Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mihin meditointi, horoskoopit yms. johtavat.  (Luettu 45144 kertaa)
0 jäsentä ja 12 vierasta katselee tätä aihetta.
powerade
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« : 08.09.2010 15:01:58 »


http://www.christian-mommies.com/special-features/bible-studies/the-great-subtle-lie-of-contemplative-spirituality/

Todella tärkeää tietoa! Toivon että mahdollisimman moni lukisi tuon jutun.
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 08.09.2010 16:19:03 »

Sanotaan näin, että sama aloituspiste voi viedä ihmiset tuhansille erilaisille poluille. Ei jokainen, joka medioiti/harrasta astrologiaa/etc. koe vastaavia asioita.

On erittäin totta, että maailmassa on olemassa myös pahoja voimia ja tekstistä ei ainakaan tullut ilmi, että henkilö olisi niitä vastaan suojautunut. Raamattu ei valitettavasti opeta konkreettista henkistä elämää kovin hyvin (esim. miten meditoidaan, miten suojaudutaan etc.) niin sitä ei ehkä tule sitten käyttää sellaiseen tarkoitukseen.

Lisäksi itse olen alkanut lähiaikoina etsimään tietoa myös Raamatusta ja sen alkuperästä vähän erilaisia reittejä ja päätynyt varsin mielenkiintoisille alueille ja sen perusteella en ainakaan omiin meditointeihini missään nimessä Raamattua käyttäisi...
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
powerade
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #2 : 08.09.2010 22:50:49 »

Jeesus on AINOA tie totuuteen. AINOA tie Jumalan luokse.
Tämä jätetään ovelasti kertomatta.

Meditointi ja chakrojen(tai mitä ne sitten ovatkaan loppujen lopuksi) availu on avoin reitti demoneille kehoosi/mieleesi. Joku muu olento yrittää asettaa kehoasi kun meditoit, eikä se ole mikään pyhä henki.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 09.09.2010 13:16:17 »

Oli aika hilkulla, etten ilmoittanut Poweraden viestiä ylläpidolle uskonrauhaani loukkaavana viestinä. Katsoin kuitenkin sitten paremmaksi ihan vain kertoa asian suoraan kaikille:

Kannattaa muistaa, että tämä ei ole "käänny kristinuskoon"-propagandasivusto ja että täällä liikkuu muitakin kuin kristittyjä. Poweraden uskon - eli kristinuskon - mukaan tosin minut pitäisikin kyllä tappaa heti, raamattuhan sanoo ettei noidan saa sallia elää ja minä olen monijumalainen shamaani, eli noita. Kunnon uskova joka TODELLA noudattaa raamattua on siis velvoitettu tappamaan minut.  Grin Myönnetään tosin, että muutkin kirjan kansat, eli juutalaiset ja muslimit ovat omien pyhien kirjoitustensa perusteella velvoitettuja tappamaan minut.   idiot2

Meditaatiosta:
Täysin riippumatta siitä, onko meditaatiojärjestelmä/systeemi kristillinen (kyllä, tunnustuksellisen kristillistä meditaatiota ilman chakrojen avauksia löytyy myös maailmasta, eritoten sitä löytyi luostareista keskiajalla, mutta vielä nykyäänkin) voi tapahtua kaikenlaista.

Kun mielen hälinä hiljentyy, tulee esiin kaikki käsittelemätön suttu ihmisen menneisyydestä. Jos ihmisellä on ihan mitä tahansa käsittelemättömiä - ja ehkä unohdettujakin - traumoja, voivat ne putkahtaa esiin siinä vaiheessa, kun on meditaatiota tehnyt sen verran aikaa että saa mielensä hiljennettyä. Ellei ihminen siis ole täysin tasapainoinen - ja kukapa olisi - on meditoidessa odotettavissa mahdollisesti myös erittäin epämiellyttäviä kokemuksia jotka ovat ihan omasta mielestä lähtöisin. Kyllä, monilla meistä on sisällään vaikka mitä 'demoneja.' Samoin pitkään jatkuneet lihasjännitykset voivat tuottaa meditaation aikana outoja tai tuskallisia fyysisiä reaktioita.

Meditaatiota ei tämän vuoksi suositella mielenterveyden ongelmista kärsiville!
'Demoni' yms kokemukset voivat olla merkki siitä, että ennen meditaation aloittamista tarvittaisiin
aika lailla terapiaa... Toisaalta jos ihminen itse ymmärtää, että meditaatiossa esiintulevat asiat ovat hänen oman psyykensä tuotteita, on mahdollista että meditaatio joissain tapauksissa toimii terapeuttisesti niin, että ihminen saa purettua vanhaa suttua pois.

Luin ensimmäisen viestin linkin takaa löytyneen tekstin:
Kirjoittaja raportoi myös asiasta, josta jotakuinkin kaikki meditaatio-opettajat varoittavat: Meditoidessa ei saa olla tavoitteita ja jos tulee ns. huippukokemus (josta tuo kirjoittaja kirjoitti) kannattaa se ohittaa olankohautuksella, se ei ole meditaation tarkoitus. Näihin huippukokemuksiin voi nimittäin myös jäädä koukkuun ja silloin menee huomio meditaatiosta ihan muuhun.

Nämä kaksi asiaa, oman menneisyytemme möröt ja huippukokemuksiin kiinni jääminen, ovat asioita joista kaikkien meditoijien tulisi olla tietoisia. Ne ovat nimittäini mahdollisina tientukkeina myös nillä, jotka meditoivat ilman chakrahässäköitä täysin kristillisten metodien mukaan retriitissä luostarissaan.

Tässä on nyt nimittäin kyse ihmisen psyyken rakenteiden aiheuttamista ongelmista meditaatiossa.
Rukous on myös eräänlaista meditaatiota. Vuosisatojen ajan Euroopassa meditaatio oli olennainen osa luostarielämää.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
powerade
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #4 : 09.09.2010 18:08:42 »

Kysykääpä joskus niiltä "henkioppailtanne" että tunnustavatko jeesuksen kristukseksi, lihaan tulleeksi ?
(2 Corinthians 11:14 And no wonder, for Satan himself masquerades as an angel of light.)

When you enter the land the LORD your God is giving you, do not learn to imitate the detestable ways of the nations there. Let no one be found among you who sacrifices his son or daughter in the fire, who practices divination or sorcery, interprets omens, engages in witchcraft, or casts spells, or who is a medium or who consults the dead. Anyone who does these things is detestable to the LORD, and because of these detestable practices the LORD your God will drive out those nations before you. You must be blameless before the LORD your God. The nations you will dispossess listen to those who practice sorcery or divination. But as for you, the LORD your God has not permitted you to do so (Deuteronomy 18:9-14).

Itse harrastin meditoimista noin puolisen vuotta todella ahkerasti ja ja luulin että minulla on yhteys jumalaan(kysyin jumalalta aina suojelusta ennen harjoitusta). Monenlaisia tuntoja tuli kehooni kun "chakrat" aukesivat ja oloni oli mahtava, luulin olevani oikealla tiellä.

Kunnes aloin lukemaan kauhutarinoita netistä kundalinista yms. (http://dangerofchi.org/)

Mietein... että jos ne kaikki tuntemukset johtuvatkin siitä, että joku toinen yrittää asuttaa kehoani! Aloin kokemaan monenlaista pelkoa ja hyökkäyksiä demoneilta.

(John 14:6  "I am the way and the truth and the life. No one comes to the Father except through me) Näin jeesus sanoo. Ja tämä sivutetaan täysin new agessa: (... Jeesus oli kuin kuka tahansa meistä.., meistä kaikista voi tulla hänen kaltaisiaan...)

Koko new age meditaatioineen on pahan ovelimpia juonia johdattaa ihminen aina vaan kauemmas jumalasta. Ja tätä on todella vaikea uskoa koska, olisihan se liian ovelaa?

(Matthew 24:11 and many false prophets will appear and deceive many people)

Se käärme-energia joka virtaa sinussa meditoidessasi ei todellakaan ole mikään pyhä henki.
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 09.09.2010 18:33:34 »

Koko new age meditaatioineen on pahan ovelimpia juonia johdattaa ihminen aina vaan kauemmas jumalasta. Ja tätä on todella vaikea uskoa koska, olisihan se liian ovelaa?

(Matthew 24:11 and many false prophets will appear and deceive many people)

Niin, mutta mikäpä olisi ovelampi juoni kuin luoda uskonto jollekin, mikä ei todellisuudessa ole sitä mitä se näyttää olevan.

Kuten itse lainasit "Many false prophets will appear and deceive many people". Niinpä. Mitähän se Raamattu onkaan täynnä, kuin "many false prophets"?

Kyseeanalaista ensin oma uskosi ja uskontosi, ennen kuin lähdet kyseenalaistamaan muiden uskontoja ja uskoja.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #6 : 09.09.2010 19:02:05 »

Jännä että powerade alkoi tuntea niitä hyökkäyksiä demonien suunnalta sen jälkeen, kun oli käynyt lukemassa kauhutarinoita (joihin vielä itsekin viittaa kauhutarinoina). Mäkin näen esim. pahoja unia sen jälkeen kun oon kattonu jotain pelottavaa elokuvaa...
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Witch-83
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173


Kaapistaan ja mielen kahleistaan vapautuva "noita"


Profiili
« Vastaus #7 : 09.09.2010 19:31:52 »

Jännä että powerade alkoi tuntea niitä hyökkäyksiä demonien suunnalta sen jälkeen, kun oli käynyt lukemassa kauhutarinoita (joihin vielä itsekin viittaa kauhutarinoina).

Olin jo aikeissa kirjoittaa ihan samaa, mutta olitkin jo kirjoittanu täällä viimeisessä ketjun viestissä.  Grin

Mua sieppas taas tämä tälläinen toisten uskon ja uskon asioiden kyseenalaistaminen ja tuomitseminen. Eikö tämä kristinusko sano myös, että meitä kaikkia rakastetaan ja suojellaan? Mä itse olen ev.lut. mutta en kyllä allekirjoita raamatun tekstejä. Siis se kirjahan on ihmisten kirjoittama ja eikös nämä kirjoittajatkin ole meditoineet jumalan kanssa ja sillä tavalla saaneet sitten kirjoitettavaa? Raamattu on kirjoitettu niin monelle kielelle ja siitä taas seuraavalle kielelle, jonka seurauksena sisällön merkitys muuttuu. On niin monta uusinta painosta ehditty tehdä, että vuosi satojen kuluessa alkuperäinen teksti on muuttunu! Joten miten ihmeessä se voi olla edelleen laki kristinuskoisille, kun se on tulkittu uudelleen, uudelleen ja uudelleen? Kysyn vaan tälläisiltä jolla on vara kiihkoilla toisille uskon asioista.

Minusta oli hyvä neuvo kyseenalaistaa ensin oma uskonto, ennen kun menee kyseenalaistaa toisten uskontoa.  Wink
 
tallennettu

Paljon elämältä oon saannut ja paljon myös menettänyt, siksi elämän tarkoitusta ja vastauksia etsin kaikkeen.
powerade
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #8 : 09.09.2010 20:21:31 »

Olin kyllä tuntenut aiemminkin pelkoa meditoidessani, unohdin mainita.
Siinä vaiheessa kun Tajusin että se "energia" joka liikkuu sisälläni ei ole mitään hyvää niin, alkoivat varsinaiset hyökkäykset.

Sinne Jumalan luokse ei todellakaan ole muuta tietä kuin Jeesus.

Voitte jatkaa meditoimista ja luulla että teillä on yhteys Jumalaan mutta, todellisuudessa menette vain kauemmaksi Totuudesta.

1. Joh. 4:1    
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

Raamatusta myös liikkuu ihan tarkoituksella väärää tietoa, monesti poimitaan vain Jokin osa tekstiä ja vouhotetaan siitä. Saadaan näyttämään pahalta se asia mutta, jos lukee koko tekstin niin merkitys on aivan toinen.

Toivon todella että löydätte Jeesuksen.
Joskus itse myös naureskelin kiihko-kristityille jotka olivat mielestäni todella kapeakatseisia mutta, minähän se putkikatseinen olin.
Raamattu on oikeasti jumalan elävää sanaa!

Lukekaa raamattua ja tuntekaa se totuus ja hyvyys!


(Matteus 7:14   Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!)

Ikävä juttu että monet(minäkin aiemmin) uskovat kaikkiin raamatun pilkkauksiin.

Jos nyt aivan huuhaana mun juttuja pidätte niin kysykää nyt edes niiltä hengiltä joiden kanssa olette mahdollisesti tekemisissä: (Tunnustatko Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi)
Ei pitäisi tuottaa ongelmia vastata myöntävästi jos kaikki ok.

Ja suosittelen etsimään googlella negatiivisia kokemuksia meditoinnista, ei pelkästään positiivisia kuten itsekkin tein.
tallennettu
powerade
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #9 : 09.09.2010 20:27:30 »

Vielä pari linkkiä:

http://www.thetruelight.net/myspiritualjourney.htm

^ sama mies YouTubessa>> http://www.youtube.com/watch?v=lzt9n13AfHs


http://www.youtube.com/watch?v=n3WdTFwk9j4   <<< kannattaa katsoa koko sarja.
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #10 : 09.09.2010 20:48:27 »

Ehkä sinulla on ollut vähän väärä tapa lähestyä tätä. Kyllä mielestäni jokainen saa oman elämänkatsomuksensa tuoda esiin, mutta ei välttämättä kannata tehdä sitä siinä mielessä, että haluaa käännyttää muita tai heti tuomita muiden ajatukset. Eli mieluummin, ehkä kannattaa vaan kertoa siitä mihin itse uskoo tai ei usko ja keskustella sitä kautta.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
powerade
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #11 : 09.09.2010 21:41:29 »

Olet oikeassa. Olen liian agressiivinen Smiley

Mutta se syy miksi näin voimalla laitan viestiä: En usko että monikaan tietää mille voimille he antavat vallan kun harjoittavat meditaatiota. Itsekin olin siis täysin siinä luulossa mukana että se on hyvä juttu ja tarkoitukseni oli hyvä.

Uskon että täälläkin sivulla on monia ihmisiä joilla on hyvät aikeet mutta, he ovat tavallaan "eksyksissä".

Jokainen tietysti päättää itse. Ymmärrän myös hyvin niitä jotka näkevät kirjoitteluni paasauksena Jumalasta, Jeesuksesta.  Se paasauksen voima vaan tulee lujasta uskosta.
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #12 : 09.09.2010 22:28:47 »


Uskon että täälläkin sivulla on monia ihmisiä joilla on hyvät aikeet mutta, he ovat tavallaan "eksyksissä".

Tässä olet oikeassa. On tavallaan kyllä ihailtavaa, että joku jaksaa oikeasti uskoa siihen omaan juttuunsa. Toisaalta, annan sinulle itselleni tärkeäksi tulleen vinkin; ihmiset, jotka ovat valmiita uskomaan samaan kuin sinä, tulevat luoksesi. Sinun ei tarvitse heitä etsiä valtamerten kaloista, vaan ne, jotka haluavat ja tarvitsevat sanojasi, tulevat sinun luoksesi. Smiley

Ihmiset ovat valmiita muuttumaan vasta sitten, kun he itse siihen ovat valmiita. Kukaan ei voi heitä siihen tuuppia nopeammin tai hitaammin tai vaikuttaa siihen. Omena putoaa puusta vasta, kun se on kypsä! Tämä on tärkeä oppi meille kaikille ja muistuttaa meitä myös omasta kiihtyneisyydestämme suhteessa omaan kehitykseemme - aivan kuten meidän tulee antaa aikaa muille oppia asiat silloin kun he ovat valmiita, meidän on oltava yhtälailla lempeitä ja ymmärtäväisiä itseämme kohtaan uskon, toivon ja hengen asioissa. Emme voi pakottaa itseämmekään mihinkään ja moni on huomannut, että jos yrittää, niin siinä tulee sen verran paljon tuhoa, että se ei vain ole kovin fiksua pidemmällä tähtäimellä. Sama asia on muiden ihmisten kanssa. Älä pakota ihmisiä mihinkään, sillä pääasiassa sinä olet myös se henkilö, joka tästä pakottamisesta kärsii.

Siispä toivon matkallesi ja omaan uskoosi lempeyttä ja rakkautta itseäsi ja omaa uskoasi kohtaan.  smitten
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #13 : 10.09.2010 00:05:41 »

En nyt jaksanut lukea koko topicia läpi, mutta aina, kun uskonasioista aletaan vääntää, tulee minulle mieleen Jeesuksen vertaus kolmesta sokeasta miehestä ja elefantista.

Ne kolme sokeaa miestä tunnustelivat sitä elefanttia eri paikoista ja kuvailivat jokainen elefantin omien kokemuksien mukaan. Yksi miehistä oli kokeillut elefantin häntää ja näin ollen luuli eläintä harjaksi.

Koska kellään meistä ei ole absoluuttista totuutta asioista, tulee meidän olla suvaitsevaisia eri näökökannoille.

Ja muistakee se kultainen sääntö: tehkää niin muille kuin tahdotte itsellenne tehtävän. Pätee myös näissä väittelyissä. Heh, lainaan raamattua ja vain niitä pilkottuja osia.  Wink


Okei, oli vähän OT, mutta oli pakko sanoa.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #14 : 10.09.2010 10:01:29 »

Siinä vaiheessa kun Tajusin että se "energia" joka liikkuu sisälläni ei ole mitään hyvää niin, alkoivat varsinaiset hyökkäykset.

**Tämä nyt on pelkkää puppua. Ihminen on jumalan osa joten Jumaluus on sisällä. Jos kokee että ITSENSÄ sisällä "riehuu" joku, niin ihminen tarvitsee silloin terapiaa. Jos et kutsu mitään negatiivista voimaa - joista niistäkin on keskustelua että ovatko todellisia  - alempia olentoja tms, ei SISÄLLÄ ole mitään negatiivista.

Näin on.  smitten smitten

Kannattaa miettiä mitä pelkää ja selvittää esim omia vanhoja traumoja, muutenhan alat pelätä omia ajatuksia ja tärkeintä on juuri ajatella itse. Luettuani satoja kanavointeja päädyn edelleen samaan ja niin valaistuneimmat tekstitkin sanovat, että ajattele itse, tiedät itse, tieto on sinussa. Meditaatio ei ole tehnyt itselleni sen kummempaa, kun ei ole noita poistettavia traumojakaan erityisemmin. Jos kokee että niitä on, pitää selvittää solmut. Parhaimmillaan meditaatio voi tuoda mielenrauhaa. Ainiin muuten. Keskustelin juuri joogaopen kanssa joka puhuu kovasti avautumisesta. Meditaatio nimenomaan TUO esille käsiteltäviä traumoja ym, jotka pitäisi putsata. Muutoihan sisällä on rakkaus. Hyvin yksinkertaista. Tai toinen vaihtoehto on, että kundalinivoima herää, joka voi olla pelottavan tuntuista, ellei tiedä mitä se on. Sekin on omaa pyhää voimaa!  Smiley

Kristinuskossa ei vaan selitetä asioita kunnolla, itämainen mystiikka kokee ihmisen olemuksen toisella tavalla, jälleentyntymisusko, jne. Ja itämaillahan ei korosteta "jumaluuden vastavoimaa", oppi on aika erilainen..
« Viimeksi muokattu: 10.09.2010 10:18:51 kirjoittanut ~Bellatrice~ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: