Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Opettelethan kanssani tärkeää Merkuriusta  (Luettu 77291 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #45 : 13.08.2010 18:48:02 »

Vastasinkin jo tähän ketjuun, mutta sitten otinkin jo vastaukseni pois. Itselläni on aika kangistunut käsitys omasta merkkaristani, kun on tullut sitä aika paljon tutkittua. Tosissaan se merkkari löytyy 9. huoneesta 0 astetta vaakaa. 3. huoneessa mars oinas.

Puhun aika elävästi käsilläni ja olen ilmeikäs. Vaihtelen paljon äänenpainoja ja välillä saatan vaikuttaa aika määräilevältä. Luulisin, että nämä kehonkielen asiat ovat tuota 3.huoneen oinasta. Minulla on tiettyjä maneereja ainakin läheisteni mielestä ja ne ovat juurikin aika hyökkääviä ja päällekäyviä. Laitan pisteet lauseilleni käsilläni ja kohdistan puheeni ihmiselle jolle puhun. Tämä ehkä tekee minusta vähän väärinymmärretyn tässä suomalaisessa kulttuurissa, sillä kaiketi minut koetaan sitten liian "johtavaksi".

Merkkarin terävyys vaa'assa kaiketi on näkynyt lapsuudessa siten, että olen ollut sellainen pikkuvanha. Osittain kyllä luulen, että kaikki  aurinko neitsyt ovat vähän pikkuvanhoja ja sanat mitä käytin olivat aika omituisia minun ikäiselleni. Imin itseeni kaikki vaikutteet tietyistä kirjoista ja koska synnyin alueella, jossa puhuttiin lähes kirjakieltä, niin luulen, että olen ollut aika oudon oloinen lapsi. Kyllä tämä piirre on tasoittunut, kun muutimme toiselle paikkakunnalle ja murre kuuluu nykyään aika vahvasti.

Olen toisaalta miettinyt sitä, että IC ja MC vaikuttavat myös aika paljon siihen miten kommunikoimme ja missä. Itsellä siis IC oinas ja perheen parissa kommunikoin enemmän oinas-maisesti, kun taas muualla enemmän vaaka-maisesti. Vai mitä mieltä olette omalla kohdallanne.

Haluaisin kysyä mitä mieltä olette näistä minun aspekteistani, jos vaikka saisin uutta näkökulmaa tähän merkkariini.

Eli  merkurius  aspect_sex askendentti
 merkurius aspect_tri jupiter
 merkurius aspect_squ chiron
 merkurius aspect_squ neptunus
 merkurius aspect_squ uranus
 merkurius aspect_squ saturnus
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #46 : 13.08.2010 19:20:16 »

Jäin miettimään tuota hermo- ja korvapuolta Merkuriuksessa.

Mulla kun oli tasapainohermon tulehdus tuossa keväällä- ihan Merkuriuksen alaa siis.  Maailma pyöri ja yökki lensi.  Sairaalassakin olin yön kun ei mikään pysynyt sisällä.

Katselin tuon ajan transiitteja, mutta en löynnyt oikein mitään.  Pitäisikö etsiä syntymäkartan Merkuriukselle tulevia transiitteja vai taivaalla kulkevan Merkuriuksen tekemiä transiitteja?  Kumpiakaan ei löytynyt transiittilistasta.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #47 : 13.08.2010 20:01:53 »

Myös  uranus liittyy hermojärjestelmään,
antaensähköisiä impulsseja kehossa?
Ehkä enempikin kuin  merkurius.

Joskus ammoin pohdimme kuunkierrossa sähköherkkyyttä rhodan kanssa kuin myös yhdistimme "herkät korvat" Uranuksen ja Kuun väliseksi aspektiksi. Itselläni  uranus  neitsytaspect_ssx kuu leijona,
ja reagoin hyvinkin hiljaisen tasapaksun vaikka kuivauspuhaltajan äänen häiritseväksi.
Myös esmes ns. selväkuuloisuuden yhdistäisin Uranukseen.
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #48 : 13.08.2010 21:04:21 »

Itsellani on  merkurius retroillut ja eikohan se huomenna muutu-pakko muuttua kun ei edes yhta matkaa saa jarjestetyksi-mutta eipa syy ole minussa vaan "ukkokullassani" kun viela paiva ja viela paiva ja taas jouduin puhdistamaan ilmaa!!!
20 paivan paikkeilla tilanne ilmeisesti muuttuu kun  venus avautuva  aspect_tri  merkurius ja  venus sulkeutuva  aspect_tri  kuu ja Amen  merkurius sulkeut.  aspect_sex  :MC: ja  venus sulk.  aspect_tri  mars-kyllapa on vaikeeta loytaa yhteista aikaa juuri nyt!!!
Tarvitsen   uranus:sen selvakuuloisuutta!
« Viimeksi muokattu: 13.08.2010 21:22:09 kirjoittanut diamond » tallennettu
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #49 : 13.08.2010 21:09:02 »

Vaikka tämä nyt meneekin aiheen sivusta, sori, pakko kommentoida tuota nikin kirjoitusta tässä kohtaa:

niiin mun syntymäkartalla on   uranus  neitsyt  aspect_ssx kuu  vaaka   Shocked

Korvien kanssa kaikenlaista ongelmaa ollut muutenkin, mm. Menieren tauti todettu ja korvakäytävät kutiaa jatkuvasti.

(muoks
Meinasin selata sitä kuunkierto-ketjua, mutten sitte jaksanu edes aloittaa, kun sivuja vaatimattomat 249 tai jotain  Wink )
« Viimeksi muokattu: 13.08.2010 21:17:51 kirjoittanut meimi » tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #50 : 13.08.2010 23:20:14 »

meimi
pistä hakusanaksi kuulo,
"nuoremmassa" kuunkierrossa juttua sivulla 56
ja vanhemmassakin kuunkierrossa jotakin ja muissakin topikeissa.

Minusta tuota Merkuriusta tutkiessaan kannattaa muistaa, että se on luonteeltaan androgyyni,
eli tavallaan neutraali viestintuoja ja -viejä,
jumalten sanansaattaja.
Ehkä Nummela juuri siksi tulkitsee sen "aikuisen" reagoinniksi asioihin,
eli se ei ole  kuu lapsenomaisesti tunteella
eikä  saturnusjupiter auktoriteettimaisesti.
Eli asiat asioina.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #51 : 16.08.2010 17:37:16 »

Hei! Teoksista olen löytänyt seuraavia tapoja ja tulkintoja katsella omaa Merkuriusta syntymäkartalla.
Tuossa alla neljä Sinisellä värillä , jotka löytyvät tuolta 1.sivulta. Olisi mielenkiintoista kuulla esim. jos joku löytää kartaltaan tuollaisen nuoren tai vanhan Merkuriuksen tai esim. on aivan rajalla.

1. Merkuriuksen luonnetta eri merkeissä
2. Nuori ja vanha Merkurius
3. Merkuriuksen yhtymät Aurinkoon
4. Merkurius-merkin naapuri- ja rajatapaukset!

Tuo mitä Nikki toi esille Merkuriuksen androgyynisyydestä, on varteen otettava seikka. Sen mukaanhan Merkurius ei olisikaan juuri ns. henkilökohtainen planeetta, kuten ehkä Venus ja Mars ovat.
Vaikka nämä Merkurius yhdessä Venuksen ja Marsin kanssa nimetäänkin.

Eli millä tavalla otat vastaan Merkuriuksen opetukset, viestit ja haasteet. Jos olen oikein ymmärtänyt.

Tutkiskellaan.... Cheesy
« Viimeksi muokattu: 16.08.2010 18:52:46 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #52 : 16.08.2010 19:02:00 »

Esim.

Itselläni  aurinko 4 astetta,  :merkurius:1 astetta Rapua.

Joten minulla tuo yhtymä on kolmen asteen päässä, ei kovinkaan tarkka, alakonjuktiolla kylläkin eli siellä jossakin omissa maailmoissani lillun helposti. Ideoita syttyy silloin tällöin. Ne eivät lopu.

Kun taas nuoresta tai vanhasta Merkuriuksesta ei ole puhettakaan!

Kuitenkin kun Merkuriukseni on noin lähellä Kaksosia, asteen päässä, niin uskon että olen saanut Kaksosenergiaa, joka välistä pulppuaa liiankin tiuhaan tahtiin. Pää surisee... Wink
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #53 : 16.08.2010 21:13:39 »

Vanha Merkurius on

Laskevana kaukana  Auringon takana eli kartalla myötäpäivään katsottuna ennen Aurinkoa 23-28 astetta maksimissaan:
-voluntaristeja, eli he, jotka oman tietoisen itsekasvatuksen, käsittelyn tai tietämyksen, tahdon ja työn kautta katsovat vaikuttavansa kohtaloonsa muuttaen sitä paremmaksi
-henkilö, joka jää miettimään, analysoimaan ja kehittämään ajatuksiaan rauhassa…nojatuolifilosofi
-tarkastelevat itseään vähän keskivertoihmistä kauempaa ja kokevat täydellisyyden ihanteen kaukaiseksi , mutta tavoittelemisen arvoiseksi
-luja tarve sanoa viimeinen sana
-mielen jähmettyminen voi haitata kehitystä

Merkurius maksimissaan luo taipumuksen nähdä maailma ehdollistumien läpi. Saadut vaikutteet, kasvatus ja koulutus muokkaavat silloin suuresti ihmisen mieltä (tosiasioiden sulattaja, kokoaja, tallentaja tai tulkitsija, järkeily ja järjestely.

Minulla siis on vanha Merkurius ainakin kartan mukaan  :Smiley. Myötäpäivään katsottaessa se on alle 20 asteen päässä auringosta (ja siis myös perääntyvänä !). Hmmmm.... järkeilen kyllä, uskon itse voivani vaikuttaa kohtalooni/elämääni omilla teoillani, en usko koskaan saavuttavani täydellisyyden ihannetta enkä edes halua sitä  Wink, viimeistä sanaa en halua sanoa aina, joskus mieli jähmettyy eli ajatus ei juokse, mutta kait se joskus tekee niin kaikilla  :Smiley?, järkeilen ja yritän järjestellä mutta se on ihan toivoton tehtävä  Grin, joten olen alkanut ottamaan aika lailla päivän kerrallaan ja katson mitä päivä tuo tullessaan  Smiley! Kokemukset muokkaavat ajatuksiani jonkin verran, mutta ei hallitsevasti sillä kaikki ei aina mene samalla tavalla joten uteliaisuudella katson eteen tulevia juttuja  Smiley ! PALJON minä kyllä ajattelen ja rutiini hommia tehdessä saatan tehdä ne huomaamatta ihan muita ajatellen  Wink!
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #54 : 16.08.2010 21:20:00 »

Eli onko mulla sitten nuori merkurius, kun se on 20 astetta auringon jälkeen myötäpäivään katsottuna? angel
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #55 : 16.08.2010 21:24:25 »

Eli onko mulla sitten nuori merkurius, kun se on 20 astetta auringon jälkeen myötäpäivään katsottuna? angel

Kyllä, nuori edellä kulkija! Vaikka Nikula 'tahtoo' siihen enemmän noita asteita, ennen kuin se olisi vahva nuori. Mutta lähellä on. Oletko uneksija, visionääri?
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
taiska
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #56 : 16.08.2010 21:26:22 »

Rähmä, jos aurinko olisi kellona ajateltuna yhdessä ja merkurius sen jälkeen niin ku 10 yli 1, niin miten se oikein menee  Grin ! Nyt se järki jähmetty  Grin  2funny !
tallennettu

meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #57 : 16.08.2010 21:34:13 »

meiminkin pieni pää menee pyörälle  idiot2

Miksi tässä kohtaa puhutaan myötäpäivään kun karttaa muuten luetaan vastapäivään??  Ei saa sekoittaa aloittelijan päätä!  Wink
tallennettu

taiska
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #58 : 16.08.2010 21:35:29 »

Siis oikeasti iskikö minuun lukihäiriö vai lukeeko sekä vanhassa että uudessa Merkuriuksessa, että myötäpäivään katsottaessa ennen/edessä aurinkoa  crazy2 ?
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #59 : 16.08.2010 22:08:36 »

Siis oikeasti iskikö minuun lukihäiriö vai lukeeko sekä vanhassa että uudessa Merkuriuksessa, että myötäpäivään katsottaessa ennen/edessä aurinkoa  crazy2 ?

Siis arvaa, että minullakin tuo matematiikka menee yli hilseen! Mutta sitten oikeastaan Nikki minua neuvoi, että kun ymmärsin miten Aurinko on aamusta syntyneillä ja miten se liikkuu mp:ään noustessaan, niin nouseva Merkurius voi nähdä samoin. Kun se vipeltää Aurinkoa edellä, on se nuori ja kun se laahaa Auringon jäljessä, on se vanha.

Joten kyllä sinulla on Vanha, vaikka ei Nikulan mukaan ihan vanhimmillaan. Eikö se tunnu omalta?

Sitähän tässä on mielenkiintoista tutkailla, miten paljon näistä löytyy sitä 'oikeaa' ja tuttua itseä.
Eli onko näissä perää?

Tietenkin jokin muu vahva voi kumota kartalla toisen, joten ei näitä osasina pitäisi tutkia, mutta kun ei vielä pysty kokonaisuuksiiin.  Embarrassed
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta