Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nousumerkin aspektit  (Luettu 26746 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Fawnette
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 03.06.2010 10:16:44 »

Tästä en löytänyt infoa joten ajattelin vähän jututtaa muita aiheesta. Elikkä: millaisia aspekteja teillä on nousumerkkiinne? Kuinka paljon ne vaikuttavat persoonaanne ja siihen miten ihmiset näkevät teidät?

Itselläni on
 askendentti aspect_tri  uranus  neptunus venus mars saturnus
 askendentti aspect_sex pluto
 askendentti aspect_kvi kuunsolmu

eli en yhtään ihmettele miksi joskus on niin sekava olo oman persoonan kanssa ja siitä millainen pitäisi olla.  uglystupid2
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #1 : 03.06.2010 21:56:57 »

Mulla ei ascin aspekteja ole kuin Marsin neliö, Kuun sekstiili, Saturnuksen semisekstiili ja Neptunuksen kvintiili. Ensin mainittu on noista voimakkain ilmenemismuodoiltaan (kutsun sitä kapakkatappelijan aspektiksi ja syystäkin  Tongue), Saturnuksen semisekstiili vaikuttaa pääasiassa ulkoiseen habitukseen.

Kuun sekstiili on vähän samantapainen kuin trini, eli siihen liittyy mm. ekspressiivisyys, vahva elekieli ja ympäristön lukeminen, kuuhun liittyy popula ja usein koenkin että mun on helpompi käsitellä kokonaista ryhmää kuin yksittäistä ihmistä. 

Neptunuksen kvintiilin vaikutus sen sijaan on tosi pimeä ja monimutkainen.   
tallennettu
Fawnette
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 03.06.2010 22:44:09 »

Kapakkatappelijan aspekti, haha.  Cheesy
Noi  kuunsolmu ja  neptunus onkin sitten tosiaan vähän erikoisempia kavereita, voisko olla että näin "epäpersoonallisten" tekijöiden vaikutus ei ole niin suuri kuin esim. mars? Vai lisääkö se vain niiden  vaikutusta kartalla kun on yhteydessä  askendentti?

Itse aloin miettiä noita vahvuuksia. Onko  askendentti aspect_sex pluto (-0,09 astetta) vahvempi kuin esim.  askendentti aspect_tri saturnus (2,23 astetta)? Tai vaikka  askendentti aspect_tri uranus (-9,54 astetta)? Eli siis kumpi vaikuttaa enemmän, napakka aspect_sex vai vähän löyhempi aspect_tri?
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« Vastaus #3 : 04.06.2010 00:43:07 »

jupiter aspect_con pluto aspect_sex askendentti (Leija  aspect_tri merkurius)
 merkurius aspect_sex askendentti
uranus aspect_squ askendentti (T-risti  aspect_squ chiron)
 aurinko noviili  askendentti (AC  leijona)
 neptunus aspect_tri askendentti
 venus Q  askendentti
Regulus  aspect_con askendentti

:Smiley
« Viimeksi muokattu: 04.06.2010 00:46:02 kirjoittanut Theus » tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 04.06.2010 06:17:33 »

Olen kai aika ristiriitainen persoona:

ceres  aspect_con  askendentti
 pluto  aspect_squ  askendentti
 aurinko  aspect_squ  askendentti
 kuu  aspect_squ  askendentti
 venus  aspect_squ  askendentti
 mars  aspect_squ  askendentti
 uranus  aspect_tri  askendentti
tallennettu
Kieroon_Kasvanut
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 04.06.2010 19:12:57 »

pluto aspect_con askendentti
 chiron aspect_tri askendentti (Kultainen Kolmio)
 venus aspect_tri askendentti (Kultainen Kolmio)
 merkurius aspect_squ askendentti
 aurinko aspect_squ askendentti

Hiljaiseksi ja ujoksi on aina luultu,vaikken sitä todellakaan ole  Cheesy Tykkään vain kuunnella angel
Olisiko nuo merkurius aspect_squ askendentti ja aurinko aspect_squ askendentti minkä sen vaikutelman antaa  crazy2
tallennettu

Trooppinen aurinko vesimies, kuu oinas, askendentti skorpioni
Sideerinen aurinko vesimies, kuu kalat, askendentti vaaka

Kiinalainen Metallivuohi,puupuhvelin egolla
Sininen Solaarinen Yö
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 04.06.2010 19:59:12 »

Hyvä aihe!  smitten

Minun nousumerkilläni ei ole kuin yksi kunnon aspekti:  askendentti aspect_squ kuu Kaloissa

Olen kai aina kokenut kauheita vesien vuoksia ja luodetta, haukkonut henkeä kuivalla maalla kun olen pyristellyt turvaan vellovilta vesiltä,  välillä hihkunut aallonharjalla (sehän ei ole iso alue) ja sitten taas mennään syvyyksiin (siellä on laajempaa aluetta valitettavasti). Kyllä vesi hioo särmää.  Huh

Näissä kuvioissakin tapahtuu jotain, mutta en yhtikäs ymmärrä mitä:  aspect_inc uranus ja  aspect_inc ceres
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Fawnette
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 04.06.2010 20:14:56 »

Luuletteko, että ne joilla on vähemmän aspekteja (tai helpompia) olisi jotenkin helppo olla sinut persoonansa kanssa tai "oma itsensä" vaikka muille? Tai saako heistä selkeämmän tai ennalta-arvattavamman kuvan?

Omakohtaisesti voisin sanoa, että ihmisillä on hyvin erilaisia, jopa ristiriitaisiakin näkemyksiä siitä millainen olen. (Lähinnä vähän tuntemattomammilla) Olisikohan tuo selitettävissä tuolla aspekti-myräkällä?
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #8 : 04.06.2010 20:32:19 »

Luuletteko, että ne joilla on vähemmän aspekteja (tai helpompia) olisi jotenkin helppo olla sinut persoonansa kanssa tai "oma itsensä" vaikka muille? Tai saako heistä selkeämmän tai ennalta-arvattavamman kuvan?

Sitä en osaa sanoa miten on heillä joilla on paljon positiivisia aspekteja...
itsellä kun on Ascille hirrrrrveen paljon haastavia aspekteja
 ja on isoissa kuvioissakin yksi Suurristini osa,
ainoa ns. hyvä aspekti on Vertexiin...

paitsi, että itse ajattelen myös Jupiterin yhtymän  askendentti  skorpioni:ni positiivisena.

Kuinka synkkä tyyppi olisin  aurinko  kauris ,  askendentti skorpioni , jos ei olisi tuota  jupiter lisäämässä positiivisuutta?
 2funny

Ja höh ...mie oon  kuu  kaksoset  aspect_opp  merkurius  jousimies

2funny 2funny 2funny 2funny

askendentti skorpioni ei ole varmaan helppo tapaus ulkopuolisellekkaan, saatikka itselleen?

Sinut itsensä kanssa?

Jatkuvaa elämän ja sen syvyyksien ruotimista...ja kun se vielä pitää hankkia oman kokemisen kautta...
 Tongue

Silti en pois vaihtaisi sitä mitä on annettu, mitä olen ja sitä miksi voin vielä tulla.

Minun näköiseni elämä minulla on elettävänä, minun vahvuuksilla ja haasteillani.
ja minä selviän!!!

Jopa nautin...

Cheesy

« Viimeksi muokattu: 04.06.2010 20:37:55 kirjoittanut rovatar » tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Fawnette
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 04.06.2010 20:43:52 »

Joo vois kuvitella että pehmeät aspektit aurinkoon vahvistaa sitä minuutta jotenkin.
 Itelläni on pelkkiä pehmeitä aspekteja (vai mites toi aspect_kvi kuunsolmu?) ja tykkään kyllä vetää erilaisia roolejakin aikalailla. Cheesy että ei se mitään jos ei ihmiset aina tiedäkään tarkalleen mitä mä oon.
Monet noista  askendentti:n aspektia tekevistä ovat  aspect_con keskenään.. hitsit, tästä on niin vaikea sanoa juuta eikä jaata.   laugh
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #10 : 04.06.2010 20:51:38 »

Jos on vähemmän aspekteja askendentti niin mielestäni se askendentti on silloin
selvempi ja pääsee enemmän toimimaan täydellä omalla energiallaan Tongue

Ja kun askendentti on se "Minä" niin suurempi aspektimyräkkä voi
tosiaan sitten vähän sekoittaa pakkaa, että "Kuka?"

Itseltäni löytyy tällaiset aspektit: aspect_triaurinkojupiter aspect_oppkuu aspect_squmerkuriusvenus Q mars onnenpiste bQ chiron

Not bad :Smiley

No minä ajattelen niin, että  askendentti ei ole Minä, vaan  aurinko.
 askendentti on se miten ilmentää itseään muille, mutta ei ole se sisin oma Minä.

Mie olen  aurinko  kauris ja monessa juuri tyypilisten kuvausten mukainen, pohjimmiltaan,
mutta
tapa jolla pidän tietyllä tavalla oman reviirini ...puolustaudun, on hyvin  skorpioni -tyylinen. Ensi ajatus, puolustus- hyökkäys-kosto-
mutta jossain vaiheessa jo toki alkavat toimimaan minun muutkin puoleni...ne järkevät.. crazy2

Mutta se sisäinen puoleni, se Minä on kyllä  kauris..

tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 04.06.2010 20:55:35 »

Tuosta toisten näkemisestä en tiedä. Kaikilla on omat mielikuvansa.

Tosin eräs 'selvännäkijä' kerran katseli meitä naisia ja sanoi, että 'Esmiksest' näkyy selvimmin mitä hän on, ei piilottele. Nauroin. Grin

Mutta luulen, että se mikä näkyy ja kuuluu, on ehkä juuri ne elementit, jotka heijastuvat nousumerkistä. Tulen elementit näkyvät ehkä parhaiten, ehkä maankin. Mutta ilma ja vesi on vähän salamyhkäisempiä.  Wink

Muoks, Suljin sanoi sen mitä minäkin juuri ajattelin. Aurinkomerkkihän näkyy jo pikkulapsilla. Nousumerkki tulee ehkä enemmän näkyviin iän myötä, ainakin se miten elämä on häntä höykkyyttänyt.  Wink
« Viimeksi muokattu: 04.06.2010 20:57:37 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #12 : 04.06.2010 20:56:19 »

Eli mun nousumerkki on  vesimies ja tällasia aspekteja löytyy:

askendentti  aspect_sex  aurinko  jousimies 9. huoneessa
Tämän uskon lisäävän tuota jouskarimaisuutta siihen "ulkokuoreeni", tuon esiin sitä todellista minuuttani hyvin. Mua luullaan usein jousimieheksi ihan aurinkomerkkini mukaisesti, tähän vaikuttaa tosin moni muukin asia, hallitseva merkkinikin on jouskari.

askendentti  aspect_squ  merkurius  skorpioni 8. huoneessa
Hmmm... En puhu turhia, oon hiljaa jos ei oo järkevää sanomista. Puhun ja keskityn syvällisesti asioihin, hyvin intensiivinen kommunikoinnissa.. Mutta tuo neliö. Ehkä on vaikea tuoda esiin sitä omaa ajatusmaailmaani varsinkin uusia ihmisiä kohdatessa, vaikutan hiljaiselta ja ujolta ulospäin. Monet ystävät ja läheiset on kuulemma saaneet musta aika hiljasen ja ujon mielikuvan ja sitten ovat tipahtaneet pallilta kun se todellinen jousimies suorapuheisuudellaan ja merkurius skorpparin syväluotauksella onkin saanut suunsa auki paremmin tutustuttuaan.

askendentti  aspect_sex  saturnus  jousimies 9. huoneessa ( saturnus aspect_con aurinko )
Saturnus tuo ehkä sellaista jalat maassa henkeä ja vastuuntuntoa. Vaikutus varmaan voimakas, koska saturnus on yhtymässä aurinkooni ja vielä sekstiilissä AC:n.

askendentti aspect_sex  uranus  jousimies yhtymä MC
Noh, tämä vaan voimistaa vesimiesmäisyyttä. Ainakin ensisilmäyksellä minusta saa hyvin persoonallisen kuvan. Nousuvesimies on ennalta arvaamaton, riippumaton, kiehtova, sekstiili uranus voimistaa näitä piirteitä. Myös MC on sekstiilissä  askendentti ja tietysti sitten myös  aspect_tri IC. Itseni ilmentäminen harmoniassa sekä julkisen kuvan/imagon, että kodin/perheen kanssa(?)

askendentti  aspect_tri  chiron  kaksoset yhtymä IC
Mietin, että onkohan tälla aspektilla tekemistä sen kanssa, että monesti juuri tapaamani ihminen avaa sydämensä minulle ja kertoo asioita, joita ei sanomansa mukaan ole koskaan kertonut kenellekään. Että jos khiron-parantaja kaksosissa, kommunikaation merkissä, tekee suotuisaa aspektia  askendentti antaa ensi näkemältä sen kuvan, että minulle voi puhua ja minä kuuntelen, toinen saa helpotusta omaan ahdinkoonsa. Näin käy todella usein, monet ystävyyssuhteeni ovat alkaneet näin... Toisaalta olen monta tällaista ihmistä joutunut sulkemaan pois elämästäni, kun omat voimani eivät ole riittäneet aina muiden tukena olemiseen, minun on vaan täytynyt olla se vahva osapuoli, tukihenkilö. Tähän vaikuttaa varmasti kyllä myös  mars kalat 1. huoneessa... ja ehkä kuu 12. huoneessa..

« Viimeksi muokattu: 04.06.2010 20:59:40 kirjoittanut faithful » tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Fawnette
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 04.06.2010 21:02:06 »

Lainaus
Tulen elementit näkyvät ehkä parhaiten, ehkä maankin. Mutta ilma ja vesi on vähän salamyhkäisempiä. 

Meinaatko tällä että  aurinko vesi-ja ilmaihmiset on vaikeampi tunnistaa  askendentti:n takaa?
Itse olen  vesimies ja monesti on luultu että olen  vaaka. Ehkä se sitten on joku tahdikkaan  neitsyt askendentti ja persoonallisemman   vesimiesaurinko synnyttämä mielikuva mutta tiedä häntä..  Nyt alan ehkä ymmärtää että miksi en olekaan ihan niin perinteinen  neitsyt askendentti se on varmasti noi aspektit jotka sekottaa sörsseliä aika lailla.
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 04.06.2010 21:04:22 »

Jos askendenttiin ei tule mitään aspekteja, niin sekin voi olla aikamoinen ongelma, jolloin askendanttia voi olla vaikea tunnistaa omassa elämässään ja vaikea ottaa sen energioita käyttöön. Jos taas askendentti saa paljon positiivisia kulmia, niin on todennäköistä, että ihmisen elämänkatsomus, se millaisena hän esiintyy ja millainen "rooli" hänellä helposti on, on ikään kuin sopusoinnussa ihmisen sisimmän kanssa. Jos taas askendenttiin tulee todella paljon haastavia aspekteja, se voi kertoa esimerkiksi siitä, että lapsuuden kotiympäristö ei tukenut lapsen persoonallisuuden kehitystä kovin positiivisesti ja lapsen saama rooli on ikään kuin ristiriidassa hänen oikean persoonansa kanssa. Tämä voi sitten näkyä jotenkin vaikeuksina läheisissä ihmissuhteissa (koska kaikki aspektit mitkä tulevat askendentille, tulevat myös deskendantille) ja ikään kuin persoonana, jossa on ulkoisena habituksen ja sisäisen olemuksen välillä niin paljon ristiriitaa, että se hämmentää niin henkilöä itseään kuin läheisiä ja näitä puolia voi olla vähän haastavampi saada käyttöön ilman, että kumpikin puoli tuntuu taakalta.

Itselleni tulee askendantille hyviä kulmia  neptunus saturnus uranus  aspect_tri askendentti. Tämä on auttanut minua siinä, että erityisesti uusissa tilanteissa minusta saa hyvin helposti "hyvän ihmisen" kuvan ja erityisesti tuo Neptunus on auttanut monissa työhaastatteluissa - haastattelijat haluavat nähdä minussa sitä mitä etsivät.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2010 21:06:32 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: