Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mihin meditointi, horoskoopit yms. johtavat.  (Luettu 45170 kertaa)
0 jäsentä ja 20 vierasta katselee tätä aihetta.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #60 : 16.09.2010 14:29:13 »

Kun monet teistä sanovat että ei oo ollu mitään ongelmia meditoinnin suhteen. Ja että se on hyvää energiaa mikä virtaa teissä.

En sano ainakaan minä! Olen kuule ihan ehtaa pimeää energiaa koko tyyppi, oikea orgaaninen musta aukko. Että revi siitä.  Cool
tallennettu
powerade
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #61 : 16.09.2010 19:44:47 »

Kirjoittanut: SanctAstra

"Astrologiaa alettiin harrastaa lähes samoihin aikoihin 5000 vuotta sitten eri puolilla maailmaa..."
-------------

Ei tuossa puhuta mitään että se astrologia oli ollut Raamatussa... Kyllähän niissa kokouksissa on varmasti tuotu vaikka mitä esille. Ei se silti raamatussa ole ollut.

Olen kyllä kanssasi samaa mieltä että voittajat kirjoittavat historian.

----
"minkä perusteella powerade perustelisi esim. astrologian liittyvän niin sanottuihin demoneihin."

-Laitoin ehkä vähän hätiköidysti tuonne otsikkoon astrologian. Ainakin astrologia opettaa reinkarnaatiota. Ja ainakin itse aloitin siitä tutustumisen kaikkeen muuhun. Myönnetään, en voi varmaankaan perustella järkevästi että miksi se olisi demonista.


Kirjoittanut: Eklektikko
Miksi evoluutio ei voisi olla Jumalan luoma systeemi?
------

Ehkä se jollain lailla voisikin olla, en kuitenkaan usko että apinoista olemme kehittyneet.  Smiley


"Mitä mieltä olet siitä, että meditaatiolla on myös..."
-----

Miksei... Nykyäänkin on kristittyjen parissa suosittua meditoida. Voisin vain kysyä niiltä meditoivilta kristityiltä että missä kohtaa raamattua Jeesus tai opetuslapset meditoivat, tyhjentävät mielensä, hokevat mantraa jne. ?


Kato Vega
---

 Shocked













tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #62 : 16.09.2010 22:02:55 »

Mutta esim. buddhalaiset, jotka ovat mediotineet iät ja ajat, eivät tietääkseni ole tehneet pahaa kellekään? Vai ovatko...en ole ainakaan kuullut.. Ei sitä enää kaikkea uskonnonhistoriaa muista...


Kyllähän buddhalaisetkin ovat käyneet uskonsotia mutta eivät suoranaisesti sellaisella hartaudella kuin kristityt ja muslimit.

Lisäksi tappaminen ko. uskonnon nimissä olisi ristiriidassa sen seikan kanssa, että vaikka
buddhalaisuudessa sotiminen nähdään paitsi hyväksyttävänä maanpuolustuksena ja on tavallaan kunniakasta itsepuolustusta, niin se kehottaa välttämään kaikenlaista turhaa tappamista. Tämä siksi, että tappaminen nähdään osoituksena mielenhallinnan puutteesta, joka on buddhalaisille pahin mahdollinen kauhistus.

Vähemmän tunnettu seikka on, että buddhalaisuus on nimenomaan tappamista, ei väkivaltaa vastaan (edellyttäen että kyse on itsepuolustuksesta, mikä pätee myös 'kasvojen säilyttämiseen' liittyvien tilanteiden kohdalla, ja myös sota nähdään sellaisena.)

Lopputulos on kuitenkin se, että buddhalaisuudesta puuttuu ns. uskonnollinen marttyyriporkkana, joka on syvälle juurtunut kristisuskoon ja islamiin, joten suurempaa tarvetta uskonnolliseen riehumiseen ei juuri ole.
tallennettu
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147


aur vaaka, kuu kauris, asc leijona


Profiili
« Vastaus #63 : 17.09.2010 15:15:47 »

Kaikki kai olemme oikeassa täällä maailmankaikkeudessa, luomme oman todellisuutemme ja oman maailmankaikkeutemme ympärillemme uskomustemme ja luomisvoimamme avulla. Jonkun maailmankaikkeudessa pelastaa poloisen ihmisen vain Jeesus, toisen maailmassa pyllistys kohti Mekkaa antaa rauhan. Toisen maailmaan kuuluu enkelit ja pyhimykset, toisen karttaa kansoittavat demonit ja perkuleet.

Ultimate -kokemukset veivät minut meditaation harjoittamisen piiriin, ja sitä kautta olen saanut läpikäydä synkimmät varjoni, kohdata demonini ja upottaa saappaani paskaan. Olen siitä hyvin kiitollinen, sillä mitään muuta keinoa ei ainakaan omassa elämässäni olisi ollut. Olen ulostanut itsestäni lapsuuden traumoja ja mitälie punamustia likakasoja. Niin, kun sitä totuutta lähtee metsästämään ja syöksyy kovaa vauhtia karkuun pinkovan Itsensä perään, niin ei kai se pelkkää iloa ja valoa ja hilipatiheijjaa ole tämä elo mainen. Mutta kyllä on elo pelotonta ja ilo usein läsnä, kun on sukeltanut oman pimeän puolen läpi, kahlannut kaiken vanhan paskan läpi ja samalla niistä vapautunut.

Tunteakseen itsensä, Jumalan tai miksi sitä nyt haluaakin kutsua, on myös tunnettava varjonsa ja kohdattava polariteetin toinenkin puoli, jotta kokonaisuuden ymmärtäisi ja osaisi antaa arvon valolle. Tai niin olen oman elämäni kohdalla kokenut. Toisen ihmisen kokemus voi hyvin olla toinen, ja sitä yritän kunnioittaa. Itsekin olen ollut fundamentalistisuuteen taipuvainen saarnaaja, ainoan oikean totuuden torvi. Mutta se tie ei vienyt mihinkään, ja nyt yritetään kunnioittaa kaikkia ihmisiä sellaisina kuin he ovat. Ei se aina ole niin helppoa, mutta kovin antoisaa kun ymmärtää että olemme kaikki täydellisiä Luojan kuvia juuri sellaisina kuin olemme.  

Ihmisen polun varrelle sisältyy monta totuutta ja monenlaista todellisuutta, jotka vaihtuvat varmasti elämän mittaan. Tai näin ainakin itse olen kokenut. Eikö se juuri ole sitä evoluutiota, että uskaltaa kyseenalaistaa ja kokemuksiinsa ja tunteisiinsa nojaten muuttaa omia uskomuksiaan?

Asiasta toiseen. Tuosta, että budhalaisuudessa sotiminen ja kunniakas itsensä puolustaminen olisi jotenkin hyväksyttävää, on varmasti monia mielipiteitä ja koulukuntia. Itse Gautama Buddha tuskin on omissa filosofoinneissaan tuonut esille väkivallan minkäänlaista ihannointia tai glorifiointia. Buddhalaisuuskin vaan on tässä vuosituhansien kuluessa muuttunut enemmän ja enemmän filosofiasta järjestäytyneen uskonnonharjoituksen puolelle, ja sitä kautta monet ihmiset ovat lisänneet buddhalaisuuteen omiaan. Tokihan olen tietoinen buddhalaisista soturimunkeista, samuraista ja zeniläisistä itsepuolustuksen mestareista, mutta Buddha itse ei ehkä ole kuitenkaan ole ollut väkivallan kannalla. Voihan väkivallan hyväksyä, mutta ei sitä itse tarvitse harjoittaa. Toisaalta kun ei ole mitään omakohtaisia kokemuksia Siddhartha Gautaman puheista(tai en ainakaan niistä muista mitään Wink), niin jätän tämän kohdan avoimeksi...

Muuten, Jeesus on kyllä minunkin hyvä ystäväni, vaikka hän ei olekaan oma henkilökohtainen pelastajani. Minulle hän on kuin maailman ensimmäinen aito hippi tyyliin: "antaa kaikkien kukkien kukkia ja levittää tuoksuaan ja värejään, jokainen omalla henkilökohtaisella ja täydellisellä tavallaan". Suvaitsevaisuuden ja pyyteettömän rakkauden perikuva.





 
« Viimeksi muokattu: 17.09.2010 15:24:11 kirjoittanut Ikuinen Trikki » tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
powerade
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #64 : 17.09.2010 18:26:06 »

Carmenille:

Ehkä Jeesus on puhunut uudelleensyntymisestä. Ihminen joka tulee uskoon ja täyttyy pyhällä hengellä eli, tavallaan syntyy uusi ihminen.
-----------

http://www.godandscience.org/apologetics/bibleorg.html

Uuden testamentin kirjoituksia on löydetty kymmeniä tuhanseja. Vanhimmat tekstit sijoittuvat 150 jkr.
Kaikki nämät tekstit ovat 95,5% toisiaan vastaavia.

Nikean kirkolliskokous joo... Kyllähän siellä voidaan tehdä vaikka pyhimyksiä huijareista.
Mistä löytyy tietoa että tämä meidänkin vaikkapa 33/38 raamattu perustuu siihen kirkolliskokouksen päätöksiin, kun olen siinä tiedossa että ne on käännetty näistä alkuperäisistä teksteistä joita on vertailtu myös keskenään.

http://www.godandscience.org/apologetics/bibleorigin.html

Jeesusko ylennetty nikean kokouksessa Jumalaksi? >> http://www.godandscience.org/apologetics/trinity.html


Musta raamattu kuuluu oikeaan raamattuun yhtä paljon kuin Aku Ankka 17/2005

http://fi.wikipedia.org/wiki/Musta_raamattu
tallennettu
powerade
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #65 : 17.09.2010 22:45:06 »

Kirjoittanut: *Aminthir*

"mutta ei se sitä faktaa kaada että esim. jätkä itse ei koskaan puhunut itsestään jumalana, vaan kutsui itseään Ihmisen pojaksi. "
----------------

http://hyviauutisia.net/jumala-ja-jeesus/jeesuksen-jumaluus/



"Raamatun historiallista pätevyyttä voi kukin kohdallaan uskoa tai olla uskomatta. "
-------

Sinäpä sen sanoit. Näin se on, vaikka laitetaan sivukaupalla linkkejä niin auttaako se mitään, jotkut on silti jo päättäneet uskovatko vaiko eivät.
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #66 : 17.09.2010 22:56:34 »


"Raamatun historiallista pätevyyttä voi kukin kohdallaan uskoa tai olla uskomatta. "
-------

Sinäpä sen sanoit. Näin se on, vaikka laitetaan sivukaupalla linkkejä niin auttaako se mitään, jotkut on silti jo päättäneet uskovatko vaiko eivät.

Mutta niinhän se juuri on.
Jokainen uskoo siihen, mihin uskoo.
Se perustuu hänen omiin näkemyksiinsä ja kokemuksiinsa.

Ihan sama mitä joku muu sanoo tai tekee.
Oli se sitten joku raamatun jeesus vaikka.

Kaikkea voi suodattaa oman järjen kautta
mutta aina kannattaa muistaa myös
ettei ole täydellinen.
Ja on virheet,
mutta myös kyky kehittyä.


Ja lisään vielä:
Miten voisit 1v tietää mitä elämä tuo,
oliko sinulla silloin usko johonkin?
Entä 5-7v?
Jos oli usko, mistä se syntyi?
Säilyikö sama usko ja jos ei, miksei. Jos, niin , miksi?
Mutta tärkein,
mistä uskosi syntyi?

Miksi uskot, kuten uskot?
Miksi on niin vaikea ymmärtää,
että,
toinen uskoo toisin kuin sinä?


« Viimeksi muokattu: 17.09.2010 23:03:13 kirjoittanut rovatar » tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #67 : 18.09.2010 00:51:46 »


Lainaus
Miksei... Nykyäänkin on kristittyjen parissa suosittua meditoida. Voisin vain kysyä niiltä meditoivilta kristityiltä että missä kohtaa raamattua Jeesus tai opetuslapset meditoivat, tyhjentävät mielensä, hokevat mantraa jne. ?


Hmm... Raamatussa on kohtia joissa Jeesus poistui ihmisten (myös opetuslastensa) parista ja meni yksinäisyyteen...  Wink Niin ja Raamattuhan on kuitenkin vain ihmisten kirjoittama, lisäyksineen ja vähennyksineen ja sen ajan kuvineen...














[/quote]
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #68 : 18.09.2010 00:59:06 »

Carmen, se oli nimenomaan se Nikean kirkolliskokous v. 325 josta mainitsin jo aikaisemmin. Siellä raamattu koottiin, jätettiin pois kaikki "radikaali" ja ko. herrojen mielestä tuomittava puhe. Riviuskovaisille näytetään vain murto-osa siitä dokumentaaristisesta todistusaineistosta jota on olemassa, ja tämäkin oli yksi syy siihen että menetin uskoni kristinuskoon. En jaksa uskoa sellaiseen jossa joku partasuu 1700 vuotta sitten päätti, että mitä minä saan uskosta tietää ja mitä en. Ha.

Katsokaapa esim. tätä, monesti jo oikeaksi todistettu Maria Magdalenan evankeliumi:

http://www.gnosis.org/library/marygosp.htm

Enkä taaskaan halua tuomita ilman että kommentoin itseeni. Missään vaiheessa en sano, että minun tapani on oikea ja muiden väärä. Kerron henkilökohtaisista kokemuksista. Plus että otan myös huomioon sen että saatan olla ihan tappoväärässä, mutta itse valintani tein ja elän ristiriidatta omatuntoni kanssa, sekin lienee yksi onnellisuuden kriteeri.

*A*

Jep, mutta voihan sitä olla kristitty joka tietää tämän kaiken.  Wink
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #69 : 18.09.2010 01:05:51 »

Muuten, Jeesus on kyllä minunkin hyvä ystäväni, vaikka hän ei olekaan oma henkilökohtainen pelastajani. Minulle hän on kuin maailman ensimmäinen aito hippi tyyliin: "antaa kaikkien kukkien kukkia ja levittää tuoksuaan ja värejään, jokainen omalla henkilökohtaisella ja täydellisellä tavallaan". Suvaitsevaisuuden ja pyyteettömän rakkauden perikuva. 

Ma friend.  Grin smitten Myös "Kristusminän" tuoja, opettaja.  Wink angel
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #70 : 18.09.2010 01:34:48 »


Ma friend.  Grin smitten Myös "Kristusminän" tuoja, opettaja.  Wink angel

Minua kiinnostaa miten ihmiset kokee tuollaisen kuin " Kristusminä" ?
Mitä se tarkoittaa?

Joku uskon asia jollekkin,
mutta
miksi joku tollaiseen uskoo?

Kristusminä?
Kristus ja minä?

Siis..mitä?

Kiinnostaa todella selventää tuotakin ajatusmaailmaa...

tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #71 : 18.09.2010 11:02:12 »

Kysymys Poweradelle,
et ehkä huomannut tätä kysymystäni aiempana ketjussa, mutta se on tämän ketjun otsikon kannalta tosi tosi olennainen kysymys:

Mitä mieltä olet siitä, että meditaatio on kuulunut erottamattomana osana kristinuskoon?
Eritoten luostareissa on meditoitu koko tämän parituhatta vuotta - ja meditoidaan edelleen.

Onko kristillinenkin meditaatio paholaisen juoni?  angel
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
powerade
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #72 : 18.09.2010 14:48:06 »

Kysymys Poweradelle,
et ehkä huomannut tätä kysymystäni aiempana ketjussa, mutta se on tämän ketjun otsikon kannalta tosi tosi olennainen kysymys:

Mitä mieltä olet siitä, että meditaatio on kuulunut erottamattomana osana kristinuskoon?
Eritoten luostareissa on meditoitu koko tämän parituhatta vuotta - ja meditoidaan edelleen.

Onko kristillinenkin meditaatio paholaisen juoni?  angel


Kirjoittanut: Eklektikko
Miksi evoluutio ei voisi olla Jumalan luoma systeemi?
------

Vastasin jo aiemmin tuohon Elektikko.


"Mitä mieltä olet siitä, että meditaatiolla on myös..."
-----

Miksei... Nykyäänkin on kristittyjen parissa suosittua meditoida. Voisin vain kysyä niiltä meditoivilta kristityiltä että missä kohtaa raamattua Jeesus tai opetuslapset meditoivat, tyhjentävät mielensä, hokevat mantraa jne. ?




Kirjoittanut: Carmen
Jatketaanko ilman "käännyttämistä"?  Wink
-----------

Sekö on käännyttämistä kun yritän vastata asiallisesti näihin valheisiin mitä viljellään netissä(mustaa raamattu on kuulunut... raamattuahan on muokattu monta kertaa...  jne.)  Huh

Kyllä pitää olla varovainen mitä täälläkin sanoo ettei Vaan kukaan ota nokkiinsa.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #73 : 18.09.2010 16:19:04 »

astrologinen heitto tähän väliin, asiaan muuten puuttumatta kun ei kiinnosta,
taivahalla kahta minuuttia vaille tarkka yhtymä
"uskonsodalle"
"käännyttämiselle"
ja kuka mikä se olikaan se pääjehu?
as ever you call it in this topic
sinänsä jännä ja mukava astroholistina huomata miten astrologia toimii ja ilmentää itseään,
vaikka sitä tässä topikissa vissiin herjattiinkin?
 
 jupiter rx 28  kalat aspect_con uranus rx 28  kalat
tallennettu
powerade
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #74 : 18.09.2010 18:14:09 »

Nikki en ole sanonut ettei astrologia toimisi. Sanoin vain että se olisi ehkä kiellettyä tietoa.


Maria Magdaleenasta...

http://koti.phnet.fi/petripaavola/mariamagdaleena.html
http://www.thechristianalert.org/index.php/Bibliography/gospel_of_mary

Eli on vain muutamia palasia tuosta marian gospelista. Kun taas muiden Raamatussa olevien evankeliumeista on löydetty satoja, tuhansia.

Miksiköhän tuossa sivulla on käärme taas symbolina... joka tuntuu liittyvän muutenkin gnostilaisuuteen.
http://www.gnosis.org/library/marygosp.htm

http://fi.wikipedia.org/wiki/Gnostilaisuus

tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: