Sivuja: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 35
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Noituus  (Luettu 327711 kertaa)
0 jäsentä ja 185 vierasta katselee tätä aihetta.
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #375 : 26.06.2011 17:55:00 »

Olisi vähän mietteitä ja jos jollain jotain mielipiteitä tulee, niin mielellään lukisin niitä. Smiley

Ehkä voi kuulostaa hullultakin, mutta kerrankin kun eräs henkilö oli tulossa minua kohti ja näytti että olisi ollut jotain asiaa, mutta kuitenkin päätin että nyt haluan olla rauhassa että älä tule tänne ja tyyppi yhtäkkiä kääntyikin poispäin.
Jotenkin ihmiset näyttää sellaisilta sätkynukeilta, joita itse nukkemestari ohjailee ajatuksillaan ihan mihin tahansa suuntaan. Huh

No tällaisen voi ihan helposti selittää sillä, että todennäköisesti naamastasi tuolloin pystyi tulkitsemaan, että haluat olla rauhassa. Kyllä kaikki ihmiset osaavat jonkin verran aistia toisten tunnetiloja ja kyllä tuommoinen "haluan olla rauhassa" viesti menee perille sanomattakin.
tallennettu
Casperiina
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #376 : 26.06.2011 18:27:14 »

No tällaisen voi ihan helposti selittää sillä, että todennäköisesti naamastasi tuolloin pystyi tulkitsemaan, että haluat olla rauhassa. Kyllä kaikki ihmiset osaavat jonkin verran aistia toisten tunnetiloja ja kyllä tuommoinen "haluan olla rauhassa" viesti menee perille sanomattakin.

Aivan  2funny

edit. Ja ettei nyt menisi ihan KV:n kokemusten vähättelyksi, niin kyllähän ne ajatukset ovat energiaa. Mutta se että toinen pystyy saamaan kiinni ajatuksistasi voi olla myös sitä vastaanottajan omaa herkkyyttä, hänen alitajuntansa vastaanottaa viestit, mutta on jokaisen omasta tahdostaan kiinni, että antaako niiden ohjata... Eli ei se ole silloin toisen vapaaseen tahtoon puuttumista.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2011 18:35:33 kirjoittanut Casperiina » tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
SanctAstra
Astroholisti

Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib

Profiili
« Vastaus #377 : 01.07.2011 14:14:42 »

Minua jäi mietityttämään elokuvassa Avalonin usvat kohtaus, jossa kuvattiin Beltainen hedelmällisyysrituaali. Tietysti elokuva on aina elokuva, mutta kai nekin mielikuvat elokuviin jostain syntyy.

Eli siis osaisiko joku kertoa siitä rituaalista, mistä se on saanut alkunsa jne. No sen oikeastaan tiedän, mutta yritin etsiä netistäkin tietoa ihan näistä alkuperäisistä rituaaleista. Se mitä sain käsiini oli maljojen ja athameiden kanssa tehtävää rituaalia.

Elokuvassa oli kuvattuna kuinka miespuolinen rituaaliin osallistuja joutui metsästämään peuran ennen kuin sai viettää yön neitsytmetsästäjättären kanssa. Molemmilla oli naamiot.

Senhän tiedän että Beltaine on tulen ja hedelmällisyyden juhla. Mutta nyt jotain jää kuitenkin uupumaan.  Cheesy
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #378 : 01.07.2011 19:11:28 »

Minua jäi mietityttämään elokuvassa Avalonin usvat kohtaus, jossa kuvattiin Beltainen hedelmällisyysrituaali. Tietysti elokuva on aina elokuva, mutta kai nekin mielikuvat elokuviin jostain syntyy.

Eli siis osaisiko joku kertoa siitä rituaalista, mistä se on saanut alkunsa jne. No sen oikeastaan tiedän, mutta yritin etsiä netistäkin tietoa ihan näistä alkuperäisistä rituaaleista. Se mitä sain käsiini oli maljojen ja athameiden kanssa tehtävää rituaalia.

Elokuvassa oli kuvattuna kuinka miespuolinen rituaaliin osallistuja joutui metsästämään peuran ennen kuin sai viettää yön neitsytmetsästäjättären kanssa. Molemmilla oli naamiot.

Senhän tiedän että Beltaine on tulen ja hedelmällisyyden juhla. Mutta nyt jotain jää kuitenkin uupumaan.  Cheesy

heh, itsekkin olen tuon katsonut joskus ja lukenut ne kirjat tietty! Kirjoja suosittelen lämpimästi.  Wink

Mutta siis, siinä rituaalissa oli kyse, ainakin vanhalle kansalle, hedelmällisyyden juhlistamisesta jossa pyrittiin takaamaan hyvä sato ja maan hedelmällisyys (kirjassa ja elokuvassahan pyrittiin myös saamaan täysiverinen perijä). Riitissä kaksi osapuolta esittävät Jumalatarta ja Jumalaa, maailmankaikkeuden kahta vallitsevaa energiaa, jotka yhtyvät.

Beltaine on vanha kelttiläinen juhla, jota perinteisesti vietettiin kokkoja polttaen ja seksiä harrastaen. Vertaa vaikka suomalaisten Ukon Vakka-juhlaan. Siitä en tiedä, oliko vanhalla kansalla vielä kaksi Jumalatarta ja Jumalaa esittävää osapuolta erikseen, mutta vähän tuntuu, että se on keksitty juttu ja kuuluu uuspakanuuteen. Eli luulen että vanhalla kansalla ei ollut ketään tiettyjä ihmisiä suorittamassa rituaalia. Beltaine kun oli kumminkin yleinen origia jossa kaikki naiset olivat jumalattaria ja miehet jumalia.
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #379 : 02.07.2011 21:12:38 »

Kaksi kirjaa olenkin tilannut, joihin tämä minisarja/elokuva perustuu.  Cheesy

Täytyypä etsiä tietoa tuosta Vakka-juhlasta. Kovasti nimittäin itselläni on sellaisia mieltymyksiä mitkä sattumalta liittyvät tuohon Beltainen-juhlintaan. Jännää. Tuo elokuva vain nostatti niitä enemmän pintaan.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #380 : 03.07.2011 11:36:52 »

Kaksi kirjaa olenkin tilannut, joihin tämä minisarja/elokuva perustuu.  Cheesy

Täytyypä etsiä tietoa tuosta Vakka-juhlasta. Kovasti nimittäin itselläni on sellaisia mieltymyksiä mitkä sattumalta liittyvät tuohon Beltainen-juhlintaan. Jännää. Tuo elokuva vain nostatti niitä enemmän pintaan.  Smiley

Mulla sama homma, tosin niiden kirjojen toimesta. Aloitin tosin kirjasta Avalonin usvat, joka kuuluu samaan sarjaan ja sijoittuu kronologisesti taaksepäin pakana-aikaan, mutta suosittelen lukemaan nuo kaksi ensiksi sillä ne on kirjoitettu ensiksi. Minua viehättävät myös vanhat naiskeskeiset kulttuurit ja papitaryhteisöt.  Smiley

Petyin, koska elokuva oli niin kökkö kirjoihin verrattuna.
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #381 : 03.07.2011 21:18:26 »

Beltane on muuten wiccalaisuudessa toisiksi tärkein sapatti Samhainin jälkeen, ja on suosittu hääpäivä, juurikin tuon vapaan seksuaalisuuden ilmaisun takia. Vanha kansakin sanoo, että avioliitto, joka solmitaan ennen juhannusta (tai viimeistään juhannuspäivänä), kestää paremmin... Wink

*A*

Tuohon Beltainen ajankohtaan nimenomaan olen kiinnittänyt huomiota mm. senkin takia, koska haluaisin itse "hypätä luudan yli" omenapuiden kukkiessa. Tämä on ollut sellainen toive jo nuoruudesta asti. Enpä ollut aiemmin kiinnittänyt siihen juurikaan huomiota.  Smiley
tallennettu

Viola
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #382 : 15.07.2011 21:31:14 »

Voisitteko ystävällisesti neuvoa minua loitsujen ja taikojen tekemisessä.

Olen joskus muinoin jotain loitsuja onnistuneesti tehnyt, mutta nyt lyö pää tyhjää = huolesta "hulluna".

Tälläiseen tilanteeseen kaipaisin täsmä magiaa: Olen juuri eronnut alkoholistimiehestä, mies ei halua päästää irti. Olettaa minun palaavan. Hän haluaa riitauttaa lastenhuoltajuusasiat.

Myöskään taloa ei suostu myymään/ lunastamaan. Joudun siis maksamaan talosta että nykyisestä vuokra-asunnosta. Haluaisin vain  omani pois tuosta talosta, nimeni pois papereista.

Haluaisin myös jollain tapaa puhdistua tuosta vuosien painajaisesta ja aloittaa uuden elämän positiivisemmalta pohjalta.

Kiitos vinkeistä.
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #383 : 16.07.2011 12:15:03 »

Vaikea sanoa, kun ei tiedä tarkkaan minkä sorttisesta tilanteesta on kyse. Esim. Jos kyse on siitä, että exät eivät osaa irtipäästää niin siinä tapauksessa kyse olisi irti päästämisestä. Tällaiseen tilanteeseen esim. seuraavanlainen loitsu:

Ota kaksi valkoista kynttilää edustamaan osapuolia ja sekä yksi musta kynttilä. Aseta valkoiset kynttilät toisiaan vastapäätä vaikkapa ikkunalaudalle ja musta kynttilä niiden väliin. Olisi sielä hyvä, jos valkoisen kynttilän lisäksi olisi vielä jotakin mikä kuuluu exälle. Sytytä valkoiset kynttilät ja lausu nämä sanat (tai keksi omat):

Se mitä kerran oli ei ole enää
Molemmat elämme nyt eri elämää
Sä hyväksy se ja hyvästi jää
Ei enää tarvitse kiinni pitää
Paljon rakkautta ja valoa tiellesi, missä kuljetkin
Niin käyköön minullekkin

Jumalatar meidät siunatkoon,
Hyvästi ja näin tapahtukoon!

Sytytä musta kynttilä ja siirrä kaksi valkoista kynttillää hieman kauemmaksi toisistaan. Anna niiden palaa hetki ja sammuta ne sitten. Toista tämä joka ilta vähenevän kuun aikana aina mustaan kuuhun asti.

Smiley

Viola, yritä vaikka tätä ens alkuun. Loitsusta tulee tehokkaampi jos sinulla on jotain joka kuuluu tälle miehelle kynttilän lisäksi.

Mikäli aviosopimuksesta on olemassa kopio, voit symbolisesti polttaa sen mustan kynttilän avulla.
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #384 : 16.07.2011 21:57:17 »

Viola, voit myös pyytää Arkkienkeli Mikaelia katkomaan ne hopeiset sidoslangat, jotka teitä yhdistää. Mikaelilla on miekka, jolla hän sen tekee.

Pyysin itse ihan samaa erotessani ex-miehestäni. Pyysin Mikael-enkeliä myös katkomaan lasten yhteyden, koska yhteydestä olisi ollut enemmän haittaa kuin hyötyä.

Tämä nyt ei ole mitään noituuteen liittyvää, mutta toimivaa. Myös mielikuvaharjoituksin voit katkoa ne näkymättömät siteet ja luoda itsellesi suojan tuosta miehestä tulevaa negatiivista energiaa vastaan. Kun suojaat itsesi ja lapsesi miehen negatiiviselta energialta, kimpoaa se takaisin häneen itseensä.

Tsemppiä.  smitten
tallennettu

Viola
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #385 : 16.07.2011 23:22:34 »

Kiitos vinkeistä. Taikojani olen tämän illan tehnyt. Löysin myös tämän ketjun sivulta 14 sidrikan puhdistusmisrituaalin, jota myös kokeilin.

Ans kattoo ny, miten magiani tehoaa  Smiley
tallennettu
joas
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #386 : 28.08.2011 21:21:32 »

Kiitos osallistujille mielenkiintoisesta ketjusta, iltapuhteiksi luin koko roskan. Olen harjoittanut magiaa reilut kaksi vuotta, vaihtelevin tuloksin. Tällä hetkellä yritän keksiä keinoja nostaa omaa energiatasoa "taikomisen" ajaksi, tuntuu että en saa irti kaikkea minkä voisi. Mutta hitaasti ja varmasti eteenpäin mennään.
tallennettu

Aurinko, nousumerkki, Merkurius ja Uranus Jousimiehessä
Kuu Vaa'assa
Venus ja Mars Vesimiehessä
Jupiter ja Neptunus Kauriissa
Saturnus ja Pluto Skorpionissa
Kuun Solmu Härässä
Karhunkantaja
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #387 : 01.09.2011 06:10:50 »

Rumpu on luonnollinen jatke sydämenäänelle ja sydämen rytmi on elämän rytmi. Rummun ääni on värähtelyä, kuten kaikki muukin. Siksi sillä on niin vahva vaikutus. Rummulla voit nostattaa tai laskea energioita, vaikka onnistuuhan se muutenkin. Rumpu on työkalu shamanismissa ja noituudessa.

Itse työskentelen myös rummun kanssa ja eri rummuissa on eri ominaisuuksia, esim. yhdellä omalla rummullani on helpompi vaikuttaa luonnonilmiöihin ja toisella saattaa vainajien henkiä. Toisaalta, ilmankin onnistuu.

Noituus on niin sisäsyntyistä, ettemme edes aina huomaa loitsivammme. Kuinka moni myöntää esim. kiireessä vettä tai vaikka perunoita keittäessään lataavaan kohdistetun, tiiviin pyynnön "kiehu jo!" kohti kattilaa? Noituus on osa ihmisen luonnetta, muutenhan se olisi toimimattomana ja turhana osana surkastunut ja jäänyt historiaan. Eihän sanoilla olisi muuten merkitystä.
tallennettu
Karhunkantaja
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #388 : 01.09.2011 10:09:51 »

Minä vain kannan, en kaada...  Wink

Irlanti-teema on juuri noussut vahvasti esille elämässäni. Tein ystävälleni rummun, villisikarummun ja Morrigan on nyt tainnut äkätä minut. :Smiley Blogissani kerroinkin hieman prosessista, jonka johdosta juuri nyt liottelen nahkaa irlantilaiseen bodhrainiin, jonka kehän sain lahjaksi mentoriltani ja ystävättäreltäni.
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #389 : 01.09.2011 23:18:29 »

... irkkulainen bodhrán

Alunperin kotoisin Skotlannista. Tai skotit tuoneet Eirestä, kun piktien maille muuttivat Kaledoniaan elikäs nykyiseen Skotlantiin.  Wink

Ihan OT, mutta piti viilata.  Cheesy
tallennettu

Sivuja: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 35
  Tulostusversio  

Siirry: