Eikös se 4.huone kuvaa myös yksityistä puoltamme, sisimpäämme jollain tapaa. Miten olemme itsemme kanssa???sanoi Artemis,
ja juuri näin voisi tuota IC:tä myös ajatella, onhan se vastapäätä sosiaalista MC:tä,
sosiaalista yksin työskentelevällekin siinä mielessä, että MC liittyy yhteiskunnan velvollisuuksiin
(MC /
/
ja hyvässä lykyssä kellokortti ja työaikakin).
Näin IC:llä emme enää suoritakaan (
) vaan paremminkin reagoimme ja tunnemme,
teemme niinkuin
tunnemme (
/
), emme niinkuin MC-pomo käskee.
Rapu on
johtava merkki (siis sinulla ei tarvitse olla IC
, vaan ajatellen että IC on sitä Ravun aluetta) mikä usein unohdetaan, mutta siis IC voisi kuvata kuinka itse johdat itseäsi,
mikä on
oma sisäinen motivaatiosi silloin kun sinun ei olekaan "pakko" suorittaa, jotta saat verosi ja vuokrasi maksettua.
MC on keskipäivän aikaa ja IC keskiyötä. Näin IC voisi kuvata myös vaikka unirytmiä (
),
oma sisäinen kello ,toisin kuin Ajan herra
kello kello siellä MC:llä, suomalaisilla vielä hyvinkin täsmällinen kello verrattuna muihin kulttuureihin.
Oma esimerkki IC
ja kyllähän minä kukun yli puolenyön harva se ilta, aktiivinen
/
IC. 3 huoneessa alkaa sitten itellä kalojen vahvan alitajunnan tuottamat unet kunnes herään
:lla uuteen päivään.
Uneen ja kuuhun liittyen IC;llä voisi näkyä myös kuinka vahvasti reagoimme kuun eri vaiheisiin,
koskapa ne vaikuttavat paljon luonnossa (kasbvava / vähenevä) niin miksei myös ihmisessä.
Ja tähän liittyen naisilla esim. kuukautiskierto, säännöllinen, epäsäännöllinen, runsas vai niukka vuoto, yhdessä kuun kera voisi näkyä IC:llä myös. Esmes
4 huoneessa ja kuukautiset alkavat aina oinaan päänsäryllä.
Iän karttuessa tämä MC-IC akseli muuttaa merkkejään progressiivisesti, eli en enää tee sitä mitä tein melkein 30 vuotta vaan nyt proge MC
:llä opiskelen uuteen ammattiin.
Silti siellä taustalla on se alkuperäinen IC-MC-akseli vaikuttamassa kokemuksena ,voimavarana, luontaisena ominaisuutena, mutta pointti siis se, että se IC:kin tavallaan muuttuu elämän myötä.
Otin tämän tähän ihan tarkotuksella ,kun täällä astrolla alkaa keski-ikä olla kohta siinä parikymppisten hujakoilla, eikä näitä tulevia tule ajatelleeksi, eikä tarttekaan, mutta että siis kokemuksesta käytännössä näin.
Proge
vaeltaa nyt siellä syntymä 4 huoneessa ja kun proge Mc-akseli on suurinpiirtein syntymä
:lla niin nyt sitten ehkä on
/tunne että teen sitä mitä minun pitääkin.TAI oltava nimenomaan
tarkkana, että TEEN JUST SITÄ.
Sekä 4 että 10 huone on itellä tyhjinä, ei siis mikään eikä kukaan (planeetta) määrittelemässä mitä teet ja koenkin, että olen ollut aika vapaa valitsemaan monista vaihtoehdoista, eli olen tehnyt sitä mistä olen tykännyt.Mut onhan ne toisaalta just johtavissa merkeissäkin. Just yks kaveri sano pallopelissä, että yleensä sanotaan , että
otan kun ottaa pallon haltuun, mut minä sanoin , että OTA! ja nauroin että olen vissiin tottunut käskemään. Mut siinähän just näkyi se spontaani IC tunne-reaktio oinaan lailla ja siellä vapaammissa olosuhteissa.