Sivuja: 1 ... 33 34 [35]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Noituus  (Luettu 327118 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #510 : 22.03.2012 21:04:21 »

Poltin mustaa sekä valkoista kynttilää, muuta en ehtinyt. buck2
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #511 : 25.03.2012 20:18:39 »

Mulle. Vähän sinnepäin. Se oli kylläkin semmonen huonolla hetkellä karannu ajatus epäonnisesta sattumuksesta. Ajattelin sen tapahtuvan itselleni, mutta peruutin sitten ne karanneet ajatukseni...silti se sama sattu seuraavana päivänä naapurilleni, joka oli toki ollut ajatuksessani mukana silloin kun sitä ekan kerran mietin.
Tajuaako tuosta nyt mitään? Cheesy
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #512 : 25.03.2012 22:44:58 »

Hmmm. Tai oikeemmin se meni sillain, että mun ja tän toisen tyypin  osat vaihtu päikseen mun ajatusversiosta siihen, mitä oikeesti sattu.  Huh
Mutta siis tarkkana kun porkkana, ja jalat maassa.
tallennettu
kosmonautti
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #513 : 06.04.2012 20:53:23 »

Noin nyt esimerkkeinä, Harry Potter, Louhi, joku luonnonparantajatyyppi ja just Milla Magia. Jännä etten keksi yhtään ns. positiivista parantajanoitaa.

Ootteko unohtaneet Matami Mimmin Aku Ankasta? Mimmihän on niin hyväntahtoinen ja iloinen!  Smiley
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
Pakolainen
Vieras
« Vastaus #514 : 06.04.2012 21:15:11 »

Aivan, Mimmi oli Miekka kivessä -elokuvan suola! Pisti Merlinin töihin ja muutossotaan ja oli ilkeä ja pahatahtoinen, ei päästänyt Artturia helpolla. Grin

Enkä muista että Matami Mimmi olisi joka kerta ollut Aku Ankassakaan hyväntahtoinen, ja monet rangaistuksensa ilkikurisuuteen, kuten erääseen itsepäiseen (toivottavasti saan käyttää seuraavaa sanaa) kakaraan oli varsin julma; muutti tämän aasiksi, antoi muiden lasten pistää tälle hännän naulalla ja muutti tämän takaisin pojaksi vastaamaan sotkusta kun isä palasi kotiin. Lapsi oli kontrolloimaton ja hyvin rasittava, mutta mielestäni rangaistus oli radikaali.
   Noidathan kuvataan usein hyvin itsenäisiksi, joita ei sovi suututtaa tai käy huonosti, eikä asettaa itseään asemaan josta noita voi nähdä toisen pahana ihmisenä ja sen takia tarttua omankädenoikeuteen ja tehdä pahojaan toiselle. Noidat ovat usein myös siinä vastuun tasapainon sivussa ihmisiä, joilta kysytään apua ja neuvoja erinäisiin jokapäiväisen elämän ongelmiin. Nämä siis tiettyjä yleistyksiä noidista ja perustuvat tarinoihin. Näin olen siis ainakin ymmärtänyt. Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #515 : 07.04.2012 10:02:07 »

Vauhdikas noita:

Jos olisit noita, olisit touhukas noita, joka ottaa kaiken ilon irti erityistaidoistaan.

Noitana pitäisit taikoja ja lentämistä syntymässä saatuina lahjoina, joita hyödyntäisit mieluummin itse, kuin keskittyisit noituuksinesi muihin. Luudan kanssa liitely ja leikkimielinen säikyttely olisivat lempipuuhiasi. Sinä olisit noita, josta monet ovat kuulleet, mutta jonka harva on nähnyt.
 Grin
tallennettu
Verninia
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #516 : 01.05.2013 21:31:29 »

Olen nyt muutaman vuoden ajan perehtynyt suomalaisiin loitsutraditioihin, tapohin ja itse teksteihin. Se tuntuu olevan loputon suo: onneksi noita tekstejä on kerätty, ja paljon. Ja joka puolelta Suomea. Tuntuu, että "noituus" on ollu lähes arkipäiväistä vielä parisataa-sata vuotta sitten. On olemassa kaikenlaisia kotiloitsuja: leivännostatusta, kodin siunausta, vanhan väen poispyytämistä, kirkkoon menemistä avaimetta, taudin karkotuksia jne jne. Toki löytyy myös aikansa tietäjien sanoja, kuten esim verensulkua ja tautien manauksia.Olen alkanu itseasiassa koota kirjaa vanhoista loitsuteksteistä: siis omaa loitsukirjaa, johon kirjoitan tarkasti lähdetiedot. Kirja tuntuu tässä vaiheessa jo jotenkin pyhältä, sen aukaiseminen tuntuu juhlalliselta vaikka sivuja on vielä paljon jälellä.

Lueskelin kerran iltasella arkistoja ja sain ovensuuhun seuraa: nuori tyttö seisoi kuin kysyen saako tulla sisään. Ei kertonut asiaansa, ehkä tuli vaan hengailemaan. Vanha kansa on sanonut, että loitsuissa on aina väkeä, voimaa. Minä uskon ainakin, että näin on. Tottakai tekstejä voi lukea vain teksteinä ja yhtenä historian osana, mutta ken tekee niin, tehköön.

Tavallaan on hauskaa, että vaikka tekstejä on ,ja tietoa ja tarkkaa aikaa, ei voida silti varmuudella tietää miten näitä juttuja on sillon tehty! Mutta varmaa on, että tehty on! Ja tavallisetkin ihmiset. Noituus on toki vähän hassu sana.
tallennettu
body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #517 : 18.05.2013 11:21:17 »

Mun mielest tää pintapuolinen noituus-noita-trendi tällä hetkellä, velhokoulu, siskoni on noita ja Harry Potter etc. on täyttä sontaa.
tallennettu

.
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #518 : 16.07.2013 16:25:13 »

AMINTHIR hei, olitko se sinä joka laittoi mulle YV:tä? Nykyään käyttäjänimellä Epona? Olisin vastannut vaan kun ei löydä sen nimistä käyttäjää, muutenkin jostain syystä tuo viesti löysi tiensä postilaatikkooni vasta tänään...  Huh
tallennettu
Sivuja: 1 ... 33 34 [35]
  Tulostusversio  

Siirry: