Hmm.. no itse olen tainnut mennä siten että risut ja männynkävytkin polkeutuu jalkoihini, kun enkelit ja muut henget kauhistelee, että mitä se meidän Keskaruutemme raas oikein touhuaa?
Miksihän meidän vapaata tahtoa ei tule koskaan kukaan henki vinkkailemaan, että mitä mahdollisesti tapahtuu kun jotain kokeilee ihan huvikseen vaikkapa?
Täytyy mennä aikas korkealle ajatuksissaan, ennenkuin tullaan ns. väliin tuolta henkimaailman puolelta. Kuten nyt vaikka jokin asteroidi-keskittymä tänne planeetalle, tai jotain muuta todella älytöntä toimintaa. Huh
Et pysty tekemään mitään, mikä loukkaa toisten ihmisten vapaata tahtoa. Et pysty yksin kutsumaan yhtään mitään asteroideja tänne. Voit kokeilla huviksesi ihan mitä huvittaa, mutta ainoa johon voit vaikuttaa on sinä itse. Eli jos jotain yrität, voit odottaa tapahtumia jotka koskevat vain ja ainoastaan sinua itseäsi. Planeettamme lähes 7 miljardin ihmisen vapaa tahto on jotakin, johon sinun yksi ainoa vapaa tahtosi ei voi vaikuttaa tipan tippaa.
Lisäksi uskon, että reippain määrin kykyjä ei anneta ennen kuin on kypsynyt siihen asteeseen että osaa käyttää niitä vastuullisesti, rakkaudellisesti ja toisten vapaata tahtoa kunnioittaen. Ja yhtään kenelläkään ei ole kykyä yksin kutsua tänne edes pienenpientä asteroidia.
Tästä on yksi poikkeus: Vapaa tahto on niin pyhä, että vapaalla tahdollaan voi myös luovuttaa vapaan tahtonsa pois.
Yksi yksittäinen ihminen, joka jostain syystä uskoo (virheellisesti) että voit vaikuttaa häneen, tällä uskomuksellaan luopuu osasta vapaata tahtoaan sinun osaltasi. Sinun on siis mahdollista vaikuttaa tällaiseen ihmiseen, mutta varoituksen sana: Karmaa kertyy aina, kun ryhtyy sähläämään toisten ihmisten vapaan tahdon kanssa.
Perheemme (siis se opassoppa, jolla ei ole maallista hahmoa, mutta jonka ihmiset usein hahmottavat enkeleinä, oppaina jne) ei koskaan kauhistele mitään. He rakastavat sinua juuri sellaisena kuin olet ja hyväksyvät ehdoitta kaikki tekosi. Tämä johtuu siitä, että he eivät ole fyysisen maailman harhassa, joten heille ei ole olemassa dualismin harhan käsitteitä hyvä/paha, oikein/väärin tms.