Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nyt "kaikki" herkkutattien keruuseen?  (Luettu 12259 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #15 : 21.08.2010 13:51:21 »

Olipa Sideman mainio vinkki.Hyviä oli pihvit.Uusi taikina odottaa kylmässä paistamista,laitoin hiukan enemmän curryia,makunystyrät ovat sillä päällä.Huhuilen naapurit maistamaan illempana.
Tietäisikö joku kertoa jonkin sienisalaatti ohjeen,olen fakkiutunut yhteen ja samaan,sienisipulikerma sössöön...niiiiin..olen suunnattoman ylpeä myrskyn tuomasta kanastani,oli tekaissut munan puupinon päällä olevalle manilla harjalle.Ihmettelinkin aamulla kanan hieman oudohkoa käytöstä.Muna on takuulla vapaan kanan muna ja luomu,nyt se on sienipihvi taikinassa....tulossa siis luomumunasieni pihvejä   Wink
tallennettu
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16 : 21.08.2010 14:20:06 »

Hei!

Tässä mielestäni aika mainio sieniresepti 'Mitä tänään syötäisiin'-sivulta:

SIENIKAVIAARI

(6 annosta, à 90 g)

200 g  suolasieniä
3  kananmunaa
1 pieni  sipuli
1 tlk (200 g)  kermaviiliä
1/2 dl  persiljaa hienonnettuna
1/2 dl  ruohosipulia hienonnettuna
1 1/2 rkl  Pirkka tulista sinappia
1/2 rkl  omenaviinietikkaa
ripaus  mustapippuria

1. Liota, valuta ja hienonna suolasienet. Sienet saavat jäädä melko suolaisiksi.

2. Keitä munat koviksi eli noin 8 minuuttia. Jäähdytä, kuori ja hienonna ne. Hienonna myös sipuli.

3. Sekoita kaikki sienikaviaarin ainekset keskenään. Anna maustua jääkaapissa tarjoiluhetkeen saakka. Tarjoa ruisleivän päällä, uuniperunoiden täytteenä tai karjalanpiirakoiden kanssa.

(Saa kait tuoreet sienet suolattua hetkeksi, jolloin ei tarvitse liotella.)  Smiley
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #17 : 21.08.2010 15:44:35 »

Ihanaa,raikasta,sopivan kirpakkaa uuniperunoiden kanssa.Huomaan...syksy maistuu hyvälle..
                     Kiitos !    smitten
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 21.08.2010 18:49:50 »

Myrsky tuonut KANAN? Voi ihme sun kanssa!  Grin
Kai sinä olet ystävystynyt sen kanssa?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #19 : 21.08.2010 21:44:45 »

Niin...kana oli ilmestynyt pihalle.Kukaan ei kaipaa,ei tiedä mistä on tullut.Siirtyilivät kyllä monet muutkin,kuten kattopeltit jne.Pyykkejä on vaihdeltu edestakaisin.Minun laiturin viereen oli naapurin laituri pysäköinyt...Kana nokkii vesiheinät kukkapenkeistä,tekee töitä tosissaan,nukkuu puupinon päällä katoksessa,on silmin nähden tyytyväinen oloonsa ja jyviinsä.Hallitsee mökkiä,kulkee pitkin pirttiä,minä nöyränä konttaan perässä rätti kädessä.Kanalla on iso ego,seisoskeleee kaapin päällä röyhistelemässä peilikuvalleen.Siinä kana myös tanssii jotakin outoa rituaali tanssia.Kävikin niin, että se oli kana ,joka sydämeni vei.Kanan nimi oli ensin Myrsky,pojantytär ei saanut taivuteltua nimeä,joten Myrsky on nyt Myrkky.Asustellaan nyt Myrkky ja minä kahteen pekkaan.Kaippa se on yöksi otettava sisälle kohtapuolin ja vietävä johonkin navettaan,kasvatus koteja on tarjolla.  buck2
tallennettu
jukkap
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 16.09.2010 22:30:34 »

Kanttarellit ovat itseni suurin herkku!
Helppo valmistaa pannulle vaan paistuun, kuoritaan pari sipulia joukkoon ja kaadetaan kermaa, niin jo on hyvää!  Tongue

Enpä ole oikeen muihin sieniin edes tutustunut, karvarouskut ovat kanssa hyviä, tosin aavistuksen kirpeitä kanttarelliin verrattuna. Ja herkkusienet kanssa mutta, jotenkin liian tavallisia, tulee paljon syötyä muutenkin.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2010 22:32:27 kirjoittanut jukkap » tallennettu

"He sanoivat että minä olin hullu, ja minä sanoin että he olivat hulluja, ja piru vieköön, he äänestivät minut nurin!"

-R.D.Laing
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: