Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Myrsky  (Luettu 3318 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« : 18.08.2010 21:50:55 »

Hei!

Asiasta toiseen.

Myrskyt riepottelevat maailmaa siellä sun täällä ja tekevät pahaa jälkeä.

Jokainen on ollut myrskyssä joskus; meren, maan, mielen, kaaoksen jne.

Millaisia myrskyjä te henkilökohtaisesti olette kokeneet ja kuinka niistä selvinneet? Mikä jälki?
« Viimeksi muokattu: 18.08.2010 22:19:12 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1 : 21.08.2010 04:59:47 »

Pohdin eilen kirjoitanko aiheesta,en voinut.Mietinkin mikä tekee kyvyttömäksi tarttua tähän aiheeseen,vaikka tuorettakin kokemusta on...Ehkäpä juuri se asian tuoreus,myrsky joka oli muutama viikko sitten.
Mietin nyt myös sitä miten näitä asioita koetaan,työstetään yleensä.
Myrskyn jälkeisinä päivinä,sen kokeneet puhuivat siitä koko ajan,puhalsivat yhteen hiileen.Jokainen teki tahollaaan kovaa työtä saadakseen asiat sujumaan.
Jollakin tavalla oli tunnot,että on jollakin ihmeellisellä tavalla eristyksessä muusta maailmasta,järjestelmällisestä maailmasta.
Omalla kohdallani huomasin puhuvani asiasta kovasti kesämökki paikkakunnalla,mutta tuttavien soittaessa ja aloittaessa puhelun.."siellähän on ollut kova myrsky"kuittasin asian melko lyhyesti ja vaihdoin mielelläni puheen aihetta.
Saman suuntaista olen havainnut monella muulla.Ehkäpä ihminen hiljenee luonnon ilmiöiden edessä.
Muualla maailmassa on jotakin aivan muuta...suurta. Ajattelisinko,että voin aavistaa mitä muualla koetaan...en,en todella voi edes aavistaa..
Tämä oli kolmas myrsky kokemus...Lapsuuden kokemus varmasti se kovin ja pahin,pahimmaksi jäänyt mielen tasolla,koska myrskyn jälkeen pian olin kummitädin kanssa Kuurilan juna onnettomuudessa.
On ihmeellinen kuitenkin se ihmisten suunnaton sitkeys,mitä olen nähnyt.Se sitkeys nousee jostain alkukantaisesta ja saa suunnattomat voimat..myös yhteistoiminta.."laumassa"toimiminen.
Katajainen on suomen kansa,geeneihin on aikoinaan luonto koodin kirjoittanut.

tallennettu
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 21.08.2010 11:33:03 »

Suurin tunnejälki mulla on jäänyt kesämyrskystä noin 14 vuotta sitten. Olin serkkuni luona kyläilemässä, niin kuin aina, koska heillä oli isot läänit, joissa peuhata, ja kissoja, koiria, kaneja, heppoja, sikoja jne.

Siat olivat ulkolaitumella röhnöttelemässä ruohoa, sähkölangan sisällä. Aitauksessa oli myös katos, joka oltiin tehty rinnettä myötäilevästi. Kun alkoi ukkostaa, veimme hevoset sisään, vastaan tappelevat kaksi maatiaiskukkoja (ne olivat yksiä p**keleitä nokkiessaan.) ja koiran taloon. Huusimme ovelta ihan innoissamme serkkuni äidille, että menemme pitämään sadetta possujen katokseen.

Menimme sinne saappaat liejusta lotisten. Siat olivat ihan tottuneita meihin, eivätkä arastelleet. Silloin alkoi ukkostaa suoraan päältä, sataa kovempaa ja tiineenä ollut emakko rupesi synnyttämään. Menimme ihan paniikkiin, kun sika synnytti ukkosella, mutta sitten minä rauhotuin ja olin jotenkin kovin onnellinen. Hiukset olivat liimaantuneet kiinni kasvoihin ja muutenkin olin märkä. Siinä me kuitenkin istuttiin pienimmässä tilassa pahnojen päältä ja katsottiin, kun maailmaan tuli possuja, ja yläpuolella salamoi ja ukkosti.

En sitä niinkään myrskyksi kuvailisi säätilan puolesta, mutta sisälläni meni hirveää vauhtia tunteet ja ajatukset ja sitten ne selkenivät kuin ilmatila ukkosen jälkeen. Muutenkin olen aina ukkosesta pitänyt.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 21.08.2010 19:19:01 »

Melkein hengittämättä luin teidän kokemuksia.  Shocked Kyllä luonnonvoimien edessä ihminen menee hiljaiseksi. Niin, että on jopa vaikea puhua.

Eikä se pelon tai kauhun tunne unohdu. Ehkä ihminen sellaisina hetkinä säästää jotenkin omiakin energioita, sulkeutuu ja sitten kun on se hetki, kun pitäisi tehdä jotakin, kaikki energia on valmiina toimintoihin. Jotenkin myrsky osoittaa mitä ihminen on, voimissaan ja heikkouksissaan.

Muistan lapsuudesta pahoja ukkosmyrskyjä ja äidin melkein paniikinomaisen pelon, kun hän kiirehti meitä saappaat jalassa aittaan, missä ei ollut sähköjä. Siellä jopa nukuimme, kun oli ukkosilmojen aika.

Mutta pahimman myrskyn kohtasin kerran lentäessä. Kone ei päässyt ukkospilven yläpuolelle, vaan joutui sen keskelle. Se kamala tärinä ja hyppely ja vaappuminen sinne tänne, ja kun ohjaamosta ilmoitettiin, että salama on vaurioittanut jotenkin radiota eikä saanut yhteyttä päämääräasemaan, joten lensimme vain jonnekin, se oli Boston, minne sai yhteyden. Siinä koneessa pari ihmistä jopa pyörtyi pelosta. Mutta paniikkia ei syntynyt. Eräs lentäjä kävi ihmisiä ennakolta jo varoittamassa ja kertomassa, miten kone liikkuu ukkosmyrskyssä.

Silti ei voinut olla ihailematta niitä monivärisiä salamoita, jotka sinkoilivat ikkunoissa.

Ja sitä tunnetta ei unohda koskaan, kun luuli lopun tulleen, ja ohjaimosta ilmoitettiin, että olemme päässeet myrskyn silmästä ja Bostonin lentokenttä on alapuolellamme. Voi mikä helpotus!!!! Olla elossa.

Silloin ajattelin, että saanko lentokammon. En kuitenkaan saanut.  Wink

Mutta ulkomaiden kauhut tuntuvat niin kaukaisilta, en ymmärrä miten ihmiset kestävät...
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta