Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Missä menee suvaitsevaisuuden raja?  (Luettu 13757 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 21.07.2010 14:01:04 »

Varsinainen pedofilia on kuitenkin nimenomaan seksuaalista pelkuruutta; lapsi on helppo saalis, jota vastaan pedofiili ei joudu puolustamaan itseään henkisesti tai fyysisesti kuten aikuisen kanssa voi joutua. 

Suurin osa niistä pedofiileistä, joiden taustoja on päästy tutkimaan, on osoittautun itse olleen lapsuudessaan seksuaalisen hyväksikäytön uhreja. Tuntuu loogiselta: Kun aikuinen on jo varhain mielletty pelottavaksi/vaaralliseksi, on sitten aikuiseksi kasvettua lapsi ainoa turvallisen tuntuinen seksikumppani. Oliskohan nekrofilia vielä rajumpi muoto samaa ilmiötä?

Pedofiilit siis tuottavat lisää pedofiilejä.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
karol~
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #16 : 15.11.2010 10:17:51 »

Olen mielestäni "normi" mittapuulla hyvinkin suvaitsevainen, erilaisia ihmisiä kohtaan. Ollut ihan lapsesta saakka.
Mutta olen koko ikäni ollut enemmän ja vähemmän tekemisissä melko suvaitsemattomien ihmisten kanssa. Onhan sillä ollut tarkoituksensa...olen oppinut suvaitsemaan myös heidän suvaitsemattomuuden, enkä vieläkään ole täydellinen sen suhteen, sillä saatan menettää lähes hermoni esim. keskustellessani anopin kanssa siitä miksi suomessa hyväntekeväisyys järjestöt kerää rahaa mustille lapsille...kun omassa maassakin olis kuulemma tarpeeksi ongelmia  knuppel2
noh, vain esimerkkinä.

Olen myös sellaisessa ammatissa jossa tapaan jatkuvasti erilaisia ihmisiä, ja herkästi keskustelut voi kääntyä sellaisille raiteille, että tätä tiettyä suvaitsevaisuutta saa kehittää, ymmärtääkseen sen ettei kaikki ihmiset ole vielä sillä tasolla että ymmärrys riittäisi  Huh

tohon pedofiili asiaan en ota kantaa. puistattavaa.
tallennettu

Ut sementem feceris ita metes
Päivi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 15.11.2010 10:26:39 »

oli niin tai näin, miten sitten kun en kovin hyvää ajatellut lastani hyväksikäyttäneestä miehestä, että tuleekos karmallisesti nämä ajatukset sitten itelle takasin. Ihan vaan tiedokse, teille, jotka ette ole tätä kokeneet, että siinä vaiheessa ei oikeen ees kiinnosta...

Vaikka mitä sanotte, en kovin pahoillani ollut tämän pedofiilin oksennukseensa tukehtumisesta putkassa jonka seurauksena viikko sen jälkeen teholla kuoli.

tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 15.11.2010 13:57:44 »

Minusta on ihan oikein, että tietyille ihmisille, jotka eivät näytä millään muotoa kunnioittavan muiden ihmisten ruumista, sielua, omaisuutta tai yksityisyyttä, asetetaan rajat sitten vaikkapa virallista tietä. Kaikkea ei todellakaan tarvitse sietää tai suvaita, ei edes siinä tapauksessa, että kykenisi jollain tavoin ymmärtämään inhottavien tekojen taustat. Riistäjänkin on hyvä oppia, että teoistaan joutuu kantamaan vastuunsa. Jos hän ei mitään muuta opi, niin ehkä edes hieman hillitsemään alkeellisimpia impulssejaan. Monihan ei kykene edes tähän, ja nämä tyypit ovatkin sitten jatkuvassa vankilakierteessä.

Itselläni ei ole vaikeuksia suvaita erilaisia ihmisiä niin kauan kuin ketään ei vahingoiteta. Itseään tai muita tuhoava elämäntyyli on sellainen, johon yleensä puutun melko voimallisestikin, jos minulla on siihen mahdollisuus.

Minuakaan ei sureta yhtään, että perhettäni kohtaan (jossa tuolloin 3 kuukauden ikäinen vauva) tappouhkauksia ladellut mies istuu nyt vankilassa. Epäilen, että vapauduttuaan sieltä hän on alle vuoden kuluttua taas laskemassa tiilenpäitä.

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: