Omalta kohdaltani voin vastata. Olen lapsesta asti ollut tosi allerginen kaikelle. Nykyään en ole enää allerginen aiempaan verrattuna juurikaan, mitä nyt kukkeimpaan koivuaikaan olen läikykäs kuin lehmä.
Itse näen allergioideni katoamisen olevan suorassa suhteessa sekä ravintoni laadun paranemiseen sekä siihen, että olen työstänyt paljon mm. hylkäämisen pelkoa ja muita random pelkoja esim. eloonjäämiseen ja selviytymiseen liittyen. Olen ollut kotini ilmapiiristä (pelottava iskä) ollut hyvä pelkäämään, ja siitä olen aikuisena oppinut pois. Lapsuuden kotini negatiivinen ilmapiiri on myös muuttanut äitini allergiseksi elämää kohtaan. Hän on vähitellen allergisoitunut eläimille, viljoille, pölyille jne.
Olen ratsastanut 6-vuotiaasta lähtien ja yhdessä vaiheessa äitini "aivopesi" minut pelkäämään itsensä lailla allergiaa. Kuitenkin kasvoin päänsisäisestä allergiastani ulos ja nykyään en koe mitään oireita ja testit ovat hevosten kohdalla täysin puhtaat. HYVÄ MINÄ!
Ajattelen, että luonnonmukaisella (luomu, mahdollisimman vähän käsitelty, tuore ja lähi-) ruoalla ihmiset olisivat sekä terveempiä kehostaan että mielestään.
Vyöhyketerapeuttini kuvasi tänään hyvin kuinka hänen mielestään osa ihmisistä on menettänyt herkkyytensä, joka primitiivisillä ihmisillä on ollut - se keho-mielisuhde (lempiaiheeni.) Ihmisistä on tullut ns. puisia. Pökkelökansaa kasvatetaan einespitsalla. Kyllä, olen ruokakonservatiivi, oliiviöljyä ja perunaa sen olla pitää, ei mitään rasvaa 0.000 prosenttia tuotteita.
(P.S. En myöskään käsitä kuinka on mahdollista, että mainosmaailma saa syyllistää naisia heidän syömisestään. "OSTA FLAT STOMACH MUROJA: Saat kiinteytysDVD: n kaupan päälle!) ISO MURR!
Syökää voita ja turkkilaista jogurttia, sanon mää. Ja vittu laihdutte, kun tiedätte syöneenne jotain. -kele.