Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uusia näkemyksiä merkkien symboliikasta  (Luettu 35347 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #30 : 06.10.2010 19:47:08 »

Minä en yhdistäisi kyllä Vesimiestä lintuun mitenkään... kaikki tuntemani ovat raskassoutuisia ja synkisteleviä aina välillä.. eivät mitenkään "ilmavia".. Mihin eläimeen voisi liittää toisten loukkaamisen sitä itse tajuamatta? Elefantti/ norsu? Sopisi aika hyvin...
tallennettu

nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 06.10.2010 20:27:41 »

Ennuskorttien  uranus -kortissa istuu kaksi pöllöä tiilimuurilla.
Siinä on vielä Uranuksen ikivanha symboli,
kuin Mars, mutta nuoli suoraan ylös.

Tuo mitä Emelia sanoi toisten loukkaamisesta ( vissiin he eivät ite ees tajua  crazy2)
koen itsekin tutuksi Vesimiesten taholta.
Ja he loukkaavat just niitä lähimpiään.
Tyyliin  aurinko vesimies pesi aikoinaan autoaan äitinsä saunaharjalla,
josta äiti tietenkin loukkaantui jo periaatteessa, siitä eleestä tai ajattelemattomuudesta.
Toinen  aurinko vesimies äiti taas ei osaa kunnioittaa aikuisten lastensa yksityisyyttä,
ja kuitenkin joutuu hyvin tarkkaan muistamaan työssään terveydenhoitajana ihmisten yksityisyyden.
tallennettu
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #32 : 06.10.2010 20:32:39 »

Mulla veljen veli on  aurinko vesimies  kuu vesimies ja on kyllä ihan mäntti tunneasioissa. - Ei tule ollenkaan   aurinko  kalat äitinsä kanssa toimeen.

Jostain syystä mulle tulee mieleen vesimiehistä usein KUIVUUS. Ehkä se vesi onkin siinä siksi, että se heidän pitää oppia. Kauriskin kiipeää vuorelle vain askel kerrallaan  Tongue
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #33 : 06.10.2010 21:01:17 »

Sekä Aquarius ja Sagittarius ovat kantajia.
Vedenkantaja ja jousen kantaja.
Mitä se on sitten käytännössä?
Ja miks molemmat ovat -miehiä?
Onks molemmissa patriarkaalisuutta?
Jousimiehen kulkuri, tuomari,professori, fysioterapeutti, valioliigan pelaaja,
monelleko tulee ekana nainen mieleen?
Tulee nykyisin, mut ei ehkä joskus ennen.

Noista kentaureista oisin kyllä ihan eri mieltä mitä täällä aiemmin esitettiin.
Minusta ne ovat juurikin opettamassa / muistuttamassa että meillä aivollisilla (ihmisen yläosa) on mahdollisuus hyödyntää niitä eläimellisiä vaistoja, jotka meillä on yhteisenä eläinkunnan nelijalkaisten kanssa, joilla taas ei ole ihmisen ajattelua.
Eli äly ja vaistot = mestarijalkapalloilija Beckhamm, jolla on tarkka  neptunus jousimies aspect_kvi aurinko harka. Vaisto ja herkkyys  :neptunus:ennakoida aspect_kvi liikkeet  :jousimies:ja kosketus "palloon" aurinko maassa  harka.
 Jousimiehet ovat jalkapallon mestareita tai ainakin pelaajia.
nimim.  askendentti jousimies aspect_squ jupiter chiron kalat. Pelipaikka puolustaja.
Sillä nuolella nimenomaan on mahdollisuus osua tarkkaan maaliin, ja niin on tarkoituskin.
Jos ja kun Jousimiehen huone on yliopistojen ja korkeakoulujen huone,
niin eihän sinne kuka tahansa lähde vaan he joilla on selkeä päämäärä mihin tähdätä.
(joo poikkeus vahvistaa säännön... sama puolustaja..).
Ulkomaamatkakohde on valittu, päämäärä mihin lentokone laskeutuu on tarkkaan tiedossa.
Mut jos se pelipaikka ei ole tiedossa Jousimiehellä, niin sitten se on vähän hakuammuntaa tai just sitä sellasta kulkurinomaista, minne tie vie tai minne 2-vee poika kartalle pissii niin sinne muutetaan...

Jousimies olisi parhaimmillaan kuin ratsastaja joka ratsun selästä kykenee ampumaan jousipyssyllä maaliin. Se on se kentauri.
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #34 : 07.10.2010 12:01:28 »

Pöllössä on kyllä jotain teemaan sopivaa. Sehän mielletään viisaaksi linnuksi, mikä kai johtuu siitä että silmät on naamassa kuten ihmisellä ja apinalla eikä kuten vaikka korpilla tai hauella. Mutta pöllö on hiljainen yöeläjä. Mikä nyt olisi sellainen älykäs lintu joka olisi vielä "sanavalmis", muttei kuitenkaan sellainen joka vaan jatkuvasti visertelee?

Pääsky tuli mieleen siitä kun ne lentää melkein kaiken aikaa. Nukkuvatkin ilmassa, vai oliko se jokin toinen laji.

Tuosta mitä nikki sanoit että on kaksi pöllöä, niin voisiko se vesimies symboli olla paremminkin Linnut kuin Lintu? Vrt. Kalat. Toisaalta vesimies kun on se oman tien kulkija, niin paremmin taitaa se yksikkö sopia?

Jostain syystä eläinradalla ilmamerkit on kaikki ei-eläimiä. Kaksoset ja (Vesi)mies on ihmisiä, ja vaakahan on todellisuudessa laite, ei edes elävä. Entä sopisiko joku lintu mielestänne paremminkin jonkin toisen ilmamerkin eläimeksi?

Ehkä menee vähän liiallisuuksiin jos koittaa tehdä ilmamerkeistä ilmassa eläviä, kun eihän se elementti ole kohdallaan kaikissa muissakaan merkeissä, ja tulimerkeissä vieläpä mahdotonta.
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #35 : 07.10.2010 21:30:13 »

Ai kaksosten ja vaa'an ero? Vaaka ei osaa päättää, kaksonen päätti jo Wink

*A*

Juuri tästä syystä Vaaka johtavana merkkinä kuulostaa korviini oudolle..
Voisiko joku selittää? Onko se sitten sitä ryhmän johtoa ja diplomatiaa?
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #36 : 07.10.2010 21:46:18 »

Johtavat merkit:
 kauris Talvipäivänseisaus
 oinas Kevätpäiväntasaus
 rapu Kesäpäivänseisaus
 vaaka Syyspäiväntasaus

Jokainen merkki aloittaa uuden neljänneksen vuoden kierrossa.
Valon määrä muuttuu.
Ehkä ne syystäkin ovat johtavia?
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #37 : 07.10.2010 21:48:18 »

Niin aattelinkin, että syystä ovat.. Mutta näillä muilla merkeillä
se johtajuus mielestäni näkyy paremmin kuin vaaka -merkkisillä
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 07.10.2010 21:52:05 »

Tänään on Putinin syntymäpäivä.
tallennettu
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #39 : 07.10.2010 21:53:39 »

Mä oon pohtinut tuota vesimiestä aika paljon. Kun ilma elementti ja kiinteä laatu. Itse näen tuon  askendentti kuu vesimies vahvasti itsessäni sellaisena, että olen aina jotain mieltä ja vahvasti, itsepäinen enkä anna periksi. Mutta. Saatan muuttaa mieltäni koska tahansa, ei mitään ongelmaa. Eli se ilma elementti, keveys, tila, mutta kuitenkin jokin raskaus siihen liittyy samaan aikaan. Kuvaisikohan se veden kantaminen sitä raskaampaa puolta veskarissa. Veden kantaminen. Vesi tahtoisi valua alaspäin. Veskari osaa kuitenkin kantaa sen, hmm.. Jos jouskari jousen kantajana tähtää, niin veskari pyrkisi ylläpitämään vettä käsissään, insinööriys, uuden kehittäminen jne. Veteen liittyy myös tunteet, veskari pyrkii pitämään tunteet "kurissa", käsissään, hallittuna, hän on viileä tyyppi.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #40 : 07.10.2010 22:18:20 »

http://mission-fi-bin.directo.fi/@Bin/c32983ab1202c1c9c53f09cb94ce4f30/1286482140/image/pjpeg/109905/vedenkantaja.jpg

Tuskin hän sitä itseänsä varten kantaa?

Mitä tarkoittaa yhteis-vastuu-keräys?
Miksi Vesimiehen merkissä on 2 aaltoviivaa?
Miksi vastamerkkinsä hallitsijalla on napa keskellä?
Mikä merkitys taivaasta alas laskeutuvalla vesisateella on?
Kuinka usein kuuntelet säätiedotuksen "radioaalloilta"?
Mikä on suomalaisten yhteinen puheenaihe kun eivät muuta keksi?
Mitä merkitystä on sillä että helmikuussa on paksut kinokset?
Osaatko hiihtää yhdellä suksella?
Miksi suksista jää latu? Onko siitä ehkä hyötyä seuraavalle?
Eteenpäin sano mummo lumessa..
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #41 : 07.10.2010 22:25:28 »

Jokainen niistä on uniikki,
mutta vasta yhdessä ne ovat jotakin enemmän.
Jokainen kantaa mukanaan veden muistia.
Kiinteä ilman merkki.  vesimies

http://www.servettipuoti.fi/cat/images/lumihiutale_0605_3db.jpg
tallennettu
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #42 : 08.10.2010 10:11:53 »

Mua kiinnostaa kovasti tällä hetkellä  vaaka.  Olen miettinyt sitä puolelta jos toiseltakin.  Vaaka on niin tasapainohakuinen ja diplomaattinen, mutta kuitenkin johtava merkki.  Jos johtavaa laatua on kartalla paljon, on ihminen hosuva ja hermostuva.  Toisaalta siis, jos Vaakaa on paljon kartalla, ihmisen pitäisi olla hyvinkin hienostunut ja riitoja välttävä, mutta kun se on johtavan laadun merkki, muuttuukin tilanne toiseksi?

Jos vaa'an tasapaino järkkyy, kolajaa punnukset pitkin ja poikin?  Jos punnukset tippuu maahan, keinahtaa puntari ensin toiseen ääripäähän kolinalla, ennenkuin tasapainottuu?
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #43 : 08.10.2010 13:13:50 »

Usein vaikuttaa siltä että astrologeja kiinnostaa paljon miettiä sitä, kuka on johtaja. No jokaisella astrologian ammattilaisella, samoin harrastajalla, on luonnollisestikin omat kiinnostuksen kohteensa.

Sivukysymys: mistä tuli kysymys Kaksosten ja Vaa'an eroista/samankaltaisuudesta? Liekö minulla jotain sanasokeutta kun en huomannut. Mitähän muuta olen missannut tässä ketjussa... :Smiley
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #44 : 08.10.2010 13:23:37 »

Itse tuolla aikaisemmin mietin vaa'an ja kaksosen eroa ja mietin, että olisko osuvaa sanoa, että kaksosen symboliikka on vähän niinkuin  aspect_con ja vaa'an  aspect_opp. Eli  kaksoset yhdistävät ne ääripäät sulavammaksi kokonaisuudeksi, kun taas  vaaka jää riippumaan ja roikkumaan välimaastoon. =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  

Siirry: