Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapseni joita en muista  (Luettu 4535 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« : 30.05.2010 00:14:07 »

Minulla on usein uniteemoina unessa omia lapsia, joita en muista. Jossain vaiheessa unta vain tajuan, että herranen aika, nämähän on minun omia kersoja, mutta minulla ei ole mitään muistikuvaa raskaudesta tai synnytyksestä. En edes tiedä lapsen nimeä saatikka sitä, kuka on isä.

Yleensä isä näyttäytyy jossakin vaiheessa unta, mutta hänen kanssaan on sama juttu kuin lasten kanssa: en muista tavanneeni häntä, en tiedä kauanko olemme olleet yhdessä, en tiedä olemmeko avopari vai naimisissa, en tiedä miehen ikää eikä minulla ole hajuakaan hänen nimestään.

Valve-elämässä olen lapseton sinkku, joka on tiukasti jo 6-vuotiaana päättänyt olla hankkimatta lapsia. En ole lainkaan äiti-ihminen enkä rehellisesti sanottuna pidä lapsista. Biologista kelloa minulla ei ole olemassakaan! Grin
tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1 : 30.05.2010 00:42:10 »

Siinäpä mielenkiintoinen aihe pohdintaan AthaMaarit. Yrittelisikö uni herätellä,nimenomaan huomaamaan lapset, joita olet synnytellyt.
Nuo lapset usein ovat ideoita,joita olet työstänyt ja lopulta synnyttänyt.
Niitähän voi olla nurkat täynnä.
Kirjailijoiden työt,ovat heille lapsia.Taiteilijan maalaukset ovat lapsia.Ei tarvitse olla kirjailija,ei taiteilija kun näitä lapsia syntyy,ne ovat kaikkea mitä olet synnyttänyt,aikaan saannoksia jne,millä on ollut itselle merkitystä.Kenties toisillekkin.
Jotkin pohdinta vaiheet nostavat näitä unen lapsia esille,kuin esitelläkseen,että onhan näitä,laittele lisää tulemaan,hyvin olet synnytellyt,joten anna tulla.... smitten smitten

edit,Kun olet kaivellut muistilokeroita,voit rueta antamaan lapsille nimiä(ideoidesi nimiä,tekemiesi asioiden nimiä) :Smiley
« Viimeksi muokattu: 30.05.2010 00:49:41 kirjoittanut sansai » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 30.05.2010 09:33:44 »

No kun minäkin olen miettinyt tuota, kun unessa lapsethan tosiaan edustavat ideoita ja uusia alkuja. Sekin vaihtelee miten reagoin lapsiin(i), esimerkiksi eräässä unessa päätin vain jatkaa ilmeisen onnellista perhe-elämää perheeni kanssa, viime kertaisessa lapsiunessa sysäsin helpottuneena lapsen miehelle, joka oli aivan päästään sekaisin oleva "kone", joka koulutti lapsia niin, että jäljelle jäivät pelkät päät...

tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 30.05.2010 10:27:51 »

Minullakin on alkanut olla välillä unia vauvoista, aivan kuten viime yönäkin. Pidin sylissäni nukkuvaa vauvaa ja tiedättekö se ei ollut lapsi, jota en muista vaan minulla oli hyvin voimakas tunne, että se oli lapsi, joka on tulevaisuutta.
tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #4 : 30.05.2010 15:20:56 »

Muistelen omaa untani takavuosilta.
Olin tehnyt erästä kirjallista työtä pari vuotta.
Sitten näin unen jossa minulla oli parivuotias lapsi .Lapsi oli sairas,väsynyt,raihnainen monella lailla.
Uni toistui jonkin ajan kuluttua,lapsi oli vielä huonommassa kunnossa.Kannoin häntä ja koitin jaksaa pitää sylissä,en olisi jaksanut,oli niin raskaskin.
Sittempä huomasinkin,että olin tuon työni kanssa ollut aivan näännyksissä,en olisi jaksanut sitä tehdä,joten laitoin työn katkolle.
Myöhemmin minulla oli taas lapsi,joka kukoisti,olin onnellinen ja jatkoin työtäni uudistunein voimin.

AthaMaarit lykkäsi lapsen miehen hoiviin,joten voisiko tuo olla kyllästymistä sekin,väsymistä johonkin asiaan.
Mietin myös tuota lasten isää,se raavituttaa päätä.Olisi loogista,että lapsilla on isä,mutta mikä siinä nyt minua ihmetyttää.Kuka se isä on.Viime kädessä oma isä siinä?Hallitseva persoona? idiot2
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 30.05.2010 15:40:21 »

Isäkin (lasteni isä siis) unessa vaihtelee, eli jos nuo kaksi aiemmin mainitsemaani unta otetaan taas esimerkiksi, niin ne edustavat ihan ääripäitä - toinen mies on lempeä ja tasapainoinen, toinen kylmä ja epätasapainoinen.

Tästä kylmästä miehestä vielä sen verran, että minulla oli hänen kanssaan kaksi lasta (ensimmäinen tyttö, unessa näkemäni poika). Mies tuli joka kerta heti synnytyksen jälkeen hakemaan lapsen huostaansa ja koulutti heistä kaiken turhan irti. Mietin vähän uskallanko antaa lasta hänelle, mutta tiesin, että se oli ainoa tilaisuuteni päästä eroon lapsesta, jota en halunnut (yritin aiemmin samassa unessa päästä lapsesta eroon siirtymällä ajassa seuraavaan päivään, jolloin lapsikin ehkä katoaisi).
tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #6 : 30.05.2010 16:24:01 »

Tuossa jotenkin vahvistuu tuo minun tunne,että unella on sanottavaa useampaan asiaan.
Voi itku,tuossa ehdottelin isääsi mukaan tuohon uneen.Se miete vahvistui siihen suuntaan.Mutta olkoon,joku ihminenkö kuitenkin on yrittänyt kouluttaa periaatteella..turhat pois,asenteella,jolloin vain pää jää jäljelle.
Itsellä on unen lapsia,yleensä yksitellen,ilmestyvät jostain,ja niitä koitan hävittää johonkin,yhden työnsin jätemyllyyn.
Silloin kun oli pakko työntää se lapsi jätemyllyyn,oltiin minulle ehdotettu asiaa,johon halusivat mukaan,asia kiinnosti,mutta aika ei riittänyt.Minua hiukan painostettiin,joten tympäysin ja paiskasin sen asian(lapsen)sinne myllyyn,ja sanoin EI.
Ne lapset joista haluaa päästä eroon voivat olla tuonkaltaisia asioita myöskin.
Joskushan joutuu tilanteeseen,että joku asia,työ on aloitettu,ja sitten haluaisi takaisin eiliseen,että saisi peruttua sen mihin on joutunut,joskus asia on kuin delekoitava jollekkin toiselle,kuten sinäkin ehkä teit,kun luovutit lapsen isälleen.
Myös tuo kun tekasee lapsen ja toinen ottaa sen itselleen(tässä lapsen isä)Voi olla joku sinun alulle panema asia,jonka olet sitten jättänyt tehtäväsi tehtyäsi jatko hoitoon,sinne mihin kuuluukin.

Nuo unen teemat ovat kyllä kovasti avartavia,kun jaksat pohtia,taitaa kannattaa. :Smiley
tallennettu
Johanne
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 03.06.2010 07:47:23 »

Minäkin olen nähnyt unia, joissa yhtäkkiä muistan, että minulla on lapsia. Sitten tulee kamala hätä siitä, että mihin olen unohtanut lapseni.  Grin
Vastaavan unen olen nähnyt myös autosta.
Veikkaan, että liittyy jotenkin stressiin ja vastuun tuntoon.
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Kuu - Kauris
Asc - Rapu
Mc - Vesimies
Dc - Kauris
Ic - Leijona
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: