Sivuja: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 35
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Noituus  (Luettu 327579 kertaa)
0 jäsentä ja 143 vierasta katselee tätä aihetta.
SanctAstra
Astroholisti

Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib

Profiili
« Vastaus #345 : 20.04.2011 09:20:34 »

No niin, kirja vihdoin viimein saapui. Tein kyselyn ja sain tulokseksi INFP:n eli Koren (Persefone). Tunnistin kyllä itseni kuvauksesta. Manalaan siis talveksi.  Grin No ei vaan.

Kirja vaikuttaa mielenkiintoiselta. Täytyypä pääsiäisen pyhinä lukea.

Edit:
Tunnistin itsestäni myös Artemiksen piirteitä, "Minä ite".  Grin
« Viimeksi muokattu: 21.04.2011 09:14:51 kirjoittanut SanctAstra » tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #346 : 20.04.2011 21:25:44 »

Vai ei ole noitien juhla.Minä ainakin olen luudalla lennellyt pitkin kyliä.Häntäluu on ihan kipeänä.
Hiukan hankalia nuo nykyiset luudat,oli kissa puota kyydistä monta kertaa.Mourusi niin helkutisti kurveissa.Laskeutuminenkin oli kompelöä.Titaani varret ei taivu,ei.
Tormäsin sitten siihen kirkon tapuliinkin,siitä sain syyliä nokkavarteen.Huomena on kiirempi,on Kyöpelissä käytävä mutka,on se kokous,noitien kokous.Koitappa Aminthir koppeutua sinne.Tule vanahalla luualla.Parempi jos räntääkin sataa,se vanaha luuta.Minulta saat kissan,naapurin kissa joutaa mukkaan lähtemään,kähvellän sen sulle.     angel
tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #347 : 22.04.2011 15:49:42 »

Kevätpäivän tasaus onkin enemmän lähellä pakana aikojen tapoja.Silloin noitien juhla oli hiukan jälkeen kevätpäivän tasauksen.Siirtyi vain pääsiäiseksi kristinuskon myötä.
Ensi yö ja huominen lankalauantai ovat nyt hyviä noitien juhlahetkiä,vanhojen uskomusten mukaan on jumalan voima heikoimmillaan.
Kaikkineen nuo asiat ovat mielenkiintoisia,kunnioittaen entisiä aikoja,ja myös kristinuskoa,keille se on tärkeä ja omin.
Täällä poltetaan suurta kokkoa.Sytytetään illalla,ja poltetaan huomiseen iltaan.Torjutaan pahaa valon voimalla.Hauskaa kaikkineen kaikki,mikä tähän suomalaiseen kulttuuriin kuuluu.
"jussi"touhuaa kirkolla ja minä järjestelen noitajuhlia.Pikku-rulleja on iso katras mukana,virpovat virpomatta jääneet porukat "tuoreeksi ja terveeksi".Esittävät sitten villin noitatanssin,ja menevät nukkumaan.   smitten
tallennettu
kimo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #348 : 23.04.2011 15:59:40 »

Pääsiäinen jos mikä on noituutta täynnä!

Pikkuiseen mieleen, taisin olla noin 5 vuotias, jäi hyvin vahvasti elämään kun paappa kertoi pääsiäisvalkian loimussa, että miksi niitä poltetaan.
Se on se maailmojen väli nyt niin ohut että noidat pääsee tänne meidän maailmaan. Ja jollei niitä valkioilla karkoiteta, käyvät ne eläimiä kiusaamassa, leikkaavat karvoja, saattavat jopa nahkaan viiltää. Eläimet siitä sitten pelästyvät ja häiriintyvät, tulevat sairaiksi.
Käytiin mekin trullittamassa pääsiäislauantaina. Oksat meillä tais olla mukana, mutta ei mitään tuoreeks terveeks toivoteltu. Hömötettiin tuvassa niin kauan, että pahat noidat lahjottiin pois karkeilla.
Ja illalla sitten valkioita ihmettelemään.

Perinteet kunniaan ja kyllähän minä niihin noitiin uskon, kun kerta paappa niin kertoi!  Wink
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #349 : 27.04.2011 11:27:16 »

Nyt sattuu ja tapahtuu! Eilen illalla tulin pääsiäisreissulta kotia, ja yks mun magiapyramideista on vaihtanu väriä!! Se on ennen ollu sininen/vihreä, mutta nyt se on enemmänkin punertavanruskea. Mitähän sille loitsulle sen alla tapahtuu  Cool Ensimmäinen kerta kun koitan...

*A*

Mikä on magiapyramidi? Huh
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #350 : 27.04.2011 19:48:31 »

Se on niinku kristallia Smiley Tai emminä tiiä Cheesy ostin ku oli nätti.

*A*

Uuuu! Muistatko yhtään että MISTÄ?
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #351 : 28.04.2011 09:40:32 »

Taispa olla täällä Helsingin Mieli ja mikälie-messuilta Cheesy Siis sieltä joka on joka syksy tossa yhteiskoululla Etelä-Haagassa.

*A*

Hahaa, sinne siis ensi syksynä!
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #352 : 30.04.2011 16:20:44 »

Hyvää Beltainea vaan! Ihanaa, mun lempijuhlani!  smitten Vaikka joudunkin yöksi töihin, niin satakoon niin kaatamalla, että meillä ei käy juuri ketään. Että päästäisiin kaikki niin helpolla, että tämä yö olisi mäkkihistorian rauhallisin yö.  angel
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #353 : 01.05.2011 17:24:50 »

Eikö se laulukin ole, että mennään mäkkiin mennään mäkkiin koko hemmetin lössi mäkkiin? Wink

Laulua en ole kuullut, mutta tuo värssy pitää kyllä sataprosenttisesti paikkansa.  Grin

Lainaus
Beltanea? Vai Beltainea? No eipä sano taaskaan yhtään mitään, mutta enpä muutenkaan tiedä noituudesta paljon mitään..

En tiedä ihan sama. Rakkaallla lapsella on monta nimeä.  Wink
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti

Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib

Profiili
« Vastaus #354 : 01.05.2011 22:33:54 »

Jokaisen juhlan yhteydessä kun polttaa jonkin sortin kokkoa, niin siinähän on rituaalia ihan tarpeeksi.  Cheesy Eikä niin haittaa, vaikkei ihan teemaan osukaan. Kokoillahan peloteltiin pahat henget pois ennen muinoin täällä kotimaassa. Ja niitä kokkoja tosiaan poltettiin muulloinkin kuin vain Mittumaarina.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #355 : 03.05.2011 08:42:09 »

kellään oisko hyvää "Naapuri kuosiin" - loitsua? Meinaa nimittäin pikkuhiljaa alkaa kyrsimään tuo huonenaapurin yöllinen kolistelu ja toisista piittaamattomuus.  Sad
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #356 : 03.05.2011 09:00:01 »

Lainaus
kellään oisko hyvää "Naapuri kuosiin" - loitsua? Meinaa nimittäin pikkuhiljaa alkaa kyrsimään tuo huonenaapurin yöllinen kolistelu ja toisista piittaamattomuus.  Sad

Onhan maalliset keinot käytetty ensin?
Ellei naapurin kanssa ystävällisesti ensin juttele asiasta, voi olla ettei hän ole edes tietoinen aiheuttamastaan haitasta. Jos ottaisit yhteyttä esim. isännöitsijään tai ympäristöviraston asumisterveysosastoon asiasta, ensimmäinen asia mitä he kysyisivät on: Oletko jutellut ko. henkilön kanssa asiasta? Ja jos sanoisit että et, he sanoisivat että juttele ensin ja vasta jos se ei auta, ota yhteyttä uudelleen.

Jos on jo keskusteltu, voit kokeilla tätä:
Kanavoi valoa ko. ihmiseen ja erityisesti hänen korviinsa, kun hän kolistelee. Lähettämäsi valo on täysin neutraalia ja sen ainoa lopputulos on tehdä henkilö tietoiseksi aiheuttamastaan metelistä. Hän sitten ihan omalla vapaalla tahdollaan päättää  metelöikö vähemmän vai ei, siihen sinä et voi vaikuttaa. Voit vain pyrkiä tekemään hänet tietoiseksi aiheuttamastaan metelistä.

Käytän tätä itse raskasjalkaiseen yläkerran naapuriini: Kun kanavoin valoa hänen jalkoihinsa ja korviinsa, hän yleensä lakkaa ravaamisen hyvin pian. Itse en ole käynyt hänen kanssaan vielä juttelemassa, mutta se johtuu siitä etten ole ehtinyt vielä oikeasti tömistelystä häiriintyä, eritoten kun se valon kanavointi on tähän mennessä aina auttanut alta puolen minuutin.

Tämä tapa kunnioittaa toisen vapaata tahtoa: Hän vain tulee tietoseksi metelistään ja päättää sitten itse mitä sen suhteen tekee.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #357 : 03.05.2011 09:07:29 »

Lainaus
Hmm.. no itse olen tainnut mennä siten että risut ja männynkävytkin polkeutuu jalkoihini, kun enkelit ja muut henget kauhistelee, että mitä se meidän Keskaruutemme raas oikein touhuaa?
Miksihän meidän vapaata tahtoa ei tule koskaan kukaan henki vinkkailemaan, että mitä mahdollisesti tapahtuu kun jotain kokeilee ihan huvikseen vaikkapa?
Täytyy mennä aikas korkealle ajatuksissaan, ennenkuin tullaan ns. väliin tuolta henkimaailman puolelta. Kuten nyt vaikka jokin asteroidi-keskittymä tänne planeetalle, tai jotain muuta todella älytöntä toimintaa. Huh

Et pysty tekemään mitään, mikä loukkaa toisten ihmisten vapaata tahtoa. Et pysty yksin kutsumaan yhtään mitään asteroideja tänne. Voit kokeilla huviksesi ihan mitä huvittaa, mutta ainoa johon voit vaikuttaa on sinä itse. Eli jos jotain yrität, voit odottaa tapahtumia jotka koskevat vain ja ainoastaan sinua itseäsi. Planeettamme lähes 7 miljardin ihmisen vapaa tahto on jotakin, johon sinun yksi ainoa vapaa tahtosi ei voi vaikuttaa tipan tippaa.

Lisäksi uskon, että reippain määrin kykyjä ei anneta ennen kuin on kypsynyt siihen asteeseen että osaa käyttää niitä vastuullisesti, rakkaudellisesti ja toisten vapaata tahtoa kunnioittaen. Ja yhtään kenelläkään ei ole kykyä yksin kutsua tänne edes pienenpientä asteroidia.

Tästä on yksi poikkeus: Vapaa tahto on niin pyhä, että vapaalla tahdollaan voi myös luovuttaa vapaan tahtonsa  pois.  Shocked Yksi yksittäinen ihminen, joka jostain syystä uskoo (virheellisesti) että voit vaikuttaa häneen, tällä uskomuksellaan luopuu osasta vapaata tahtoaan sinun osaltasi. Sinun on siis mahdollista vaikuttaa tällaiseen ihmiseen, mutta varoituksen sana: Karmaa kertyy aina, kun ryhtyy sähläämään toisten ihmisten vapaan tahdon kanssa.

Perheemme (siis se opassoppa, jolla ei ole maallista hahmoa, mutta jonka ihmiset usein hahmottavat enkeleinä, oppaina jne) ei koskaan kauhistele mitään. He rakastavat sinua juuri sellaisena kuin olet ja hyväksyvät ehdoitta kaikki tekosi. Tämä johtuu siitä, että he eivät ole fyysisen maailman harhassa, joten heille ei ole olemassa dualismin harhan käsitteitä hyvä/paha, oikein/väärin tms.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #358 : 03.05.2011 11:16:26 »

Hebe mielletään yleensä Afroditen esiasteeksi. Kyllä se Afroditekin sieltä vielä kuoriutuu..

Sainpa tässäkin testissä tulokseksi tuon ISFP:n. Eli Heben sitten. Itse en kyllä usko että koskaan perusluonteeltani muuttuisin ekstrovertiksi, vaikka välillä huvittaakin olla sosiaalinen.
Paljon ihan uppoavia juttuja tuossa Heben kuvauksessa, paljolti enemmän juuri se kuin Afrodite.  Smiley
tallennettu
Casperiina
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #359 : 03.05.2011 12:52:38 »

Jos on jo keskusteltu, voit kokeilla tätä:
Kanavoi valoa ko. ihmiseen ja erityisesti hänen korviinsa, kun hän kolistelee. Lähettämäsi valo on täysin neutraalia ja sen ainoa lopputulos on tehdä henkilö tietoiseksi aiheuttamastaan metelistä. Hän sitten ihan omalla vapaalla tahdollaan päättää  metelöikö vähemmän vai ei, siihen sinä et voi vaikuttaa. Voit vain pyrkiä tekemään hänet tietoiseksi aiheuttamastaan metelistä.

Käytän tätä itse raskasjalkaiseen yläkerran naapuriini: Kun kanavoin valoa hänen jalkoihinsa ja korviinsa, hän yleensä lakkaa ravaamisen hyvin pian. Itse en ole käynyt hänen kanssaan vielä juttelemassa, mutta se johtuu siitä etten ole ehtinyt vielä oikeasti tömistelystä häiriintyä, eritoten kun se valon kanavointi on tähän mennessä aina auttanut alta puolen minuutin.

Pitäisköhän mun soveltaa tätä valon kanavoimista ihmisiin, jotka aiheuttaa mulle allergiahaittoja hajuvesillään ja tupakalla. Työpaikalla ei esimerkiksi kehtaa vaatia kaikilta, että mitäs jos siirtyisitte hajusteettomaan kosmetiikkaan. Että jos sitten se valo saisi näiden myrkkyjen käyttäjien nenät turpoamaan samalla tavalla kuin itselläni.  2funny

Okei, sori...
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Sivuja: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 35
  Tulostusversio  

Siirry: