Keksinpä esimerkin päästäni: 1. vajaa tuttavuus, 2. kaveruus, 3. läheinen ystävyys, 4. seurustelusuhde, 5. avioliitto.
-somali
-romani
-saksalainen
-homoseksuaali
-ruotsalainen
-kurdi
-islamin uskoinen
-lestadiolainen
-tummaihoinen
-koulunsa kesken jättänyt
Kaikki islaminuskoiset diskautuvat siksi, että heidän uskonsa käskee heidän tappaa minut,
ellen käänny islamiin. Olen nimittäin panteistinen shamaani, väitän että jumala on yhtä
aikaa yksi ja lukemattoman monta.
Koraani + hadithit ovat hyvin yksiselitteisiä tässä asiassa ja haditheja tulkitaaan niin,
että jos myöhempi on ristiriidassa aiemman kanssa, myöhempi kumoaa aiemmat.
Valitettavasti tämä tappokäsky löytyy niistä myöhemmistä. Sama kohtalo ateisteille
ja monijumalaisille molemmille: Käänny islamiin tai kuole.
En koe voivani olla ystävä, tai edes mielellään tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa,
joka noudattaa uskoa joka käskee tappamaan minut ellen luovu omasta uskostani.
Islam on nimittäin siitä omanlaatuisensa paketti, että siitä ei voi poimia vain osasia.
On otettava kaikki tai ei mitään. Jos joku muslimi suostuisi minulle erikseen sanoutumaan
irti tästä tappokäskystä, voisin harkita tunnustelevasti kepeähköä ystävyyttä. Mutta
kun kyseessä on 'koko paketti'-tyyppinen ratkaisu, en usko että tällaista muslimia löytyy.
Lisäksi ne myöhemmät haditihit toteavat, että on ihan ok valehdella vääräuskoiselle jos
se edistää islamin asiaa. En siis myöskään vääräuskoisena voi uskoa mitään, mitä muslimi
sanoo. Islam ei ole vain uskonto. Se on yhteiskuntajärjestelmä + taloussysteemi + lainsäädäntö
+ uskonto. Tämän vuoksi siitä ei voi oikein keskustella samalla tavoin kuin muista uskonnoista.
Lestadioilaisen en usko haluavan olla ystävä kanssani, koska olen shamaani eli noita.
Muuten voisin kyllä koettaa, mutta ystävyys katkeaa kuin seinään ensimmäisestä
käännytysyrityksestä tai tuomitsemisesta. Minun uskoni ensimmäinen ja jotakuinkin ainoa
sääntö (kaikki muut säännöt ovat johdettavissa siitä) on: Näpit irti toisten ihmisten
vapaasta tahdosta. Koska olen pohjimmiltani rauhanomainen, vältän vain sellaisten ihmisten
seuraa, jotka yrittävät puuttua vapaaseen tahtooni. Jos kaipaisin väittelyitä tai tappeluita,
voisi tilanne onneksi olla toisenlainen.
Muista yllämainituista ryhmistä minulla on kyllä tuttavapiirissäni ihmisiä läheisyysasteilla 1-3.
Läheisyysasteeseen 5 ei pääse kukaan, sillä haluan seurustellessakin asua erillään ja
avioliitto ei voisi vähempää kiinnostaa. Läheisyysaste 4. eli seurustelu ratkaistaan taas
henk.koht. tekijöiden perusteella, joten siihen on vaikeampi vastata. Muslimit ja lestadiolaiset
ovat toki poissuljettuja yllämainittujen tekijöiden vuoksi.
Tummaihoiset eivät sytytä seksuaalisesti, se sulkee heidät pois, koska olisi epäeettistä
seurustella jonkun sellaisen kanssa, jonka kanssa pitäisi sulkea silmät ja ajatella jotakuta
toista voidakseen kiihottua. Tämä on makuasia, kuten tykkääkö pitkistä/lyhyistä tai
pulleista/laihoista, ihonväri on vain tämäntyyppinen ominaisuus, ei muuta.
Pilkunviilausta kielenkäytöstä ketjun aiempaan osaan:
On erotettava toisistaan pedofilia, joka siis on taipumus, ja pedofiilinen teko, joka on
tämän taipumuksen toteuttamista. Pedofilia itsessään ei voi olla rikos, koska toistaiseksi
ei ole olemassa ajatusrikoksia. En voi hyväksyä tai olla hyväksymättä jonkun ajatuksia
(mitä ne minulle kuuluvat), pedofiilisia tekoja sen sijaan en tietenkään hyväksy.