Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: tarve tiettyyn väriin  (Luettu 23803 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Jannanne
Vieras
« : 22.09.2010 15:27:48 »

tuleeko muillekkin aina välillä atrve johonkin tiettyyn väriin? minulla on tullut suorastaan pakkomielle violettiin, haalin sitä jokapaikkaan ja tarvitsen lähelle paljon violettia, kaksi vuotta sitten minulla oli sama turkoosin kanssa. Samalla olen alkanut kavahtaa punaista ja marinin sinistä. En esim kykene käyttämään punaisia tai marinin sinisiä vaatteita ollenkaan. Osaako kukaan selittää mistä johtuu.?
tallennettu
tari73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 22.09.2010 15:35:51 »

On se kiva kun jollain muullakin sama juttu,minulla taas viehtymys mustaan ja siniseen,punaista kaihdan minäkin Smiley. En valitettavasti minäkään osaa sanoa mistä johtuu,mutta jospa joku tietäisi,minuakin kiinnostaa.
tallennettu
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 22.09.2010 16:05:01 »

Minullakin on samanlaisia kausia. 2005 käytin paljon mustaa, jota en oikein enää voi sietää ylläni. Nykyään olen nälkäinen punaiselle, violetille, keltaiselle ja siniselle. Harmaa ja beige ovat edelleen kauhistus. Eivät väreinä ja hmm... eivät vaan istu minulle, tulee ihan väärä olo.
Olen liittänyt nämä chakroihin, mulla alkoi toimia juurichakra kunnolla, kun punainen aalto, sitten tuli pinkki ja vihreä. Oranssi kyllä on tullut yläosiin vasta nyt, aiemmin olen käyttänyt sitä vain minihameissa  Tongue
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 22.09.2010 16:30:19 »

Ihan normaalia toimintaa! Smiley kannattaa kuunnella värimieltymyksiä ja toimia niiden mukaan. Tarkoituksena on yleensä vahvistaa chakroja ja kehon energioita värien edustamien ominaisuuksien mukaan.

Väreistä on hyvä kokoelma ketjussa Nyt sitten chakrat balanssiin!

Minä nukun nykyään oikeastaan vain mustissa ja musta/valkoisissa lakanoissa (isot laajat kuviot mustaa ja valkoista). Se maadoittaa ja rauhoittaa parhaiten. Muutenkin musta on paras kaverini väreistä sen pehmeyden, lämmön ja rauhoittavuuden vuoksi.
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 22.09.2010 19:53:54 »

Tämä väri asia on kyllä aika mielenkiintoinen. Itse rakastan kaikkia värejä, mutta tottakai itselläni sellaiset hetken suosikkivärit vaihtuvat paljonkin. Viimeiset pari vuotta olen suosinut aika paljon sinistä, turkoosia ja valkoista, oikeastaan kaikkia raikkaita sävyjä noin yleisesti ottaen. Toisaalta taas eniten itse maalatessa käytän keltaista, vihreää ja toki sinistä, mutta koen, että minulla on yleisesti ottaen valtava tarve kaikille väreille. Inspiroivat värit rauhoittavat minua ja saavat oloni tuntumaan kotoisalta. Ehkä kaikki chakrani ovat sitten niin huonolla tolalla, että tarvitsen kaikkia värejä. =D

Noin vuosi sitten koulussa kävimmen läpi trendien ennustamista ja sitä kuinka erilaiset sävyt ja värit vaihtuvat kausittain ja useita vuosia voidaan oikeastaan etukäteen ennustaa, sillä tiettyjä värikausia seuraa aina sitä tasapainottava kausi. Toki yksilö ei välttämättä näitä noudata, mutta hauska miettiä omaa suhdetta noihinkin sykleihin.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Jannanne
Vieras
« Vastaus #5 : 22.09.2010 21:52:36 »

Ok, mukava tietää, että muillakin sama homma. Harmittaa kun äitini osti ihanat ja kauniit punaiset petivaatteet minulle. En kykene käyttämään niitä, sillä tulen fyysisesti kipeäksi jos nukun niissä.

Ennen minäkin käytin mustaa kauheasti, nyt taas tuntuu, että hukun mustaan jos laitan sitä päälleni liikaa.
tallennettu
Jannanne
Vieras
« Vastaus #6 : 22.09.2010 22:02:04 »

Ainiin, no osaako joku kertoa, että mitä tämä violetin hamstraus sitte tarkoittaa, liittyen noihin chakroihin. luin kyllä ne, mutta meinaako tämä nyt sitä, että vahvistan sitä violettia, olikos se kruunun chakraa nyt?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 23.09.2010 00:31:02 »

Violetti on Kruununchakran väri (voit käydä chakraketjusta kurkkimassa sen tarkemmat selitykset). Lisäksi violetti on vahvasti henkinen ja erittäin puhdistava väri.
tallennettu
Witch-83
Kohtuuastroilija
**

Kaapistaan ja mielen kahleistaan vapautuva "noita"

Profiili
« Vastaus #8 : 23.09.2010 08:53:59 »

Hmm... mulla on aika yksitoikkonen toi pukeutumisväri. Aina vaan mustaa... Mulla on kanssa kausia kun on pakko saada mustan lisäksi jotain väriä. Joskus se on vaan valkoinen, joskus harmaa, joskus turkoosi, joskus violetti, mut noi on sellasia jotka on pysyny vuosia, mut hetkellisiä ohimeneviä on ollu punainen, pinkki  uglystupid2, sininen. Mä oon ihminen joka rakastaa mustaa ja hopeaa, mutta voi ottaa sen lisäksi joinakin kausina jonkun toisen värin.

Mutta sit... mun koti on se jolla haluan erilaisia värimaailmoja. Vaihdan verhot, tyynynpäälliset, kynttilät yms. somisteet jonkun kauden väreihin. Nyt mulla on todella suuri halu violettiin (muutaman vuoden tauon jälkeen). Kotiin violettia, itselle violettia, lapselle violettia jne. Turkoosi oli tuolta kevät-talvelta asti se väri mitä piti saada kaikkeen.

Minä nukun nykyään oikeastaan vain mustissa ja musta/valkoisissa lakanoissa (isot laajat kuviot mustaa ja valkoista). Se maadoittaa ja rauhoittaa parhaiten. Muutenkin musta on paras kaverini väreistä sen pehmeyden, lämmön ja rauhoittavuuden vuoksi.

Mä itse oon sellainen, et ei sil värillä oo nii väliä, kunhan se on musta.  Grin Mietin vaan, että mä taidan olla hyvin maadoitettu, koska oon aika... musta (+kalpea naama kesät talvet).  Cheesy
tallennettu

Paljon elämältä oon saannut ja paljon myös menettänyt, siksi elämän tarkoitusta ja vastauksia etsin kaikkeen.
Witch-83
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 23.09.2010 09:19:46 »

Mä aloin tässä mietiskelemään sellaista, että olenkohan minä sellainen ihminen jolla on aina turvaton olo? Siksikö minä kietoudun mustaan, koska saan siitä turvallisen olon? Mulla on meinaa turvallinen olo mustassa...  Huh

tallennettu

Paljon elämältä oon saannut ja paljon myös menettänyt, siksi elämän tarkoitusta ja vastauksia etsin kaikkeen.
Jannanne
Vieras
« Vastaus #10 : 23.09.2010 09:42:49 »

No mulla ainakin oli ennen noin, siitä mustasta tuli turvaa, nykyään koen, että hukun siihen jos on eniten mustaa päällä. Entinen kuvaamataidon opettajani, joka opetti myös väriterapiaa ja jotain aurahommia + entisten elämien hommia, niin väitti että musta on paha väri joka imee itseensä kaiken eikä siitä saa mitään irti. Sitä väitöstä en kyllä purematta niele..
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 23.09.2010 13:36:42 »

En usko, että musta on suoranaisesti aina sen merkki, että huolestuttaa ja pitäisi maadoittua. Musta on itseasiassa yksi pyhistä väreistä violetin kanssa, mutta se on vissiin vähän "saastunut" täällä maan päällä historian aikana. Mustahan liitetään aina ensimmäisenä mielikuvissa pahoihin asioihin, vaikka edelleen pappien kaavut ovat mustia Smiley

Egyptissä musta oli Jumalien väri ja tästä syystä Egyptin jumalat on kuvattu yleensä mustaihoisina. Musta on myös maskuliinisuuden (Yang) väri ja puhtaaseen maskuliinisuuteen (ei siis miehisyyteen, joka on kulttuurisidonnaista ja opittua) kuuluu muun muassa turva, rohkeus, syvä lempeys, lämpö, eteenpäin meno, positiivinen itsenäisyys ja päämäärätietoisuus.

Suomessa musta on yleisesti surun väri, vaikka entisaikaan Suomessakin morsian meni naimisiin mustissa. Itämailla päin surun väri on valkoinen. Ilmeisesti Länsimaissa musta on kuoleman väri, koska se kuvaa sellaista tyhjyyttä ja pimeyttä (kuolema on täällä synkkä asia). Itämailla se on taas valkoinen, koska siellä ollaan vähän enemmän henkisempiä oltu aina kuin täällä. Ennen kuolemaa aura muuttuu vitivalkoiseksi - se tyhjenee kaikista väreistä ja muuttuu takaisin valoksi. Siksi valkea edustaa kuolemaa.

tallennettu
Witch-83
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 23.09.2010 14:32:48 »

Musta on itseasiassa yksi pyhistä väreistä violetin kanssa, mutta se on vissiin vähän "saastunut" täällä maan päällä historian aikana. Mustahan liitetään aina ensimmäisenä mielikuvissa pahoihin asioihin, vaikka edelleen pappien kaavut ovat mustia Smiley

Mun lempivärit: musta, hopea ja violetti.  smitten Mä oon mietiny sitä, että miksi se musta olisi pahuuden väri? Onhan ne papitkin mustissa.  Huh Itse oon pukeutumis yms. tyylini vuoksi törmänny tuntemattomilta kysymykseen, et ootsä joku gootti tai saatananpalvoja? Ei herranjestas mä ajattelen aina sillä hetkellä.  idiot2 Mä satun vaan olemaan goottihenkinen pukeutumisessa, meikissä ja tyylissä, mut vaan henkinen. Joten sillä tavalla ihmiset suoralta kädeltä luokitellaa joksikin tietyksi.  :Smiley Hassua!  Grin

Mulla oli yli 10 vuotta sitten tarve ostaa beigeä. Onko beigen merkitys mikä? Onko sillä?

tallennettu

Jannanne
Vieras
« Vastaus #13 : 23.09.2010 14:35:19 »

niin, mäkin olen tuota mustaa väri' hiukan tutkaillut, ja tullut siihen tulokseet ettei siinä ole minulle ainakaan mitään pahaa. Olisin halunnut mustan hääpuvun, ihan vain perinteitä kunnioittaakseni, mutta ei silloin löytynyt mitään mustaa joka oisi ollut hyvä. Smiley Luulen, että tällä opettajalla oli ehkä itsellänsä sellainen tunne mustasta väristä, ja uskoi että kaikilla on, tms...
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 23.09.2010 15:38:23 »

Monet ihmiset vaan kokee, että jos joku pukeutuu mustaan, niin se on vähän vaikeesti lähestyttävä, jotenkin haluaa pitää toiset vähä etäällä.

Itselläni oli teini-aikana musta kausi ja ehkä sen takia mua jotenkin kummastuttaa aikuiset ihmiset jotka pukeutuu vaan mustaan. Tulee vaan pakostakin sellanen mielikuva että niillä on jäänyt joku teini-iän angsti tai juuri jo esille tullut turvattomuus päälle tai ne haluaa pelata kaikessa varman päälle. Tämä on siis vain mun näkemys ja siitä ei kannata vetää hernareita nenään - mun silmät vaan rakastaa niin paljon eri värisävyjä että mua oikeen surettaa kaikkien synkistelijöiden puolesta jos ne ei osaa heittäytyä värien vietäväksi ja antaa niille mahdollisuutta!

Mun mielestä vaatii aika paljon pokkaa pukeutua keltaiseen tai muuhun eläväiseen kirkkaaseen väriin. Musta on sellanen johon kuka tahansa pukeutuu, siihen on helppo maastoutua. Itse näytän mustassa jotenkin ruman kalpealta, joten en käytä sitä vasten kasvoja, vaan mieluummin alaosissa ja asusteissa. Mutta joillekin ihmisille sopii musta hirveen hyvin, sellasille "talvi"-tyypeille, keillä on kylmä hiusten ja ihonväri luonnostaan... Mun silmään tekee pahaa jos joku luonnostaan maantienharmaa ja punertavaihonen värjää tukkansa mustaksi ja pukeutuu mustaan --> ei imartele yhtään.  Tongue En siis tosiaan ole mikään mustan inhoaja, se on sisustuksessakin mukava kontrastin luoja kirkkaille ja vaaleille väreille. Sen käyttö vaan on oltava mun mielestä tasapainossa.

Tietyn värin pakonomainen haaliminen kertoo ainakin mulla jostain sen hetkisestä "puutetilasta", mutta silloin kun oon tasapainoisessa olossa niin käytän kaikkia värejä, eikä mikään väri tunnu pahalle tai ahdista. Täälä hetkellä mulla on oranssi kausi, tunnen että oranssi voimaannuttaa - ehkä se on tää pimeä syksy minkä keskelle kaipaan nyt kunnon tulenoranssia hehkua lämmittämään mieltä. Mutta oransseja vaatteita mulla ei ole kuin yhdet sukat, niin oon tässä popsinut porkkanoita ja appelsiineja.  Cheesy
« Viimeksi muokattu: 23.09.2010 15:44:45 kirjoittanut Tiigris » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: