Ave^^
Vieras
|
|
« Vastaus #15 : 11.07.2010 11:39:21 » |
|
Toisaalta taas noita-sana on sellainen että se antaa ihan tavalliselle asialle mystisen leiman ja tekee siitä joidenkin ihmisten silmissä taas näin mielenkiintoisemman.. Onhan se tavallaan kiva luokitella itsensä noidaksi. On siinä jotain jännää. Mutta joo, samaa mieltä olen diamondin kanssa tosta että se sana leimaa itseasiassa ihan luonnollisen asian pienen kulttipiirin hommaksi..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eileithyia
|
|
« Vastaus #16 : 11.07.2010 12:18:27 » |
|
Ei ne ole sen kummempia sanoja kuin mies, nainen, kristitty, ateisti, sosiaalidemokraatti tai miksei vaikka kasvissyöjä Varmaankin Helsingissä jonkunlainen coven toimii. Itse tykkään itsenäisestä meiningistä, mutta voishan sitä samanhenkisten kanssa vaihtaa ajatuksiakin. Netissä on wicca.fi-sivusto josta varmaan saa lisätietoa. Itsekin siellä olen, mutta toisella nimimerkillä Minäkin tod.näköisesti tulen toimimaan enemmän itsenäisesti, mutta jattelin näin aluksi tutkia kaikki aspektit. Sitäpaitsi, ryhmissä oppii paremmin kuin pelkästään pänttäämällä, kun saa tietoa ja kokemuksia ihmisiltä sekä pääsee rituaaleihin mukaan ja oppii toiminnan kautta kaikki perusjutut niinkuin energian nostattamisen ja ohjauksen. Olen täsä tehnyt psi-palloja ja käsiä on tikustellut mutta en ole vielä saanut energiaa koko kroppaan. Yritin rekisteröityä sinne wicca-foorumille, mutta siinä pitää odottaa, että ylläpito hyväksyy tunnuksesi ennen kuin sinne voi mennä postittelemaan ja ylläpito ei ole VIELÄKÄÄN hyväksynyt minun rekisteröimispyyntöäni. Että saas nyt nähdä milloin ne saa jotakin aikaiseksi siellä. Hohhoijjaa. Eikö ole ihan sama miksi itse kukin "sitä" kutsuu jos päämäärä on sama, minä kutsun sitä noituudeksi jo siksikin että liitän siihen monia noitamaisia aspekteja kuten kynttilöitä ja yrttejä, kuunvaiheet, numerot jne. Olen käsittänyt sen joksikin wiccan alalajiksi, koska tavallaan teen samoja juttuja kuin wiccatkin mutta tämä ei ole minulle mikään uskonto, en palvele jumaluuksia tai henkiä (tai mitä lie energiaolentoja ovatkaan) vaikka tiedostan ja hyväksyn niiden olemassa olon. Olen silti samaa mieltä monesta wiccan periaatteesta. Niin ja luonto on aina ollut lähellä sielua. Joskus mietin että ties vaikka olisin fyysiseen hahmoon syntynyt luonnonhenki.
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.09.2011 21:33:04 kirjoittanut *Aminthir* »
|
tallennettu
|
|
|
|
Eileithyia
|
|
« Vastaus #17 : 12.07.2010 09:44:28 » |
|
Ja joskus oli Möykkäel Jaksonenkin..
Niin ja Kimi Jääpallo (vrt. Jimi Pääkallo). Netti coven.. Nooh.. Eiköhän tämä aja sen asian. Mitä tuohon noita sanan negatiivisiin viboihin tulee niin minua ei kiinnosta - sanotaan nyt sievästi - "himpun vertaa" se mitä muut siitä ajattelevat. En tosin muutenkaan huutele "noituuttani" ympäriinsä, pyrin pitämään sen salassa. Kukaan lähipiiristäni, ystävistä, tutuista tai perheestä ei tiedä mitä touhuan. Pukeudun normaalisti enkä omista edes pentagrammia (ainakaan vielä).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kukka-75
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #18 : 13.07.2010 16:01:19 » |
|
Heissulivei, itse käytän tällä hetkellä luonnonuskova -sanaa. Noituuteen en ole vielä perehtynyt kovin. Pidin ennen itseäni kristittynä, mutta olen huomannut ajatuksissani sen verran pahoja ristiriitaisuuksia kristinuskon kanssa, että päädyin tuohon sanaan Muutaman kerran olen saanut siirrettyä hyvää energiaa sairaisiin tuttuihin. Enneunia tulee nähtyä joskus harvoin. Tällä hetkellä suurimman mielenkiintoni kohteena on luonnonkasvit ja niiden käyttö sekä meditointi. On ne vaan huikaisevan hienoja hetkiä kun tuntee olevansa sopusoinnussa ja yhtä universumin kanssa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riitta
|
|
« Vastaus #19 : 14.07.2010 09:35:04 » |
|
Hyva-loytyihan se oikea sana-luonnonuskova=selvaa hyvaa Suomenkielta-kannatan!!!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eileithyia
|
|
« Vastaus #20 : 14.07.2010 09:49:44 » |
|
Niin, luonnonuskova. Eikös se ole sama kuin pakana? Itse puolestani en edes yritä hallita luontoa. Vaan paremminkin olen sen kanssa liitossa, ystävyyssuhteessa tai sen lapsi. Olen osa luontoa, en sen yläpuolella ja voin luottaa siihen että äiti-maa pitää huolen omistaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #21 : 14.07.2010 10:08:29 » |
|
- Saatiinko selville kuka kirouksen oli tehnyt, vai löydettiinkö vain kirous ilman että tekijäät tiedettiin ja sitten poistettiin se? Jos jälkimmäinen tilanne, on koko 'kirous' voinut olla 'kirotun' itse itselleen aiheuttama.
**Saatiin tietää kuka oli kirouksen tehnyt ja se vaikeutti henkilön elämää. PS hän ei saa kovin hyvin tuloksia magiassa ja aina ihmettelee allekirjoittanutta.. minä en halua kellekään pahaa vaan hyvää. muuten taiteessa tai lähinnä musiikissahan leikitään näillä energioilla, tuli vaan mieleen eräällä keikalla kesäisessä Suomessa. No voitte arvata millaista esitystä katselin / eräs Tampereen poika, heh.. oheisvideot ja tanssit..
aina voi saada rahaa ja valtaa ja leikkiä negaenergioilla; mutta voipi tulla ikäviä tuloksia sitten myöhemmin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.07.2010 10:11:13 kirjoittanut ^Atrox Fortuna^ »
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
Eileithyia
|
|
« Vastaus #22 : 14.07.2010 14:25:15 » |
|
Niin, luonnonuskova. Eikös se ole sama kuin pakana? Itse puolestani en edes yritä hallita luontoa. Vaan paremminkin olen sen kanssa liitossa, ystävyyssuhteessa tai sen lapsi. Olen osa luontoa, en sen yläpuolella ja voin luottaa siihen että äiti-maa pitää huolen omistaan. Samaa mieltä. Ei sen yläpuolella, mutta osa sitä, ja siksi minulla on voimaa vaikuttaa siihen, niin kuin silläkin on voimaa vaikuttaa minuun. Mikäs se on se hieno sana luonnonuskovalle, ei se panteisti ole? Tuo on monijumaluus... Oliko se joku animateisti tms? Minusta se sana on pakana.. Vai hetkonen.. Animismi käsite ainaskin tarkoittaa että kaikilla on sielu. Se ei ole varsinaisesti uskonto vaan uskontoa leimaava piirre, samoin polyteismi, joka taas viittaa monen eri jumaluuden olemassa oloon. Tällaisen löysin wikipediasta: " Animatismi eli luonnon elollistaminen tarkoittaa tapaa selittää kaikki ympärillä oleva eläväksi." ---> http://fi.wikipedia.org/wiki/Animatismi
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.09.2011 21:34:59 kirjoittanut *Aminthir* »
|
tallennettu
|
|
|
|
Riitta
|
|
« Vastaus #23 : 14.07.2010 16:22:14 » |
|
Eipa mitaan-minahan olen pakana, uskon etta kaikella on sielu ja viela uskon, etta on monia jumaloita(ainakin luonnossa) ja lisaksi rakastan, kunnioitan ja palvon luontoa-en missaan nimessa yrita voittaa luontoa-vaan kuten joku muukin mainitsi-haluan elaa harmoniassa luonnon kanssa. Noita en missaan tapauksessa ole, kun en usko poppakonsteihin, vaan kaikella on jarjellinen selitys. Mutta puolestani jokainen uskoo mihin tahansa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eklektikko
|
|
« Vastaus #24 : 15.07.2010 08:14:57 » |
|
Vaikka käytän itsestäni sanaa pakana, en oikeastaan ole sellainen, sillä asun kaupungissa. Sana nimittäin tarkoittaa maalaista. Tämä johtuu siitä, että kristinusko levisi ensin kaupunkeihin ja maalaisuus liittyi vahvasti ei-kristillisiin uskontoihin. Vielä kirouksista: Minä kolautan aina välillä varpaan kynnykseen tai kyynärpään pöytään ihan oman koheltamiseni vuoksi. Jos nyt joku rassu luulee voivansa sössiä vapaan tahtoni kanssa ja "kirota" minut, saattaa hän erehtyä minua tarkkaillessaan luulemaan "kirouksensa" toimivan, kun näkee näin tapahtuvan. Se on synkronismia. Jotkut tilaavat itselleen kokemuksia, joissa erehtyvät luulemaan kaikenlaista. Mutta toisaalta: Jos uskoo voivansa tulla kirotuksi, antaa vapaalla tahdollaan toisille luvan vaikuttaa itseensä. Sellaiset kiroukset toimivat, mutta vain koska kohde antaa luvan. Kannattaako antaa sellaista lupaa? Noh, ehkä jotkut tilaavat sellaisiakin kokemuksia.... siitä ainakin oppii suojaamisen merkityksen. Ne suojat ovat vapaan tahdon ilmaus.
|
|
|
tallennettu
|
DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
|
|
|
Riitta
|
|
« Vastaus #25 : 15.07.2010 12:44:05 » |
|
Kannattaako antaa sellaista lupaa? Noh, ehkä jotkut tilaavat sellaisiakin kokemuksia.... siitä ainakin oppii suojaamisen merkityksen. Ne suojat ovat vapaan tahdon ilmaus.
Niimpa, kirous voi sattua omaan nilkkaan, muistaakseni raamatussakin on maininta:"rikka loytyy omasta silmasta" Eipa kannata kaikkeen uskoa mita kuulee tai olettaa kuulevansa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
nikki
|
|
« Vastaus #26 : 18.07.2010 10:28:38 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eileithyia
|
|
« Vastaus #27 : 19.07.2010 10:44:52 » |
|
No niin. Vai kävi tässä sitten näin. Ei minun pitänyt ostaa mitään helyjä vaan kengät mutta jotenkin tässä nyt kävi niin että nyt minulla roikkuu kaulassani hopeinen Isiksen symboli (enkä ostohetkellä tiennyt senkään vertaa, että kenelle se oikeastaan kuuluu). Ja minä kun ajattelin että jumaluuksiin en sekaannut, että itsenäinen olen. No, eilen illalla sitten istuskelin alasti huoneeni lattialla riipus kaulassani, omaperäisistä aineksista kyhätty kehä ympärilläni kutsuen kyseseistä jumaluutta. Että näin. Ja miksi Isis, egyptiläinen jumalatar eikä esimerkiksi paikallinen skandinaavilainen Freija? Eikä edes kelttiläinen, vaikka minä niin rakastan kaikkea kelttiläistä. No, siitä huolimatta en kadu että ostin sen. Jotenkin se vaan veti puoleensa ja sillä selvä. Mutta asiasta toiseen. Tuo artikkeli, huooh, taas mennään. Minusta tuntuu että ihmiskunnan on opeteltava kantapään kautta kaikki... Mutta niin, nyt on minä vaahtoan vaan tästä Isiksestä. Mitähän tässä kuvassa tapahtuu http://www.ablogabouthistory.com/wp-content/uploads/2009/05/isis.jpg<---- Tuo jutska, mikä tuolla tytöllä on kädessä, semmoinen riipus on nyt minulla. http://www.grandpoohbah.net/Grandpoohbah/images/isis_nefertari.jpg .. ja mitähän tässä. Kukaan muuten satu tietämään mikä tuon "avaimen" (en tiedä mikä se on, kutsun sitä avaimeksi kun se siltä näyttää) merkityksestä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
nikki
|
|
« Vastaus #28 : 19.07.2010 10:51:04 » |
|
http://fi.wikipedia.org/wiki/AnkhIsis 1 jos se on sulle merkittävä, luulis olevan yhtymiä..
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.07.2010 10:54:23 kirjoittanut nikki »
|
tallennettu
|
|
|
|
Eileithyia
|
|
« Vastaus #29 : 19.07.2010 11:14:05 » |
|
Mulla Isis jousimiehessä tiukassa yhtymässä aurinkoon ja noin viiden asteen päässä kuusta. Kiitti linkistä. Minä oletin, että avain kuuluu Isikselle kun näin sen kantavan sitä niin monessa kuvassa ja jossakin mieleni sopukoissa muistelin jonkun joskus sanoneen sen liittyvän jotenkin Isikseen (mutten ollut varma, siispä etsin kuvia Isiksestä ja huomasin sen olevan kuvattuna monessa Isistä esittävässä kuvassa). Myös yhdessä isommassa ankhissa minkä näin, oli kaiverrettu Jumalatarta esittäviä hahmoja. Siispä oletin sen olevan feminiininen symboli.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|