Olen ollut pitkään välillä enemmän, välillä vähemmän epätoivoinen ilmapiiristään raskaan työpaikkani takia. Työ on ehkä ihan ok, tosin ei eläketyöni...mutta menettelee nyt toistaiseksi. oskus olen kyllä kuin kuiviin puristettu sieni, en työn takia, vaan ilmapiirin. Tänään, syyspäiväntasauksena, tapahtui jotain hyvin yllättävää: sain puhelun entisestä työpaikastani ja minulle tarjottiin sieltä töitä. Tämä on aivan ennenkuulumatonta!
Luin Astron etusivulta Sepon blogista seuraavaa: "Omalla kartallani tämä yhtymä tekee niin rankkoja neliöitä nousumerkille ja keskitaivaalle, että sietää olla todella tarkkana kaikkien uraan ja ammattiin liittyvien ratkaisujen kanssa. Pohjimmiltaan tämä on tietysti suurten mahdollisuuksien aikaa, kunhan pitää pään kylmänä, eikä hötkyile. Se oikea juttu loksahtaa sitten kanssa niin selvästi, ettei siitä voi erehtyä."
Minulla näyttää nyt olevan rutosti sulkeutuvia neliöitä kartallani, onko se huono tätä omaa asiaani ajatellen? Laitan tähän aspektit:
sulkeutuva neliö
(punaisella, eli 5 tähdellä)
sulkeutuva neliö
(sinisellä)
sulkeutuva neliö
(sinisellä)
sulkeutuva neliö
(sinisellä)
(sinisellä)
Lähtisitkö sinä näillä adpekteilla "uuteen vanhaan" työhön ja jättäisit vanhan helpon ja sitäkautta turvallisen työn taaksesi, vaikka ilmapiiri on aivan hanurista enimmäkseen.
Tästä uudesta en tiedä tietenkään todellisuutta miten sen tänä päivänä koen, mutta punnukset kallistuvat kyllä vaihdon suuntaan. Nuo kovat neliöt vain huolestuttavat minua; kun juoksee sutta karkuun (=ikävä työilmapiiri) niin tulee toisaalla kuitenkin karhu vastaan?!
Mitä te tekisitte minun sijassani? Itse en pelkää muutoksia, olen niitä tehnyt monasti työelämässäni ennenkin enkä vanhaa ole jäänyt itkemään (paitsi ehkä nyt) ja olen todennut että elämä kantaa kunhan itse uskaltaa.
En vain nyt enää jaksaisi ojasta allikkoon.....miltä vaikutta? Apua!