Hei,
itse näin talo- ja autounia muutama vuosi sitten, kun elämä oli melkoisessa juntturassa. Pähkäilin itseäni, liittoani - monia isoja prosesseja kävin läpi.
Talot olivat hyvin erilaisia, mutta niiden tunnelma lienee tärkein. Näin jälkikäteen olen tajunnut, että varsinkin kun talo muistutti sitä taloa jossa asuin, se oli usein kummallinen ja vääristynyt. Olo usein epämiellyttävä, joskus pelokaskin. Nyt en siellä enää asu, eikä elämäntilanteeni ole sama. Enkä kaipaa takaisin! Joten minulle ne kuvasivat sen hetkistä omaa olotilaani siinä elämäntilanteessa.
Autoilla ajossa oli oma viehätyksensä. Nekin olivat hyvin erilaisia ja useimmiten olin itse ratissa. Yhdistävä tekijä oli se, että aina pääsin perille, vaikka auto usein meni romuksi tai tuli läheltä piti -tilanteita. Ja niihin aikoihin tämä "henkinen taivallus" alkoi avautua.
Pahoitteluni, jos seuraavat aatokseni menevät ihan metsään, mutta tällaista minulle tuli mieleen:
Electra,
Oletkohan lukinnut itsesi "vankilaan"? Kaikki ympärilläsi on hyvin (siis ulkoisesti), mutta ehkä taistelet irti täydellisyyden ympyröistä. Oletko ankara itsellesi? Olisiko tarpeen olla itselle hieman armeliaampi ja laskea odotusten rimaa? Huomasin, että olet Kuu-Jouskari (kuten minäkin) - tsekaa onko esim. Pluto tehnyt juuri tuolloin yhtymää kuullesi - sekin voisi selittää asiaa.
Itse olen joskus kokeillut tätäkin: käyn epämiellyttävän unen läpi valveilla (rentoutuen ja rauhallisessa ympäristössä). Kuvittelen siihen erilaisen lopun ja yritän nähdä asiaa jonkun muun silmin. Havainnoida uusia asioita siitä, kuulostella olotiloja ja etsiä juuri se asia, mikä saa aikaan huonon mielen tai inhottavan tunteen. Ja olen joskus onnistunutkin "muuttamaan" untani. Uskon, että jokin lukko on silloin avautunut ja mieli alkanut työstää jotain asiaa vähän eri tavalla.
Indigo,
Unibileet - eipä hullumpaa! Ja isosti halauksia Sinulle