Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Taloudellinen epävakaisuus kartalla  (Luettu 4892 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« : 07.06.2010 14:27:27 »

Elikkäs lyhyesti: koko pieni elämäni on mennyt taloudellisesti epävakaana. Olen syntynyt köyhään työttömään perheeseen, jonka omaisuus on pakkohuutokaupattu melkein 10 kertaa siihen mennessä, kun olin 9-vuotias. Molemmilta vanhemmilta ovat menneet luotot näiden selkkausten takia.

Itsenäisesti olen asunut jo kohta sen 10 vuotta ja kaikille vuosille on ominaista se, että jossakin vaiheessa tili alkaa mennä miinukselle ja nippanappa saan maksettua laskuni. Tämä etenee kausittain (ilmeisesti transiiteista johtuen) ja välillä jostakin pompsahtaa laskuja, joiden saamiseen minulla ei sinänsä ole osaa eikä arpaa, mutta jotka jäävät kuitenkin minun maksettavikseni.  Ensimmäisen 3 vuoden aikana oli vakio ilmiö se, että jostakin minusta riippumattomasta syystä minulle kolahti JOKA kuukausi 50-80e ylimääräinen lasku, olinpa sitten työtön tai työharjoittelussa. Välillä taas rahaa on kuin roskaa.

Opintojenikin aikana sain pahimmillaan 200e laskuja, jotka piti vaan saada maksettua opintorahoista. Nyt valmistumisen jälkeen olen taas siinä tilanteessa ettei minulla ole aavistustakaan siitä, millä maksan ensi viikolla erääntyvät 2 laskua saatikka ensi kuun vuokran. Menneiden elämien tulkinnoilla ja enkelikortti tulkinnoilla olen saanut vähän ylimääräistä rahaa aina, kun on ollut hätä, mutta sitä kautta rahan saaminen on niin epävakaata.

Lyhyesti: Rahahuolia tupsahtelee aina, vaikka en koe oleani mikään tuhlari.

Mitään ideoita ja käsityksiä siitä, mistä tämä johtuisi ja ennen kaikkea miten sen voisi selättää?
Minulla on sisäinen kutina, että joskus hamaassa tulevaisuudessa minulla ei tule enää olemaan taloudellisia huolia, mutta aina niinä hetkinä, kun ne osuvat kohdalle, mieleen hiipii vaan masennus ja pohdinta, että mitä minä en ole vieläkään oppinut.

tallennettu
suski7
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 07.06.2010 17:58:02 »

ootkos kokeillu meridiaanikarttaa? mulle toi ilm placidius (?) ei kerro mitään, johtuen juuri tuosta isosta 1 huoneesta....laitatko meridiaanikartan kun en löydä sun tietoja että voisin tehdä sen itse ja katsoa....
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 07.06.2010 18:28:36 »

Sinullahan on 2.huoneessa, joka on varallisuuden ja turvallisuuden huone, Venus ja Mars, jotka ovat oppositiossa Pluto ja Saturnus yhtymään. Eli voi olla tosissaan, että aika ajoin viedään "tuhkatkin pesästä", mutta tässä on myös syvempi tarkoitus - löytää se oma minuus ja arvo niissäkin hetkissä, kun ei ole "mitään". Venus kuvastaa naisen kartalla myös omaa naiseutta, omaa kauneuskäsitystä, arvoja ja omaa perustaa ja kun tämä puoli on voimakkaasti haastettuna, niin voisin uskoa, että jollain lailla nuo lapsuuden kokemuksesi ovat ehkä aiheuttaneet sinussa syvää rakkaudettomuuden tunnetta ja tiettyä fundamentalistisuutta ja ehdottomuutta rakkauden suhteen ja koko tämä asetelma voi ajaa tietyllä tapaa yksinäisyyteen, koska ihminen vaatii rakkautta ihan hirveästi ja rakkaudelta hirveästi mutta myös kokee, ettei ole rakkauden arvoinen. Koska Venus edustaa sekä varakkuutta niin henkisesti kuin fyysisestikin, niin voisin näin intuitiivisesti uskoa, että jollain tavalla nämä liittyvät yhteen sinun elämässäsi. Liitätkö rahaan muitakin arvoja kuin vain konkreettisia arvoja? Onko tämä ajatusmalli mikä sinulla on rahan suhteen jotenkin osa myös itsesi rankaisemista?

Tietyllä tavalla tuo voi olla myös sellainen opittu tapa lapsuudesta, eli ikään kuin että elämään kuuluu se rakkaudettomuuden tuntu ja turvattomuuden tuntu ja ikään kuin niin kauan kuin pitää kiinni näistä tunteista ja asioista mitä siellä lapsuudessa on ollut, niin ne tulevat ikään kuin kummittelemaan käytännön elämään myös rahallisina menetyksinä, muistuttamassa aina siitä, että lapsenakaan ei ollut mitään. Eli koetko jotenkin syvästi kuitenkin sisimmässäsi, että et ansaitsekaan rahaa? Että selkeästi kun se sinulta otetaan pois, niin et ansaitse sitä. Herättävätkö nämä rahalliset menetykset sinussa voimakkaita tunteita, pettymyksiä, turvattomuutta ja hätää - eli niitä samoja tunteita kuin tunsit lapsuudessa?

Turvallisuuden tunne tulisi löytää aina jostain muualta kuin konkretiasta ja rahasta, koska materia ei meitä pystyssä pidä. Uskon, että varmaan oletkin näitä asioita pohtinut, kun kerran tälläkin foorumilla olet.

Joskus me ihmiset tarraudumme lapsuuden tuntemuksiin myös siksi, että se on ainoa "turvallinen" ja tuttu asia mitä tiedämme. Vaikka se onkin meille huonoksi lopulta, niin silti pitäydymme tavoissamme käyttäytyä ja toimia, koska se on tuttua ja turvallista ja me HALLITSEMME sen turvattomuuden tunteen mikä siitä tulee. Jos emme itse aiheuta näitä turvattomuuden tunteita itsellemme, jokin muu asia voi aiheuttaa ja sitten kontrollimme on poissa, joten käytämme mielummin vanhoja huonoja keinoja, kuin päästäisimme irti.

Joskus kun päästämme irti siitä mitä kaikkein eniten pelkäämme menettävämme, saamme juuri sen mitä tarvitsemme.

Oleellista on myös miettiä, että onko tilanteesi oikeasti niin ns. erilainen kuin muillakaan, eli annatko tälle rahan menetykselle vain enemmän merkitystä kuin monet muut. Itse olen koko opiskeluaikani aikana saanut monia isoja laskuja ja niistä on aina selvitty, mutta en ole koskaan antanut niille mitään tunnepuolen merkitystä ja näin ollen en lähes edes muista ollenkaan niitä monia satojen eurojen laskuja mitä on tullut. Tämä on vain ilmaan heitetty ajatus, mutta onko todella niin, että saat enemmän laskuja tai yllättäviä menoja kuin muut keskimäärin, vai KOETKO sen vain niin, koska itse koet rahallisen menetyksen niin tuskallisena, liittyen lapsuuteesi?

Kyllä tämä vielä selviää. Varmasti. Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 08.06.2010 10:48:24 »

Tiits Ebenia tulkinnasta! En ainakaan tietääkseni liitä rahaan muuta kuin sen, että sillä selviää näistä maallisen asioiden haasteista, kun rahaa tuntuu tarvitsevan nykyään vähän kaikkialle. Joskin olen tietoisesti opetellut viimeiset 6 vuotta sitä, että ansaitsen rahaa ja ansaitsen kivoja juttuja. Valitin nimittäin ystävälleni joskus aikoinaan, että haluaisin ostaa mustia lautasia, mutta en raaski. Ystävä järkevänä ihmisenä tuhahti, että jos et osta itse, millä todennäköisyydellä sinä saat niitä mistään? Jos jotain haluaa ja siihen on varaa, se pitää sitten hankkia, eikä elämä siihen kaadu. Eikä ole kaatunutkaan Cheesy

No ehdottomuus rakkauden suhteen näkyy siinä, että se on (kenties Oinas-periaatteella) kaikki tai ei mitään. Toisaalta se on parisuhteen osalta minusta hyäv juttu, että kun kumppani on siinä rinnalla hänet ottaa vakavasti ja suhteeseen sitoutuu kokonaisuudessaan, eikä vaan heilastele huvin vuoksi ja urheilun kannalta jonkun kanssa  coolsmiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 08.06.2010 11:27:03 »

Ebenia tuossa tulkitsikin jo karttaasi varsin ansiokkaasti, mutta voisin lisätä, että niin  aurinko, kuu tai  askendentti kauris:lle on tyypillistä tällainen haasteellisiin olosuhteisiin syntyminen. Mitään ei saa ilmaiseksi, vaan kaiken eteen pitää tehdä lujasti töitä. Sinulla tuo Saturnus on samalla koko kartan hallitsija, ja kun se on muiden rahoja ja yhteisiä resursseja kuvaavassa 8. huoneessa Skorpionin merkissä yhtymässä Plutoon, joka joko antaa tai ottaa kovalla kädellä, niin ei se sinänsä ihmeellistä ole, että olet tuon tuostakin vaikeuksissa lähinnä muiden ihmisten huonosti hoitamien asioiden takia.

« Viimeksi muokattu: 08.06.2010 12:46:55 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 08.06.2010 12:58:17 »

Lisään vielä, että n. kolmen vuoden kuluttua sinulle tulee Saturnuksen paluu ja Pluto nousee askendentille, joten uskoisin talousongelmien huipentuvan tähän ajanjaksoon. Sitä, miten asia tapahtuu, on vaikea sanoa. Ehkä päädyt ottamaan suurehkon lainan selvitäksesi taloudellisesti tai turvaudut voimakkaammin yhteiskunnan tukiin. Olen joskus myös suositellut sinulle kartan perusteella taloustieteen opintoja, ehkä asia alkaa kiinnostaa sattuneesta syystä aikaisempaa enemmän.

Eihän se äkkirikastuminenkaan mahdotonta ole näillä kuvioilla, vaikkakin epätodennäköistä. Nousu-Kauriina sinun on tehtävä järkevä suunnitelma raha-asioiden hoitamisesta vaikkapa ulkopuolisen avun turvin, jos et itse siihen kykene.

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 08.06.2010 14:29:50 »

Voi miten hirveän masentavia uutisia...! Kamalaa, jos talousasiat eivät järjesty koskaan normaalille ihmisten tasolle, vaan että aina saa repiä hiuksiaan ja pohtia laskuja...
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 08.06.2010 14:37:43 »

Voi miten hirveän masentavia uutisia...! Kamalaa, jos talousasiat eivät järjesty koskaan normaalille ihmisten tasolle, vaan että aina saa repiä hiuksiaan ja pohtia laskuja...

Eihän se tuota tarkoita ollenkaan. 3 vuoden kuluttua Pluto tulee siihen nousumerkille ja opettaa paljon kaikkea muutakin kuin vain rahaan liittyen, vaan koko minuus saattaa uudistua kokonaan, tunne-elämään tulee muutoksia ja koko elämän rakenne saattaa muuttua, mutta MYÖS tämä saattaa heijastua taloudellisesti esimerkiksi niin kuin Lilli sanoi. Tämä aika tulee olemaan varmasti hyvin opettavaista ja myös täysin tarpeellista ehkä myös sille, että opit hoitamaan raha-asioitasi uudella tavalla ja opit suhtautumaan niihin eri lailla kuin ennen. Eli ei siis ollenkaan pelkkää negatiivista, ellet itse välttämättä sitä niin halua tehdä. Wink
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 08.06.2010 14:46:51 »

Huh, no sehän hyvä :'D Sehän sattuu siihen 30.ikävuoden kieppeille ja silloinhan alkaa energisestikin ihmisillä uusi kausi, kun siirrytään henkilökohtaisen kehitystason asteelta toiselle. Minulla on sisäinen kutina siitä, että se tulee olemaan merkittävää ja omalla tavallaan erittäin hyvää aikaa energisesti, tulipa sitten mitä tahansa.

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: