. Kun sanoo suoraan ja jopa vinosti hymyillen, että oletpas kyllä ikävä ihminen, kun kehtaat tuolla lailla muita kohdella, niin moni rauhoittuu siitä. =) Ei ole mitään järkeä lähteä itse lapselliseen käytökseen mukaan, vaan neutralisoi tilanteen sillä, että näyttää, että hei, tuollainen ei minuun tehoa, mene kiusaamaan muita tuollaisella. Tai jos huomaa, että toisella on kauhea stressi ja sen takia on ilkeä, niin eikö silloin voisi sanoa suoraa, että huomaan kyllä, että olet erittäin stressaantunut, mutta älä kehtaa sitä minuun purkaa. Suora puhe tehoaa monessa parhaiten.  

Edittiä. Niin, itsellä ei ole vielä tullut vastaan ihmistä, johon tuo ei olisi tehonnut. Pitää vain luottaa itseensä tarpeeksi ja olla jämpti, näyttää oman arvonsa. Hyvällä itsetunnolla vain eteenpäin. Jos äänessä on hivauskaan epäilystä noita repliikkejä sanoessa, niin eivät ne toimi. Pitää vaan arvostaa itseä tarpeeksi, jotta osaa sanoa, että minua ei saa kohdella noin. Mutta toki tuo luunkurkkuun laittaminenkin toimii, riippuu ihan siitä, mikä tyyli itselle sopii parhaiten.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2010 11:09:46 kirjoittanut Ratkaisu » tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 04.05.2010 11:40:08 »

Ratkaisun kanssa samoilla linjoilla olen. Sanoppa ensi kerralla että oletpas sinä ilkeä. Ihmiset ei odota että heille sanotaan suoraan, he odottavat että muut lähtevät samaan ilkeilyleikkiin. Jos ei kuitenkaan lähde, he menevät hämilleen. Oletpas sinä ilkeä on toteamus, ei ilkeilyä, joten sen voi sanoa.

Itse pysyn poissa työpaikan juoruämmä ringeistä mutta jos joku päälle käy sanallisesti niin en minä mitään rakkautta ala heille lähettämään. Kyllä silloin pitää tunkea luu kurkkuun, eikä sitä tarvitse tosiaan tehdä solvaamalla vaan puhumalla suoraan ja asiallisesti.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 04.05.2010 11:57:38 »

eihän ilkeä ihminen välitä pätkääkään siitä onko ilkeä, miksi murhaaja muuten murhaisi ellei jotenkin hyväksyisi tekoaan?

ei.. pysy kaukana ja naura.
tallennettu

Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 04.05.2010 13:25:56 »

Ei ilkeys tarkoita että ihminen olisi läpeensä paha. Olen minäkin joskus ilkeä ja jos minulle suoraan joku sanoisi että oletpas ilkeä niin kyllä minä havahtuisin kiukuttelussani että miten olenkaan käyttäytynyt.
Eikö teistä kukaan ole koskaan ilkeä?
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 04.05.2010 20:19:12 »

Tuli vain mieleen, että mielestäni ei ole hirveän mukavaa koittaa visualisoida, että muutapa nyt pois ja vaihda työpaikkaa, kun kuitenkaan sen toisen henkiön elämästä ei voi tietää. Kyllä monikin ulospäin ilkeä ihminen voi olla pohjimmiltaan hyvä, eikä minulla itselläni ainakaan ole tarvetta aiheuttaa toiselle hankaluuksia. Jos visualisoi niin ehkä olisi oikeasti parempi vaan visualisoida toinen lopettamaan ilkeilyn tai saada hänet ratkaisemaan ne ongelmat mitkä sitä ilkeyttä aiheuttavat. Useinhan se ilkeä käytös saattaa johtua vaikkapa vaikeuksista oman itsetunnon kanssa tai henkilö saattaa olla oikeasti stressaantunut.

Samaa mieltä olen tosin tuosta positiivisesta ajattelusta =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
mirka222
Vieras
« Vastaus #9 : 04.05.2010 22:26:02 »

Mä olen tästä työ-/opiskelupaikkojen kiusaamisasiasta jauhanut jo tonne kahvitupaan ja ties mihin topicciin Grin Tuo oli muuten kokeilemisen arvoinen keino, että heittää suoraan loukkaajalle, että olitpa ilkeä tai olipa rumasti sanottu, jos kyse on yksittäistapauksesta tai muuten mukavasta tyypistä...Jos kiusaaminen/pahansuopuus on puolestaan systemaattista, en usko että tyyppi välttämättä edes havahtuu tällaiseen suoraan sanomiseen, voi saada jopa enemmän vettä myllyynsä ja leimaa kiusatun yliherkäksi tai muuten vain hulluksi...Yleensähän tuo naisten kiusaaminen on epäsuoraa kettuilua ja piikittelyä, jolloin on helppo leimata loukattu osapuoli vainoharhaiseksi..Tällaisessa tapauksessa auttaa totaalinen kiusaajan "deletointi" elämästä..Poistaa fb:stä, mesestä yms.. ja kaikista vaikein asia: mielestään..tekee tyypistä täysin ilmaa itselleen...jos alkaa tulla "tekopirteitä ja mielisteleviä" tekstareita perään (niinkuin mulle Grin) yrittää vastata mahdollisimman lyhyesti ja neutraalisti niin että kiusaaja ei voi nostaa viestistä minkäänlaista draamaa, että saisi jatkettua sairaita touhujaan..Tällaiset pahansuovat ihmiset elää toisten kiusaamisesta, mikä tuli hyvin esiin tässä mun tapauksessa: alko tulla näitä maanitteluja takaisin porukkaan, kun ei ollut enää sitä porukan "paskasäkkiä", jonka elämää saa avoimesti ruotia, haukkua, syrjiä ja olla vaikka vastaamatta viesteihin sillon kun huvittaa..
tallennettu
rosemary
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #10 : 07.05.2010 05:12:43 »

En minäkään usko, että ilkeilevä ihminen olisi läpeensä paha...jokin muu siinä varmasti on, joka sitten mättää. Tosin tuota ilkeilyä voidaan tehdä kyllä ihan tarkoituksellakin, valitettavasti  Undecided...nykyisessä sairaassa työmaailmassa se on "helppo" keino saada savustettua työntekijä ulos. Jos ei naama, mielipiteet jne. miellytä tai työntekijä sattuu olemaan sairastavaa sorttia tai vaikka perheellinen, jolloin poissaoloja tulee siitä, kun lapset sairastaa. Kun aikansa kiusaa ja kalvaa, saa toisen lähtemään...

Hyviä neuvoja tuli tuolla ylempänä, mutta olen törmännyt itsekin siihen, että jos asiasta ilkeilevälle huomauttaa, leimataan heti yliherkäksi, jopa hulluksi. Vähän niin kuin silloin, kun toiset laskevat ihmisestä ilkeää pilaa ja sitten leimataan tosikoksi ja yliherkäksi vielä päälle  Shocked. Mulla on mielestäni hyvä huumorintaju, mutta tuollainen leikki menee vähän yli ymmärryksen...
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 09.05.2010 14:46:16 »

Olen tässä mietiskellyt, mikä on paras tapa suhtautua ihmisten ilkeyteen ja pahansuopuuteen esim. töissä? Tätähän ei voi kokonaan välttää ja harvassa taitavat olla ne työpaikat, joissa ei aina joku sorru pahanolon levittämiseen syystä tai toisesta. Stressi ja muu paha olo näkyy sitten suoraan rumasti puhumisena, juoruiluna, takaapäin puhumisena, ilkeinä kommentteina jne. Ymmärrän, että näillä henkilöillä on paha olo...ei onnellinen ihminen käyttäydy noin.

Mutta mikä siis keinoksi, jos suojaukset, valon lähettäminen, järkevä rauhallinen vastaus ei auta? Toinen vain jatkaa tai jopa yltyy, kun toinen ei vastaa pahaan pahalla...jämäkästi tarvittaessa, mutta ei samalla mitalla. Miten tällaisiin ihmisiin pitäisi suhtautua, joiden käytös muistuttaa pikkulapsen tai murrosikäisen käytöstä...kiukuttelua, ovien paiskomista jne.

En ole niin kovapintainen, etteikö toisen kommentti aina hieman sattuisi, olkoonkin, että ymmärtäisi sen johtuvan toisen pahasta olosta. Erakoksikaan ei ole mahdollisuutta ruveta  Smiley

Nyt kommentteja kaipaisin ja neuvoja. Ja ei, en ole itsekään täydellinen, mutta työpaikalla pysyttelen asialinjalla aina  Cheesy

Saattaa olla syytä ajatella, että sinulle ilkeät ja pahaasuovat ihmiset ovat negatiivisen
karmasi kuriireja. Niinpä paras suhtautumistapa saattaa olla "let it be", kuten lekentaarinen
liverpoolilainen nelikko asian ilmaisi! Jos yrität vastata samalla mitalla, luot todennäköisesti
itsellesi vain uutta nega-karmaa!

Kuten nasaretilainen puuseppä totesi: Älä tee pahalle vastarintaa! (Tai jotain...)

Cool
tallennettu
rosemary
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #12 : 09.05.2010 14:55:23 »

No voihan se olla, että asia selittyy tuolla karmalla...en tiedä  :Smiley. Mutta jos koskaan ei anna ns. takaisin, niin siitäkös ne vasta innostuvatkin. Voi omasta elämästä tulla aika kurjaa, sillä ihmisillä on taipumus käyttää likasankona, jos ei koskaan älähdä. Mahdoinkohan nyt ymmärtää viestisi oikein?  Undecided
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 09.05.2010 18:07:41 »

Joo. Tää on nyt taas näitä joita on pitänyt ihan opetella..
Työyhteisössä negatiiviset ihmiset hallitsevat aina sillä ilkeilyllään ja tarvittaessa vaihtavat vain kohdetta/asiaa jos kohde lähtee pois tai muuten tilanne muuttuu.
Ainoastaan ilkeilyn määrä on vakio. Tapahtui mitä hyvänsä.

Olen useasti vain poistunut paikalta. Se on riittänyt. Kyllä negatiiviset ihmiset ovat ymmärtäneet jo tästä että en jaksa kuunnella.
En tiedä kannattaako ihmistä tuomita, sanomalla ilkeäksi, mielummin tuomitsee teon. Välttyy ainakin henk.koht loukkauksilta.

Kun ihmiset alkavat tuntea paremmin, huomaavat että ei maksa vaivaa. En lähde jauhantaan mukaan.
Sitten saakin olla ihan rauhassa. Wink
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 10.05.2010 11:10:23 »

ihmiset OVAT tietyllä tasolla ilkeitä, aggressiivisia, itserakkaita.. mutta se on vain peliä, jolle siis todella voi nauraa. ajatella nyt urheilua. miten siellä voi voittaa joissain lajeissa, jos ei aio "tuhota toista".. ei onnaa.

joten kyse on vain tasosta, jolla pelataan. kyllä ne ongelmatyypit saa katoamaan.. heitä ne toiseen universumiin  2funny
« Viimeksi muokattu: 10.05.2010 11:17:05 kirjoittanut ^Célestine^ » tallennettu

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: