Moneen kertaan on hämmentävästi kirjoitettu, että
vesimiehessä kertoo omalaatuisesta äidistä. Entäs jos äitini ei ole mitenkään omalaatuinen? Ihan tavallinen äiti, joka on kasvattanut minut ihan tavallisella tavalla tavallisessa talossa tavallisen isän kanssa. Ainoastaan minä olen se, joka ei ole ihan tavallinen. Teini-iän sotatantereen jälkeen aikuiseksi ja itsekin äidiksi tultuani olen kyennyt jo hahmottamaan äitini ennen kaikkea omana ihmisenään, ja olen siis oppinut hyväksymään, että äitini on mitä on.
sijaitsee siis vesimiehessä 8. huoneessa. Aurinkomerkkini on
, ja vesi onkin ollut aina kantava teema elämässäni, vaikka kartan mukaan se onkin ilma... Tämä selvisikin jo aiemmin toisessa ketjussa, eli
on minun scouttini. 8. huoneessa sijaitsevat myös
ja
, mutta ne ovat jo kauriissa. No, onpas nyt sekavaa. Osaankohan liittää karttani mukaan..?
Jostakin luin, että kuu vesimiehessä "etsii laajuutta sielulleen", ja se tuntuukin enemmän omalta kuvaukseltani kuin epäkiinnostava äitisuhteeni. Muutkin kerrotut asiat tuntuvat hyvin omilta, kuten omissa maailmoissa liiteleminen, kokonaisuuksien hahmottaminen, tulevaisuuden visiot...
Kuun merkin hallitseva planeetta on ilmeisesti Uranus, mutta en tiedä, mitä se tarkoittaa.8. huone liittyy kuolemaan. Useissa lähteissä, tulkinnoissa jne. kerrotaan kohdallani kuoleman liittyvän vahvasti elämääni. En ole vielä oivaltanut miten. Tässä huoneessa voisi olla vastaus siihen, mutta en ole yllättynyt, jos sen selvittäminen veisi vielä monia vuosia.
Hei! Hienoja oivalluksia sinulla äidistäsi ja itsestäsi. Varmaan jos itse koet itsesi omalaatuiseksi, et huomaa mitään ihmeellistä äidistäsi, joka ehkä on antanut sinulle tilan tulla omaksi itseksesi.
En tosin vielä katsonut karttaasi, mutta nousi mieleen vain kuva (kuten mielikuvien pohjalta olenkin tätä aluetta tutkaillut) Uranuksesta juuri tuollaisena oppaan taustavoimana, jonka Kuun näet itsellesi. Mikä sen hienompaa. Uranushan on aina uusia asioita esille tuova, vanhaa piintynyttä räjäyttävä voima. Ja tuo 8.huone kuolemineen on vähän niin kuin aina uuden nahan luomista, niitä pieniä kuolemia, jossa jätät vanhat taaksesi ja tartut uuteen. Ja juuri se laajentaa sinun kykyä nähdä elämää ja ymmärtää aina lisää.