rituaalit, itse asiassa The secret kirjastakaan ei ole kovin pitkä matka noituuteen.. Llewellyn kuulema julkaisee alan kirjoja, tiedän muita, Fiona Thorne, Silver Raven Wolf..
ja kiinnostus ehkä tulee menneistä elämistä, kuten muukin tieto.
kuninkaiden laji. Egypti tämän alan keskus, ollut.
ps musta magia, kiroukset kyllä tehoavat, kuulin kun eräs okkultisti oli kirottu ja kirous poistettiin.
Tuo lihavoimani lause ei kerro vielä mitään siitä, toimivatko kiroukset
ilman että kirottu
saa jotain kautta tietää, että hänet on kirottu.
Eli siis:
- Miten keksittiin epäilläkään kirousta? Oliko ehkä 'hyväntahtoinen ystävä' käynyt kertomassa?
- Uskoiko ko. henkilö jo ennestään, että musta magia /kiroaminen voi vaikuttaa kohteeseen?
Uskomalla tähän antaa ikään kuin avoimen valtakirjan lähettää itseään kohtaan negatiivista
energiaa. Jo siihen uskominen, että sinuun voi vaikuttaa ulkopuolelta negatiivisesti,
laskee suojasi ja tekee mahdolliseksi vaikuttaa sinuun ulkopuolelta negatiivisesti.
- Saatiinko selville kuka kirouksen oli tehnyt, vai löydettiinkö vain kirous ilman että tekijäät
tiedettiin ja sitten poistettiin se? Jos jälkimmäinen tilanne, on koko 'kirous' voinut olla
'kirotun' itse itselleen aiheuttama.
Olen edelleen sillä kannalla, että kirjouksissa on tasan kaksi vaihtoehtoa:
1) Psykosomatiikka, eli ihminen aiheuttaa itse itselleen jotain mitä luulee kiroukseksi.
Tämä voi johtua ihan omista ajatuksista, tai se voidaan aiheuttaa kertomalla
'hyväntahtoisen ystävän' toimesta, että henkilö on kirottu.
2) Se, että ihminen uskoo niin vahvasti siihen että häneen voidaan vaikuttaa negatiivisilla
energoilla, että tämä usko laskee hänen suojansa ja antaa kenelle tahansa luvan vaikuttaa
häneen negatiivisilla energioilla.
Molemmissa tapauksissa siis tarvitaan sen 'kirotun'
vapaan tahdon ilmaisu kirouksen
vastaanottamiseksi (usko tai psykosomatiikka), jotta mitään negatiivista tapahtuisi.