Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuun huone...salaperäinen peräkammari  (Luettu 120540 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #195 : 02.10.2010 17:23:46 »

Hei, Esmiralda!

Kun olet näin ahkerasti jaksanut Kuu-huoneen merkitystä valoittaa, niin mitäs sanoisit mc:n paremman puoliskon Kuu-elämästä?

Miehekkeellä  kuu vesimies 5. huoneessa. Kuu-huoneessa, eli 5. huoneessa myös  jupiter , joka tekee  aspect_con kuu :lle.

Kuun aspektit:

 kuu aspect_squ merkurius
 kuu aspect_tri venus
 kuu aspect_con jupiter
 kuu aspect_sex uranus
 kuu aspect_squ pluto
 kuu aspect_tri chiron
 kuu aspect_inc askendentti

Itse kommentoin sen verran, että Vesimies-Kuu vastamerkin, Leijonan, huoneessa tuo kyllä aikamoista paradoksaalisuutta herran tunne-elämään. Välillä on viileän älyllinen, ystävällinen, mutta ärsyttävän etäinen. Välillä taas ylitsevuotavan omistautuva ja huomionkipeä - ja osaa herra kiukutella ja nostaa kohtauksia, jos ei saa huomiota tai haluamaansa Grin Itse olen Kuu-Leijona, niin välillä tuntuu, kuin olisin itseni kanssa naimisissa, vaikka miehellä Kuu onkin vastamerkissä Grin

Jaksan ihan hyvin, kun ei ole ollut pahempaakaan ruuhkaa.  Wink Se mitä en ole jaksanut, niin opiskelu itsesään, joten tämä nyt jää vähän yksipuoliseksi, kun minun PITÄISI TUTKISKELLA KOKEINEIDEN OPPIA myös.

Mutta...siis jos Kuun huone on se johon vetäydytään, jonne vain harva pääsee tutustumaan, ja jossa on suljettuja ovia, niin ymmärtäisin, että se sija täytyy antaa toisen pitää. Arkielämässäa kuten tiiviissä suhteessa se tupsahtaa joskus esiin, eikä ne tunteet ole tarkoitettu aina jollekin kyseiselle henkilölle, vaan ne ovat purkua oman itsen vesien liikkeistä, joskus asia, mikä on hyvin kaukana sen hetken todellisuudesta ja vain purkautuu jonkun virikkeen saattamana.

Näin ymmärrän...

Kuu Vesimiehesi siis käpristyy välillä, ja ihan syystä, oman itsensä maailmaan hoitelemaan omaa 'lastansa', jonka energiat tarvitsevat omaa tilaa kootakseen taas tuota 5.huoneen luovaa voimaa.
Viidettä huonetta hallitsee Leijona-merkki, eikä siis ihme, jos Vesimies on välillä ehkä saanut näpilleen usein tietämättään eikä itsekään tiedä mistä jokin haava on tullut, mistä ylpeyttä on loukattu. Siihen auttaa ihan syventyminen itseensä.

Jupiterin yhtymä Kuulle Vesimiehessä takaa sosiaalisen luonteen, jonka on helppo tulla toimeen kaikkien kanssa, mutta joka siitä paljoudesta tarvitsee myös oman rauhan. Ehkä häntä välillä rasittavat sellaiset itsekeskeiset ihmiset, jotka eivät näe laajemmalti asioita ( aspect_squ merkurius), vaikka hän on lempeä luonteeltaan ( aspect_tri venus). Hän on ehkä enemmänkin kiinnostunut uusista asioista, kuten uusi tekniikka ja uudet ideat ( aspect_sex uranus) eikä jaksa jauhaa mitään vanhaa. Toisaalta eivät suuremmat muutokset ( aspect_squ pluto) ole hänelle itsellekään aivan helppoja, ne hän kohtaa ehkä liikaakin tunteenomaisesti (riippuen kuitenkin Venuksesta, Aurinkomerkistä ja Ascendentista ).

Jos teillä on Kuut vastamerkissä, niin sehän olisi oiva juttu, mikäli ymmärrän, vahvistatte toistenne heikkouksia!  Wink Hmm... Oletko ajatellut, että itsekin tarvitset paljon toiselta huomiota? Vain toisesta sen huomaa paremmin.

Kaikkea hyvää teille!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Edel
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #196 : 02.10.2010 22:24:11 »

Hei Esmiralda:)

Olisin myös erittäin kiitollinen jos voisit valottaa minuakin tässä kuu-teemassa Cheesy

Kuuni sijaitsee 4.huoneessa kauriin merkissä (etenevä). Samassa huoneessa majailee myös Neptunus jousimiehen merkissä (peräytyvä). Ja aspekteja oppositio merkuriukseen ja kolmio saturnukseen.

Millaisen kuvan minusta saat näiden tietojen pohjalta? Smiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #197 : 03.10.2010 10:13:02 »

 
Hei Esmiralda:)

Olisin myös erittäin kiitollinen jos voisit valottaa minuakin tässä kuu-teemassa Cheesy

Kuuni sijaitsee 4.huoneessa kauriin merkissä (etenevä). Samassa huoneessa majailee myös Neptunuäs jousimiehen merkislsä (peräytlyvä). Ja aspekteja oppositio merkuriukseen jaö kolmio saturnukseen.

Millaisen kuvan minusta saat näiden tiretojen pohejalta? Smiley

p

Ehkä sinun Kuukammarisi on se 'vanhan ajan pappilan peräkammari, jota niin harva pääee katsomaan edes saati sitten siellä aikaansa kuluttumaan, kun se on siellä 'perällä' . Sitten vasta, kun olet 'isompi' ja sinulla on perhettä, se täyttyy toisenlaisella elämällä, sillä Kuusi on kuitenkin kodin ja perheen huone.
Tai miksi tuntuu siltä, että ainakin lapsuudessa tuo kammari on ollut hyvin hiljainen, jossa yksinäsi pähkäilet maailmaa, katselet ulos ikkunasta ja luot siitä aivan omia mielikuvia (tuo Neptunus). Ehkä vieläkin sisäinen maailmasi on täynnä huolta esim. maapallon voinnista, se pelottaa sinua ja siksi elät joskus mieluummin toisenlaisissa maailmoissa, ehkä kirjat sinua siinä auttavat. Luulen, että pidät fantasiakirjoista; Taru Sormusten Herroista jne. Pieni ristiriita sisäisen ja ulkoisen maailman kanssa (tuo retroileva Neptunus ja Kauris-maamerkki).

Ja kun Kuukammarissa istuu kuin vanhan ajan haamuna tuo huoneen hallitsija Rapu, niin se keikuttaa tunnemaailmaasi tavalla josta sinun on vaikea puhua muille. Haluat pitää sen itselläsi. Jos vielä yhdistämme tähän vastapäisen 10-huoneen, jossa käydään syvemmästi läpi maailman menoa, niin siitä ohjautuu ehkä myös ammatti, jossa haluat 'parantaa maailmaa' ja ihmisten olotiloja. Oppositio Merkurius pitää sitä myös otteessaan. Tutkiskelet hiljaa yksikses asioita, sillä et halua uskoa mitä vain. Sitten sinä puhutkin kuin 'Pappilan apupata kiehuen ja kuohuen', kun olet löytänyt luotettavan ystävän ja avaat salatun kammarisi. Saturnuksen kolmio auttaa tuossa avautumisessa. Kuukammarisi ei ole lukossa oleva eikä ovikaan kiinni. Se on vain vähän kaukana ja poissa toisten silmistä... Cheesy

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Edel
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #198 : 03.10.2010 11:47:10 »

Voih..kyynel nousi silmäkulmaani tuota vastaustasi lukiessa Cry Niin oikeaan osuit monessa kohdassa että ihan sanattomaksi jäin. Minulle on aina ollut äärettömän vaikeaa käsitellä herkkää tunne-elämääni tai kertoa miltä minusta tuntuu. Muistan jo lapsuudestani tuon yksinäisyydentunteen. Välillä, kun maailman julmuus ja epäoikeudenmukaisuus tuntuu liian vaikealta käsitellä, pakenen mielikuvamaailmaani, jossa kaikilla on hyvä olla. Fantasiakirjallisuus ei kuitenkaan ole ollut pelastukseni vaan haavemaailmani sijaitsee hieman todellisemmissa tai arkisemmissa kuvitelmissa, joita maalailen kammarini seinille. En pysty katsomaan minkäänlaisia elokuvia tai lukemaan sellaisia kirjoja, joissa joutuisin myötäelämään kenenkään tai minkään kärsimystä. Vaikea selittää..kaikenlaisen tuskan ja kärsimyksen näkeminen on vaan niin äärettömän kivuliasta ja vaikeaa käsitellä, että mieluiten haluan sitä viimeiseen asti vältellä. En myöskään mielelläni kutsu ketään kotiini, minun on aina ollut helpompi tavata ystäviäni jossain muualla. Ja niin on totta se, että sitten kun olen sydänystävieni seurassa, ja jos hetki ja tunne on oikea, avaan viimein salaisen arkkuni ja vuodatan tekstiä niin että oksat pois Shocked Toisaalta olen myös sellainen, etten haluakaan kertoa kaikkea kokemaani muille vaan haluan pohtia asioita itsekseni, siten ettei kenenkään muun mielipiteet sekoita omaa tulkintaani. Ja tästähän niitä väärinkäsityksiä ja ristiriitoja sitten välillä aiheutuukin.. Angry

Minulla on nyt perhe ja pieni tyttö (kuu leijona 11.h) ja olen saanut paljon tukea vaakamieheltäni (kuu kaksonen 2.h). Hän on selkiinnyttänyt paljon sekavaa tunne-elämääni vaikka helpolla en häntä ole kuukammariini päästänyt, siinä meni ainakin 8vuotta.. Grin. Nykyään tulen jo paremmin tunteideni kanssa toimeen vaan nyt pahin pelkoni on se, että minä tai joku muu aiheuttaisi lapselleni kipua tai kärsimystä ja siksi esim. terveiden rajojen laittaminen/pettymyksien aiheuttaminen onkin ollut melkoisen työstämisen alla.

Astrologian löysin elämääni nyt kolmekymppisenä ja vasta sen myötä uskalsin vihdoin sukeltaa hieman turvallisemmin näihin, joskus hyvinkin pelottaviinkin mielenmaisemiin. Hypnoosista olen myös saanut suuren avun. Aurinkoni muuten sijaitsee kaksosissa, 10.huoneessa, kuin myös merkuriukseni (rapu) ja olenkin miettinyt näiden asioiden yhdistämistä ammatillisissa merkeissä. Auttamisen halu on valtava mutta ehkä vielä hieman pelkään ettei pää kestä Undecided   

Kiitos kuitenkin Esmiralda suuresti tuosta analyysistäsi smitten   
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #199 : 03.10.2010 17:38:27 »

Hyvää jatkoa sinulle, Kaksonen-Edel! Ja varmaan juuri tuon aurinko-energiasi myötä joka on hyvin vuorovaikutteinen ja vilkas, avautuu kaikki muukin, kun ymmärrät että kaikki elämä on vain kohdattava ja löydettävä sieltä se oma.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 900



Profiili
« Vastaus #200 : 05.10.2010 16:14:35 »

Hei Esmiralda!

Olisi ihana jos jaksaisit kertoa näkemyksesi mieheni kuukammarista.. Smiley
Tässäpä hänen karttansa.

Ekstrana jos jaksat, olisin kysynyt, millaisiakohan viboja mahtaa tällaisella kartalla aiheuttaa meneillään olevat tr mars aspect_opp kuu ja mars aspect_con MC ? Smiley
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #201 : 06.10.2010 21:18:33 »

Hei Esmiralda!

Olisi ihana jos jaksaisit kertoa näkemyksesi mieheni kuukammarista.. Smiley
Tässäpä hänen karttansa.

Ekstrana jos jaksat, olisin kysynyt, millaisiakohan viboja mahtaa tällaisella kartalla aiheuttaa meneillään olevat tr mars aspect_opp kuu ja mars aspect_con MC ? Smiley

Tiedätkös, kun yleensä kysytään kumppanin karttaa ja minulla on vain se karttayhteys, eikä sitä yhteyttä mikä minulla on jo teidän avattariin saati sitten muutenkin, ...niin on joskus kumman tyhjä olo. Niin kuin ei saisi jostakin kiinni. Mitkä lie värähdykset uupuvat?  Cheesy

Siksi pikkuisen vastahakoisesti katselen sellaista karttaa, kun se ei oikein 'puhu', vaikka tuolla jotkut väittävät, että se on 'puhunut'. Ehkä sitten vain astrologisesti.

Miehesi kartta on siitä ristiriitainen, että hänellä on sekä Aurinko, että Nousu-Jousimies ja Aurink0kin Oinaan huoneessa. Ja sitten Kuu yksin voimallisesti köllöttää kodin huoneessa Härässä ja Ravun huoneessa. Mikä tämä kaveri oikein on?!

Katsos tuo Kuunkammari näyttää hyvästi äidin hoitamalta ja passatulta. Ja vaikuttaisi siltä, että täällä on oikein kodikas sohva, jossa on mukava makoilla eikä lähteäkään mihinkään hevillä. Siellä on niin turvallista, rapumaisen kodikasta ja mukavaa. Sitten tuo oppositio Uranuksen kanssa puhututtaa. Hän ei ehkä ihan skeptinen ole huuhaa-juttuihin (ehkä tähän  Grin) mutta kriittisesti ajatteleva ja kovasti asioista keskustelee, ottaa osaa.

Mutta kun katselen tuota Jousimies-karttaa, niin voisi jopa innostuakin tällaisesta. Jos hän ei tuolta Kuukammarista helposti liikahtele maailman turuille, enkä siihen edes TV:n matkailun usko riittävän, niin jostakin syystä on jämähtänyt kaveri. Tai sitten....hän on aikansa kulkenut ja nauttii nyt kodin rauhasta. Ehkä se on niin, että kun jossakin odottaa tuollainen turvallinen kammarin soppi, niin voihan sitä maailmalla rellestää ja antaa elämän kokemusten olla oppi-isänä.

Tuota muuta saat nyt kysellä jostain muualta. Pelkään että pienine tietoineni hurahdan taivaanrannan maalariksi.  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 900



Profiili
« Vastaus #202 : 07.10.2010 12:46:25 »

Kiitos Esmiralda. Smiley

Hän on aikansa maailmalla rellestänyt, ja nyt todellakin istahtanut kotiinsa tiukasti! Smiley
Hän erittäin paljon lukee ja ottaa selvää maailman asioista, politiikka ja epäkohdat maailman asioissa ovat lähellä hänen sydäntään. Kiivaastikin ottaa kantaa juttuihin kotoa käsin, netissä. Ikuinen "vapaustaistelija".
Kausiluontoisesti hänen menojalkansa vipattaa/tahtoo uusia suuriakin muutoksia mutta ne menevät yleensä ohi ja ikäänkuin ruumiinsa olisi kuitenkin jämähtänyt kotiin, viihtyy kotona todella.
Erittäin päämäärätietoinen siinä mikä kiinnostaa ja mihin ryhtyy. Innostukset vaan lopahtaa suht. pian. Eikä ole skeptinen huuhaa-juttuihin, uskoo moniin mihin minäkin, mutta pieni hiven agnostisuutta hänessä kuitenkin aina on, ja etsijää. Paljon keskustelee kyllä. Smiley Erittäin (härkämäisen) uskollinen, "vankka/turvallinen", nauttii maallisista nautinnoista ja hemmotteluista täysin siemauksin.
Ja tosi (rapumaisen) kiltti luonne noin muuten.   

Mä huomasin, että toi marsin oppositio kuulle teki semmoisen tempun, että tosi radikaaleja/haastavia ajatuksia tuli hänelle toiminnan saralla, liittyen maailman tilaan ja "pahuuteen" ja kaikkeen vääryyteen jonka kokee raskaasti.

« Viimeksi muokattu: 07.10.2010 14:34:20 kirjoittanut Metsänkeiju » tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #203 : 07.10.2010 16:57:56 »

Kiitos sinulle, Metsänkeiju!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #204 : 12.10.2010 22:24:27 »

Hei, Esmiralda!

Kun olet näin ahkerasti jaksanut Kuu-huoneen merkitystä valoittaa, niin mitäs sanoisit mc:n paremman puoliskon Kuu-elämästä?

Miehekkeellä  kuu vesimies 5. huoneessa. Kuu-huoneessa, eli 5. huoneessa myös  jupiter , joka tekee  aspect_con kuu :lle.

Kuun aspektit:

 kuu aspect_squ merkurius
 kuu aspect_tri venus
 kuu aspect_con jupiter
 kuu aspect_sex uranus
 kuu aspect_squ pluto
 kuu aspect_tri chiron
 kuu aspect_inc askendentti

Itse kommentoin sen verran, että Vesimies-Kuu vastamerkin, Leijonan, huoneessa tuo kyllä aikamoista paradoksaalisuutta herran tunne-elämään. Välillä on viileän älyllinen, ystävällinen, mutta ärsyttävän etäinen. Välillä taas ylitsevuotavan omistautuva ja huomionkipeä - ja osaa herra kiukutella ja nostaa kohtauksia, jos ei saa huomiota tai haluamaansa Grin Itse olen Kuu-Leijona, niin välillä tuntuu, kuin olisin itseni kanssa naimisissa, vaikka miehellä Kuu onkin vastamerkissä Grin

Jaksan ihan hyvin, kun ei ole ollut pahempaakaan ruuhkaa.  Wink Se mitä en ole jaksanut, niin opiskelu itsesään, joten tämä nyt jää vähän yksipuoliseksi, kun minun PITÄISI TUTKISKELLA KOKEINEIDEN OPPIA myös.

Mutta...siis jos Kuun huone on se johon vetäydytään, jonne vain harva pääsee tutustumaan, ja jossa on suljettuja ovia, niin ymmärtäisin, että se sija täytyy antaa toisen pitää. Arkielämässäa kuten tiiviissä suhteessa se tupsahtaa joskus esiin, eikä ne tunteet ole tarkoitettu aina jollekin kyseiselle henkilölle, vaan ne ovat purkua oman itsen vesien liikkeistä, joskus asia, mikä on hyvin kaukana sen hetken todellisuudesta ja vain purkautuu jonkun virikkeen saattamana.

Näin ymmärrän...

Kuu Vesimiehesi siis käpristyy välillä, ja ihan syystä, oman itsensä maailmaan hoitelemaan omaa 'lastansa', jonka energiat tarvitsevat omaa tilaa kootakseen taas tuota 5.huoneen luovaa voimaa.
Viidettä huonetta hallitsee Leijona-merkki, eikä siis ihme, jos Vesimies on välillä ehkä saanut näpilleen usein tietämättään eikä itsekään tiedä mistä jokin haava on tullut, mistä ylpeyttä on loukattu. Siihen auttaa ihan syventyminen itseensä.

Jupiterin yhtymä Kuulle Vesimiehessä takaa sosiaalisen luonteen, jonka on helppo tulla toimeen kaikkien kanssa, mutta joka siitä paljoudesta tarvitsee myös oman rauhan. Ehkä häntä välillä rasittavat sellaiset itsekeskeiset ihmiset, jotka eivät näe laajemmalti asioita ( aspect_squ merkurius), vaikka hän on lempeä luonteeltaan ( aspect_tri venus). Hän on ehkä enemmänkin kiinnostunut uusista asioista, kuten uusi tekniikka ja uudet ideat ( aspect_sex uranus) eikä jaksa jauhaa mitään vanhaa. Toisaalta eivät suuremmat muutokset ( aspect_squ pluto) ole hänelle itsellekään aivan helppoja, ne hän kohtaa ehkä liikaakin tunteenomaisesti (riippuen kuitenkin Venuksesta, Aurinkomerkistä ja Ascendentista ).

Jos teillä on Kuut vastamerkissä, niin sehän olisi oiva juttu, mikäli ymmärrän, vahvistatte toistenne heikkouksia!  Wink Hmm... Oletko ajatellut, että itsekin tarvitset paljon toiselta huomiota? Vain toisesta sen huomaa paremmin.

Kaikkea hyvää teille!  smitten

Kiitos kaunis, Esmiralda smitten

Upeaa, kyllä täsmää herraan. Mies todella tarvitsee myös aikaa saada olla omissa ajatuksissaan. Vihaa todella paljon pinnallisia ihmisiä, vaikka pinnalta antaakin leppoisan vaikutelman. Tulee ja pyrkii tulemaan ihmisten kanssa toimeen, myös niiden kanssa pitää asialliset välit, joiden kanssa menee sukset ristiin. Erittäin kiinnostunut tekniikasta, teknologiasta ja kaikesta uudesta - tosin meitä on 2, koska itselläni on myös  kuu aspect_tri uranus Cheesy

Heh, mä todellakin vaadin paljon huomiota Cheesy  Tähän ei tarvita edes omien piirteiden löytämistä muista, koska olen aina tiedostanut huomionkipeyteni Grin  Toisaalta, kun meillä on synastriassa tarkka  kuu aspect_opp kuu , niin tuntuu siltä, että olemme imeneet vastamerkin vaikutteita toisistamme. Ajoitus vaan välillä tuppaa menemään metsään: kun miehellä on päällä Vesimies-moodi, silloin mulla on huomionkipeä Leijona-moodi. Ja kun mä olen etäisemmällä Vesimies-moodilla, herättää se miehessä silittelyä kaipaavan, kehräävän Leijona-moodin Grin

Mutta mielestäni ko. oppositio ei ole haasteellinen aspekti, enempi opettava Smiley

Ja tuo  kuu aspect_squ pluto -aspekti: Miehellä on siis  aurinko vaaka (28,33', 3. h),  venus vaaka (6,47'. 2. h) ja  askendentti neitsyt 10,30'.
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #205 : 18.10.2010 23:04:18 »

Hei kaikki!

Kun kuuntelin astro-TV:stä Kirsin kaunista esitystä Kuusta ja äidistä, niin huomasin, että minä en ole ollenkaan (en ainakaan muista) ottanut huomioon Kuun merkin hallitsevaa planeettaa. Katsoin enemmän huoneen hallitsevaa planeettaa.

Kuten minulla  kuu kalat ja sopii hyvin oma mielikuva äidistäni, herkän romanttisesta tunneihmisestä, joka helposti suri ja masentuikin, mutta joka aina otti huomioon toisen. Tunne-elämässä olen itsekin syvällä ja helposti liiankin pitkään, enkä niistä kyllä paljoa toisille pukahda.

Mutta jos otan huomioon myös Kuun hallitsevan planeetan, joka on Rapu, niin ehkä se vain vahvistaa minun 'pesänrakennusviettiäni', jonka pyrin tekemään kaikille viihtyisäksi ja mukavaksi olla, mutta ehkä myös liikaa kehityn sen haltijaksi.  :Smiley Eli taidan olla aikamoinen hallitsija kotonani, sillä vaikka Kuu kuvaa salattua sisintä, olen ymmärtänyt että se kuvaa myös kotia ja kotona olemista.

Siksi toivonkin, että tutkailisitte itse tästä näkökulmasta omaa Kuutanne ja siis Kuun merkin hallitsevaa planeettaa:

Tässä nämä hallitsevat planeetat:

Oinas - Mars
Härkä - Venus
Kaksonen - Merkurius
Rapu - Kuu
Leijona -Aurinko
Neitsyt - Merkurius
Vaaka - Venus
Skorpioni - Pluto
Jousimies - Jupiter
Kauris - Saturnus
Vesimies - Uranus
Kalat - Neptunus
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6616


Profiili WWW
« Vastaus #206 : 18.10.2010 23:57:57 »

jos otan huomioon myös Kuun hallitsevan planeetan, joka on Rapu,

esmis,
sulla tais olla tr  uranus aspect_tri askendentti eller hur? Kiss
Mulla ei o ku pirullisia  mars skorpioni aspekteja.... coolsmiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #207 : 29.10.2010 23:44:38 »

Hei Nikki!

Minun koneeni on ollut vähän hakoteillä ja itsekin vaikka missä, joten enpäs ole huomannut viestiäsi.

Minulla ei ole sinun synt.karttasi, mutta Skorpionihan sinä siinä missä minulla nousevana. Ja todella, minulla on helpotusta karttatransiittien myötä ja jotenkin se tuntuukin.

Onneksi transiitit liukenevat pikkuhiljaa...jonnekin, ja uusi aika oottaa.  Wink

Kuu taisi olla Ravussa jälleen. Ilmankos kotiani hoitelen, yritän sitä viihtyisämmäksi tehdä.
Olen itsekkäästi aina sanonutkin, että haluan oloni hyväksi. Joten teen ympäristöni hyväksi, se koituu myös oman olooni. Aika rapumaista!  Grin
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
huhtikuinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73


Elämäni vaikein ihminen - olen minä itse


Profiili
« Vastaus #208 : 10.11.2010 12:43:31 »

Hei Esmiralda, olen vasta  hiljakkoin aloittanut astrologiaan tutustumisen. Voitko kertoa minkälainen kuun huone minulla on.

Olen  aurinko harka 0 astetta, huoneessa 2.
 kuu kalat, juno&kuunsolmu vesimies, merkurius oinas, pallas kalat, huoneessa 1.

Hei Huhtikuinen!

Sinullahan mielenkiintoisesti on Aurinkohuone ja Kuuhuone vierekkäin! KUnpa ymmärtäisin, tietäisin ja osaisin sitä tulkita. Kuin olisit ponnistanut elämään tunnemylläkässä, koskien tietenkin äitiäsi. Ja pian on Aurinko siunannut sinua omalla energiallaan heti perään härkämäisellä varmuudellaan, vahvoilla jaloillaan ja itsepäisyydellään, sillä Aurinkosi on Härän omassa huoneessa.
Olen lukenut tätä tulkintaasi useaan kertaan ja koen kuun vaikutuksen itsessäni vielä vaikeaselkoiseksi.

Onkohan äidilläsi ollut sinuun syvä vaikutus, joko se turva, tai sitten ei, jolloin olet joutunut sisukkaasti etsimään omaa turvallsuutta ihan itse.  Smiley
Äiti on ollut perusturva, hän on neitsyt, joten koen että olen etsinyt ja löytänyt turvan lopulta  itsekseni, neitsyitä on ollut ja on paljon elämässäni, mitä mahtanee tarkoittaa.

Kuitenkin 2. huone persoonallisen voimavarojesi huone, kuten myös fyysisesti taloudenpidon alue.
Turvallisuus sekä henkisesti että fyysisesti on sinulle hyvin tärkeä. Kunhan ei Kuukammarisi ovella vain ole isoa munalukkoa! Näyttää että säilöt siellä rikkauksiasi, iso huone isoine arkkuineen!
Jos nyt sentään nuo arkut eivät olekaan kaikkea keräämääsi kamaa (Härkä-Aurinko kerää helposti kaikkea), niin sitten ne ovat symboleita elämääsi koskevista muistoista ja kokemuksista joista et kaikille kerro (huoneen Vesimies), mutta joiden ansiosta ymmärrät aika laajasti elämää, etkä enää hätkähdä pienistä. Tuo Merkurius Oinas (myös omassa huoneessaan)tuo liikkeellelähtöä ja toiminnallisuutta tähän huoneeseen, joten se voi olla myös uteliaan tutkijan huone tai ainakin muutamia keskeneräisiä töitä siellä täällä, sillä oinaksella voi jäädä todellakin jotakin kesken kärsimättömyyden vuoksi.
Olen noin 10 vuotta, pikkuhiljaa tyhjentänyt arkkujani, alkoi tuntua että henkinen kasvuni estyi turhan krääsän paljoudesta.

Tuo Juno ja Pallas Kuukammarissa onkin sitten kuin kauniit energialamput siellä. Siellä on valoisaa ja mukava kohdata kaikkea; ne keskeneräiset työt muistuttamassa omaansa, ja arkkujakin on mukava silloin tällöin avata....ja muistella. Sieltä voi löytää 'ravintoa' energiatyhjiöön, jota välillä Kuu-Kalat helposti potee. Wink
Lampuista todella saan energiaa ja tärkeimmät aarteet ovat tallessa muisteluita ja pysähtymistä varten.
tallennettu

Aurinko-härkä h2, kuu-kalat h1, nousu-kauris, merkurius-oinas h1; venus-oinas h2, rx-mars-skorpioni h8. Muita: jupiter-oinas h2, uranus-rapu h6, rx-pluto-leijona ja rx-saturnus-vaaka h7, rx-neptunus-vaaka h8, rx-chiron-kauris h12. MC-jousimies
Sininen Resonoiva Yö, Vesilohikäärme
jadeliino
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 49


Profiili
« Vastaus #209 : 11.11.2010 02:49:12 »

Pakko kommentoida että kiva kun Suljin käsitteli tätä asiaa täällä jo minunkin puolesta, vaikka vanhaa viestiä kommentoinkin Smiley

kuu.. Tästä alueesta on ollut aina jotenkin vaikea saada kiinni :Smiley

kuurapu sijaitsee minulla vaa'an huoneessa, 7, ja tunnen myös
usein vaakakuu kuvaukset jollain tasolla omiksini.

Aspektit kartalla, ei näytä ehkä ihan helpoimmilta buck2

aspect_squvenusmerkuriusjuno
aspect_trimars
aspect_sexjupiter
puolitoista aspect_squsaturnus
aspect_oppkuunsolmupallasaskendentti
aspect_ssxchiron
bQ lilith
aspect_incceres

Kuuni on myös toinen Out of bounds -planeetoistani.
Tunne-elämältäni olen ailahteleva ja melko ristiriitainen Cheesy
Olen aina tahtonut kumppanin rinnalleni, mutta samalla olen
ollut hyvin riippumaton ja tahtonut säilyttää sen oman vapauden..

No, elämän aikana on näkynyt varmaan tuo aspect_oppaskendentti kamppailut
melko hyvin :Smiley Kun rapu tahtoo olla niin hyvä toiselle, että
saattaa antaa liikaakin itsestään, jolloin jossain vaiheessa alkaa
jousimies koputtelemaan, että "Hei, mites se oma vapaus ja elämä?" buck2
Vähän huono tapa ehkä tukehduttaa itsensä, mutta nyt kun olen
ollut pitkässä parisuhteessa niin olen nämä asiat tajunnut ja osaan
antaa itsellenikin aikaa.. Ja kun on kumppani, jonka kanssa saa
omaakin aikaa vaikka oltaisiinkin saman katon alla Wink

Annan myös ensinäkemältä erilaisen "tunnekuvan",
mitä sitten oikeasti olen ja koen. Tai jätän ihmisiltä piiloon tietyt
tunteeni, mutta eipä he niillä tunteillani mitään teekkään Tongue

tallennettu

aurinko jousimies h.12
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: