Vastaus Aminthirille. Minun olisi pitänyt varmaan varoittaa tuosta linkistä myös. Alkukielinen tekstihän oli catholicinsight - jotain sivustolla, joka katolisena sivustona on varmasti huomattavasti vanhoillisempi kuin mihin Suomessa yleensä on totuttu. Pitihän paavikin aikanaan kommunismia saatanasta lähtöisin olevana isminä. En minäkään kaikkia linkin juttuja pidä järkevinä puhumattakaan siitä, että allekirjoittaisin ne. Noin äkikseltään näyttää siltä, että ns. punavihreyden taustalla on jonkinlainen oppirakennelma ja kuten sanoin pitää tutkiskella asiaa.
Noista vähemmistöjen ahdingosta sen verran, että kritiikki on aina paikallaan, jos valtaväestö sortaa vähemmistöä. Onko epämääräinen vihjailu rasistiksi tai suvaitsemattomaksi paras tapa saada äänensä kuuluviin? Sekä netissä että ihmisten kanssa jutellessa nousi viime kesänä toisinaan esiin sellainen huoli, että mitä tässä uskaltaa enää homoistakaan sanoa ettei leimautuisi suvaitsemattomaksi. Samoissa keskusteluissa monet sanoivat ettei heillä ole mitään homoja vastaan, että tavallisia ihmisiä nekin ovat. Se että muutama kaheli hyökkää kaasuttamaan homoja ei oikeuta yleistyksiin. Se on minusta toimimaton tapa osoittaa kritiikkiä.
Feminismi ei ole miesten salaliitto. Kysymys kuuluu onko feminismi marxilaisteoreetikoiden luoma väline mies- ja perheinstituutioiden murentamiseksi? Se että teoreetikot sattuivat olemaan miehiä ei tee siitä miesten salaliittoa miehiä vastaan. Se vasta hullua olisi
Vitsiksi se varmaan oli tarkoitettukin?
Tiedän että Tarja Halonen on ollut SeTan puheenjohtaja ja ajattelinkin silloin, että hän kommentoi kaasuiskua nimeenomaan entisenä setalaisena. Toisten mielestä kommentointi oli paikallaan toisten mielestä ei ja molempiin näkemyksiin olen kuullut/lukenut hyviä perusteluja. Näkemyseroihin taitaa olla syynä erilaiset käsitykset Tasavallan Presidentistä instituutiona. Kaikki olisi unohtunut muutamassa päivässä, mutta sitten tuli tämä kolmen ihmisen surma, josta TP ei sanonut mitään, ei pahoitellut eikä tuominnut.
Minulle TP edustaa koko kansaa. On puoluepolitiikan ja arkipäivän isompien ja pienempien sattumuksien yläpuolella. Kun hän ei sitten kommentoikaan mitenkään verityötä, vaikka oli kaasuiskun tuominnut tuoreeltaan, niin voit varmasti kuvitella miltä se tuntuu. Keskustelut netissä ja kasvotusten ihmisten kanssa nostivat esiin saman ihmettelyn, että miksi TP huomioi homot mutta ei tavallisia ihmisiä. Ikään kuin hän olisi Tasavallan Presidentti vain vähemmistöille eikä koko kansalle. Sinä olit tulkinnut asian niin, että vähemmistöt eivät kuulu tasavaltaan. Minä ja muut jotka ihmettelimme koimme asian juuri päinvastoin, että me emme kuulu tasavaltaan. Jos se tuntuu kummalliselta, on ehkä hyvä miettiä, kuinka korkealle minä ja moni muu arvostaa Tasavallan Presidentin nimenomaan johtajana tai koko maan edustajana. Kun tällainen korkealle arvostettu henkilö sitten tuomitsee pienemmän rikoksen mutta on hiljaa paljon vakavammasta rikoksesta, niin kyllä se pistää ihmettelemään.
Ihan astrologisestikin elämme muutoksen aikaa.
etenee
. Kauris symboloi monien muiden asioiden ohella Isää siinä missä rapu on Äiti. Rapuun liitetään vahvasti myös perhe ja mielenkiintoisesti nyt kun
on ravun vastamerkissä perinteinen perheen käsite on muuttumassa ja laajenemassa. Saa nähdä mitä
transiitti läpi kauriin tuo vielä tullessaan. Vaikka
muuttaa ja heittää vanhaa ja toimimatonta menemään, se on juuri tuo toimimaton ja tulevan kasvun tiellä oleva, jonka
pakottaa hävittämään. Se mikä on vanhaa ei automaattisesti ole toimimatonta ja kasvun tiellä.
luo äärimmäisiä kärjistyksiä, joissa asiat ja arvot punnitaan perusteellisesti. Yksi sellainen kärjistys on tuo edellisen tekstini lopussa oleva kysymys suvaitsevaisuudesta. Ja vastaavia kysymyksiä on tulossa lisää.