Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Scout, Guiding, Oriental Planeetta - Opastava planeetta  (Luettu 5586 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1646



Profiili
« : 23.08.2010 21:20:03 »

Esmiraldan nostamasta Scoutista Merkuriusketjussa innostuneena:

Scout, Guiding ja Oriental Planet ovat sama termi planeetalle, joka kulkee ensimmäisenä auringon edellä myötäpäivään. Osassa lähteinä mainittiin auringon ja scoutin välillä maksimissaan olevan 30 astetta, osassa ei ollut rajoitetta.

Laitan mieheni esimerkiksi. Hänen aurinkonsa on 11,18 astetta skorpionia ja siitä myötäpäivään tulee vastaan ensimmäisenä  pluto 9,58. Poikaystäväni kartalla  pluto on Opastava planeetta. Itse olen Neptunuksen ohjauksessa. (Kiva pariskunta, kevyttä ja mukavaa  Wink )

Opastava planeetta avaa omalle auringolle keinot ilmaista puhtaimmin itseään. Ymmärtäessäni ja hyväksyessäni Neptunukselle ominaisen tavalla olla, ilmaista ja toimia pystyn tuomaan tämän helppouden osaksi aurinkoani, minäni kivijalkaa.

Ohessa linkki sivustolle, jolta löytyy sekä Opastavasta planeetasta pidempi selitys, sekä planeetat oppaina ja huoneissa.

http://www.khaldea.com/planets/oriental_pluto.shtml

Toivottavasti tämä on kiinnostavaa, enkä käynyt kovin pahasti pöheikössä matkalla oppaani luo  Kiss
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 757



Profiili
« Vastaus #1 : 23.08.2010 23:37:14 »

Minulla opastavina planeettoina toimivat venus sekä merkurius ja
etenkin tuo venuksen (joka on aurinkoani lähempänä) kuvaus
sopii mielestäni kohdalleni oikein hyvin Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #2 : 24.08.2010 00:25:22 »

Mulla on pluto opastavana planeettana, kiitos indiima linkistä! Olihan siinä tunnistettavia juttuja. Kyllä se parhaiten opastamaan sopii Smiley Omalta se tuntuu kun on aurinko, venus, uranus ja merkurius skorpioni:ssa sekä pluto askendentti:lla. Lisävahvistusta näille Smiley
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Soile
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 238



Profiili
« Vastaus #3 : 24.08.2010 10:02:41 »

Mulla menee kaikki tuon 30 asteen yli, mutta eka planeetta myötäpäivään auringosta on  saturnus ja toisaalta, sehän on karttani hallitsijaplaneetta jokatapauksessa, koska olen nousukauris. Jotenkin tulee vaan piiiiiitkä huokaus tuosta, mutta onhan tuo elämä kuleksinut siitä huolimatta  Smiley
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #4 : 24.08.2010 12:57:41 »

Mun opastava planeetta on saturnus , joka on noin asteen aurinkoa edellä jouskarissa. Oon pitänyt tätä saturnus aspect_con aurinko todella tärkeänä kartallani, koska oon pitänyt sitä tärkeimpänä maadottajana mun muuten niin tuli-ilma-vesi valtaisella kartallani Smiley Ja tuo mitä luin opastavasta saturnuksesta tuntuu kyllä ihan omalta. Tuo järjestelmällisyys on kyllä niin totta,mä järjestän mielessänikin kaiken selkeästi. Ja sitten siinä oli tuosta auktoriteettina olosta, niin se on sellanen asia, mitä en koe olevani, mutta palautteen perusteella kuulemma otan todella helposti sen aseman aina ryhmässä. Se suunnitelmallisuus ja järjestelmällisyys tulee niin automaattisesti, että jos joku ei selkeesti heti ota ohjaksia, niin kyllä mä sitten otan.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #5 : 24.08.2010 18:20:36 »

 pluto täälläkin, eipä siinä mitään uutta ilmene. Suoraviivaisuutta ja yksisilmäisyyttä. Kun menen kauppaan, minä saalistan. Cool
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 26.08.2010 22:28:05 »

Kiitos uudesta linkistä Indiima!

Minulla on oppaana Venus retroilevana, Merkurius on samoissa asteissa, myös retroilevana. Olen opiskellut tässä pikkuisen progressiota, jolloin löysin, että nuo kumppanukset ovat olleet myös yhtymässä ja osat ovat jopa vaihtuneet.

Joten scout-planeetalla on uskollinen kaveri! En tiedä oikein miten tulkita. Tietenkin pitäisi taas yksioikeisesti uskoa, että Venus se on!! Kai...

Juhani Nummela sanoo myös, että scout-planeettaa kannattaa katsoa myös transiiteissa, joissa se on merkityksellinen, koska se aktivoituu ennen Aurinkoa.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #7 : 27.08.2010 00:58:42 »

Because they are situated within earth’s orbit,  Mercury and Venus are always near the sun in the sky, and therefore the two planets are more often seen in Oriental Appearance than any other planet. Additionally much depends on whether Mercury’s apparent motion is direct or retrograde (see the section on The Four Faces of Mercury).
      Mercury retrograde is seen in only about ten percent of all astrological charts, and when it figures as Oriental Planet it often bestows prophetic qualities and a future-oriented outlook. People with Mercury retrograde as Guiding Planet are often tend-setters, ahead of their time or misunderstood in their lifetime, but honored by future generations. Examples included the visionary, futurist writer Aldous Huxley, who was one of the most intellectual men of his generation, and Helen Gurley Brown, the promethean new woman who helped create the sexual revolution in the pages of her Cosmopolitian magazine.

 Wink
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 27.08.2010 13:09:36 »

Upeaa ja mielenkiintoista tektstiä, Taiska!!  smitten (se mitä ymmärrän, olen vähän laiska sanojen penkomisessa).
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: