Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Opettelethan kanssani tärkeää Merkuriusta  (Luettu 76698 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #105 : 20.08.2010 21:47:46 »

Kiinnostavaa! Jaksatko Esmi vielä vääntää rautalangasta, mitä tuo oli käytännössä tuo scout-merkkari, siis ennen vai jälkeen auringon ja haittaako jos kuun yläsolmu välissä? Sehän ei ole planeetta...

Jaksan toki, enhän ole kuin vasta alussa tässä. Mutta kaivetaan kirjoja avuksi...

Siis Aurinkoahan katsotaan synt. kartalla myötäpäivään, se nousee askendentilla ja deskendentilla on laskevassa asemassa kohti yötä. Siis scout-planeetta on se joka kulkee Auringon edellä vähän niin ku tiedustelemassa, siis myötäpäivään. Ja Juhani Nummelan mukaan se on scout vain kun se on lähempänä tai 30 astetta auringosta. Usein se on Merkurius tai Venus, mutta voi olla Kuu tai joku muu planeetta.

"Sitä sanotaan ihmisen antenniksi. Se ilmoittaa, miten ihminen eri tilanteissa reagoi erilaisiin asioihin tai ihmisiin, sekä ihmisen motivaatioita ja psykologisista tarpeista. Sen vaikuts muistuttaa Kuun ja Nousevan planeetan vakutusta. " (suora lainaus)

Ja koska Nummela luettelee vain Kuun ja planeetat, ymmärtääkseni kuunsolmua ei siihen lasketa.
Vaikka sillähän voi olla tietty merkitys Scout-planeettaan.

Siitä oli jossakin ihan oma topikkinsakin...
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Soile
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #106 : 20.08.2010 22:21:00 »

Smiley  Kiitos! Täytyy syventyä katsomaan, onko kavereitten kartoilla nyt sitten tuota juttua. Itselläni aurinko menee edellä ja merkkari perässä ja se kuun yläsolmu välissä. Merkkari on mulla rakas, mutta vieras myös. Koen, että puhuessa en niinkään saa viestiä perille ja tosi usein ymmärretään väärin... vesimies merkurius Ja muka ekassa huoneessa tuo möllöttää.  Jotenkin en meinaa edes uskaltaa sitä tonkia, kun tiedän tarkalleen, että pitäisi kehittyä tuossa itseilmaisussa  crazy2 Sanat vaan purskahtavat suusta yhtenä vyyhtinä useinkin ja kuulijakunta on pihalla...
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #107 : 20.08.2010 22:40:39 »

Minäkin olen kiintynyt Merkuriuskeen... tai koen sen merkityksen juuri näinä aikoina tärkeäksi, kun juuri se viestien vastaanottaminen, se miten sitä käsittelee, kritisoi ja lajittelee sekä itsen ymmärtämiseksi tuleminen on tärkeää. Kun maailma on kaaostilassa ja mikään ei ole varmaa!

Selkälokki, kun ilmaisuasi ihmettelet, jonka ymmärrän hyvin Vesimiesmäiseksi ja usein todella väärinymmärretyksi, koska suoria sanoja ja totuutta on vaikea vastaanottaa, niin luen sinulle, mitä Erkki Lehtiranta sanoo henkisessä astrologiassaan. Sillä hänen mukaan juuri Vesimies on ylennyksessään 'Jumalten sanansaattajalle'. Siinähän Merkurius antaa rutkasti älyllisiä ja mentaalisia kykyjä. Korkea käsityskyky, originellisuus ja kriittisyys on esillä. Kannattaisi kuitenkin varoa jääräpäisyyttä ja jäykkyyttä näkökannoissaan. Tehtävänä on kuitenkin juuri rikkoa toisaalta vanhoja, jähmettyneitä ajatustapoja ja antaa uusille ajatusmaailmoille tilaa.

Kuinka tärkeää olisikin ymmärtää erilaiset vastaanottokyvyt ja miten lähestyä!
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Soile
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #108 : 20.08.2010 23:32:49 »

Smiley Kiitos! Lohdullista tietoa. Ja totta myös tuo jääräpäisyyskin, joskus sitä vaan on niiin  idiot2 Nuorempana olinkin tosi jäykkä ja mustavalkoinen, onneksi ikä ja elämänkokemus ovat avartaneet, mutta kyllä sitä yhä vieläkin tunnistaa sitä itsessään. Ja kun ennättäisi muotoilla sanomisiaan...Kirjoittaminen onkin miulle parempi tapa ilmaista, kai  :Smiley
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #109 : 21.08.2010 08:31:09 »

Huomenta.  Smiley

Pitää hetkeksi palata tuohon scout-planeettaan.
Minulla sellaista ei siis ole, koska  venus menee 32astetta auringon edellä, mutta välissä siinä ei kyllä ole kuin nousumerkki.

Mutta, mutta, olen  aurinko  askendentti  neitsyt ja silti koen, että elämä on tarkoitettu nautittavaksi enemmän kuin tutkittavaksi tai analysoitavaksi. ja siis  aurinko Neitsyt?  Wink
Voisiko juuri olla tuon venuksen johdattamaa tietä?
Rakastan kaikkia aistinautintoja ja usein ne vievät valintatilanteissa voiton. Elämään toisin suhtautuvat ihmiset näkevät minut toisinaan helppouden etsijänä, mutta koen, että se on vain erilainen tapa suhtautua ja nähdä elämän tarkoitus.
Merkkuriuskin tulee niin paljon perässä 24astetta aurinkoani, ettei pääse hirmusti sotkemaan?

Anteeksi ot, mutta heräsi ajatus aamukahvin tuoman aistinautinnon keskellä.  Cheesy

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #110 : 21.08.2010 20:54:03 »

Siis minunkin merkkarini on scout planeetta koska se myötäpäivään katsottaessa menee auringon edellä sen alle 20 astetta  :Smiley ? Venus on vielä merkkarin edessä eikä silläkään ole matkaa aurinkoon kuin 24 astetta.
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #111 : 22.08.2010 12:25:30 »

Nikki tuolla edellä antoi minulle niin paljon pohtimista, että pää meni pyörälle. Kiitos, aion tutustua progekarttaan ja muuhun.

Ja ettäkö tuota 'lapsuutta tässä läpikäydään'. Siitä on hyvä aloittaa astrologian opiskelu. Muistutan että todella tälläkin topikilla on tarkoitus opiskella ei osata.

Juhani Nummela sanoo, että Merkurius kuvaa veljiä, serkkuja, koulukavereita, lapsia ja nuorisoa sekä henkisen työn tekijöitä ja kauppiaita.

Artemajoksen kirjassa sanotaan lisäksi myös, että Merkurius hallitsee myös sormia, lantiota,sieraimia, muistia ja näköäkin.

Eli jos otamme huomioon ihmisen viestintään eleet ja muun tiedostamattoman, niin koko keho on mukana! Pieni lapsi joka ei vielä ymmärrä puhetta, toimii juuri tällä alueella. Ja mitä me aikuiset viestitämme lapsille kehollamme, vaikka kuinka yritämme vain puhua suullamme?

Henkisessä työssä myös tulee tämä elekieli, värähtelyt ja muut mukaan. Ja mitä taitaakaan hyvä kauppias?
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #112 : 23.08.2010 14:40:26 »

Joo mielenkiintonen aihe Esmiralda!

Mun tuli mieleen siitä sun ja poikasi jutusta sellanen, että oletko ajatellut sitä niin, että poikasi voisi yrittää suojella sua totuuksillaan ja sä koet sen niin, että hän latistaa sun positiivisuutta? Mulla on merkurius skorpioni:ssa ja tunnistan tuosta itseäni. Tuntuu, että näen jotain mitä toinen ei ehkä näe ja aidosti suojellakseni, en päteäkseni tai loukatakseni, sanon jotain. Mutta toinen voi tietysti ottaa sen negatiivisena sillä hetkellä. Ehkä myöhemmin huomaa, että yritin vain auttaa. Smiley
Mulla on merkurius aspect_con uranus skorpioni:ssa. En tiedä mitä kaikkea se voisi mukanaan tuoda. Lisää tutkivuutta?
Eikö niin sanotakin, että vesimerkeillä olisi hyvä muisti? Ehkä tuo merkurius skorpioni:ssa vahvistaa sitä. Kaveri just huomautti, kun kritisoin erään henkilön käytöstä ja peilasin sitä siihen mitä aiemmin oltiin puhuttu, että mun pitäis muistaa sekin, että kenelläkään ei ole sellaista muistia kun mulla! Mut on se vähän valikoiva kuitenkin... Smiley
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #113 : 23.08.2010 16:11:57 »

Kiitos Kastehelmi! Sinä se vasta annoit mielenkiintoisen vastauksen.

JOnka myönnän. Kyllä se sitäkin paljon on. Usein hän aloittaa: -Voi äiti-rukka! Oletko sinä tosiaan niin sinisilmäinen ja hyväuskoinen....jne. Ja sitten tulee totuuksia.  Grin

Mutta itse skorpparinousumerkiltäni tiedän, että minussakin on se vika (? siis), etten helposti yhdy johonkin 'itsestään selvyyteen' vaan lähden kaivelemaan muitakin näkökulmia ja sehän ärsyttää helposti muita.

Luulen että Skorppari mustavalkoisuudessaan on myös näitä äärimmäisyyksiä. Joko innostetaan ja kannustetaan tai sitten lähdetään kaivelemaan juuria syviä, niitä mutaisiakin paikkoja. Ja jos poika on sillä päällä, niin on tämä yhteiskunta mätä ja byrokraattinen!! Huhhuh, eikä mitään hyvää.

Jos vesimies Merkurius on ylennyksessään, niin kyllä skorppari-Merkurius mahtaa myös olla voimakas. Havaintokyky on terävä! Ja varmasti myös muisti! Ja heistähän sanotaan, että taitavat talouselämän. Ja kuten poikani, pärjää vaikka ei olisi rahaakaan. Ei koskaan pyydä. Taas toinen poika, Merkurius Kaksosessa!!! Tunnistan hänen rahan tarpeensa jo tuntia ennen kuin hän soittaa. Tosin hänkin on kasvanut jo...tai saattaa vielä törmyyttää sisään ja kertoa kuinka kauheasti lastenvaunut maksoivat, ettei haittaa jos vaikka avustaisi. Supliikkia.

Tuosta  merkurius aspect_con uranus joka minullakin on, tosin Uranus Kaksosissa, niin luulen että se tekee elämästämme aika mielenkiintoisen. Minä ainakin innostun joskus räjähdyksenomaisesti ja kamalan intohimoisesti jostakin, ähellän sitten vuoden pitkän jos kaksikin jonkin asian kimpussa. Elämä tuntuu nautinnolliselta, enkä siinä sivussa joskus edes huomaa, etteivät muut enää viitsisi...

Lehtiranta sanoo tästä kontaktista, että siinä voi olla hermostuneisuuttakin hermoromahdukseen saakka sekä kärsimättömyyttä. Hän ei tosin ilmoita onko tämä jännitteessä vai lempeämpi, sillä se hänen mukaansa riippuu planeetoista ja niiden keskinäisistä energioista.

Myönnän tuotakin (vaikka en saa helposti mitään romahdusta), ja kas, kas. Reseptinä löytyy esim. B12-vitamiini. Sitä otankin ihan pistoksina suoraan suoneen heikon vatsani vuoksi. Myös väinönputki auttaisi, ja se kasvi onkin ollut aina mielikasvejani, nytkin istutin taimia puutarhaani.

Joten kyllä näissä jutuissa perää on ja kannattaa ottaa vaarin varoituksista.  Wink
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #114 : 23.08.2010 18:29:05 »

Esmis, mä tulin nyt oikein opettelemaan tätä merkuriusta. On tosiaan omalla synt.kartallani 4.huoneessa  jousimies  aspect_con  jousimies  uranus ja huolimatta siitä, että teen sanojen kanssa osittain työtä, on merkurius minulle hiukan etäinen. Tai tuntuu, että voisin saada omastani enemmän irti.

Sen olen iän myötä huomannut, että merkurius-kuu reagointia pystyy "kuorimaan". Keskustelussa voin vastata heittoon heti näppituntumalta, ajatuksen kanssa, suunnaten huomiota, laskelmoiden (myös hyvässä), miettien mitä tältä keskustelulta tahtoo, millaisessa ilmapiirissä olla, edetä vai kadota paikalta. Toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan.

Kuitenkin tuntuu, että  merkurius ei ole mulle niin helppo kuin joillekin. Olen kauhean (ja just kauhean  Tongue ) rönsyilevä, tekstini on sellaista viidakkoa, jonne saa sapelin kanssa mennä huitomaan esimerkkinä 100 sivuiseksi paisunut lopputyöni kehotietoisuudesta, jota sitten piti lyhentää 40 sivua laitoksen määritettyä enimmäispituuden. Haluaisin kanavoida paremmin tätä  merkurius -luovuutta, mutta tällä hetkellä on menossa innostumaton kausi kirjoittamisen suhteen.

Scout -planeetasta vielä. Täytynee tutkia sitä. Mulla  neptunus  aspect_con  aurinko , onko scout -planeetalla mahdollista olla aspekteja polttopalloon ja silti olla scout?
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #115 : 23.08.2010 18:49:04 »

Scout on vain jos se on mp. Aurinkoa edellä ja enintään 30 astetta. Kaikillahan ei ole edes scout'ia.
Polttopallo?  Mutta jos sinulla on Neptunus Scoutina, niin enpä ihmettele sinun vaistonvaraisuutta, tai sitten että ajatuksesi rönsyilee...

Suorapuheisenahan pidetään Jousimies-Merkuriusta, mutta aspektit ja huonehan ne puhuvat sitten lisää...

tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #116 : 23.08.2010 19:09:21 »

Smiley
Polttopallo = (mun) aurinko. (ihan hyvin taas ilmensi tätä mun rönsyä...)

Taitaa mulla sitten olla  neptunus scouttina, kun se on vähän aurinkoani edellä myötäpäivään mentäessä. En millään haluaisi olla kalamaisempi, kun muutenkin jo sinertää koko kartta vedestä. Molen kauris! Taijanko enää näistä suomuista päästä.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #117 : 23.08.2010 19:22:35 »

Voi sampra!!! knuppel2

Kun olen lukenut ja pähkäillyt ja luulin saavani kiinno jotakin Merkuriuksen androgyynisyydestä ja sen syvimmästä viestistä.  Niin kaikki karkas tuhkatuuleen!

Tuttua varmaan jokaiselle.
Tosiaan, se Merkuriuksen perääntyminen... Undecided
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #118 : 23.08.2010 19:24:12 »

Muoks....Nyt tämä kadonnut teksti tipahti jostakin taivaalta tähän....en aina ymmärrä.  Shocked

Oikeastaan syvällisin ja kaunein asia Merkuriuksessa on se, että se on adrogyyni sisällöltään. Se hallitsee nuoruutta, kuten Lehtiranta painottaa. Se kasvattaa, muokkaa, sovittaa, ärhentelee (ne perääntymiset) ja pyrkii tasapainoisesti työstämään molempia aivopuoliskoja. Se on yhtä lailla feminiininen ja maskuliininen. Näissä energioissa kimpoillen se pyrkii tuomaan älyä kohti henkistä tietoisuutta.

Ja se on niiiiiin läsnä koko ajan! Yhtenä vuotena se ehtii koskettaa sinua joka suunnalta.  :Smiley

Nikin mielestä siis Merkurius ei niinkään ole henkilökohtainen planeetta (johon se luetaan Venuksen ja Marsin kanssa) ja kuitenkin kierrollaan se on mukana joka päiväisessä elämässä. Mitähän muuta hän sillä tarkoittanee?  :Smiley

Myyttisesti Merkurius on egyptiläisen Thotin, Osiriksen ja Horuksen neuvonantaja, tieteen erityinen suojelija, kreikkalasten Hermes ja roomalaisten Mercurius.

Perääntymisessään se saa aikaan kolmiomuotoisen kuvion (toivon, että Nikki puhuu siitä enemmän)
ja sillä on aivan omat syklit. Tulee mieleen Elämän kukan salaisuus-kirjat (kirjoittajan henkioppaanahan toimi Thot). Kolmiosta tulee mieleen sen tuttuna symbolina intuitio, pyhä kolminaisuus, sielu, henki ja ruumis....viisaus. Lapsena piti piirtää joko neliö, kolmio tai ympyrä. Neliö pelkkää kylmää järkeä ja ympyrä tunnetta kuvaamassa. Minä piirsin ympyrää...

Tämän androgyynisyyden Lehtiranta liittää myös Kaksosten merkkiin sen kaksinapaisuutena. Kaksosten tähdistön keskeiset tähdet; Castro logiikka hallitsevana ja Pollus Intuitiota. Niiden välille syntynyt yhteys näkynee ihmisessä, kun hän hallitsee tasapainoisesti mentaalin ja henkisen voiman. Hänestä kasvaa 'aikuinen'. Jos tämä on epätasapainossa, hänessä on vielä 'lapsi'.

Ja tätä kohdenhan me pyrimme koko ajan, uuh, puuh!  Huh
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #119 : 23.08.2010 19:37:16 »

Tiedonjano toimii. Tässä linkki Guiding planet -sivustolle. Käsittääkseni nyt siis termit Scout, Guiding planet ja Oriental ovat kaikki samaa syssyä.

http://www.khaldea.com/planets/oriental_intro.shtml
tallennettu

Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11
  Tulostusversio  

Siirry: