Äänestys
Kysymys: Kuinka paljon uskot/luotat horoskooppeihin?  (Äänestys päättynyt: 23.02.2006 09:24:28)
uskon, ja tutkin koko ajan - 11 (68.8%)
uskon, mutta luen vain oman horoskooppini - 2 (12.5%)
luen,mutten usko, ovat olleet aina väärässä - 0 (0%)
luen,ovat pitänee AINA paikkansa. - 1 (6.3%)
Täyttä humpuukia, eivät pidä paikkaansa vain joskus. - 2 (12.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 14

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuinka paljon uskot/luotat horoskooppeihin?  (Luettu 9994 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
dreamy
Satunnainen astroilija
*

I have a dream to have a dream

Profiili
« : 16.02.2006 09:24:28 »

Tästä huomaa millä tasolla ollaan..
Onko nyt uskomista vai ei.
tallennettu

-dreamy-
dreamy
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #1 : 16.02.2006 09:27:21 »

Itse en uskonut ennen.. Mutta nyt kun tarkemmin on alkanut lukea ja tutkia asiaa. Ovat ne kaiketi pitäneet paikkansa. Luonne horoskoopit ym.
Mutta tottakai on myös oma luonne pelissä, ja se on sitä mitä minä siitä teen  Tongue
tallennettu

-dreamy-
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #2 : 16.02.2006 10:56:23 »

Yleispätevästi on aika hankala vastata. Riippuu ehkä eniten siitä, kuka ne on kirjoittanut. Wink
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
dreamy
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 16.02.2006 11:03:13 »

mmh.. mielenkiintoinen tuo kehen kirjoittajaan uskoo Smiley
miten sitten päätätte ketä uskotte ? miten arvioitte ennustajan jamillä perusteilla luotatte heidän horoskooppi/ennustus ''höpinään''  Wink
tallennettu

-dreamy-
Antti-Tapio
Satunnainen astroilija
*

RAKKAUTTA kaikille lähetän sydänmestäni

Profiili
« Vastaus #4 : 16.02.2006 11:17:04 »

laitoin pitänee aina paikkansa,mutta meinaan yleistä luonnekuvaa jonka horoskoopit kertovat syntymä hetken mukaa.sekä uskon kyllä että planeetojen liikeet vaikuttavat meihin.
mutta päivä horoskoopit on aika tuulesta temmattuja sillä minä olen maailman kaikkeudessa aikas pieni murunen miten tickedoff ilta-lehden toimittaja voi tietää?Huh
tallennettu

Metalliapina nouseva lohikäärme
Sininen lunaarinen myrsky
paju
nouseva neitsyt,aurinko neitsyessä,kuu ravussa merkurius neitsyessä,venus ravussa,mars skorpionissa
dreamy
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 16.02.2006 11:20:16 »

mutta päivä horoskoopit on aika tuulesta temmattuja sillä minä olen maailman kaikkeudessa aikas pieni murunen miten tickedoff ilta-lehden toimittaja voi tietää?Huh

niimpä miten se voi tietää? ja kuka sen edes kirjoittaa?  uglystupid2
tallennettu

-dreamy-
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #6 : 16.02.2006 13:57:57 »

miten sitten päätätte ketä uskotte ? miten arvioitte ennustajan jamillä perusteilla luotatte heidän horoskooppi/ennustus ''höpinään''  Wink

Kun on tutustunut astrologiaan itse ja tietää jotain esim. planeettojen symboliikasta ja meneillään olevista transiiteista, on hyvin helppo huomata milloin kirjoittaja ei oikeasti viittaa astrologiaan lainkaan. Tällöin otan lukemani täysin viihteenä.

Sen sijaan arvostan sellaisten henkilöiden kirjoituksia, joiden tiedän olevan ammattiastrologeja. Jos en ole koskaan tyypistä kuullutkaan, saatan googlata ja etsiä lisätietoa kirjoittajasta. Sitten kun tietää myös itse kuinka paljon aikaa todella astrologiaan perustuvan katsauksen kirjoittaminen vie, on myös helpompi arvioida näitten viikkolehtihoroskooppien luotettavuutta. Smiley Eikun tutustumaan siis!
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
noita-akka
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #7 : 16.02.2006 14:20:30 »

Mä laitoin tonne kyselyyn etten usko, kun jotenkin ajattelin sen tarkoittavan lehtien horoskooppeja.
Mä kyllä (tottakai) uskon astrologiaan ja omat tekemäni ennusteet toimii aika hyvin itselläni, kun tunnen karttani hyvin ja oon aikalailla harrastanut just itselle ennustamista.
Merkuriuksen seuraaminen varsinkin on aika kivaa ja sujuu suht. helposti. Sit toisaalta esim. Venus on mulle tosi hankala.
tallennettu
aQuarius~
Kanta-astroilija

Au vesimies ja asc neitsyt

Profiili
« Vastaus #8 : 16.02.2006 18:44:48 »

uskon ja tutkin asiaa koko ajan.
Joidenkin kohdalla yleiset jutut omasta horoskoopista eivät paljon pidä paikkansa ja siksi monet eivät usko horoskooppeihinsa.. Mutta siihen vaikuttaa muut plaanetat,aspektit ym ym..

Olen sitäpaitsi oppinut käsittelemään ihmisiä ehkä paremmin koska olen lukenut luonnehoroskooppeja ja joskus tehnyt syntymäkarttoja.
Ennen en tullut toimeen erään ihmisen kanssa mutta nyt osaan jotenkin tehdä asiat niin, että voimme jopa jutella ilman että tarvitsee tiuskia tai korottaa ääntä. Smiley

Olen myös oppinut itsestäni enemmän..Ja astrologiassa on se hyvä puoli että tässä tulee kaikenlaisia juttuja joten kyllästymisen vaaraa ei ole.
On noita auringonohituksia,planeettaohituksia yms. joita voi tutkiskella kunhan nyt ensin oppii perusasiat.
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Alegría
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 16.02.2006 18:56:14 »

Uskon ja tutkin asiaa koko ajan.  Cheesy

Mutta se tosiaan riippuu ihan kirjoittajasta.
Paljoa ei voi jollekkin Iltalehden horoskoopille antaa painoarvoa, jos siihen on joku krapulainen toimittaja silmät ristissä kirjottanu vaan jotain ympäripyöreetä skeidaa...  uglystupid2
tallennettu

Au rapu
Kuu skorpioni
Asc jousimies
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 16.02.2006 20:17:55 »

Riippuu tosiaankin paljon kirjoittajasta ihan niinkuin moni onkin jo sanonut...

Kuningaskuluttaja-ohjelma on käsitellyt vuonna 2002 asiaa ohjelmassaan:

"Tulevaisuus kiinnostaa - horoskoopit myyvät

Vuoden ensimmäiset naistenlehtinumerot tarjoavat poikkeuksetta lukijoilleen vuosihoroskoopin. Naistenlehdistä kerrotaan, että vuosihoroskoopit ovat traditio, jota lukijat osaavat odottaa. Kun lehden kannessa on lupaus horoskoopista, vaikuttaa se jopa lehden irtonumeromyyntiin.

Myös erilaiset horoskooppikirjat menevät vuodenvaihteessa hyvin kaupaksi, kerrotaan Helsingin Akateemisesta kirjakaupasta. Horoskooppikirjojen tarjonta on monipuolinen: tarjolla on rakkaushoroskooppeja ja almanakkoja, joissa on jokaiselle vuodenpäivälle oma ennusteensa, jopa koirille on oma horoskooppikirjansa. Tutkimusten mukaan vain viidesosa uskoo edes jollain lailla horoskooppeihin, mutta silti ne kiinnostavat ihmisiä.

Miten horoskooppeja sitten naistenlehtien palstoille laaditaan? Useat naistenlehdet käyttävät ulkomaalaista astrologia, jonka teksti vain käännetään suomeksi. Samaa horoskooppia myydään sitten ympäri maailmaa. Joillakin lehdillä on puolestaan varaa käyttää kotimaista astrologia. Apu-lehteen laatii horoskooppeja toimittaja Marita Salminen, joka ei ole astrologi, mutta on perehtynyt astrologiaan. Hän toteaa, että vastuunsa tunteva toimittaja ei keksi tekstejä päästään, vaan tällä on oltava astrologinen peruste kirjoituksilleen.

- Käytän lähdeaineistonsa kirjaa, jossa on tarkasti kerrottu planeettojen liikkeet. On oma hommansa opetella lukemaan tätä astrologista taulukkoa. Koska tilaa palstalla on vähän, joudun valitsemaan tietyn näkökulman. Lehti myös määrittää, että millaisesta näkökulmasta horoskoopin halutaan olevan: pitäisikö sen keskittyä parisuhteeseen vai työuran näkymiin jne. Tiedän, että kirjoitan stereotypioita ja toivon, että kaikki muutkin tietävät sen, ettei ole olemassa esimerkiksi yhtä ainutta Rapua, kertoo Salminen.

Marita Salminen kertoo horoskoopeissaan paljon tarkkoja päivämääriä. Esimerkiksi ravulle hän ennustaa, että "26.1 on vauhdikas romanttinen suhde näköpiirissä" tai että "22.3 on Ravulla sekä seikkailun että tunnetasapainon ja henkisen kasvun päivä". Miten hän pystyy sanomaan tarkkoja päiviä tietyille tunnetiloille?

- Olen päätynyt käyttämään lähtökohtanani kuun liikkeitä: kuu edustaa tunne-elämäämme ja vaikuttaa alitajuntaamme. Päivämäärät tulevat siitä, kun kuu tulee tiettyyn aurinkomerkkiin. Kuu vaikuttaa alitajuntaamme, joka mielestäni puolestaan ohjaa käytöstämme. Planeetathan sinänsä eivät vaikuta meihin, vaan ne ilmentävät erilaisia energioita ja voimia. Jokainen on kuitenkin itse vastuussa omista valinnoistaan. Ei tulevaisuus ole jotain, jota kohden vääjäämättä kuljemme, vaan luomme itse omilla valinnoillamme sen, mitä polkua pitkin elämämme alkaa kulkea. Mutta astrologian avulla voi tietää, millaisiin asioihin tällä hetkellä mieleni voisi olla altis, selittää Salminen.

Suomen tunnetuimpia ammattiastrologeja on Markku Manninen, joka laatii horoskooppeja Eevaan ja Demiin.

- Kirjoitan eri tyylillä Eeva-lehden aikuisille lukijoille ja Demin nuorille lukijoille. On etsittävä teemat, jotka kiinnostavat näitä kohderyhmiä. Olennaista on katsoa, missä asennossa Jupiter on aurinkoon ja maahan. En piirrä mitään karttoja, vaan katson planeettojen asennot tietokoneelta tai taulukkokirjasta ja sävellän sen mukaan. Tilaa on vähän, joten horoskoopin kirjoittaminen on vähän kuin tekisi lööppiä: suuresta materiaalista on nostettava pääuutinen esille.

Sekä Manninen että Salminen muistuttavat, ettei astrologia ole ennustamista. Siitä huolimatta juuri konkreettisia ennusteita heiltä toivotaan. Mieluummin astrologit tekisivät luonneanalyysejä yhdestä henkilöstä.

Mitä mieltä Markku Manninen on iltapäivälehtien horoskoopeista?

- Niistä minä haluaisin uskoa, että ne ovat kesätoimittajien tekemiä tekstejä, jotka sitten vain arvotaan joka päivä eri järjestykseen. Ne ovat sukua sellaiselle uskomukselle, että jos avaa kirjan sattumanvaraisesta kohdasta, ensimmäinen silmiin osuva lause olisi jonkinlainen viesti lukijalle. Niissä ei ole kysymys astrologiasta.

Horoskooppeja siis periaatteessa voisi kirjoittaa kuka tahansa?

- Kyllä, mutta varoittaisin ryhtymästä siihen, koska se on niin puuduttavaa hommaa. On keksittävä lyhyitä sanontoja ja kirjoitettava runsaasti sanomatta mitään.

Toimitus / Kuningaskuluttaja (TV1 10.1.2002)
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 18.02.2006 00:25:32 »

En juurikaan enää lue viikkolehtien horoskooppeja,mutta ammattiastrologien tulkintoihin kyllä uskon.

Esim.kaikki Sepolta tilaamani tulkinnat,ovat olleet todella hämmästyttävän yhteneviä jo eletyn suhteenkin. Shocked

Kiinostus kasvanut vuosi vuodelta,joten nyt onkin ajankohtaista mennä peruskurssille.
Sen jälkeen ehkä hippusen helpompaa myös itsekseen opiskelu.
tallennettu

metsätonttu
Vieras
« Vastaus #12 : 18.02.2006 20:23:45 »

Horoskoopit ovat melkein yhtä ihania kuin nykyiset mainoksetkin. Mainokset tulevat omalla nimellä, ihan MINULLE  osoitettuja.
Horoskoopit tulevat minun merkkilleni, siis osittain MINULLE. (Kuinka moni ihminen puhuu juuri sinulle sinusta?!)Jo osittain siksi ne ovat hauskoja. Luen, mutta unohdan ne heti.

Nyt tosin olen tutkiskellut niitä kirjoittamalla niitä päiväkirjaan ja perään kysynyt: Katsotaanpa käykö näin.  Ja perään useimmiten tulee. EI TOSIAANKAAN KÄYNYT!
tallennettu
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 18.02.2006 21:00:39 »

HOROSKOOPIT?

Minulle on kyllä käynyt niin, että kun kiinnostuin enemmän astrologiasta
en ole enää ollenkaan uskonut horoskooppeihin.
En ole tainnut uskoa niihin kovin paljoa ennenkään.

Nämä astrologiset tulkinnat koen itselleni enemmänkin kasvun välineinä
en niinkään ennustuksina

Ne vaativat mielestäni jo entuudestaan jonkunlaista itsetuntemusta,
että osaisi niiden antia käyttää itselleen hyödyksi.
Ainakin ne auttavat itsensä tutkistelua-kuka minä olen?

smitten    maarita          smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Sivuja: [1]