Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Auringonpimennys 11.7.10  (Luettu 15763 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
suski7
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili WWW
« : 01.07.2010 17:22:13 »

19 astetta ravussa.....pitääkö se olla tasan 19 ast vai sallitaanko poikkeamat? mulla meinaan asc 21 ast olisi 180 pimennykseen...pojalla asc 0 pimennykseen ja tyttärellä mars 0 pimennykseen...ihan hirwittää mitä nää tuo tullessaan.... Shocked
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 01.07.2010 17:30:15 »

Auringonpimennys on käsittääkseni ainakin useimmiten ns. positiivinen. Se usein tuo elämään jotain uutta. Siinä missä kuunpimennys usein ottaa, niin auringonpimennys voi antaa. Riippuu tietenkin aspekteista myös.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
suski7
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 01.07.2010 17:35:42 »

Toivottavasti olet oikeassa, osui silmään vaan tää horoskooppi.comin juttu "Kesäkuussa oli kuunpimennys ja nyt on vuorossa Auringonpimennys tässä nimenomaisessa merkissä 11.7. Jos syntymäpäivä sattuu lähelle tätä päivämäärää, on syytä varautua kohtalonomaisiinkiin käänteisiin elämässä. Pimennyksiä pidetään joskus epäonnekkaina, mutta näin ei välttämättä ole. Joka tapauksessa tämä pimennys voi kääntää uuden lehden Rapujen elämässä. "..... Huh
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 01.07.2010 18:25:02 »

Tuleva Auringon Pimennys on voimakkuudeltaan vain luokkaa 2, kun asteikko on 1-7 ja 1 on heikoin. Mennyt Kuun Pimennys oli luokkaa 5, eli paljon vahvampi.

Auringon Pimennykset ovat "julkisia ja ulkoisia" tapahtumia, kun Kuun Pimennykset arkisia ja viittaavat ilmapiiriin ja trendiin. Pimennykset vievät aina tavallaan jotain pois tai pakottavat aloittamaan jotain uutta.

Pimennys Akseleilla on voimallisin, se merkitsee tavalla tai toisella muutosta tuolla elämän alueella-  mutta osuessaan  askendentti todennäköisimmin vain ulkonäöllistä muutosta - kampaajalla käyntiä tai tyylin muutosta. Fyysinen olemus (minä) muuttuu.

Pimennys Marsilla on yhtä voimallinen kuin  askendentti , mutta tässä tapauksessa kyseessä on luultavasti jonkinlainen konflikti, vastakkainasettelu tilanne, tahtojen taisto jne.

Pimennyksiä pohdittaessa kannattaa muistaa aina että ko. kohta on "herkkä" aika pitkäänkin ja tuo alue aktivoituu aina kun jokin taivaankappale transitoiden ohittaa sen.  Esim. tuleva Auringon Pimennyksen kohta on aktiivinen aina vuoteen 2014 saakka, joten tiettyinä aikoina ko. pimennyksen esiin nostamat asiat nousevat esiin aina uudelleen ja uudelleen kun  aurinko  mars  jupiter ohitavat tuon kohdan.
tallennettu

Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 01.07.2010 19:26:51 »

Hyviä pointteja Emelia! En tiennytkään että akseleilla pimennys on voimallisin, itselleni edellinen kuunpimennys osui MC:lle ja nyt osuu Kuulle tämä pimennys 4.huoneeseen (tosin ei osu enää IC:lle, huh!). Ei toisaalta mikään ihme, kaikkea tässä on koti-ilmapiirissä tapahtumassa ja tunnen kyllä, että vielä on paljon tapahtumatta...
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 01.07.2010 19:58:25 »

Akselit ovat kaikilla kartoilla kaikkein voimallisimmat energian keskittymät,  askendentti kaikkein voimakkain ja  keskitaivas toiseksi voimakkain piste.

Celeste Tealin "Eclipses" valottaa näitä Pimennyksiä monelta eri kantilta ja hänen uusin kirjansa "Lunar Nodes" liittyy aiheeseen myös.

Orbeista sen verran, että yleensä käytetään max. 10 asteen orbia.
tallennettu

Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #6 : 01.07.2010 20:48:43 »

Tuo pimennys tulee opponoimaan mun Marsia. Tosin menee kaksiseksi, että koskeeko tuo itse asiassa minua ollenkaan, kun Mars hallitsee mulla seiskahuonetta.
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #7 : 02.07.2010 09:57:28 »

Harallahan tama aika pitaisi olla hyvaa, koska  venus ja pluto tekevat kultaista kolmiota?Huh
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 02.07.2010 11:57:31 »



Emelia, mistä olet löytänyt pimennysten pisteytyksen 1-7?  smitten

Pisteytys on Celeste Tealiltä, Eclipses -opuksesta, s. 141 alkaen.. Sieltä löytyy myös taulukot pimennyksistä 2000-2012. Sen tarkemmin en tiedä mistä tuo voimakkuuden pisteytys lopulta on peräisin.
tallennettu

Mystery Woman
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163



Profiili
« Vastaus #9 : 02.07.2010 16:48:14 »

Katsoin, että poikani AP-kartalla auringon pimennys tekee yhtymää Junoon ja DC:hen. Hän on  aurinko  rapu 17 astetta, joten aikamoisen tarkka. Onko teemana ihmissuhteet ja varsinkin parisuhde?  Kiss
tallennettu

Aurinko vaaka, Kuu neitsyt, Asc Skorpioni
Electric Eagle
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #10 : 03.07.2010 11:46:00 »


Pimennys Akseleilla on voimallisin, se merkitsee tavalla tai toisella muutosta tuolla elämän alueella-  mutta osuessaan  askendentti todennäköisimmin vain ulkonäöllistä muutosta - kampaajalla käyntiä tai tyylin muutosta. Fyysinen olemus (minä) muuttuu.



Pakko kysyä, vaikka itsekin jotain oivallan, mutta miten luonnehtisit nämä pimennykset mun kartalla:

Kuunpimennys osui oivallisesti  aspect_conaspect_squ akseleille 
keskitaivas kun on 1.05 kauris ja 
askendentti 5.16  oinas


Auringonpimennys osuu 
aspect_opp  venus 0.2 asteen orbilla,
 aspect_squ  uranus parin asteen orbilla

Paljon on taphatunut ja paljon tulee tapahtumaan, osansa tietty Plutollakin joka seikkailee neiliöiden AC:ta just MC:n ohittaneena...

Kiitollinen olen ajatuksista näitten suhteen.
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 03.07.2010 12:41:34 »

Pakko kysyä, vaikka itsekin jotain oivallan, mutta miten luonnehtisit nämä pimennykset mun kartalla:

Kuunpimennys osui oivallisesti  aspect_conaspect_squ akseleille 
keskitaivas kun on 1.05 kauris ja 
askendentti 5.16  oinas


Auringonpimennys osuu 
aspect_opp  venus 0.2 asteen orbilla,
 aspect_squ  uranus parin asteen orbilla

Paljon on taphatunut ja paljon tulee tapahtumaan, osansa tietty Plutollakin joka seikkailee neiliöiden AC:ta just MC:n ohittaneena...

Kiitollinen olen ajatuksista näitten suhteen.

 keskitaivas edustaa uraa ja julkista asemaa eli muutoksia työssä tai mahdollisesti vaihdat työpaikkaa ja jopa muutat sen vuoksi
 askendentti liittyy muutoksiin itsessä ja usein myös ulkonäöllisiä muutoksia.

Pimennys joka osuu  venus voi merkitä tulojen pienenemistä tai kasvua, mutta myös muutoksia tietyn elämänalueen eduissa, turvallisuudessa ja onnekkuudessa (  venus huone osoittaa tuon alueen)

Pimennys osuen  uranus 8. huoneen hallitsijaan todennäköisesti tuo jännittävän maskuliinisen henkilön (miehen) tai solmit elämäsi tärkeimmän yhteyden johonkin henkilöön.

tallennettu

Electric Eagle
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #12 : 03.07.2010 13:13:46 »

Pakko kysyä, vaikka itsekin jotain oivallan, mutta miten luonnehtisit nämä pimennykset mun kartalla:

Kuunpimennys osui oivallisesti  aspect_conaspect_squ akseleille 
keskitaivas kun on 1.05 kauris ja 
askendentti 5.16  oinas


Auringonpimennys osuu 
aspect_opp  venus 0.2 asteen orbilla,
 aspect_squ  uranus parin asteen orbilla

Paljon on taphatunut ja paljon tulee tapahtumaan, osansa tietty Plutollakin joka seikkailee neiliöiden AC:ta just MC:n ohittaneena...

Kiitollinen olen ajatuksista näitten suhteen.

 keskitaivas edustaa uraa ja julkista asemaa eli muutoksia työssä tai mahdollisesti vaihdat työpaikkaa ja jopa muutat sen vuoksi
 askendentti liittyy muutoksiin itsessä ja usein myös ulkonäöllisiä muutoksia.

Pimennys joka osuu  venus voi merkitä tulojen pienenemistä tai kasvua, mutta myös muutoksia tietyn elämänalueen eduissa, turvallisuudessa ja onnekkuudessa (  venus huone osoittaa tuon alueen)

Pimennys osuen  uranus 8. huoneen hallitsijaan todennäköisesti tuo jännittävän maskuliinisen henkilön (miehen) tai solmit elämäsi tärkeimmän yhteyden johonkin henkilöön.



kiitos paljon, on vielä pakko jatkaa vähän. Kuinka kauan etukäteen voi ajatella vaikutusten tuntuneen? Nimittäin nuo  työ- ja muut teemat ovat toteutuneet aika rajusti jo lopputalven ja kevään aikana.

Venus asuu 11. huoneessa, eli tuonne sosiaaliselle puolelle menee siis tuo, mielenkiintoista  Shocked

Uranuksesta, se on 7. huoneessa. Miesten tapaamisesta en nyt niin perusta, (olen siis itse Wink, mutta katsellaan mitä elämä eteen tuo... Cool
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 03.07.2010 13:27:17 »

Vaikka tuo Kuunpimennys olikin Kauriissa ja sen hallitsija on siis Saturnus, tuo  pluto kyllä tällä kertaa syrjäytti Pimennyksen hallitsijan.. Pluton vaikutus siis on voinut muuttaa noita työ ym. kuvioitasi jo pidemmän aikaa, mutta periaatteessa sen vaikutuksiin on voinut "valmistautua" jo puolen vuoden ajan.

Aspekteissa ja transiiteissa  aspect_con  ja  aspect_opp tietenkin ovat 'tarkimmat' ja voimallisimmat.

Ja voihan tuo maskuliininen hahmo olla vaikkapa jokin arvovaltainen tai vaikuttava henkilö, johon solmit pidempiaikaisen suhteen - esimies tms.
 Wink
tallennettu

Electric Eagle
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #14 : 03.07.2010 13:41:25 »

Kiitos, täytyy vähän kuulostella  Smiley

Yleisesti astrologia on ollut pitkään vähän kiinnostuksissa vähällä, on ollut monen vuoden 'kuiva' jakso. Nyt on alkanut taas kiinnostus heräämään, lieneekö sitten tuo pluto-ystävän aikaansaannoksia - vai kenen.
Syntymäkartalla tuo hauvaplaneetta on DC:llä tismalleen yhtymässä Vertexin kanssa.
Pluto on ollut transitoivana kaverina aika hyvin pinnalla jo vuosia. Aloitti yhtymällä auringolle, sitten MC:lle, neliöiden itsensä ja nyt AC:n...
Jotain on opittu  Cool

Ja näyttää nyt tulevan saturnuskin just DC:lle

Nyt lipsuu aiheesta, mut haeskelen samalla vähän kokonaisuutta...   Shocked
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: