Lainaukset KV?'lta.
Hyvä vaan että vanhat arvot ja perinteet kaatuu, että hyvää ja parempaa tulee tilalle.
Hyvät perinteet jatkukoon, huonot muuttukoon. Kuka sen määrittää mikä on huonoa ja hyvää: jokainen yksilö....
Itse menisin mielelläni sinne toiseen paikkaan, jos olisi pelkoa joutua tuonne uskovaisten taivaaseen.
Ja oma helvettini liittyykin ihmiskunnan ahneisuuteen. Ja myös toisten ihmisten häikäilemättömään hyväksi käyttöön.
Niin minunkin helvettini, ja se on
täällä maanpäällä, sydämen pimeällä puolella, eikä jossain tulisessa järvessä.
Tuli-elementti on minulle rakas.
Mutta kun ajattelee ihmiskunnan menneisyyttä, niin jos ei ole tietoisuus ollut kovin korkealla, niin toki se on inhimillistä, että uskotaan johonkin guruun. Jossain vaiheessa vain tuo kirkon pelottelu on poistanut kaikki pakanat ja muut luonnon kanssa hyvivvä väveivvä olevat henkilöt pahoina noitina.
Kristinuskon negapuolia: syyllistäminen ja pelottelu. Sekä naiseuden täydellinen puuttuminen jumaluudesta.
Mutta onneksi on jo tullut aika, milloin kirkkokin alkaa kaatumaan, kun tietoisuus jälleen alkaa kasvamaan.
Minusta kirkolla on kaksi vaihtoehtoa:
Kaatua tai uudistua. :
Tuli vielä mieleen sekin, että uskooko uskovaiset, että oli Aatami, jonka emännän tekele Eeva söi omenan jostain tietoisuuden puusta, johonka tarinaan liittyy jokin kärmeskin, ja sitten se soppa olikin jo keitetty, ettei enää kukaan tiennytkään, että miten tässä näin sitten taaas kävikään?
Ja miten tästä mennään sitten eteenpäin, kuka kertoisi sen?
Sinä, Minä, Hän, Me , Te, He....persoonapronomineillä eteenpäin. Näin tikusta-asiaa linjalla
Olen ihmetellyt ihmisten uskovaisuuksia johonkin tuomitseviin jumaliin, että jos teet sitä ja tätä, ja pidät hauskaa, niin tulee noutaja
Kultainen Noutaja.
(vuh)
...Joo, nyt kirjoittaan sitä esseetä.