Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuun huone...salaperäinen peräkammari  (Luettu 120558 kertaa)
0 jäsentä ja 25 vierasta katselee tätä aihetta.
Mystery Woman
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163



Profiili
« Vastaus #75 : 25.05.2010 18:29:52 »

Minulla on  kuu neitsyt  11. huoneessa 
 aspect_con  merkurius
 aspect_ssx  venus  leijona
 aspect_con  jupiter  neitsyt
 aspect_sex  saturnus   skorpioni
 aspect_ssx  neptunus  vaaka
 aspect_ssx  pluto  leijona
 aspect_sex  kuunsolmu  jousimies
 aspect_tri  chiron  vesimies
 aspect_ssx  askendentti  skorpioni

11.huoneen merkitys on minulle vähän epäselvä. Sen piiriin kuuluvat yhdistykset ja järjestöt sekä jonkun tulkinnan mukaan se on myös miksi ei huone. Ehkä viimeksi mainittu kolahtaa eniten.


Mukava tavata Neitsyt Kuukin!  smitten Ja mielenkiintoinen on kammarisikin. Siisti, kaunis ja järjestyksessä on kammarisi, vähän liikaakin, ehkä mietit, mikä sinne sopii ja mikä on hyvännäköinen, mikä sopivaa. Vai kuuletko Vesimies-henkeä huoneessa, joka välillä huokaa ja sanoo: Turhan kainoa, liian ahdasta, ota edes nuo ruusuverhot pois, tilaa ja valoa enemmän!!!

Enkä ihmettelekään, jos välillä viet jotakin pois ja leväytät joogamaton lattialle tai soutuveneen nurkkaan. Tuo erillaisuuden kaipuu, mikä heijastaa jo tästä huoneestakin, aiheuttaa jännitystä elämääsi. Kammariin ilmestyy jos minkäkinlaista oppikirjaa ja vino pino papereita joita tutkit ( aspect_con merkurius) tai punaisia tanssikenkiä kaappiisi ( venus leijona).

Ja kaiken sen kauttahan tutkii samalla omaa sisintä, uusia ulottuvuuksia ehkä myös taiteen saralla ( neptunus vaaka). Tuo Kuunkammari on aika vilkkaasti muuttuva, harrastuksesi ja mielenkiintosi näkynee siinä, kunnes tulee vieraita. Riippuen niiden laadusta, sinulla sitten tuleekin kiire saada taas jotakin järjestykseen ( aspect_con jupiter neitsyt), sillä ihan kaikille et paljasta itsestäsi kaikkea.

Ja neitsyt-ominaisuuksilla kohtaat ihmisiä, kuuntelet laajalla sydämelläsi, annat neuvojasi ja ojennat kätesi auttaaksesi ( aspect_tri chiron vesimies).

Jännitteitä sisäisiin tuntoihisi voi tuoda nuo Saturnuksen ja Pluton sekstiilit. Toinen tahtoo iloisesti hajoittaa ja toinen hoitaa rasvaa jarruihisi, ettet aja jonkin tärkeän asia ohi.  Wink


 Cheesy Cheesy Cheesy en voisi edes kuvitelle, että minulla olisi ruusuverot! Yksinkertainen ja selkeä ovat varmasti ominta minääni kaikessa.  laugh  Punaisia kenkiä en taas jalkaani pitäisi.  Cheesy Cheesy Vihreät sandaalit juuri ja juuri menevät vaihtoehtona "lempivärilleni"  Cheesy mustalle.

Itsestäni en todellakaan noususkorpparina paljasta koskaan kaikkea  Cheesy Minut on ristitty moneen kertaan mystiseksi naiseksi. Mielenkiinnon kohteet ja kaikki muukin elämässäni ovat moneen kertaan vaihtuneet. Papereitten ja kirjojen tutkiminen sekä opiskelu ovat ehdottomasti rakkaimmat harrastukseni kaiken muun lisäksi: jooga, shindo, potkunyrkkeily, kuntosali, pyöräily jne. lajeissa löytyy vuosien varrelta  smitten

Kiitos!  smitten tämä oli aivan ihana tulkinta.
tallennettu

Aurinko vaaka, Kuu neitsyt, Asc Skorpioni
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #76 : 25.05.2010 18:58:32 »

Hm...kyllä sinä reväytät vielä niillä punaisilla tanssikengillä, jos ei muuten niin hyllyltä voi löytyä joku päivä koristeena!  Grin Sellaiset kiiltonappaskengät!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #77 : 25.05.2010 21:44:50 »

kyllä sinä minut osittain näit hyvinkin. Kiitoksia tulkinnastasi. Kuun sijainti on käsittääkseni 1 (asteen merkki)  vaaka 13`. Ja pieni lisäys kuun tarinaan, kuussa on avautuva neliö nousumerkkiini eli rapuun. Mitä nämä sitten tarkoittavatkaan.

Kyllä täällä kodissani sellainen peppi pitkätossuväritys yllättäen on, kukka-aiheiset taulut puuttuvat, mutta tiettyä romantiikkaa ja yllättäen myös mystiikkaa löytyy. Ja olihan sitä aikoinaan vieraiden yllätykseksi sängynpäädyssä roikkumassa kahdet käsiraudat, jotka itseasiassa sain äidiltäni. Mutta lapset niillä leikkivät huonoin menestyksin, joten nyt ne ovat kaapissa muistoina vain. Koristeina ne olivat muuten, itselleni nuo kahleleikit ovat hieman vieraita, mutta niillä oli hauska vieraita yllättää... Grin Ainahan minua erikoisuudet kiinnostaa ja erilaisuuskin. Pitäisiköhän se vanha luuranko laittaa takaisin kaappiin? Siis minulla on jossain muovinen luuranko, mutta kun laps pelkäsi sitä aikoinaan...

Todellakin oma identiteetti hieman vielä puuttuu. Niin en minäkään tiedä onko kuu edessä vai  takana, mutta no elämä on opettanut liiankin varovaiseksi ja varautuneeksi, mutta kyllä tästä kuule repäistään ja ollaan jo usein repäisty.

Huvitti tuo sinun kommenttisi ihastuksesta, minulla oli viikonloppuna kurssi ja todellakin eräskin mies sanoi, että täällä on sellainen tunnelma, että kotiin tulisi. Voi olla niin luontevasti ja sitähän se monesti onkin. Sämpylät minulla usein tuoksuvat, mutta todellakin keittiö on ahkerassa käytössä.

Kiitoksia, tämä lämmitti mieltäni kovin.

tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 808


Profiili
« Vastaus #78 : 25.05.2010 23:45:43 »

     
     Esmiralda.Odottelen kuun huoneessani,jos haluaisit tulla vieraakseni kertomaan mitä täällä näet.
     Ehkä äitini laittoi lamput,jotka ovat himmeät.Hän toi myös luonnon kukkia,ruusun oksia.
     Ovea ihmettelen,joka on kovin paksu,jota pidän lukittuna.Millä työvälineillä sen ohentaisin?
     Ovessa lukee,kauris,6h-jupiter-jouskarissa,myös kuun oppositio ASC.Ehkäpä siinä on muitakin
     merkintöjä,joita en osaa lukea.Ihmettelen tätä kammariani.

     Myös nyt jälkikäteen mietin mitä sitä tulikaan laitettua poikieni kammareihin.
     Nuoremmalla kuu on veskarissa 1h     Esikoisella kuu skorppionissa 8h,jolla myös vahvasti
     skorppioni painotteinen kartta.


Tulenhan toki vieraaksesi, kiitos kutsusta!  smitten Katselen  vähän ihmeissäni paksua oveasi. Äitisikö on sinulle turvaa rakentanut? Vai elämän kolhut? Eipä sieltä ole surkeimmatkaan itkut mihinkään kuuluneet. Etkä ole varmaan surujasi halunnutkaan kaikelle näyttää. Kauris ei helposti myönnä väsymystä, riittämättömyyttä. Hän vain jatkuvasti haluaa ymmärtää, vedättää omaa vieteriään. Ja takoo ovea vielä paksummaksi! Luterilainen työmoraali, vastuu ja velvollisuus, työ ensin! Pahkanen sinua. Vaihdetaan ovi! Laitetaan siihen värilasi-ikkuna ja kuparinen ovenkahva. Neitsyt-haamua kuiskii huoneessa samaa, on ahdistunut tuosta suljetusta tilasta, haluaa parantaa huoneen energiat, keventää. Siunaa sitä. Kaivetaan esiin kaapeista ne vanhat kauniit esineet, joista muistat ilon ja energian, pyyhitään pölyt, kiilloitetaan! ( jupiter jousimies). Kun niistä kerrot, pulppuaa iloinen ilmapiiri. Pyyhditään myös ikkunasta pölyt ( aspect_opp askendentti) ja näet elämäsi maisemaa laajemmalti.

Juuri Kuu-Veskari-pojallesi oletkin tehnyt laajan ikkunan ja oven ilman lukkoa. Hän voi liikkua vapaasti, kunhan ymmärrät, että jokaisella oma tie. Hänen minuutensa löytäminen on nyt tärkeää. Anna hänen tehdä valintoja. Skorpparipoika tietää mitä tahtoo, mutta tarvitsee mahdottomasti turvaa ja tukea, ymmärrystä sinne syvyyksiin, johon hän välillä vajoaa. Itsellä skorpparipoika, välillä vajoaa synkkiin syviin mietteisiin. Kun hän niistä puhuu, kirkastuu ja kevenee katse. Luottamus ja avoimuus auttavat. Siinä kammarissa pitää vain oikealla hetkellä olla istumassa ajan kanssa.  smitten

Kiitos Esmiralda vierailustasi smitten Kovin ilahduin uudesta ovesta,siihen en lukkoa aijo laittaa.En sitä paksua ovea kaipaa,kuulukoon itku,kenties joku kuulee sen,tulee itkemään kanssani,ja iloitsemaan yhteisestä itkusta,kauniista muistoesineistä,elämän monimuotoisuudesta.Ikkuna niin puhtaana,näen ulos,ja minut voi nähdä ikkunassa.Toisetkin voi havaita minun olemassa oloni,joka vahvistaa minua huomaamaan itsekkin itseni,kovin tarvitsevana ihmisenä,olenhan itseänikin varten.
Kammariin ei mahdu nyt työpöytä,ei tuoli,eivätkä ne tänne kuulukkaan.Lähdettyäsi toin tänne sen suuren pehmeän lepotuolin,siinä istuin jo kuuntelemassa kaunista musiikkia,sielu lepäsi.Ikkuna on raollaan,linnunlaulu kuuluu..Kerrostunut pölyhän me pyyhittiin pois,joten voit arvata miten raikas kammari on nyt.Kalustelen vielä aikaa myöten,makustelen.Voin myös kantaa kellarista toteutuneet unelmani,ne kauneimmat,laittaa tauluiksi seinille. smitten ihana on kuparinen oven kahva,nautin siitä,tuntuu hyvälle kädessäkin,houkuttaa siinä availemaan ovea tuontuostakin  smitten
tallennettu
Maija
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27


Profiili
« Vastaus #79 : 25.05.2010 23:55:36 »

Moi!

Kiinostava ketju, näitä asioita olen itsekin pohtinut. Olen aika noviisi kartan tulkinnassa, joten olisi jännä kuulla miltä huoneeni näyttää.

Minulla on  kuu rapu ja 7. huoneessa.

Samaisesta huoneesta löytyy myös  vesta kaksoset ja  kuunsolmu kaksoset.

Mitä tämä meinaa  idiot2
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #80 : 26.05.2010 19:31:51 »

Ulkopuolinen!!!

No kovastihan minä sitä mietin.  Huh Mikä se siellä kohahduttaa vieraita!? Käsiraudat!!! Ei edes minun vilkas mielikuvamaailma siihen riittänyt!  Grin Grin
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #81 : 26.05.2010 19:42:49 »

Niin in mietipä sitä.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #82 : 26.05.2010 19:53:21 »

Moi!

Kiinostava ketju, näitä asioita olen itsekin pohtinut. Olen aika noviisi kartan tulkinnassa, joten olisi jännä kuulla miltä huoneeni näyttää.

Minulla on  kuu rapu ja 7. huoneessa.

Samaisesta huoneesta löytyy myös  vesta kaksoset ja  kuunsolmu kaksoset.

Mitä tämä meinaa  idiot2

Kuukammari Ravussa 7. huoneessa on mukavan kodikas huone, sohvaa, tyynyjä, lämmintä valoa...ystäville tulla ja istua.  smitten Sehän on juuri ihmissuhteden ja parisuhteen huone.
Mukava muistella menneitä (Rapu) ja uneksia tulevasta. Huoneessa vallitsee Vaaka-merkin energia, ja se vain lisää sinun vieraanvaraisuuttasi. Haluat ymmärtää kaikkia ja löytää riidoissakin sovintoa ja kultaista keskitietä. Kun siellä on vielä Vestakin Kaksosissa ja luomassa lisää näitä vuorovaikutustaitoja.

Vähän voit varoa, ettet unohda itseäsi. Ei sinun tarvitse kaikkien taakkoja kantaa, etkä ole aina se riidanratkaisija, se kammari kuuluu myös sinulle itsellesi. Anna siis aikaa itsellesikin. Opettele sanomaan myös ei. Varsinkin kun aanailen, että jo työksesi teet jotain missä kuuntelet ihmisiä tai ainakin palvelet. Jaksamisia  smitten

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Brida
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 298


" Elän tässä ja nyt, täynnä elinvoimaa "


Profiili
« Vastaus #83 : 26.05.2010 20:50:46 »

Heips,

Minun kuuni on oinaassa ja huoneessa viisi, samasta huoneesta löytyy mm. venus ja mars.

Kuulle tulevat aspektit:

 pluto aspect_opp kuu
 neptunus sulkeutuva kolmio  kuu
 uranus sulkeutuva kvinkunssi  kuu
 saturnus avautuva kolmio  kuu
 jupiter avautuva kolmio  kuu
 venus  aspect_con  kuu

Ihanaa jos saan vähän valaistusta hieman monimutkaiseen tunne-elämääni...
tallennettu

May your day be uplifted
filled with sunshine and warmth
the shining rainbows of hope
the white clouds of dreams
the gentle softness of breeze
the sweet smell of fresh air.

May your day be uplifted
from start to end
filled with joy and happiness
untroubled and serene.

May your day be
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #84 : 26.05.2010 21:32:06 »

Minun  kuu kaksoset möllöttää 9. (Sepon mukaan "totuuden") huoneessa.  :Smiley

Varmasti etsit totuutta, sen olemme kokeneet kaikki täällä foorumilla. Esim. uskonnollisella areenalla olet ollut avoin kuin Kaksonen voi ikään olla ja laajasieluinen.  angel

Äitisi aikoinaan suunnitteli kammarin, jossa oli suuri ikkuna maailmalle. Sait itse valita tiesi. Sen milloin lähdit, milloin tulit. Ehkä vapaudessasi koit jopa turvattomuutta. Äiti puhui paljon, mutta antoiko lämpöä mitä kaipasit. Äitisi valmisti kauniin kammarin, paljon lukemista, paljon mahdollista tietää, tutustua. Paljon nähdä. Ehkä et kokenut sitä omaksesi. Halusit tehdä omasi. Tuo huone on totuuden, filosofioiden ja korkeamman opiskelun huone. Sisäistät sen henkiseksi totuudeksi ja henkiseksi opiskeluksi. Olet oppinut tuntemaan kammarin esineiden symbolit. Ja sen enkelinä toimii Jousimies-henki, joka on osoittanut sinua sellaisille poluille, jotka osoittavat, että totuus voi olla hyvin monimuotoinen. Totuus on hyvin subjektiivinen. Olet löytänyt myös sen objektiivisuutta tapaamalla paljon erilaisia ja eri maailmankatsomuksen omaavia ihmisiä.

Olen tutustunut otsachakraan, jonka koen sinulle hyvin avoimeksi. Siksi tulee näitä asioita mieleen. Pystyt katselemaan jopa omaa elämää objektiivisesti vajoamatta egon tunteiluun. Nuo kaksi ilman merkkiä ohjailee sinua, Kaksonen ja Jousimies noissa Kuusi maisemissa. Aika vahvasti, koska vastapäisen huoneen hallitsija on myös Kaksosen ominta aluetta.

En tiedä aspektejasi, mutta tämä tuli mieleeni.... :Smiley



Minä menin jotenkin sanattomaksi, melkeinpä ihan hämmennyin. Jollain tavalla tulkintasi upposi ja syvälle.  smitten

Se mitä puhuit äidistäni, on suurelta osin totta. Turvattomuutta kyllä, tai vielä parempi sana on tietynlainen kylmyys ja välinpitämättömyys jota lapsena koin äidiltäni, kuin myös ja erityisesti isältäni. Sitten toisaalta oli juuri hirveän tiukkaa ja tarkkaa. Voisi kai kiteyttää, että minulla oli ne rajat mutta ei niinkään sitä rakkautta.  Undecided Koin olevani näkymätön lapsi, olematon. Joskus oli parempi ollakin sellainen, ettei joutuisi "vaikeuksiin". Joskus pakenin kaikkea "omaan maailmaani". En juuri saanut äidiltäni sellaista kammaria mitä minä itse halusin ja halusin tosiaan tehdä siitä ihan omanlaiseni, lähteä ihan omalle polulleni.

Ja kyllä, kaikki tuo muukin mitä kerroit jousimies-hengestä ja kaksosesta ja kaikesta... Kyllä.  smitten angel
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 757



Profiili
« Vastaus #85 : 26.05.2010 21:41:58 »

Heips,

Minun kuuni on oinaassa ja huoneessa viisi, samasta huoneesta löytyy mm. venus ja mars.

Kuulle tulevat aspektit:

 pluto aspect_opp kuu
 neptunus sulkeutuva kolmio  kuu
 uranus sulkeutuva kvinkunssi  kuu
 saturnus avautuva kolmio  kuu
 jupiter avautuva kolmio  kuu
 venus  aspect_con  kuu

Ihanaa jos saan vähän valaistusta hieman monimutkaiseen tunne-elämääni...


Itselleni tulee mieleen, että olet flirttaileva ehkä ihan luonnostaankin,
mutta säikähdät, jos joku yrittää "saada sinusta selvää" vaikka
oikeasti tahtoisitkin olla jonkun kanssa ja jakaa itsesi tälle jollekulle :Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #86 : 26.05.2010 22:55:56 »


Diamond...runotar! Opitkohan ehkä vähän omalaatuiselta äidiltäsi (kuu Vesimiehessä)että asiat pitää kuitenkin hoitaa nyt eikä huomenna, eikä jäädä mihinkään sormi suussa vaan toimia ja mennä eteenpäin, vaihtaa maisemaa, jos ei mielytä ja siten löytää enemmän itseäänkin?

Kuusihan sijaitsee kuitenkin Neitsyeen huoneessa. Valtava kauneudenkaipuusi katsoo tarkasti, miten viihdyt ympäristössäsi, järjestelee, katselee tarkalla maulla värit ja vivahteet. Ja se ei riitä. Haluat samoin sielusi tilan ja runosuonesi sykkii! Mutta pitsiä ei laittanut äitisi tähän huoneeseen, etkä sinäkään peräkammarin vuoteeseen tai pöydille. Enemmänkin siellä on katseen vangitsijina kauniit veistokset ja eleganttia pellavaa ikkunassa. Ja runokirjoja sekä aforismikirjoja eri uskonnoista kuin unohtuneena yöpöydällä.

Lepohuoneesi, jossa yöpöydän laatikko on täynnä paperia ja keskeneräisiä ajatelmia ja runoja, joita saa vieraskin lukea. Et niitä piiloita. Sillä yhtä avoimesti päästät sinne vieraasikin.  Wink, jonka olet kerran kutsunut kotiisi. Olet lojaali ja avaramielinen heidän suhteen. Tiedät että ihmisestä löytyy kaikkea kuten sinustakin (vastapäätä Pluto joka sijaitsee Kalat-henkisessä huoneessa, joka pitää ovet auki sinne huoneeseen), et jää suremaan hankalaakaan käytöstä heissä, vaan kysyt mielessäsi, miksi hän noin käyttäytyi. Voit kysyä sitä avoimesti henkilöltäkin.

Heh, kaikkea tulee mieleen näin suoltaen. Diamondin Kuuhuone Vesimiehessä voi sijaita myös toisella tasolla missä vain, luonnon helmas puun varjossa, vuorten rinteillä jne. Kuun huone on avoinna maailmalle. Mutta vain hän itse tietää, kuinka paljon sieltä voi ammentaa!

   Ohooo, uppos ja syvalle-kiitos vain hyvasta tulkinnasta-muuten mistas tiedat, etta patsaat ovat yksi intohimoni-et ole kaynyt luonnani(viela) ja todella on keskeneraisia paperisotaa aina!!!
tallennettu
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #87 : 27.05.2010 17:58:00 »

Murheenkryyni  kuu sijaitsee 1. huoneessa  kaksoset -merkissä.
Olen herkkä tyyppi, eikä yhtään auta, että tuo  neptunus sattuu olemaan vielä  oppositiossa kuuhun  Tongue Onneksi  venus  jupiter ja  pluto tekee helppoja aspektia siihen.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 757



Profiili
« Vastaus #88 : 27.05.2010 20:05:41 »

asboolla näkyy taas hyvin tuo aspektien vaikutukset
siihen "lopputulokseen", koska kuukaksoset, näin yksittäin,
ei tuo ensimmäisenä mieleen hirveän herkkää tyyppiä Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Fawnette
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148



Profiili
« Vastaus #89 : 27.05.2010 21:36:38 »

Niin haluisko joku tulkita?  smitten
 neitsyt kuu 12.huone
 
kuu aspect_tri uranus mars
 kuu aspect_sex jupiter
 kuu aspect_opp aurinko

 sitten jotain pieniä muita outoja.. niin tässä on siis taas tää "vastahuonekuvio", eli siis  kuu vastamerkkinsä huoneessa, mitä lie tarkoittaa..?
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: