Aika jännä muuten itseasiassa katsoa omaa karttaa noiden teemojen valossa. Itselläni korostuneet alueet ovat AC-IC ja DC-MC.
1.lohkosta löytyvät 1.huoneen
ja
. Seuraavaksi tulee 2.huoneen
ja 3.huoneen
. Koen kyllä vahvasti nämä teemat aikalailla kertoviksi nimenoman oman persoonan työstämisen alueista. Kontrollin ja vapauden ja muutoksen valtataistelu ja niiden symbioosin ymmärtäminen. Neptunus 1.huoneessa tuo myös mielestäni vahvan tarpeen työstää omaa luovuutta, varsinkin kun tuo neppari löytyy niin konkreettisesta ja maanläheisestä merkistä kuin kauriista. Kun se tekee
4.lohkon ainoaan planeettaan
, niin koen, että luovuus on nimenomaan sisältä omasta itsestä kumpuava voima, joka minun täytyy oppia tuomaan esiin. 3.lohkosta löytyvän
kanssa. Neptunuksen ja merkkarin välillä siis neliö aspekti. Koenkin, että luovuus virtaa vapaasti, mutta sen hyödyntäminen ja kanavoiminen sosiaaliseen ympäristööni vaatii vielä harjoittelua. =)
2.huoneen kuunsolmusta en oikein osaa sanoa. Kalojen merkissä ja voimavarojen huoneessa pitäisi oppia näkemään myös ne henkiset voimavarat, ei vain ulkoiset ja materiaaliset? Mutta nimenomaan siis oman itsensä työstämistä myös tämä. Myös 3.huoneen mars voisi mielestäni tuoda nimenomaan sitä virtaa, jos ajattelen itseäni, niin miksei sitten kommunikointiin ja itsensä analysointiin. Jos ajattelen, että tuon marsin pitäisi liittyä omiin sisäisiin asioihin, niin näkisin sen osittain palona elämää ja kokemuksia kohtaan ja tulisesti oinaan tavoin. Luulen kuitenkin, että saan aika hyvin näitä mars energioita käyttööni myös ulospäinsuuntautuneesti sen tehdessä
ja sulkeutuvaa kvinkunssia
. Luulen myös, että mars voisi toimia yhdistävänä voimana
ja
välillä, sillä niiden
asetelma noin muutoin ei hirveästi helpota?
2.lohkosta löytyvät
4.huoneesta ja
DC. Nämä planeetat tuntuvat ehkä vähän kaukaisilta itselle. Luulen, että
on vastuussa aika pitkälti turvallisuuden tarpeesta ihmissuhteissa ja koska se on vähän piilossa kotirintamalla, niin luulen, että muiden ihmisten on vaikea päästä käsiksi tähän osaan itsestäni, vaikka se vaikuttaakin erittäin paljon ihmisten kanssa kanssakäymiseen? Tuo jupiter on vähän levoton omasta mielestäni. Vai eikö kaikki
merkissä olevat asiat ole vähän levottomia. Sinänsä tämäkin varmaan vaikuttaa aika paljon ihmissuhteisiin, kun kuitenkin DC:llä majailee. Tämä lohko tuntuu vaikeimmilta tavoittaa.
3.lohko tuntuu jo paljon helpommalta ja sieltä löytyvät asiat ovat minusta helposti ulospäinnäkyviä asioita. 7.huoneesta chiron ravussa näkyy lähinnä läheisten kontaktien kautta, joten muuten tähän puoleen ei oikein pääse. Eli tulee pintaan silloin kun aika on oikea. 8.huoneen venus
ja
ovat nekin erittäin hyvin edustettuna omassa arkikäyttäytymisessä. Luulen, että 8.huone tuo lähinnä tietynlaisen raskaahkon sävyn, mutta kertoo samalla myös teemoista, jotka ovat oleellinen osa elämääni. Venus rapuni on itselleni selkeä ja luulen sen näkyvän myös muille. Aurinko neitsyt ominaisuuksia tulee aika paljon ihmisten kanssa korostettua. Analysoivuus ja kriittisyys kuuluvat arkiminääni ja ehkä koska puhutaan 8.huoneesta myös ulottuen syvemmällekin. 9. huoneen
on mielestäni myös aika näkyvä osa itseäni. Miettikää vaikka tuota nimimerkkiä. =)
Viimeisen lohkon plutosta puhuinkin, mutta ehkä jatkan siitä sen verran, että pluton muutokset näkyvät omassa elämässä aika paljon 10. huoneen teemojen kautta. Jatkuva tarve uudistua tuntuu jonkunlaiselta elämäntehtävältä, mitä varmaan tuo 8.huone vielä korostaa. Eli oman itseni uudistaminen näkyvästi. Liittyy paljon ulkonäköön, harrastuksiin ja uraan. Olenhan toisaalta muotialalla, että ehkä ihan hyvä, että kaikki uusi ja fressi tuntuu jatkuvasti olevan tavoitteena. =)
En tiedä kiinnostaako ketään tälläiset pohdinnat, mutta innostuin nyt näistä lohkoista. Korjatkaa jos kirjoitin ihan puuta heinää.