Niin, ja käväisi tässä mielessä sekin, että voiko sitten tällaisena ns. perääntyvänä aikana mahdollisesti tuo perääntyvä planeetta vaikuttaakin kerrankin ns. oikeinpäin tai siis niin kiuin sen "normaalisti" pitäisi vaikuttaa? Itse kun olen jostain kumman syystä saanut nyt lähipäivinä ajatukseni jotenkin ymmärrettävästi kerrankin pihalle
Tähän olisin itsekin kaivannut vastausta.
Sitten pohdin myös sellaista, että miten se perääntyvyys
syntymäkartalla lasketaan? Mulla on
0 asteessa (
) ja mietin että lähteekö asteet ikäänkuin "miinuspuolelle" ja siten 0 astetta olisi hyvin lähellä perääntyvää (jonka tulkinnan koen hyvin omakseni) ?
En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitat.
Eli siis perääntyvän planeetan näkee siitä, että planeetan perässä n pieni r tai rx visuaalisessa kartassa. Jos merkuriuksesi on 0-astetta, mutta ihan "suoraan menevä", niin se ei tee siitä perääntyvää. Eli koska merkuriuksesi on 0-asteessa, se korostaa sen merkitystä elämässäsi ja kartallasi. Merkuriuks Kaloissa taas on hieman vaikea asetelma ja sen vuoksi voit kokea ongelmia kommunikaatioss, ujoudessa ec. elämäsi aikana. Siinä on hieman samoja teemoja kuin perääntyvässä merkuriuksessa, mutta ei merkittävästi. Ne ovat hieman erilaiset tulkinnat kuitenkin. Perääntyvä planeetta toimii sisäänpäinkääntyen, kalat-merkurius toimii luovasti, joskus myös sekavasti ja intuitiolla. Jotain samaa siis ehkä.