indiima
|
|
« Vastaus #90 : 18.08.2010 10:26:44 » |
|
Minua jotenkin kiukuttaa tuo . En halua olla noususkorpioni! Rakastan skorpparipoikaani, kunnioitan häntä ja kiukustun, kun hän osaa nähdä asiat paremmin kuin minä. Hän on tuplaskorpioni, myös Merkurius! Mutta hän on niin kamalasti kritisoiva, maailmaa raakaava,näkee niin turkasesti kielteistä ja mikään ei ole hyvä. Äidillekö hän jurnuttaa ja muille on niin MUKAAAVAAAA. Mutta se kritiikki saastuttaa ilmaa, minua! Ja sitten hän on kuitenkin oikeassa monessa asiassa ja minun positiivisuuteni lamaantuu täysin. Ja tietenkin peilaan hänestä itseäni, että voi kamala. On siis pakko tuoda esiin tähän, mitä Erkki Lehtiranta tuo esiin :sta: Intenssiteetti, kriittisyys ja ehdottomat mielipiteet kuuluvat kuvaan, usein usein voimakkaat ennakkoasenteet ja myös lojaalisuus syntyvät silmänräpäyksessä(Hm...Nikulamaisittain kuulostasi vanhalta Merkuriukselta. ) Kun taas äitinsä :n emotionaalisuus on joskus vaikeuksissa järkevien ja mentaalisten prosessien toiminnassa, emootiot samentamassa järjen käyttöäYritä siinä sitten keskustella. Esmille, yritänkö nyt sitten lohduttaa, vai jotain muuta, mutta toinen puoliskoni on 12.huoneen ja pluto ja aurinko ovat yhtymässä keskenään. Eli avomieheni on todella voimakaasti skorpionivaikutteinen. Tunnistan tuon kriittisyyden ja pessimismin. Toisaalta hän on joka vähän himmaa tuota verbaalisesti paskaksi laittomeininkiä. En hänestä ja hänen maailmastaan kyllä ajattele, että se olisi todempaa kuin minunkaan. olen usein paljon optimistisempi kuin hän, ja osannut opettaa, että oma suhtautuminen asioihin on merkityksellisempää kuin se mitä ne ovat. Ojasta voi nousta tai sinne voi jäädä makaamaan - ja maatessakin katsella ruohonkorsia tai tähtiä taivaalla. Olisiko kuitenkin niin, että tapa puhua vaikuttaa - varsinkin lähisuhteissa- suoraan ? Että löytyisikö teidän välisenne moottoritieyhteys merkkari-kuu -asennoissa? Moottoritieyhteys sillä, että jos sinulla ei ole hidasteita ottamaan hänen "infoaan" vastaan, onko hänelläkään? Lapset ja vanhemmat sekoittuvat usein toisiinsa, vielä aikuisenakin. Ja olen pahoillani opettavasta sävystä ja täytyy sanoa, että minua kyllä kuunnellaan, kun olen puhujan asemassa livetilanteessa. 4.huoneessa tekevät yhden tarkimmista aspekteista kartallani ja luulen, että tämä heijastaa sen kuinka kirjoitan kotona työkseni monimuotoisia hommia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #91 : 18.08.2010 12:32:16 » |
|
Olipas mukavia juttuja ja vinkkejä Teillä!!! Oikein piti nousta tuolilta. Unohtu kerralla työhuolet ja muut. Tuikkunen, olipa mukava lukea ja uskon samoin. Onhan Skorpionissa kamalan suurta herkkyyttäkin, joten ehkä tuolla kriittisyydellä ja vihoittelulla luodaan sitä omaa uutta nahkaa turvallisesti. Sillä oma aika! Tiedän että skorpparipoikani on suurisydäminen ja esim. huolehtii vanhasta isästään todella hyvin silloinkin, kun he ovat jääneet kahden. Olen lukenut että jos esim. Merkurius on retro, kestää sen 'suoristuminen' tuonne n. 21 ikävuoteen. Jolloin tilanteet vuorovaikutuksessa helpottuvat. Ja Indiima! Veditpäs esiin sieltä juuri sen, missä skorppari-poikani ja omat Kuut ovat todella osuvia. Molemmilla , minulla 2.huone ja pojalla 3. huone. Kasvatamme toisiamme kovasti. Siksi juuri ne toisiamme ärsyttävät puheet ovat jopa suuresti mielenkiintoisia.
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #92 : 18.08.2010 12:47:07 » |
|
Yksi juttu lisää! Kun olen nyt lukenut noita juttuja, ja katson onko Merkurius ennen Aurinkoa, se alakonjuktio (myötäpäivään katsoessa) tai jälkeen Auringon, se yläkonjuktio, niin löytyisikö siitä esim. tällainen ero: Jos Merkurius on jonkinlainen jumalallinen viestintuoja, niin se olisi sitä voimallisemmin tuossa ennen Aurinkoa. Intuitiivinen näkijä, vaistonvaraisempi. Mutta jos Merkurius on Auringon edellä, sehän on silloin opastajan merkityksessä (Scout) ja se vie Auringon heijastamaa persoonaa eteenpäin vahvemmalla itsetunnolla, voimalla ja esim. kirjallisen ilmaisun kanssa. Nappaan tuon Juhani Nummelan tekstin tähän Merkurius Scout-planeettana. Katselin ystävieni karttoja, niin se löytyy noin joka kolmannelta. Nummelan mukaan joka neljänneltä. Ja heistä huomasin noita piirteitä, joita sitten jokin kuvio kartalla kylläkin voi sitten vähän sammuttaa tai ennestään voimistaa. Huom! Merkurius on scout vain siinä tapauksessa ettei muita planeettoja kiilaa väliin. Jos Merkurius on Scout-planeettana, ihmisen tiedonhalu on suuri. Hän lukee kirjoja ja keskustelee ihmisten kanssa oppiakseen aina jotakin uutta. Ennen kuin hän pystyy käsittelemään tai tekemään päätöksiä, hän ottaa niistä yleensä ensin perusteellisesti selvää. Hän ei yleensä hosu, vaan miettii ensin ja tekee sitten.Miltä tuntuu? :
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
maarita
|
|
« Vastaus #93 : 18.08.2010 13:13:58 » |
|
Esmis! Tarkoittaako tuo, että minulla on jälkeen (ei ymmärrä)
|
|
|
tallennettu
|
*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt *Nouseva Vaaka *Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä *Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona *Mars Kauris *Jupiter Oinas *Chiron Rapu
*Maya, Sininen Magneettinen Kotka *Kiinalainen Jänis
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #94 : 18.08.2010 15:19:49 » |
|
Sinulla on juuri scout-Merkurius 15 asteen päässä Auringosta ja vieläpä Leijonassa! Etkö ole huomannut kuinka helposti otat asiat ja tekemiset haltuusi, itsetunnosta ei mitään puutetta, sillä sinä tiedät mitä pitää tehdä! Ainakin niissä asioissa, joista on kokemusta. Muuten voit pähkäillä liiankin kanssa uutta asiaa. : Mutta kun olet varma asiasta, intoudut ja saat muitakin mukaan. Ja Nummelan kirjasta löysin sellaistakin (kun sinulla on Venus ja Aurinko samassa merkissä ja Merkurius yksin eri merkissä), että tuolla innolla haluaa tuoda itseä esille teemalla 'Rakasta minua'. Kaikki eivät vain pidä tuollaisesta innosta, kokevat sen varpaalle hyppimiseksi, (ehkä juuri ne Vanhat Merkuriukset) ja on vaikea ymmärtää, kun toiset eivät ihastukaan. Tuo sydämellinen avuliaisuus ja herkkyys vaikuttaa siis eri ihmisiin eri tavalla. Tästä seuraa haavoittuvuutta. Silloin joko käännetään kelkka, isketään kipeästi, tai sitten pyritään yhä enemmän miellyttämään ja tullaan helposti riippuvaiseksi toisten mielipiteistä. Tunnistatko tässä jotakin? En tiedä onko merkitystä Merkuriuksen sijainnista, mutta näissä asioissa voi vertailla ystäviensä karttaa.
|
|
|
tallennettu
|
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #95 : 18.08.2010 15:27:54 » |
|
Tuota...muokkasin topikkini nimeä. Mitä enemmän tutustun Merkuriukseen, huomaan, että se on hyvin vuorovaikutteinen planeetta. Se kertoo paljon sitä miten otat vastaan ulkoista sanomaa ja miten tuot sitä itsestäsi esille. Huomaan, että kun se minulla esim. on lapsena retrona ja Ravussa (mikä pitää kai hyväksyä) niin olenhan ollut upoksissa aivan omaan maailmaani. Vasta kun lähdin maailmalle 18 täytettyäni, piti herätä ja katsella vähän tarkemmin muutakin maailmaa. Ja ymmärrän, että koska vastakkaisessa huoneessa on Jupiter Jousimies, se on kyllä vauhdittanutkin tuota 'heräämistä' ulkoiseen maailmaan. Vaikka sekin on retrona. Ah, ja monta muuta asiaa loksahtaa paikallensa. :
|
|
|
tallennettu
|
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
nikki
|
|
« Vastaus #96 : 18.08.2010 21:04:35 » |
|
Mitä kohti se retroaa? Onko se jo progekartalla etenevä? Ja haloo, sullahan on sitten babyborn Merkurius, jos se kerran on retro ja yhtynyt vasta retrotessaan Aurinkoon?? Eikö? Onko?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
maarita
|
|
« Vastaus #97 : 18.08.2010 21:27:06 » |
|
Sinulla on juuri scout-Merkurius 15 asteen päässä Auringosta ja vieläpä Leijonassa! Etkö ole huomannut kuinka helposti otat asiat ja tekemiset haltuusi, itsetunnosta ei mitään puutetta, sillä sinä tiedät mitä pitää tehdä! Ainakin niissä asioissa, joista on kokemusta. Muuten voit pähkäillä liiankin kanssa uutta asiaa. : Mutta kun olet varma asiasta, intoudut ja saat muitakin mukaan. Ja Nummelan kirjasta löysin sellaistakin (kun sinulla on Venus ja Aurinko samassa merkissä ja Merkurius yksin eri merkissä), että tuolla innolla haluaa tuoda itseä esille teemalla 'Rakasta minua'. Kaikki eivät vain pidä tuollaisesta innosta, kokevat sen varpaalle hyppimiseksi, (ehkä juuri ne Vanhat Merkuriukset) ja on vaikea ymmärtää, kun toiset eivät ihastukaan. Tuo sydämellinen avuliaisuus ja herkkyys vaikuttaa siis eri ihmisiin eri tavalla. Tästä seuraa haavoittuvuutta. Silloin joko käännetään kelkka, isketään kipeästi, tai sitten pyritään yhä enemmän miellyttämään ja tullaan helposti riippuvaiseksi toisten mielipiteistä. Tunnistatko tässä jotakin? En tiedä onko merkitystä Merkuriuksen sijainnista, mutta näissä asioissa voi vertailla ystäviensä karttaa. Tuon alkuosan kyllä tunnistan , mutta tuota jälkimmäistä en. En ole koskaan kuvitellut, että kaikkien pitäisi rakastaa minua. Tai, että toisin itseäni esille, sanokoon Nummela mitä tahansa.
|
|
|
tallennettu
|
*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt *Nouseva Vaaka *Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä *Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona *Mars Kauris *Jupiter Oinas *Chiron Rapu
*Maya, Sininen Magneettinen Kotka *Kiinalainen Jänis
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #98 : 18.08.2010 21:39:13 » |
|
Mitä kohti se retroaa? Onko se jo progekartalla etenevä? Ja haloo, sullahan on sitten babyborn Merkurius, jos se kerran on retro ja yhtynyt vasta retrotessaan Aurinkoon?? Eikö? Onko?
Jopas nyt...mitenkähän tuokin? Minulla on 4 astetta, Venus 1, 34 astetta R ja Merkurius 1,01 astetta R kaikki Ravussa.
|
|
|
tallennettu
|
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
nikki
|
|
« Vastaus #99 : 18.08.2010 21:54:52 » |
|
Mikä sulla on viimesissä asteissa Kaksosissa (isoin asteluku) ? vai ? Vai joku muu? Ootko koskaan katsonut progekarttaasi eli edistettyä karttaa? Onko :merkurius:rx retronnut "kiinni" tuon, mitä kohti se peruuttaa? Vai onko se kääntynyt eteneväksi sitä ennen? Jos se on yhtynyt esmes Uranukseen jo lapsuudessasi (sinä kun tuota lapsuutta joka paikkaan..) niin minkä ikäinen olet ollut ja mitä silloin on tapahtunut? Että sieltäkin sitten opit jotain Merkuriuksestasi? Sun Venushan peruuttaa kohti tuota Merkuriustasi. Silläkin on merkitystä. Esmes itellä on rx , joka peruuttaa kohti :sta . Kartallani on myös rx . Kahdella miehellä ( ) elämässäni on ollut pysähtynyt . Että siinä yks osviitta oman neliöni, ja Venuksen ymmärtämiseksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #100 : 18.08.2010 22:15:36 » |
|
Ohhoh! Baby, baby....enpäs ole ajatellutkaan, että tonginkin tätä itteni vuoksi. Voipa hyvinkin olla itsekeskeistä rapua. Lähtökohta oli pojantytär ja pienet minun ympärillä. Tai joku ihme veto tuohon Merkuriukseen. : Tosiaan, nuo retroilut! Ceres on 26,54 ja Uranus 26,51. Ei kai minulla lapsena ole sattunut mitään vakavempaa. Ei ainakaan ole kerrottu! 7-vuotiaana meinasin vähällä jäädä rekan alle pyörän kanssa, mutta osuin renkaaseen. Voi hyvänen aika! En ole ehtinyt tutustua vielä proge-karttoihin. Mitä on 'pysähtynyt' Neptunus? Mutta mahdat olla intuitiivisesti herkkä Nikki! Sinähän heitätkin nuo jutut ihan hatustasi. Tarkoitan, kun on vahva tieto pohjalla ja tuo intuitio...
|
|
|
tallennettu
|
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
|
nikki
|
|
« Vastaus #102 : 18.08.2010 23:14:58 » |
|
Planeetta "pysähtyy" hetkeksi ennen kuin se lähtee joko retroamaan tai sitten kääntyy retroasemasta eteneväksi jälleen. Hetki ennen liikkeen muutosta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #103 : 19.08.2010 20:39:49 » |
|
Kiitos Nikki! Aina vain opin, ainakin sen kuinka hirvittävästi olisi tuota oppimista. Olen tutkaillut Merkuriuksen retroamista, vuodelta 2005 löysin taulukon. Sehän retroilee eri vuosina eri ajankohtina. Jotenkin elämäni on ollut aika rauhallista kuitenkin noina aikoina. Maarita! Älä välitä! Tuijotamme tässä vain yhtä sadasosaa, voi olla enemmänkin siitä, mitä Merkurius on omassa kartassa. Tässähän ei puhuta merkeistä ja huoneista, saatikka aspekteista vielä mitään. Siksi tuollaiset äärimmäisyydet tulevat esille. Toisaalta luulen, että kaikki haluamme että meitä rakastetaan.... : Nikulan mukaan tuota samaa asetelmaa katsoessani minä olen sitten se kamalin narsisti. Enhän tiedä, ei kukaan ole kunnolla osoittanut vielä. Narsistihan ei itse tiedosta olevansa narsisti. Tämä siksi että minulla kaikki, , ja ovat samassa merkissä.
|
|
|
tallennettu
|
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Soile
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #104 : 20.08.2010 00:31:19 » |
|
Kiinnostavaa! Jaksatko Esmi vielä vääntää rautalangasta, mitä tuo oli käytännössä tuo scout-merkkari, siis ennen vai jälkeen auringon ja haittaako jos kuun yläsolmu välissä? Sehän ei ole planeetta...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|