Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: lauluääni  (Luettu 20193 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #15 : 17.02.2006 09:00:05 »

Venus härässä, Merkurius kaloissa (5:s huone) ja Neptunus ascendentilla.

Musiikki on äidinkieleni  Wink  Cheesy
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #16 : 17.02.2006 15:14:28 »

Minä olen aika musikaalinen, laulan aina ja osaankin laulaa kohtuullisesti. Nuorempana olin kuoroissa ja jopa esiintymisestä veloittaneessa lauluyhtyeessä. Kovan itsekritiikin myötä tulee jännitettyä joskus yksin laulamista yleisön edessä sen verran, että ääni ohenee, mutta hyvällä hetkellä se on voimakaskin.

Härässä minulla on Jupiter, Lilith ja DC. Olisi kyllä kiva tietää, liittyykö tuo Härkä jotenkin asiaan ja/tai mikä muu musikaalisuudesta kertoisi.

Aurinko-Härkä läheisistä avomiehelläni on vahva ääni, mutta ei hän välttämättä aina nuotissa pysy. Tosin kuulen hänen laulavan tosi harvoin tosissaan... Yhdellä Härkä-ystävällä on vähän sama juttu, mutta hän on kyllä avomiestäni musikaalisempi/harjoitelleempi.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Taivaanvaeltaja
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #17 : 17.02.2006 16:58:09 »

Hei,

Minulla on
Merkurius 26° 5' Kalat 4. huone
Venus 7° 43' Kaksoset
Chiron 12° 17' Härkä 6. huone
Ceres 12° 50' Härkä 6. huone
Neptunus 22° 35' Jousimies 2. huone

Opiskelen ammatikseni musiikkia ja laulaminen on aina ollut suurin intohimoni.
Lauluääntä on aina kovasti häirinnyt suhtautumiseni muihin ihmisiin = pelkään kovasti muiden mielipiteitä ja tämä kuuluu laulussa monesti heikkona äänenä. Tämä on jännää koska tunnista pelon äänessäni heti kun sen kuulen ja olenkin oppinut sitä kautta hallitsemaan pelkoani. Ääneni on parantunut paljon ja olen saanut siihen syvyyttä. Lauluääneen liittyy ainakin minun tapauksessa suhtautuminen muihin ihmisiin.

Musikaalisuuteen ja sen kehittymiseen liittyy taas aika paljon kotiolot. Ainakin tieteilijoöiden mukaan jokainen lapsi on musikaalinen, mutta musikaalisuuden kehittyminen ja sen "oppiminen" ja kehittyminen riippuu ärsykkeistä joita lapsi herkkyyskausinaan kohtaa. Tämän mukaanhan musikaalisuus voi löytyä myös astro-kartalta kodin alueelta? Tai vanhempien kartoilta? Vai menikö kaukaa haetuksi?  Cheesy
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 17.02.2006 21:26:23 »

ja helähtihän sieltä monta laulun lahjaksi saanutta
kiitos vastauksista
  on hienoa kun jaatte laulun lahjan myös kanssaihmisille
tuosta musikaalisuudesta kokonaisuudessaan AJATUS heitti hyvän pointin,
tuon neptunus-venus-merkurius vaikutuksen,koska itellänikään ei ole härässä mitään mutta tuo kolmen kimppa skorpionissa
huomaan usein vaistomaisesti pukevani ajatukset sopivan laulun muotoon ja se vaan spontaanisti raikaa ulos..muistan tapauksen kun epämieluisa vieras istui sohvallani ja minä aloin keittiössä hoilaamaan -painu pois jack,sä tänne et tulla saa,et saa et saa-ja kohta ihmettelin että mihin se häiskä hävisi mitään sanomatta..

ja taivaanvaeltaja
kyllä varmaan kotiolot vaikuttaa,missä muodossa se luovuus ilmentyy,
lapsihan oppii matkimalla
jos kotona puhutaan musiikin kautta se on luontaista myös lapselle
äitini ,härkä muuten,lauleli usein töitä tehdessään ja minä huomasin
kohta laulavani samaa laulua perässä
tytär näppäilee omaksi ilokseen sähkökitaraa ja on liittänyt tämän musikaalisuuden myös tanssiharrastukseen
   minäkin laulan mieluiten yksin,jännitin koulussa kaikkea esiintymistä niin että sain laulustakin 6,ja ajattelin pitkään että mä olen HIRVEEN HUONO laulamaan
    onneks noista ajoista on aikaa mennyt ja laulu raikaa!
tallennettu
xantippa
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #19 : 17.02.2006 21:41:48 »

Mielenkiintoien aihe-jälleen kerran Smiley En tiedä oman lauluääneni hyvyydestä, II altto olen ja nuotissa kyllä pysyn. Mulla on absoluuttinen sävelkorva ja musiikki on aina ollu mun henki ja elämä.
Mun kartassa  harka on 10. huoneessa. Sieltä löytyypi  saturnus ja  ceres.   merkurius on  kalat (9. huone).  venus on  vesimies (6.huone).  neptunus on  jousimies (5.huone).

Saturnus  aspect_sex Merkurius
Neptunus  aspect_sex Venus
tallennettu

Aurinko-> Kalat
Kuu-> Leijona
Nouseva merkki-> Leijona
_Sofia_
Vieras
« Vastaus #20 : 30.06.2006 23:35:12 »

Mulla on 
kuu harka 10 huone
vesta harka 10 huone

Omasta mielestäni en osaa laulaa hyvin, mutta vaikuttaako kuu lauluääneen kans?  idiot2

Olen kyllä aina kovasti rakastanut laulamista  smitten
« Viimeksi muokattu: 07.08.2006 14:44:02 kirjoittanut _Sofia_ » tallennettu
Satu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #21 : 30.06.2006 23:44:54 »

Tuo Härkä-juttu tuntuu pitävän siinä mielessä kutinsa kyllä, että lankomieheni on Aurinko-Härkä ja paikallisessa mieskuorossa tenori, laulaa myös siviilissä sopivassa vireessä  Grin

Itelläni Härkä on vastamerkki ja jotain muutakin Härkään liittyvää kartaltani löytyy (anteeksi huonomuistisuuteni tähän aikaan päivästä). Laulamisesta olen tykännyt aina, olen vissiin altto, ja mulla on suorastaan pirullisen tarkka sävelkorva. En tiedä, onko se se kuuluisa absoluuttinen, mutta iho nousee kananlihalle, jos ravintolassa vaikka orkesterin basso soittaa vituralleen...  Cheesy
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
Lion paradoxal
Kohtuuastroilija
**

Leijona & nouseva Skorpioni

Profiili
« Vastaus #22 : 02.07.2006 17:17:15 »

Mie en juurikaan osaa perustella väitettäni vakuuttavasti... haluan vain sanoa leijonan mielipiteeni!  Wink
...Mutta leijonien joukossa tuntuu olevan aika paljon laulajia. Tosin niissä tapauksissa taitaa kaikki perustua enemmän siihen esiintymiseen ja karismaan, kuin itse laulamiseen.
Madonna, Jennifer Lopez, Louis Armstrong, Katri-Helena, Jari Sillanpää... Siinä onkin jo liuta esimerkkejä.

Kuulun itsekin sulokurkkuihin ja tunnen todella paljon laulajia joilla on skorpionia kartalla. Liekö sattumaa vai mitä...?!
tallennettu

Aurinko, Kuu, Venus - Leijona
Nouseva, Saturnus, Mars - Skorpioni
Uranus, Neptunus - Jousimies
Jupiter - Kauris
Merkurius - Neitsyt
Pluto - Vaaka

En ole käynyt täällä foorumilla pitkään aikaan, olen siirtynyt muihin maisemiin...
valo76
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #23 : 03.07.2006 23:29:46 »

Hei!

Olen koulutukseltani musiikkipedagogi.. pääaineenani laulu. Härkä MC. llä ja 10 huoneessa jupiter härässä.

Olen suloääninen venus  kalat ja neppari 5. huoneessa  jousimies

Wink
tallennettu

aurinko oinas kuu oinas nouseva leijona venus kalat
Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #24 : 04.07.2006 22:12:33 »

Ollut aina musikaalinen ja musiikikorvaakin kuulemma löytyy, ainakin pianonsoiton opettajan mielestä 

Härkää ei kartalta löydy, muuten kuin DC, venus on kuitenkin kartalla mukana muuten(vaa`assa).. Wink

Laulan kuitenkin paljon, karaokessa, töissä, yksin..
Vaikkei ääntä olisikaan, merkurius skorpparis ja venus vaa`assa.. onko sillä sit mitään merkitystä.. :Smiley Huh :Smiley

smitten        smitten      smitten
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
valo76
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #25 : 04.07.2006 22:45:19 »

Laulu on luovuuden ilmaisuväline, siinä missä esimerkiksi kirjoittaminenkin. Minulla oli joskus vaaka poikaystävä, joka ei osannut laulaa, mutta lauloi silti aina suihkussa ja varsinkin pienessä sievässä kaikkien kavereiden kiusaksi ja soitteli mielellään kitaraa. Hänellä oli venus skorpparissa.

Itselläni on noususolmu skorpparissa ja olen nouseva  leijona

Lauluniloa vaan sinne..  Wink smitten
tallennettu

aurinko oinas kuu oinas nouseva leijona venus kalat
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #26 : 05.07.2006 11:16:12 »

Minä laulan paljon ja lujalla äänellä, mutta kaunista luultavaa se ei ole  Wink Laulaminen on hauskaa varsinkin automatkoilla radion säestyksellä, mies parkani  :Smiley
tallennettu
Satu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #27 : 05.07.2006 17:26:30 »

Kaikkihan meistä OSAA laulaa  2funny eri asia on, miltä se kuulostaa... Meille musiikkikasvatuslaisille teroitetaan koko ajan, että "huono lauluääni" johtuu vain harjaantumattomuudesta. Mikseivät ihmiset enää uskalla laulaa???

*A*

Totta pakiset, *A*. Ehkäpä myö ollaan niin kehvatsun itsekriittisiä ja tekovaatimattomia. Sitä paitsi äänelläänhän se variskin laulaa  Smiley

Laulaminen on hitsin hyvää "terapiaa", korvienvälin ja keuhkojen tuuletusta... Laulan paljon autossa ajellessani yksin, joskus saunassa lapsille "Nukke Niemistä", kirkossa virsiä ja kauneimpia joululauluja...  - ja Herra varjelkoon ketään viemästä minua karaokebaariin. Grin  Mikä ihme siinä pitää olla, ETTEN VOI olla laulamatta, jos on karaokea tarjolla? Ihan sama, onko se Kristiina Halkolaa, Yötä tai Beatlesiä... Eikä tartte ees sitä pakollista paria tuoppia napata rohkaisuksi  Grin
« Viimeksi muokattu: 14.03.2012 12:12:09 kirjoittanut *Aminthir* » tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
Jasca
Vieras
« Vastaus #28 : 05.07.2006 19:39:57 »

Lainaus
Laulaminen on hitsin hyvää "terapiaa", korvienvälin ja keuhkojen tuuletusta... Laulan paljon autossa ajellessani yksin, joskus saunassa lapsille "Nukke Niemistä", kirkossa virsiä ja kauneimpia joululauluja...  - ja Herra varjelkoon ketään viemästä minua karaokebaariin. Mikä ihme siinä pitää olla, ETTEN VOI olla laulamatta, jos on karaokea tarjolla?

Ehkäpä tässä ketjussa on jo aikaisemmin tullut tämäkin näkökulma esille, mutta enpäs taaskaan laiskuuksissani lukenut kaikkia viestejä. Laulaminen on nimittäin mulle tosi vaikee ja suuri tunnejuttu. Ensinnäkin minä tietenkin osaan laulaa, mutta koskaan en laula samaa laulua kahta kertaa samalla sävelellä. Kaikki eivät sano sitä laulamiseksi, mutta lohduttavat kyllä että "äänelläänhän se variskin raakkuu".  Cry

Pulma onkin siinä, että minä tykkään laulamisesta ja olisi kiva laulaa. En vaan itsekään oikein kestä kuunnella sitä raakkumista ja kurkkukin menee kipeäksi. Ja kun nyt mainostetaan, niin ei tässä vielä kaikki...  Kiss

Laulaminen ja musiikki yleensä herättävät suuria tunteita. Mutta kun suomalaiset biisit, joita yleensä lauletaan on niiiiiiin hempeitä ja melankolisia, etten voi itkemättä niitä hoilata...ja laulaa ei voi kun kurkkua kuristaa... Virsien veisuu ja joululaulut eivät onnistu alkuunkaan... crazy2

Laulaminen jää siis yksin autossa hoilaamiseksi, kun radiosta tulee sopivan reipasta musaa ilman itkuvirsiä. Se on harvinaista lystiä se.... Tarvittas karaokebaari, jossa tarjolla olisi vain iloisia menokipaleita... Ja kaikille halukkaille tarjolla kuulosuojaimet... Sitten minäkin voisin hoilata täydestä sydämestä...Aaaah..jään odottamaan tulevaisuutta...  laugh
tallennettu
Roxsheena
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #29 : 06.11.2006 17:27:34 »

Mahtava aihe. Lueskelin ketjua läpi ja hyvän lauluäänen lahjoja on kuulemma härkä-ihmisillä. Itselläni ei ole härän kanssa tekemisissä yhtään mikään (eikun on IC, mutta se tuskin vaikuttaa hirveästi ääneen). Kaikesta huolimatta minulle on suotu mukava lauluääni (josta kukaan ei tiedä, laulaminen pelottaa  smitten). Äidilläni on myös hyvä ääni, mutta hänellä puolestaan on härkäkontakteja.

En sitten tiedä jos nämä planeetat vaikuttavat tämän neidin ääneen:

Venus aspect_con merkurius ja molemmat kalojen merkissä 2. huoneessa.

Oli mukava lukea tätä ketjua ^^. Kiinnostava aihe.

« Viimeksi muokattu: 06.11.2006 17:29:10 kirjoittanut Roxsheena » tallennettu

Aurinko - Oinas
Nouseva - Jousimies
Kuu - Vaaka
Merkurius - Kalat
Venus - Kalat
Mars - Kaksoset

Punainen kosminen käärme
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: