Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Unettomuus, apua!  (Luettu 13484 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1236


Jebah


Profiili WWW
« : 01.07.2010 12:39:11 »

En ole kuukauteen nukkunut yhtäkään täyttä yötä. Ensinnäkin unen tuleminen kestää ainakin kolme tuntia ja unessa pysyminen on vielä vaikeampaa. Heräilen pitkin yötä (ja yleensä juuri niihin samoihin kellonaikoihin) ja ilman mitään syytä.  idiot2 Nukun keskimäärin 2-4 tuntia yössä ja silti ei väsytä. Sairaalloisesta univajeesta huolimatta en tynne fyysistä väsymystä tai tarvetta mennä maate, pystyisin ihan hyvin valvomaan ties kuinka monta vuorokautta putkeen. Mieleni toimii niinkuin ennenkin, en ole ärtynyt, masentuntu tai mitään sellaista mutta järki sanoo että tämä ei ole hyväksi. Niin ja NAAMASTAHAN sen näkee että pitäisi nukkua. Unilääke ei auta.

Kenelläkään ehdotuksia miten tämä pieni duracell-pupu saisi kerrankin nukutksi? Ihmisessä pitäisi tosiaan olla joku virransammutuskytkin.. Tyrmäystippojako tässä pitää alkaa hankkimaan että varmasti pysyy siellä tajunnan rajamailla..
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 01.07.2010 12:48:38 »

Onkohan sinulla meneillään esimerkiksi joku isompi Uranuksen transiitti kartalla? Se voi aiheuttaa sitä, että unta ei vain tarvitse niin kuin ennen ja päässä pörrää ajatukset niin hirveästi, että ei vain nukuta.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #2 : 01.07.2010 12:59:43 »

Kuullostaa vähän jonkinasteiselta burn outilta. Jota ei itse tajua, varsinkaan jos siihen ei ole mitään syytä. Pystytkö syömään? Kaverilla on muutaman vuoden välein keväisin samanlainen, ja kun ajoissa menee lääkäriin ne määrää jotain tyrmäystippoja, jotka ei ihan heti auta, mutta levolla se lähtee. Vaikka ei tuntuis että on tarve nukkua tai vaan lepäillä, niin kannattaapi hoitaa kuntoon ennenkun se menee pahemmaksi ja sitten se on pidempi prosessi. kiva jos luontaislääkkeet auttaa, mutta tossa tilanteessa ne ei yleensä tunnu missään.
tallennettu
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1173



Profiili
« Vastaus #3 : 01.07.2010 15:04:53 »


 Hyvin sanottu Ebenia,--minulla pörrää yökaudet,--ja on niin levoton olo, ja

  uranus`han sen tekee. ( uranus aspect_squ venus---sekä  aspect_con jupiter)
 
 

 
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1236


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 02.07.2010 12:03:14 »

Ainoa pitkä Uranusken transiitti mikä nyt menee on pluto yhtymä uranus, tosin sen voimakkuus on vain kaksi tähteä. Mutta mars on minulla nyt kesällä se joka tekee transitoi voimakkaasti eli tuossa kesäkuussa oli meneillään  mars aspect_squ aurinko ja  kuu sekä  aspect_con askendentti, nyt sitten heinäkuuksi on luvassa  mars aspect_squ merkurius
 aspect_sex mars
 aspect_tri venus ja MC

Minulla ei ole mitään syytä burn outiin, töitä on kyllä luvassa eli rahoista ei tarvitse huolehtia. Syömäänkin pystyin hyvin.  Smiley Vuokra maksettu jne. En tiedä ehkä se on tuo valo sitten.  Undecided Viimeyönä sain sentään nukahdetettua itseni ainakin tunnin sisällä, mutta heräsin sitten taas kello yksi että jokohan on jo aamu. Nukahdin sitten jonkin ajan kuluttua uudestaan ja seuraavan kerran heräsin puoli kuudelta enkä sen jälkeen saanut enää nukuttua.   buck2

Olisikohan reikistä tai sellaisesta mitään apua?
tallennettu
Maltti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2



Profiili
« Vastaus #5 : 08.07.2010 10:40:21 »

Kannattaa tarkistaa parasympaattisen ja sympaattisen hermoston tasapaino. Esimerkiksi akupunktio voi auttaa.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« Vastaus #6 : 08.07.2010 11:03:52 »

En ole kuukauteen nukkunut yhtäkään täyttä yötä. Ensinnäkin unen tuleminen kestää ainakin kolme tuntia ja unessa pysyminen on vielä vaikeampaa. Heräilen pitkin yötä (ja yleensä juuri niihin samoihin kellonaikoihin) ja ilman mitään syytä.  idiot2 Nukun keskimäärin 2-4 tuntia yössä ja silti ei väsytä. Sairaalloisesta univajeesta huolimatta en tynne fyysistä väsymystä tai tarvetta mennä maate, pystyisin ihan hyvin valvomaan ties kuinka monta vuorokautta putkeen. Mieleni toimii niinkuin ennenkin, en ole ärtynyt, masentuntu tai mitään sellaista mutta järki sanoo että tämä ei ole hyväksi. Niin ja NAAMASTAHAN sen näkee että pitäisi nukkua. Unilääke ei auta.

Kenelläkään ehdotuksia miten tämä pieni duracell-pupu saisi kerrankin nukutksi? Ihmisessä pitäisi tosiaan olla joku virransammutuskytkin.. Tyrmäystippojako tässä pitää alkaa hankkimaan että varmasti pysyy siellä tajunnan rajamailla..

Patañjalin yoga-suutrassa mainittu ns. siddhi-tekniikka nimeltä
aakaasha-gamanam (TM:n "joogalento") on sellainen aktiviteetti, joka
ainakin meikäläisen saa nukahtamaan monesti kuin olisi nuijalla
päähän lyöty. Kun joogalentoa "tekee" esim. viitisen minuuttia
ja sen jälkeen käy makuulle, nukkuu tosi makiasti. Aina silloin
tällöin harjoitan tuota, jos vaikkapa herään aamulla neljän-viiden
aikaan.

Mikäli haluaisit oppia tuon, se voisi kuitenkin olla ns. kiven alla,
koska Suomessa nykyään harvoin järjestetään edes TM:n perus-
tekniikan kursseja, siddhi-kursseista puhumattakaan.

Itse en pysty tuota säännöllisesti harjoittamaan, koska koen
sen aivan liian voimalliseksi meditaatiotekniikaksi itselleni.
Joogalentoharjoituksen jälkeen alkaa yleensä tapahtua
monenlaista hämmentävää jutskaa, joka on omiaan
hillitsemään sen harjoittamisen frekvenssiä.

Lyhyt esittely joogalennosta löytyy vaikkapa täältä:

http://www.youtube.com/watch?v=VFfQuCGU0ZQ
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1236


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 10.07.2010 11:14:24 »

Kävinpäs lääkärissä ja määräsivät mulle masennuslääkkeitä pieninä annoksina jolloin ne vaikuttavat unettomasti. No olen nyt kolme päivää noita käyttänyt mutta vaikutuksen teho vaan tuntuu hiipuvan... Enkä edelleenkään PYSY unessa, nukahdan ihan hyvin, mutta heräilen jatkuvasti.  Sad

Kiitti linkistä sideman.  Smiley
tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #8 : 12.07.2010 12:38:51 »

Kävinpäs lääkärissä ja määräsivät mulle masennuslääkkeitä pieninä annoksina jolloin ne vaikuttavat unettomasti. No olen nyt kolme päivää noita käyttänyt mutta vaikutuksen teho vaan tuntuu hiipuvan... Enkä edelleenkään PYSY unessa, nukahdan ihan hyvin, mutta heräilen jatkuvasti.  Sad

Kiitti linkistä sideman.  Smiley

Siinä voi mennä pari viikkoa että lääkkeet alkavat toimia. Masennuslääkkeillä on sivuvaikutuksia, mutta niihin ei jää koukkuun.
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1236


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 13.07.2010 11:54:54 »

Kävinpäs lääkärissä ja määräsivät mulle masennuslääkkeitä pieninä annoksina jolloin ne vaikuttavat unettomasti. No olen nyt kolme päivää noita käyttänyt mutta vaikutuksen teho vaan tuntuu hiipuvan... Enkä edelleenkään PYSY unessa, nukahdan ihan hyvin, mutta heräilen jatkuvasti.  Sad

Kiitti linkistä sideman.  Smiley

Siinä voi mennä pari viikkoa että lääkkeet alkavat toimia. Masennuslääkkeillä on sivuvaikutuksia, mutta niihin ei jää koukkuun.

Ensimmäisillä kerroilla vaikutus alkoi tuntua jo puolen tunnin sisällä ja sitä nukahtikin aika piakkoin (tosin, yöllisiä heräämisiä lääke ei estänyt). Ja nyt en enää tunne mitään. Sivuvaikukutuksena tässä taisi olla vaan nälän tunne ja nesteenkertyminen (mitä ilmaantui ensinmäisten päivien aikana, muttei enää).
tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #10 : 13.07.2010 13:27:36 »

Tää Suomenmaa ei kyl tuossa mielessä ihmisasuttavaksi tehty, ei ainakaan mulle. Läpi vuoden kestävää piinaa kun ei vuorokausi ole samanpituinen aina. Etelämpänä asuessa unirytmi on ollut siedettävämpi.
Sit joutuu rouskimaan noita kaikenlaisia nappeja kun töissäkin pitäs käydä.
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1236


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 14.07.2010 10:35:57 »

Niin, no toivotaan. Huooh. Minä vaan pelkään että kun tämä pitkittyy, että se menee krooniseksi ja sitten hoito on vielä vaikeampaa.  Sad Tuo valokaan ei ole ennen mitään haitannut. Minä olin ennen semmoinen että sitten kun nukahti niin mikään häiriötekijä ei saanut hereille. Ei edes rajut ukkosmyrskyt jotka riehuivat päällä. Mutta nyt sitten.. Aaarg!  Angry
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #12 : 14.07.2010 10:57:30 »

Täytyy sanoa, että itsellä on ollut univaikeuksia jo monen vuoden ajan. En oikeastaan muista milloin olisin oikeasti nukkunut rauhallisesti. Heräilen monta kertaa yössä kylmään hikeen ja näen painajaisia, joita en oikeastaan osaa edes kuvailla. Mutta niin itse kyllä tiedän syyn tähän...jatkuva stressi. Onneksi kohta alkaa loma. Itsellä pahan kierteen sai aikaan se, että en ehtinyt pitää minkäänlaista joululomaa, vaan tein töitä, sen päälle kauhea määrä kouluhommia. Tappelut siitä, että saisin palkan töistäni ja muutkin stressit raha-asioista. Päälle muutto ja koulun ja töiden tekeminen samaan aikaan. Nyt tuntuu lähinnä, että nämä viimeisetkin työpäivät tuntuvat ylivoimaisilta. Että kai tässä alkaa olla burn-out aika lähellä. Niin, että ei tosiaan kannata antaa pitkittyä. Johtaa tosiaan ennen pitkään burn-outtiin tai erittäin pahaan stressiin. Tai no syy tai seuraus, ei mukavaa.

En ole halunnut lääkäriin mennä, sillä en halua lääkkeitä syödä, kun minulla on niin herkkä kroppa, että ei paljon lääkkeitä kestä. Mikä itsellä auttaa on rankka liikunta. Se väsyttää sen verran ja kroppa tarvitsee enemmän unta palautumiseen, että kyllä se uni sieltä tulee. Rankka kuntosali on erittäin hyvä, kun vetäisee siihen päälle protskua, niin kroppa ottaa sen aikansa ja veronsa sen unen muodossa. Mutta ei kyllä itsellä ole kokonaan ongelmaa ratkaissut, helpottanut kyllä.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #13 : 14.07.2010 11:33:38 »

On ne ihmiset vaan niin erilaisia.. mulla on todella korkea toleranssi lääkkeiden suhteen. Mikään ei tunnu missään. Isokokoiset miehet ovat kirjaimellisesti pudonneet niistä määristä mikä mulla ei tehoa. Ja tämä ko kymmenen vuotta sitten. Yritin käydä juoksemassa itseäni uneen iltalenkillä, ja piristyin, astangajoogan kuvittelin auttavan, mutta liikunta vaan piristää mua.. ihme otus Cheesy
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #14 : 14.07.2010 11:51:58 »

Itseni pitää tosiaan olla aika tarkka lääkkeiden kanssa. On nimittäin itselle tullut mustia aukkoja muistiin voimakkaammista allergialääkkeistä. Ja nuhalääkkeistä joutunut sairaalaan lähtemään. Muutenkin sivuvaikutuksia ja allergiaa tulee särkylääkkeistäkin, joten en uskalla mihinkään unilääkkeisiin tai mielialalääkkeisiin koskeakaan.

Kyllähän liikunta siis piristää. Mutta itsellä unenlaatuun parhaiten on vaikuttanut se, että käy aamulla ennen koulua tai töitä kuntosalilla, jolloin joutuu heräämään aikaiseen. Sillä lähtee päivä hyvin käyntiin. Sitten menee töihin pirteänä ja illasta vielä saattanut olla kevyet lajitreenit. Kun tulee kotiin sen jälkeen siinä puoli kahdeksan aikaan, niin kyllä se väsyttää. Mutta liian myöhäänhän ei saisi liikuntaa harrastaakkaan jos haluaa unta saada. Pitäisi olla useampi tunti väliä, että elimistö taas tasoittuu. Toki välillä itsellä vetää unettomuus niin väsyneeksi, että ei pahemmin jaksa kuntosalillakaan hyppiä. Nyt on toisaalta tasoittunut itsellä unirytmi vähän kun olen ollut kolme viikkoa ilman energiajuomia ja kahviakin juonut vain kupin tai kaksi aamupäivästä.

Niin sehän se yksi neuvo kanssa on, että kannattaa kofeiinia välttää, vaikka unenpuute väsyttäisikin. Kun kropan totuttaa heräämään ilman liiaallista kofeiinia, niin se vähän rauhoittaa ja normalisoi. Mutta tosiaan itselläkin tämä prosessi vähän vaiheessa, joten en ole ehkä se paras henkilö jolta apua kysyä =D
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: