Sivuja: [1] 2 3 ... 35
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Noituus  (Luettu 327127 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« : 30.06.2010 10:25:25 »

Heips! En löytänyt foorumilta ennestään keskustelua Noituudesta tai pakanallisuudesta/wiccasta.

Mutta eritoten minua kiehtoo noituus ja se onko täällä kenties muita itsessään noituuden/magian harjoittajia?
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 01.07.2010 11:13:31 »

Käänsin päätäni ja valtava kämmenen kuva keskellä pilvi verhoa. Ohho olipa siinä hymy herkässä. Mistä se siihen tupsahti sitä en tiedä mutta jotain osaa minulla siihen oli Grin

Shocked No ohhoh, jopas jotakin! Olisit ottanut kuvan!

Nykyajan noituus ottaa hyvin vahvasti vaikutteita vanhoista kelttiläisistä perinteistä (kuten juhlissa ja symboliikassa).

Minä en itse muuten suosittelisi tuota toisen mieleen kajoamista noituuden avulla taikka kiroamista - sillä se energia, oli se sitten positiivista tai negatiivista, palaa aina takaisin ja mahdollisesti moninkertaisena. Itse olen tosi aloittelija vielä loitsuissa, mutta sen päätöksen olen tehnyt että pysyn erossa mustasta magiasta. Sillä loppujen lopuksi tämänkin homman taustalla on vetovoiman laki. "Tee mitä haluat, kunhan se ei vahingoita muita" kuuluu noituuden lakipykälä numero yksi.
tallennettu
MegaNarri13
Kohtuuastroilija
**

And I'm not fooling no-one.

Profiili
« Vastaus #2 : 01.07.2010 13:40:23 »

minä harjoitan, siskoni kanssa, noituutta.
tallennettu

My monsters keep me company
And I'll never be lonely
They will keep me safe
Protected from harm
Monsters keep me company
Until I will set them free!
epona
Vieras
« Vastaus #3 : 01.07.2010 16:12:20 »

Juu. Aivan varmasti harjoitat.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 02.07.2010 12:38:02 »

Olen shamaani, käytännössä samaa  kuin noita, mutta vanhempaa perua.

Olen muistanut kaksi aiempaa shamaanielämää, toinen niistä täällä suomessa,
toinen keski-aasiassa. Minun noituuteni on sumeaa, säännötöntä ja hierarkiatonta.
Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että rituaalit eivät ole aina samanlaisia vaan joka kerran
intuitiolla improvisoituja. Ylinen ja alinen (tunnetaan kaikissa shamanistisissa kulttuureissa)
ovat kyllä minulle tuttu ja käytetty käsite.

Yleisiä periaatteita kaikille noidille - ja myös niille, jotka haluvat käyttää synkronismia
elämässään nyt, kun se korkeiden energioiden ansiosta on mahdollista:

1) Voit tehdä vain hyvää. Jos yrität 'mustaa' magiaa, kohteelle ei tapahdu yhtään
mitään, mutta sinä saat itse tuon ikävän energian takaisin moninkertaisena. Lisäksi
tällainen pahan tahtominen toisille laskee omaa energiatasoasi ja heikentää selkeästi
kykyjäsi kyetä yhtään mihinkään hengelliseen.

Poikkeus: Afrikkalainen 'juju'-noituussysteemi toimii niin, että 'hyväntahtoinen ystävä'
(todellisuudessa kaikkea muuta) tulee kertomaan jujun kohteelle, että nyt hänen
päälleen on langetettu juju. Loput hoitaa psykosomatiikka. Tässä ei ole siis kyse
mistään noituudesta, vaan siitä että ihminen kykenee aiheuttamaan itselleen ihan
mitä vain - vaikka kuoleman - ihan itse, jos kovasti uskoo sellaiseen. Tekijälle seuraa
tästä silti karmavelka, niinkuin aina seuraa, jos tekee toisille pahaa.

2) Edes hyvää ei saa tehdä ilman lupaa! Se ei vain mene perille, ellei se sovi
kohteen sielunsuunnitelmaan. Tekijälle ei tosin tällöin seuraa mitään pahaa,
mutta energia menee hukkaan, ellei sille laita saatteeksi vaikka "jollei ole sallittua
mennä kohteelle x, menköön parantamaan Itämerta." (Valitse haluamasi kohde,
minä lähetän Itämerelle, se raukka kun on niin sairas että varmasti tarvitsee hoitoa)

3) Itselleen saa synkronistisia tapahtumia (sitähän noituus itse asiassa on) näillä periaatteilla:
- Voit määritellä lopputuloksen jota haluat, mutta et saa määrätä miten sinne päädytään.
Tilaa siis vain lopputulos, älä aseta mitään ehtoja sille miten lopputulos saavutetaan.
- Älä aseta aikarajoja! Ihmisen lineaarinen aikakäsitys tekee tepposia. Voit vain pyytää
jotakin, et voi pyytää sille tiettyä toimitusaikataulua.
- Et voi pyytää mitään, mikä sotii toisten ihmisten vapaata tahtoa vastaan.

Että sitten vain kaikki tilailemaan synkronismia, eli noituutta tekemään. Minä saan  homman
toimimaan ihan päivittäin ja vaste on nopeutunut koko ajan värähtelyjen noustessa.
Nykyisin vasteaika vain 1-2 pv 'tilauksesta.'

Musta magia on
a) heikkoa, erittäin heikkoa verrattuna valkeaan, eikä edes oikeasti toimi
b) kohdistuu vain itseesi, lähetitpä sen mihin tahansa
c) laskee värähtelyjäsi, eli heikentää noidan kykyjäsi
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 03.07.2010 09:12:05 »

Mitä energian nostatus/hallintakeinoja käytätte? Toisinsanoen miten sen teette? Itse olen saanut hiukan kiinni energiavirrastani musiikin avulla (jotkut tietyt kappaleet nostattavat hieman energiaa), mutta olisi kiva kuulla ja tutkia muitakin keinoja.

Myös käsichakra-juttua olen koettanut ja onnistuin saamaan käsieni väliin hieman jäykähköä energiaa.

tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 05.07.2010 09:25:01 »

No näin aluksi lähinnä itseeni kohdistuvaa ja sitten myöhemmin taitojen karttuessa - pyydettäessä - muihinkin (kirouksia en kuitenkaan langeta pyynnöstä, vain hyviä juttuja).

Tosiaan, toiset ovat tiedostamattaankin avoimempia energialle kuin toiset. Vähän niinkuin lukuaineidenkin kanssa, joillakin on luonnostaan parempi matikkapää, joillakin kielipää jne.
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #7 : 05.07.2010 17:34:40 »

Minulle herää yksi kysymys kokemuksistanne lukiessa.

Mikä / kuka sai itsenne kiinnostumaan noituudesta? Noituus itsesään on typerä sana - se, mistä olemme tässä keskutelussa jutelleet lienee aika luonnollista itseasiassa..
Mutta.
Sama kysymys pätee:

Mikä tällaisissa asioissa kiehtoo? Mikä saa teidät tekemään loitsuja / toivomaan toisille hyvää - ilman, että se vahingoittaa ketään?

/A
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 06.07.2010 10:16:59 »

Minulle herää yksi kysymys kokemuksistanne lukiessa.

Mikä / kuka sai itsenne kiinnostumaan noituudesta? Noituus itsesään on typerä sana - se, mistä olemme tässä keskutelussa jutelleet lienee aika luonnollista itseasiassa..
Mutta.
Sama kysymys pätee:

Mikä tällaisissa asioissa kiehtoo? Mikä saa teidät tekemään loitsuja / toivomaan toisille hyvää - ilman, että se vahingoittaa ketään?

/A

Minä olen aina ollut okkultisti (ihan lapsesta asti) mutta nyt sitten olen kiinnostuneempi syventämään taitojani ja tutkia mihin kaikkeen se ihmismieli pystyykään ja nimenomaan tuntemaan itseään syvemmin ja hallitsemaan mieltä (minulla kun on niin auttamattoman vilkas mieli ettei se tahdo pysyä paikallaan). Siinä mielessä loitsiminen on hyödyllistä koska se harjoittaa mielen hallintaa ja keskittymistä. Aloitin "noituuden" kun yksi kaveri mainitsi wiccan ja uteliasuudesta aloin etsiä tarkempaa tietoa wiccasta ja sitä kautta sitten pomppasi tuo noituus. Wicca itsessään on vähän liian "uskonnollista", noituus on vapaampaa.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #9 : 06.07.2010 12:35:41 »

rituaalit, itse asiassa The secret kirjastakaan ei ole kovin pitkä matka noituuteen..  Grin Llewellyn kuulema julkaisee alan kirjoja, tiedän muita, Fiona Horne, Silver Raven Wolf..

ja kiinnostus ehkä tulee menneistä elämistä, kuten muukin tieto.  angel

kuninkaiden laji. Egypti tämän alan keskus, ollut.

ps musta magia, kiroukset kyllä tehoavat, kuulin kun eräs okkultisti oli kirottu ja kirous poistettiin.

http://www.sacred-magick.org/
« Viimeksi muokattu: 25.09.2010 09:38:25 kirjoittanut ~Cerridwen~ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 09.07.2010 10:19:31 »

rituaalit, itse asiassa The secret kirjastakaan ei ole kovin pitkä matka noituuteen..  Grin Llewellyn kuulema julkaisee alan kirjoja, tiedän muita, Fiona Thorne, Silver Raven Wolf..

ja kiinnostus ehkä tulee menneistä elämistä, kuten muukin tieto.  angel

kuninkaiden laji. Egypti tämän alan keskus, ollut.

ps musta magia, kiroukset kyllä tehoavat, kuulin kun eräs okkultisti oli kirottu ja kirous poistettiin.

Tuo lihavoimani lause ei kerro vielä mitään siitä, toimivatko kiroukset ilman että kirottu
saa jotain kautta tietää
, että hänet on kirottu.

Eli siis:
- Miten keksittiin epäilläkään kirousta? Oliko ehkä 'hyväntahtoinen ystävä' käynyt kertomassa?
- Uskoiko ko. henkilö jo ennestään, että musta magia /kiroaminen voi vaikuttaa kohteeseen?

Uskomalla tähän antaa ikään kuin avoimen valtakirjan lähettää itseään kohtaan negatiivista
energiaa. Jo siihen uskominen, että sinuun voi vaikuttaa ulkopuolelta negatiivisesti,
laskee suojasi ja tekee mahdolliseksi vaikuttaa sinuun ulkopuolelta negatiivisesti.

- Saatiinko selville kuka kirouksen oli tehnyt, vai löydettiinkö vain kirous ilman että tekijäät
tiedettiin ja sitten poistettiin se? Jos jälkimmäinen tilanne, on koko 'kirous' voinut olla
'kirotun' itse itselleen aiheuttama.

Olen edelleen sillä kannalla, että kirjouksissa on tasan kaksi vaihtoehtoa:

1) Psykosomatiikka, eli ihminen aiheuttaa itse itselleen jotain mitä luulee kiroukseksi.
Tämä voi johtua ihan omista ajatuksista, tai se voidaan aiheuttaa kertomalla
'hyväntahtoisen ystävän' toimesta, että henkilö on kirottu.

2) Se, että ihminen uskoo niin vahvasti siihen että häneen voidaan vaikuttaa negatiivisilla
energoilla, että tämä usko laskee hänen suojansa ja antaa kenelle tahansa luvan vaikuttaa
häneen negatiivisilla energioilla.

Molemmissa tapauksissa siis tarvitaan sen 'kirotun' vapaan tahdon ilmaisu kirouksen
vastaanottamiseksi (usko tai psykosomatiikka), jotta mitään negatiivista tapahtuisi.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2010 10:22:17 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
epona
Vieras
« Vastaus #11 : 09.07.2010 19:27:13 »

Oikeesti? 20-30 vuotta sitten vielä tapahtunut tällaista?

Voi hyvää päivää..

/A
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 10.07.2010 10:22:28 »

Ei jumankauta noita jenkkejä ja niitten 200 vuotta vanhat lait..  buck2

"Kolmen yön painajaiset", hui kamala mikä uhkaus.  2funny

Sattuiskos kukaan tietämään toimiiko Helsingissä Coveneita tms. Noita/opintopiirejä?
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 10.07.2010 14:32:17 »

Mielestani noita tai vicca ovat kylla niin vaaria sanoja syvempaan itsensa ja yleensa elaman ymmartamiseen kuin vaan voi olla.
Onhan AJATUS ENERGIAA JA SE TOIMII-mutta se ei ole poppakeinoja missaan muodossa.
Taytyy vaan muistaa miten kaytamme tata energiaa joko hyvaan tarkoitukseen vai muitten kiroamiseen-en usko ikina, etta kiroaminen auttaa missaan muodossa-se palautuu aina kuten Newton'in laki.
Uskon ainoastaan hyvan olon luomiseen ja ajattelemalla muillekkin ainastaan hyvaa-uskon sen olevan Universaallista ja se palautuu aina moninkertaisena-samoin kuin hyvin tehdysta tyosta saatu palkka.
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 11.07.2010 08:04:14 »

Olet oikeassa, etta sana on sana, mutta juuri sana noita herattaa joissain tietyissa piireissa epaluuloja, kun he eivat tieda sanan todellista sisaltoa-mita se pitaa sisallaan.
Olkoon esimerkkina vaikka itsensa ymmartamiskurssi tai laaja ymmartartaminen
ja sitten noitakurssi ja valitsijana olisi vaikka hyvin uskovainen kristitty-empa usko, etta tama henkilo valitsisi noitakurssia...mutta jos ihmiset ymmartaisivat sanan todellisen merkityksen-ehka tilanne olisi erilainen-kun todellisia noitia ei ole edes olemassa-joten tassakin on ainoastaan todellinen tieto kysymyksessa ja uskon, etta haluamme levittaa todellista ymmartamysta.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 35
  Tulostusversio  

Siirry: