Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kartan neljä lohkoa  (Luettu 7123 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Solenna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9


Profiili
« : 04.08.2010 16:23:00 »

Mietin tässä ihan perusjuttuja. Kartanhan voi jakaa 4 lohkoon, siten että eka lohko sisältää huoneet välillä ASC-IC, toinen lohko taas huoneet 4-6, jne. Mikäs vaikutus sillä on, miten planeetat ovat jakautuneet näihin lohkoihin? Omalla kartalla näyttää olevan 6 planeettaa välillä DC-MC. Ainoa tyhjä osio on IC-DC. Kiitollinen olisin, jos joku jaksaa hieman selventää asiaa. Hyviä linkkejä otetaan myös vastaan.  Wink
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 04.08.2010 17:11:22 »

Helpommin se selittyy niin, kuin ajattelee että kun kartta jaetaan kahtia, niin yläpuoli on ikään kuin ulkoinen maailma ja sinne päin suuntautuneisuus, niin alapuoli on taas sellainen sisäänpäinkääntyneempi puoli.

Vasen puoli kartasta on persoonallisuuteen ja omiin asioihin keskittyvä puoli. Oikea puoli on taas muihin ihmisiin keskittyvä.

Eli siis;

1. neljännes - sisäänpäinkääntynyt, omat asiat
2. neljännes - sisäänpäinkääntynyt, muut ihmiset
3. neljännes - ulospäinkääntynyt, muut ihmiset
4. neljännes - ulospäinkääntynyt, omat asiat

Näin yksinkertaistetusti. Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #2 : 04.08.2010 20:40:21 »

Aika jännä muuten itseasiassa katsoa omaa karttaa noiden teemojen valossa. Itselläni korostuneet alueet ovat AC-IC ja DC-MC.

1.lohkosta löytyvät 1.huoneen  saturnus jousimies  aspect_con uranus jousimies ja  neptunus kauris. Seuraavaksi tulee 2.huoneen  kuunsolmu kalat ja 3.huoneen  mars oinas. Koen kyllä vahvasti nämä teemat aikalailla kertoviksi nimenoman oman persoonan työstämisen alueista. Kontrollin ja vapauden ja muutoksen valtataistelu ja niiden symbioosin ymmärtäminen. Neptunus 1.huoneessa tuo myös mielestäni vahvan tarpeen työstää omaa luovuutta, varsinkin kun tuo neppari löytyy niin konkreettisesta ja maanläheisestä merkistä kuin kauriista. Kun se tekee  aspect_sex 4.lohkon ainoaan planeettaan  pluto, niin koen, että luovuus on nimenomaan sisältä omasta itsestä kumpuava voima, joka minun täytyy oppia tuomaan esiin. 3.lohkosta löytyvän  merkurius vaaka kanssa. Neptunuksen ja merkkarin välillä siis neliö aspekti. Koenkin, että luovuus virtaa vapaasti, mutta sen hyödyntäminen ja kanavoiminen sosiaaliseen ympäristööni vaatii vielä harjoittelua. =)

2.huoneen kuunsolmusta en oikein osaa sanoa. Kalojen merkissä ja voimavarojen huoneessa pitäisi oppia näkemään myös ne henkiset voimavarat, ei vain ulkoiset ja materiaaliset? Mutta nimenomaan siis oman itsensä työstämistä myös tämä. Myös 3.huoneen mars voisi mielestäni tuoda nimenomaan sitä virtaa, jos ajattelen itseäni, niin miksei sitten kommunikointiin ja itsensä analysointiin. Jos ajattelen, että tuon marsin pitäisi liittyä omiin sisäisiin asioihin, niin näkisin sen osittain palona elämää ja kokemuksia kohtaan ja tulisesti oinaan tavoin. Luulen kuitenkin, että saan aika hyvin näitä mars energioita käyttööni myös ulospäinsuuntautuneesti sen tehdessä  aspect_tri askendentti ja sulkeutuvaa kvinkunssia  aurinko. Luulen myös, että mars voisi toimia yhdistävänä voimana  askendentti ja  aurinko välillä, sillä niiden  aspect_squ asetelma noin muutoin ei hirveästi helpota?

2.lohkosta löytyvät  kuu harka 4.huoneesta ja  jupiter kaksoset  aspect_con DC. Nämä planeetat tuntuvat ehkä vähän kaukaisilta itselle. Luulen, että  harka on vastuussa aika pitkälti turvallisuuden tarpeesta ihmissuhteissa ja koska se on vähän piilossa kotirintamalla, niin luulen, että muiden ihmisten on vaikea päästä käsiksi tähän osaan itsestäni, vaikka se vaikuttaakin erittäin paljon ihmisten kanssa kanssakäymiseen? Tuo jupiter on vähän levoton omasta mielestäni. Vai eikö kaikki  kaksoset merkissä olevat asiat ole vähän levottomia. Sinänsä tämäkin varmaan vaikuttaa aika paljon ihmissuhteisiin, kun kuitenkin DC:llä majailee. Tämä lohko tuntuu vaikeimmilta tavoittaa.

3.lohko tuntuu jo paljon helpommalta ja sieltä löytyvät asiat ovat minusta helposti ulospäinnäkyviä asioita. 7.huoneesta chiron ravussa näkyy lähinnä läheisten kontaktien kautta, joten muuten tähän puoleen ei oikein pääse. Eli tulee pintaan silloin kun aika on oikea. 8.huoneen venus  rapu ja  aurinko neitsyt ovat nekin erittäin hyvin edustettuna omassa arkikäyttäytymisessä. Luulen, että 8.huone tuo lähinnä tietynlaisen raskaahkon sävyn, mutta kertoo samalla myös teemoista, jotka ovat oleellinen osa elämääni. Venus rapuni on itselleni selkeä ja luulen sen näkyvän myös muille. Aurinko neitsyt ominaisuuksia tulee aika paljon ihmisten kanssa korostettua. Analysoivuus ja kriittisyys kuuluvat arkiminääni ja ehkä koska puhutaan 8.huoneesta myös ulottuen syvemmällekin. 9. huoneen  merkurius vaaka on mielestäni myös aika näkyvä osa itseäni. Miettikää vaikka tuota nimimerkkiä. =)

Viimeisen lohkon plutosta puhuinkin, mutta ehkä jatkan siitä sen verran, että pluton muutokset näkyvät omassa elämässä aika paljon 10. huoneen teemojen kautta. Jatkuva tarve uudistua tuntuu jonkunlaiselta elämäntehtävältä, mitä varmaan tuo 8.huone vielä korostaa. Eli oman itseni uudistaminen näkyvästi. Liittyy paljon ulkonäköön, harrastuksiin ja uraan. Olenhan toisaalta muotialalla, että ehkä ihan hyvä, että kaikki uusi ja fressi tuntuu jatkuvasti olevan tavoitteena. =)

En tiedä kiinnostaako ketään tälläiset pohdinnat, mutta innostuin nyt näistä lohkoista. Korjatkaa jos kirjoitin ihan puuta heinää.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Celesten
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69



Profiili
« Vastaus #3 : 05.08.2010 00:08:52 »

Kiinnostaa. Cheesy

Jahas, mulla Pluto, Saturnus, Uranus, Neptunus 1. lohkossa, ehkä aika yleismaailmalliset asiat koen oman persoonallisuuden perustaksi.

2. lohkossa Mars IC, Jupiter, mitähän tämä tarkoittaisi?

3. lohko  kuunsolmu kuu aurinko, olenkohan sittenkin melko toisiin ihmisiin suuntautunut vaaka-tyyppi Shocked. en kai sentään, Vaaka on nousu ja samaistunkin Vaakaan (nousuna, kauneus on tärkeä/haluan miellyttää), mutta olen lähinnä leijona (siinä venus)-vesimies henkinen sosiaalisesti

4. venus merkurius, toitotan itseäni muille? Ainakin myynti-ihminen tulee mieleen, sitä olenkin, hyvä siinä ihan.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2010 00:11:08 kirjoittanut Celesten » tallennettu

Aurinko rapu 9 h, nousu vaaka,
kuu kaksonen 8 h,

venus leijona 10h,
mars kauris 3 h ja 4 h
jupiter kalat 5 h
pluto skorpioni 1 h

Tuli-(Puu)Tiikeri
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #4 : 11.08.2010 16:20:03 »

Minulla ei ole mitään AC-IC lohkossa, tai no kuunsolmu.

IC-DC lohkosta löytyy jupiter, saturnus, pluto, uranus ja neptunus.

DC-MC lohkosta löytyy tyhjää.

MC-AC lohkossa on sitten aurinko, kuu, merkurius, venus, mars, chiron.

Minulla menee siis tasan, mutta tunnistan olevani enemmän ulospäinsuuntautunus omat asiat tyyppi, kuin sisäänpäinkääntynyt muiden asiat.

Eikös kuvittelisikin että persoonalliset planeetat olisi vanhemmilla?
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 757



Profiili
« Vastaus #5 : 11.08.2010 18:38:35 »

Minulla suurinosa, lähes kaikki tuolla ASC-IC lohkossa Cheesy

Lainaus
1. neljännes - sisäänpäinkääntynyt, omat asiat
eli tämä(kö?)

Lainaus
3. neljännes - ulospäinkääntynyt, muut ihmiset

Kuu, vesta, jupiter (askendenttini ja MC:ni hallitsija),
chiron, sekä pluto majailee sitten tuolla..
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #6 : 11.08.2010 18:55:38 »

Minulla ei ole mitään AC-IC lohkossa, tai no kuunsolmu.

IC-DC lohkosta löytyy jupiter, saturnus, pluto, uranus ja neptunus.

DC-MC lohkosta löytyy tyhjää.

MC-AC lohkossa on sitten aurinko, kuu, merkurius, venus, mars, chiron.

Minulla menee siis tasan, mutta tunnistan olevani enemmän ulospäinsuuntautunus omat asiat tyyppi, kuin sisäänpäinkääntynyt muiden asiat.

Eikös kuvittelisikin että persoonalliset planeetat olisi vanhemmilla?

Kirjoitusvirhe, tarkoitin että eikös persoonalliset planeetat olisi VAHVEMMILLA Smiley
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #7 : 11.08.2010 19:19:00 »

Koen, että vaikka nuo persoonalliset planeetat vaikuttavat paljon, niin ne silti vaikuttavat enimmäkseen siinä ulkoisessa toiminnassa ja siinä miten toimin maailmassa. Esimerkiksi itsellä nuo kollektiiviset planeetat ovat paljolti ensimmäisessä lohkossa ja koenkin, että ne symboloivat asioita, jotka ovat tärkeä osa minua, mutta muut eivät välttämättä osaa yhdistää niitä minuun, sillä pidän ne itselläni. Varmaan paljolti siis vaikuttaa se sijainti, että miten nuokin tulevat esiin.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 757



Profiili
« Vastaus #8 : 12.08.2010 19:11:17 »

Miten tämä muuten pitäisi sitten ajatella?

1. neljännes - sisäänpäinkääntynyt, omat asiat
2. neljännes - sisäänpäinkääntynyt, muut ihmiset
3. neljännes - ulospäinkääntynyt, muut ihmiset
4. neljännes - ulospäinkääntynyt, omat asiat

Eli kun minulla on suurin osa 1. neljänneksessä niin minun pitäisi tämän
mukaan olla enemmän sisäänpäinkääntynyt, omat asiat.. Mutta niistä
planeetoistako katsottuna?
Esim. Marssini on siellä, eli tekeminen on sisäänpäinkääntynyttä, omat asiat?

Mutta kun 3. neljänneksessä minulla majailee mm. Kuu, niin esim. tunteeniko
ovat ulospäinkääntyneet, muut ihmiset? idiot2
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #9 : 12.08.2010 19:56:45 »

Hmm hmm, itse ainakin käsitin asian siten, että esimerkiksi jos ensimmäisessä neljänneksessä on paljon planeettoja, kuten itsellänikin, niin niiden planeettojen teemat ovat enemmän sitä oman persoonan työstämisen aluetta. Esimerkiksi itsellä neptunus 1. neljänneksellä tuo minuun mielestäni sitä oman persoonan työstämistä mm, luovuuden kautta, mutta vaikka sitä teenkin, se ei välttämättä aina ole se näkyvin osa itsestä, enkä välttämättä puhu siitä niin paljon. Luulen, että riippuen aspekteista, asiat tulevat eri tavoin esiin. Eli jos 1.neljänneksen planeetat ovat yhteydessä vaikkapa planeettoihin 3. neljänneksellä, niin ne teemat ja asiat voivat olla hyvinkin näkyviä, vaikka ne liittyisivät oman persoonan työstämiseen.

Saa toki korjata jos metsään menee. =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
mutukka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 72



Profiili
« Vastaus #10 : 12.08.2010 20:01:13 »

Tämä ei varsinaisesti liity tähän, ja ohjatkaa keskustelu jonnekin muualle, jos on jo valmiina mutta:

miten suuressa arvossa olette pitäneet merkkejä, joihin kartan huoneet sijoittuvat? Esim, jos vaikka 3. huone on kaloissa, ja siellä olevien planeettojen mukaan tulkitaan, mutta kuinka suuressa arvossa se itse  kalat oikein on?

Oon ymmärtäny että planeettojen tulkinnat on etusijalla, ja jos huoneessa ei ole planeettoja, tulkitaan sitten eläinradan merkin mukaan. Vai miten on asian laita?

Kiitos ja anteeksi  :Smiley
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 12.08.2010 20:10:24 »

Mutukka, noin ainakin minä tulkitsen. Eli huoneessa pääasiallisesti tärkeimmät ovat ne planeetat mitä siellä on ja missä merkeissä ja mitä kulmia ne tekevät. Tämän jälkeen voi katsoa huoneen merkkisijaintia ja sen hallitsijaa ja sen tekemiä kulmia. Jos huoneen merkin hallitsema planeetta on samaisessa huoneessa, niin sen merkitys on painottunut.

Muuten tähän muuhun keskusteluun lisäisin, että aina ne omat planeettojen merkkisijainnit myös vaikuttavat näihin tulkintoihin. Esimerkiksi;

Henkilö, jolla on stellium ykköshuoneesta kakkoshuoneeseen (1.neljänneksessä) Jousimiehessä, on huomattavan keskittynyt omiin asioihinsa ja oman elämän tärkein ruotimisareena on oma minuus. Koska kartalla on paljon Jousimiestä, hän on kuitenkin ulospäinsuuntautunut ja varmasti etsii omaa itseään esimerkiksi matkustelun kautta tai opiskelun kautta, Jousimiehen teeman mukaisesti.

Toisaalta taas henkilö, jolla on stellium ykköshuoneesta kakkoshuoneeseen (1.neljännestä) Ravussa, voi olla hyvinkin keskittynyt omiin asioihinsa ja omaan persoonallisuuteensa, eikä ole läheskään niin ulospäinsuuntautunut kuin Jousimies. Hänen elämänsä voi mennä pitkälti omissa pienissä ympyröissä pyörimiseen, hiljentymiseen ja ehkä oman persoonallisuuden kartoittamiseen omien tunnetilojensa kautta. Tähän ei välttämättä muita ihmisiä tarvita. Ihmistyyppinä hän on passiivisempi, mutta myös johtavampi, myös siksi, että Rapu on johtava merkki, mutta myös koska 1.huone on Oinaan huone. Molemmat tyypit ovat siis varmasti kovia aloittamaan asioita itseensä liittyen, mutta varmimmin Rapu vie nämä asiat eteenpäin ja jatkaa niitä, kun taas Jousimies kokeilee vähän kaikkea ja sitten unohtaa.

Eli karttakin on aina kokonaisuus, mutta niistä kartan lohkoista voi saada hieman uutta näkökulmaa, mutta kun siihen liittää jo merkkitaipumukset, niin pidempi tulkinta on jo paljon tarkempi!
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #12 : 13.08.2010 00:09:27 »

Niin, kaiketihan 1.huone liittyy aina siihen ulkoiseenkin persoonaan, vaikka sijaitseekin 1.neljänneksellä. Itselläkin tuo jouskari siellä majailee, joten kyllä olen ulospäinsuuntautunut, vaikka suurin osa planeetoista tuossa lohkossa sijaitseekin. =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: