Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Halaamisen energiadynamiikka  (Luettu 6788 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Spacek
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 05.07.2010 23:52:54 »

Osaisiko joku selkeästi artikuloiden selostaa, mitä halaamisen aikana tapahtuu energeettisesti? Olettaisin, että ainakin jonkinlaista energian vaihtoa.

Itse harvemmin pidän halaamisesta. Minulle se on useimmiten ikävä velvollisuus. Tyttöystäväni haluaa halailla useita kertoja päivässä, ja teenkin sen usein hänen mielikseen, mutta samalla itse tunnen menettäväni merkittävästi energiaa siinä missä toinen tuntuu saavan sitä. Halaamisen aikana tuntuu kuin tukehtuisin henkisesti ja menettäisin viimeisetkin vapauden rippeeni, kun toinen muodostaa käsillään vankilan, jota halaukseksi kutsutaan. Mitenkään energiataloudellista tämä ei ole ainakaan minun kannaltani. Pidempään jatkuessaan tiedostan ongelman manifestoitumisen myös fyysiselle tasolle, ellei se ole jo tapahtunutkin. Itselleni riittäisi luultavasti halaus kerran kuussa, mutta toiselle ei. Ilmeisesti minun on vain jatkettava huomattavasti suuremmassa määrin halaamisesta kieltäytymistä, kunnes haluan itse aidosti halata. Vai kuinka? Henkilökohtainen auktoriteettihan jokaisessa ihmissuhteessa on joka tapauksessa säilytettävä.
tallennettu
Spacek
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #1 : 06.07.2010 10:01:13 »

Onpa harmi, ettet nauti halailusta, Spacek. Niin kuin tuikkunen sanoi,

Halaus rakkaan ihmisen kanssa on kuin yhdyntä ilman seksin fyysisiä rasitteita smitten

jonka kanssa olen aivan samaa mieltä.

Ylläolevasta olen eri mieltä. Minullehan kelpaisi yhdyntäfrekvenssiksi useita kertoja päivässä rakastamani ihmisen kanssa ja nauttisin siitä todella. Minulle halaamisella ja yhdynnällä on ero kuin yöllä ja päivällä. Ja ovathan ne aivan eri asioita kun niitä tarkastellaan laajemmin.

Puhuit vankilasta. Itsehän muodostat sellaisen myös käsilläsi toisen ympärille, mutta varmaan tuosta "vankila"-ajatuksesta pitäisi ensimmäisenä päästä ohi. Oletko kroonisen sitoutumiskammoinen vai koskeeko tämä ainoastaan halausta?

Toinen saattaa jopa nauttia joutuessaan halauksen "vangitsemaksi" jos haluaa esim. kokea omistushalua halaajan taholta. Itse en ole omistushaluinen enkä halua kokea itseenikään kohdistuvaa omistushalua, jota halaaminen minulle jossain määrin symboloi. Jos pitää toista halausautomaattina, on tällainen suhtautuminen ihmisarvoa alentavaa esineellistämistä. Juuri tällaista esineellistämistä koen. Kuinka voisin siitä nauttia? Sitoutumiseen tämä ei liity, sillä olenhan minä jo sitoutunut.

Oletko liikaa "halaaja" etkä tarpeeksi usein "halattava"? Oletko puhunut tästä tyttöystävällesi? Voihan kaikkea harjoitella, enkä jaksa kuvitella tyttöystävää joka ei mielellään harjoituskumppaniksi tässä asiassa ala, kunhan teet selville, ettei tämä hänestä todellakaan johdu.

Olen liikaa halaaja ainoastaan siinä mielessä, että usein vastoin tahtoani suostun halaamaan. Tällainen itseään vastaan toimiminenhan aiheuttaa väistämättä energiavuotoa. Tyttöystäväni mielestä en ilmeisesti ole tarpeeksi usein halattava, koska välttelen sitä melko taidokkaasti ja kieltäydyn siitä myös suoraan. Asiasta on puhuttu, mutta se ei ole auttanut. Valitettavasti.
« Viimeksi muokattu: 06.07.2010 10:04:56 kirjoittanut Spacek » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 06.07.2010 14:20:26 »

Onpa harmi, ettet nauti halailusta, Spacek. Niin kuin tuikkunen sanoi,

Halaus rakkaan ihmisen kanssa on kuin yhdyntä ilman seksin fyysisiä rasitteita smitten

jonka kanssa olen aivan samaa mieltä.

Puhuit vankilasta. Itsehän muodostat sellaisen myös käsilläsi toisen ympärille, mutta varmaan tuosta "vankila"-ajatuksesta pitäisi ensimmäisenä päästä ohi. Oletko kroonisen sitoutumiskammoinen vai koskeeko tämä ainoastaan halausta?

Halauksessa on oman kokemukseni mukaan aina "halaaja" ja "halattava". Yleensä Halaajan kädet ovat Halattavan käsien päällä, hän on se joka tuo toisen lähelleen ja, paremman termin puutteessa, halaa toisen ehjäksi. Halattava on energian vastaanottaja, saapuu halaukseen ja yleensä on myös se, joka poistuu siitä (jos siis halaaja on tarpeeksi hyvä tajuamaan että on halattavan päätöksen alla, paljonko energiaa toinen siitä haluaa). MUTTA nämä siis omia ajatuksiani, koskevat sitä intiimimpää puolivartalohalausta eikä sitä jokapäivähalia, enkä väitä vastaan, jos joku on toista mieltä.

Oletko liikaa "halaaja" etkä tarpeeksi usein "halattava"? Oletko puhunut tästä tyttöystävällesi? Voihan kaikkea harjoitella, enkä jaksa kuvitella tyttöystävää joka ei mielellään harjoituskumppaniksi tässä asiassa ala, kunhan teet selville, ettei tämä hänestä todellakaan johdu.

annaelen

Olen Annaelenin kanssa samoilla linjoilla. Tämän lisäksi haluaisin vielä kysyä sinulta lapsuutesi halauksista. Oliko niitä, kenen taholta ja minkälaisia ne olivat? Muistele... Nimittäin jos tuo "halauskammo" tulee osittain myös sieltä...  :Smiley
tallennettu
Spacek
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 06.07.2010 23:21:01 »

Minullehan kelpaisi yhdyntäfrekvenssiksi useita kertoja päivässä rakastamani ihmisen kanssa ja nauttisin siitä todella.

Eli tunnet olevasi "halauskone", mutta luulisitko, että tuossa yhdyntäfrekvenssissä tyttöystäväsi EI tuntisi itseään panokoneeksi?

Eikös tuossa tapauksessa minua kutsuttaisi panokoneeksi, koska minähän se tuossa olisin henkilö, joka panee, vaikka kaksi osapuoltahan siihen aina tarvitaan? Täytyyhän meidän kuitenkin muistaa, että animus on aktiivista energiaa ja anima passiivista, ja miehenä toimin animuksen etuoikeutettuna ilmentymänä ja edustajana tässä fyysisessä todellisuudessa.  Yhtä kaikki, en ole missään vaiheessa sanonut olevani halauskone vaan halausautomaatti. Näillä on pieni, mutta merkittävä käsite-ero. Halausautomaatista saa halauksen aina tarvitessaan samalla tapaa kun saat Colaa juoma-automaatista. Ennen juoman saamista sinun pitää kuitenkin osoittaa haluavasi juoma, eli syöttää kolikko koneeseen tai ottaa juoma haltuusi voimakeinoin. Tämä tekee sinusta aktiivisen osapuolen, jossa kone vain reagoi sinun toimintaasi. Halauskone taas viittaa aktiiviseen toimijaan joka halaa pyytämättäkin. Sellainen en ole väittänyt koskaan olevani, paitsi ehkä kerran kuussa.

Kuten tuikkunen sanoi:

Yhdyntä on myös henkinen ja tunnepuolen tapahtuma ja semmoisena naiselle hyvin tärkeä.

Toki se on sitä miehellekin, mutta jostain syystä halaaminen tuntuu olevan naiselle vieläkin tärkeämpää muista mielihyvän lähteistä puhumattakaan.

Parisuhdehan on neuvottelua jos mitä. Halailu on vähän kuin seksiä ilman sitä hikeä ja häslinkiä Wink Se mikä minua tuossa huvitti oli lähinnä se, että tuo oli NIIN miehinen kommentti... Muttei millään pahalla, en haasta riitaa tai mitään.

Reaalimaailmassa parisuhde on kuitenkin usein vähän kuin riitelyä ilman sitä neuvottelua ja yhteisymmärrystä. Minulle selkeydessään vastustamaton looginen kehäpäätelmä on kuitenkin se, että halailu on halailua ja seksi on seksiä. Ainoana yhdistävänä tekijänä on läheisyys. Halailu on mielestäni kaukana seksistä ja jos joku saa siitä seksuaalista tyydytystä ilman hikeä ja häslinkiä, on se hänen oma asiansa ja autuutensa johon minä en millään tavoin puutu. Ainoastaan kehottaisin välttämään yhden illan halailusuhteita. Niistähän saattaa jäädä omaan auraan kiinni vaikka mitä rienaajahenkiä. Jos miehisyys huvittaa sinua, saatat karmallisista syistä syntyä seuraavaan elämääsi miehenä, jolloin huvitus saattaa parhaassa tapauksessa jalostua syvälliseksi ymmärrykseksi.

Mutta palataksemme tähän haluasjuttuun, niin kaikkeenhan tottuu. Sanopa joskus että HÄN halaisi SINUA, ts. sinä alistut halattavaksi, hänen käsivarsiensa alle, hän voisi ottaa pääsi käsiensä väliin. Ahdistaako ajatus? Sitten hitaasti hyvä tulee. Halailu kuitenkin on selvästi tyttöystävällesi tärkeää, etkä varmaankaan piruuttasi häntä jätä halaamatta.

Tuohan se ongelma onkin, että hän halaa minua tunkeutumalla henkilökohtaisen tilani ja intimiteettini alueelle, vaikka en sitä itse tahtoisi. Eikö olekin esineellistävää toimintaa? Eikä miehillä ole edes mitään etujärjestöjä, jotka puuttuisivat tämänkaltaisiin epäkohtiin ja ihmisoikeusrikkomuksiin? Jos mies tekisi samoin, häntä kutsuittaisiin seksuaaliseksi ahdistelijaksi tai perverssiksi nuljakkeeksi. Eli nyt arvon sisar olemme päässeet asian ytimeen, josta on hyvä jatkaa.

« Viimeksi muokattu: 06.07.2010 23:39:29 kirjoittanut Spacek » tallennettu
Spacek
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #4 : 06.07.2010 23:33:55 »

Olen Annaelenin kanssa samoilla linjoilla. Tämän lisäksi haluaisin vielä kysyä sinulta lapsuutesi halauksista. Oliko niitä, kenen taholta ja minkälaisia ne olivat? Muistele... Nimittäin jos tuo "halauskammo" tulee osittain myös sieltä...  :Smiley[/color][/i]

Lapsuudestani en muista juurikaan halauskokemuksia. Luultavasti äitini halaili minua kuitenkin silloin tällöin yms. Ehkä olen harjoittanut jo lapsuudessani ansiokkaasti dissosiaation jaloa taitoa ja täten pyyhkinyt traumaattiset halauskokemukseni alitajunnan hyiseen mereen, jota psykoanalyysissa voisi hämmentää siinä määrin, että mahdolliset traumat nousisivat pintaan ja voisin tunnetasolla käsitellä ne regressioterapian mahdollisuuksista puhumattakaan.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 09.07.2010 10:27:35 »

Olen Annaelenin kanssa samoilla linjoilla. Tämän lisäksi haluaisin vielä kysyä sinulta lapsuutesi halauksista. Oliko niitä, kenen taholta ja minkälaisia ne olivat? Muistele... Nimittäin jos tuo "halauskammo" tulee osittain myös sieltä...  :Smiley[/color][/i]

Lapsuudestani en muista juurikaan halauskokemuksia. Luultavasti äitini halaili minua kuitenkin silloin tällöin yms. Ehkä olen harjoittanut jo lapsuudessani ansiokkaasti dissosiaation jaloa taitoa ja täten pyyhkinyt traumaattiset halauskokemukseni alitajunnan hyiseen mereen, jota psykoanalyysissa voisi hämmentää siinä määrin, että mahdolliset traumat nousisivat pintaan ja voisin tunnetasolla käsitellä ne regressioterapian mahdollisuuksista puhumattakaan.

Tai sitten koko hommassa ei ole mitään energeettistä, vaan sinulla on ollut tunnekylmät
vanhemmat, jotka  eivät ole koskaan halanneet ja kosketelleet. Tällainen lapsuus
nimenomaan voi aiheuttaa kuvaamasi kaltaisen vastenmielisyyden epäseksuaalista kosketusta
kohtaan.

Maallinen ja hengellinen tarvitsevat toisiaan. Tätä solmua on hankala ratkoa vain hengellisenä
tai energeettisenä, jos et muista halauksia lapsuudestasi, niitä ei todennäköisesti ole ollut.
Tällöin sinulla voi olla melko lailla vanhaa tavaraa, joka täytyisi käsitellä ennen kuin
vastenmielisyytesi epäseksuaalista kosketusta kohtaan poistuu.

Hengelliseltä puolelta:
Useimpien meistä sielut valitsevat jotain traumaattista lapsuuteen/nuoruuteen, sillä
näistä asioista toipuminen itsetyöskentelyn/terapian/energiatyöskentelyn jne. avulla
on tärkeä oppimiskokemus sielulle.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: