Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uranus yhtymä venus?  (Luettu 7010 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hehku
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 13.02.2006 21:54:27 »

Hei!

Tuota kysyisin, että mitähän toi meinaa, kun en itse osaa noita tulkita... Tuolla astropäiväkirjan alla kun näkyy noi ajankohtaiset transiitit, niin mulla on nyt menossa mm. pitkäkestoinen uranus yhtymä venus. Tarkoittaako se jonkinlaista uutta jaksoa ihmissuhteiden alueella? Olisin kiitollinen, jos joku voisi ystävällisesti selittää sen merkitystä.  Smiley
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 13.02.2006 22:40:24 »

uranus yhtymä venus
syntymäkartassa kiinteänä se ainakin tarkoittaa tanhuan mukaan vaihtelevaa arvomaailmaa,kokeilunhalua ja mikä parasta tää kommentti:
`hullu nainen´,eli tekee mitä haluaa
miksei se transiittina tarkottas samoja asioita joten anna palaa kerttu,
hehkuta oikein kunnolla!!
tallennettu
Hehku
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2 : 14.02.2006 13:07:54 »

Kiitti Nikki! Toi oli hyvä toi "hullu nainen", sopii mulle  Cheesy Nyt teenkin kyllä just niinku haluan, että sinänsä pitää paikkansa.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #3 : 15.02.2006 14:55:09 »

Heip täällä yksi, jonka radix kartalta löytyy kyseinen aspekti.
njaa, olisi mukavampi tuntea tämän aspektin vaikutus kokemuksena vapaudesta rakkaudessa ja suhteessa. Tähän mennessä olen ollut vain vapaa rakkaudesta ja suhteista...   Undecided

No jos joku aspekti musta tekee hiukan omalaatusen persoonan niin se on kyllä sitte Uranus yhtymä Aurinko  laugh
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #4 : 15.02.2006 16:09:54 »

Hei Hehku,

Voipa hyvinkin tarkoittaa uudistuksia myös ihmissuhteissa, sillä Uranus liikkuu suht hitaasti ja pistää luonteensa mukaisesti räväkästi uusiksi niitä alueita, johon osuu. Venus symboloi paitsi sitä "sisäistä naistamme", myös kykyämme rakastaa ja asioita joita arvostamme ja joista pidämme. Uranuksen symboliikkaan taas kuuluvat yllättävät käänteet ja uudistukset. Tänä aikana siis uudistumista tapahtuu niissä asioissa, mitä Venus edustaa.

Enemmän saisi vielä irti, jos tietäisi Venuksesi sijainnin kartallasi. Missä huoneessa se on, osuuko siihen muita aspekteja, minkä huoneen hallitsija se on yms.

Venukselle osuvien transiittien lisäksi kannattaa kuitenkin katsoa myös transiitit muihin rakkautta ja suhteita kuvaaviin asioihin, kuten kuuhun ja DC-akseliin (7. huoneen kärki). Yksinään tuo Uranus-Venus-transiitti ei nimittäin välttämättä tarkoita mitään elämää suurempaa, vaan pelkästään esim. joidenkin makumieltymysten, taideharrastusten tms. menemistä uusiksi. Esim. itselläni oli tuo Uranus asteentarkasti yhtymässä kuuhuni, kun seurustelu nykyisen avomieheni kanssa alkoi. Sen lisäksi kuitenkin oli läjä muitakin transiitteja, eli pelkästään Uranus-kuu ei ollut asialla. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Hehku
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 16.02.2006 11:47:35 »

Hei Ajatus!

Ajattelin, että uudistuksia ihmissuhteissa saattaisi tulla, koska huomaan nyt selvän muutoksen itsessäni. Olen vuoden alusta alkaen enemmän hakeutunut "ihmisten ilmoille" kun parin vuoden ajan olen halunnut olla paljon yksikseni, mikä on kyllä tehnyt tosi hyvää. Mutta myös tuo mitä sanoit, että se voi tarkoittaa vain taideharrastusten tms. uudistumista, sopisi hyvin tähän hetkeen. Olen nimittäin nyt enenemässä määrin päättänyt tehdä kaikkea sellaista, mistä pidän.

Venus on mulla kaloissa, huoneessa kuusi. Laitan sinulle yv:nä syntymätietoni, jos haluat vilkaista karttaani tarkemmin, kun en osaa siitä itse paljoa kertoa. Kiitos ajatuksistasi.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #6 : 21.02.2006 11:12:25 »

Heippa Hehku,

Nyt ehdin hieman tarkemmin kurkistaa karttaasi. Laitan nyt koko sepustuksen tänne kuten lupasin, vaikka teksti taas vähän venyikin siitä mitä alun perin suunnittelin... Wink

Olet siis aurinko-Kauris, auringon sijaitessa neloshuoneessa eli kodin ja perheen huoneessa. Nousumerkkisi on Vaaka ja kuusi sijaitsee Jousimiehen merkissä. Aika tasaisesti ovat kartallasi näissä tärkeimmissä tekijöissä kaikki elementit edustettuna, kun ottaa vielä sen Venuksen Kaloissa huomioon.

Vaikka aurinkomerkkisi onkin ”järkimerkki” Kauriissa, näyttäisi sinussa olevan myös aimo annos idealistia, etenkin niissä tunne- ja rakkausasioissa. Ensinnäkin kuuhun Jouskarissa on väljässä yhtymässä Neptunus, joka tunnetusti herkistää kaikkea mihin osuu. Toiseksi Venuksesi sijaitsee Kaloissa, mikä korostaa vielä tätä Neptunus-aihetta, eikä askendentti Vaa’assakaan ainakaan vähennä tuota parisuhdeteemaa elämässäsi. Kuten yv:ssäsi mainitsitkin, olet joutunut paljon käymään sitä läpi, joskin sillä tavalla käänteisesti, että olet lähinnä joutunut pohtimaan yksinolon merkitystä ja oivaltamaan jotain itsestäsi siihen liittyen. Nämä teemathan toki kulkevat käsi kädessä, yksinolo ja yhdessäolo ovat sitä samaa minä-sinä -symboliikkaa jota kuvaavat ykkös- ja seiskahuone, Vaaka ja Oinas, Venus ja Mars.

Ensimmäinen ajatus, joka kartastasi tuli mieleen, oli se että kenties tässä parisuhdeasiassa yhdistyvät sinulla sekä tietty ”perinteisyyden ihanne” (Kauris-aurinko 4. huoneessa) että toisaalta hyvin romanttinen kuva rakkaudesta. Toisaalta saatat tuntea perheen perustamisen ja suvun jatkamisen olevan tietynlainen velvoite, asia joka on tietyllä tavalla itsestäänselvyys, kuuluisi kuvioon. Toisaalta rakkauteen voi liittyä hyvin paljon odotuksia ja haaveita, idealistisuutta, ehkä myös uhrautumisen ajatusta tai toiveita sen unelmakumppanin löytymisestä – tai pelkoa että sellaista ei ole olemassakaan. Jos Venukseen kohdistuvia aspekteja katsoo, niin neliö Neptunukseen kertoisi juuri haasteista sovittaa haaveet ja toiveet (Neptunus) tähän arkisempaan (6. huoneen Venus) rakastamiseen. Ehkä tähän voi liittyä myös jokin kodin tai äidin (kuu) antama malli, kartallasi naiseuden/äitiyden osoittimet kun vaikuttavat hyvin idealistisilta, mutta miehiä/isää kuvaavat tekijät taas ovat aika lailla vastakkaisia teemoiltaan: aurinko ja Mars Kauriissa, Mars neliössä Plutoon (Pluto vieläpä ykköshuoneessa). Voisiko olla, että ”sisäiset nais- ja mieskuvasi” (joiden pohjahan muodostuu omien vanhempiemme suhteesta) ovat sen verran erilaiset, ettet herkästi pysty uskomaan löytäväsi miestä joka ymmärtäisi kaltaistasi naista? Huh

Jos Venusta ja Marsia katsoo, ne ovat kuitenkin kartallasi sekstiilissä keskenään, joka on ihan hyvä ja toisiaan tukeva aspekti. Mars-Merkurius -yhtymä voisi kertoa siitä, että arvostat miehessäkin kommunikointitaitoa, muttet mitä tahansa pulinaa vaan sellaista jossa sanoilla on myös merkitystä ja asiaa – kaurismaista siis. Jos nyt ajatuksilla leikitellään karttasi suhteen, niin miehesi voisi olla vaikkapa itsenäistä yksityisyrittäjätyyppiä, jossa on kuitenkin perhe-elämää arvostava, herkempi puoli (DC Oinas, Mars nelosessa). Sinussa itsessäsikin kun on tuo asiallinen puoli (aur-Kauris), mutta toisaalta myös tulisempi puoli (kuu-Jousimies). Smiley

Noista viimeisistä asteista kun oli tuolla Syntymäkartta-osiossa mielenkiintoista juttua, niin huomasin siihen liittyen kartaltasi jännän seikan. Sinulla on kuunsolmu viimeisessä asteessa Vaakaa, eikä pelkästään vaan asteessa, vaan minuutit huomioon ottaen sijainti on 29 astetta 29 minuuttia! Tässä on minusta myös vahva vihje tuohon suhdeteemaan elämässäsi. Ehkä tarkoitus onkin, että tässä elämässä teet jotain muuta kuin ”uhraudut” suhteelle ja perheelle? Tai sitten voihan olla niinkin, että myöhemmin elämässäsi kohtaat suhteen, jossa voit tämän teeman ikään kuin saattaa päätökseen – jollei sitten ideana ole asian päätökseen saattaminen nimenomaan omien ajatustesi tai asenteittesi suhteen. Tässä vielä lainaus Mayn löytämästä tekstistä liittyen viimeiseen asteeseen Vaakaa:

29 astetta Vaakaa
- taiteelliset kyvyt vahvuus
- työskentelee yksin mielellään
- herkkä muiden vaikutukselle
- kokee muiden vihamielisyyden tuhoavana

Kiinnitin myös huomiota, että kuun alasolmuun (yläsolmua vastapäätä oleva kohta, jota ei yleensä merkitä kartalle) on sinulla yhtymässä Chiron, joka sekin osaltaan symboloi jotain läksyä solmuihin liittyen – Chironiin nimittäin yhdistetään eheytyminen ja parantuminen ja sinulla jostain menneistä kokemuksista (alasolmu-Chiron) eheytyminen tapahtuisi juuri Vaa’an merkin edustamien asioiden kautta. Yläsolmu on kartallasi 2. huoneessa, joten paitsi parisuhteeseen sinänsä, nuo asiat voivat enemmänkin liittyä juuri omiin resursseihisi ja vahvuuksiisi, sekä pärjäämiseen hyvin myös taloudellisesti (ilman kumppaniakin).

No, transiitteja piti vielä kuitenkin pikaisesti kurkata ja se tr Uranus tosiaan on lähestymässä tarkkaa yhtymää Venuksesi kanssa. Parhaillaan se on muuten myös kuutoshuoneesi kärjellä, joten muutokset työssä tai vastuukysymyksissä voivat tulla myös kysymykseen – etenkin sellaiset, joihin liittyy naisia (Venus). Mitään muuta erityisen isoa ja mullistavaa ei transiiteissa noin pikaisesti katsoen näyttäisi juuri nyt olevan meneillään, mutta kiinnitin huomiota että lähivuosina tuo tr Pluto lähestyy IC:täsi ja Saturnuksen paluukin on ajankohtainen. Tämän vuoden joulukuun tienoille veikkaisin sinulle parhaita hetkiä tunne-elämään ja suhteisiin liittyen, nimittäin silloin on tuon Uranus-Venus –kuvion lisäksi myös tr Jupiter yhtymässä kuuhusi.

Tässäpä jotain ajatuksia, pinnan raapimistahan tämä tällainen vain on, mutta toivottavasti antaisi kuitenkin jotain uutta näkökulmaa karttaasi. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
on se niin väärin
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #7 : 22.02.2006 13:18:04 »

miks kukaan ei puhu selkokieltä???toihan on uuden haku retki??
tallennettu
Hehku
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #8 : 22.02.2006 22:27:18 »

Tuhannet kiitokset Ajatus!  Smiley

Erittäin osuvasti sanoit monta asiaa, ja sain tuosta tulkinnastasi vahvistusta muutamalle sellaiselle asialle, joita olen itse itsestäni ja elämästäni pohtinut. Tosi mielenkiintoista! Tuota olen itsekin miettinyt, että ehkä tässä elämässä minun ei olekaan tarkoitus omistautua perheelle, vaan oppia elämään täysin omillani ja toteuttaa itseäni uhrautumatta muiden hyväksi (mitä olen kuulemma aikaisemmissa elämissäni tehnyt ihan liikaa...). Hyvin viihdyn ja pärjäilen yksinkin, mutta toisaalta on haaveet unelmakumppanin löytymisestä ja myös pelko ettei sellaista ole olemassakaan - aivan kuten kirjoitit. Osuvasti sanoit, etten helposti usko, että löytäisin miestä joka ymmärtäisi minunlaistani naista. Pitää paikkansa. Kuitenkin olen lapsesta asti ajatellut että minusta tulee jonakin päivänä äiti, ja sen hyväksyminen, ettei niin välttämättä tapahdukaan, on kieltämättä kova paikka.

Vähitellen olen kuitenkin oppinut hyväksymään tämän yksin olemisenkin, ja itsepähän olen tämän tien valinnut  Wink. Ja sehän just tekee elämästä niin mielenkiintoisen, kun on haasteita, ja tuntuu aina yhtä hienolta kun huomaa oppineensa jotakin itsestään ja kehittyneensä. Ajatus, tulkinnastasi sain taas oivalluksia ja hitusen lisää ymmärrystä. Kiitos paljon sulle!  smitten
tallennettu
on se niin väärin
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #9 : 23.02.2006 12:09:17 »

toihan on vielä kovempi juttu kuin uranus-vertex joka on mulla..tossa on haastetta elämään..jos ei muussa niin parisuhteessa.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: