Hei!
Itse kanssa pidän tuota asioiden tasapainoisuutta tärkeänä.
Minua on kiehtonut
G. I. Gurdjieffin käsitys "energioiden" saattamisesta luonnolliseen tasapainoisuuteen.
Lainaan wikipediasta
"Hänen mukaansa tietoisuuden kyky edellyttää mielen, tunteiden ja kehon energioiden sopusointuista yhteistoimintaa, ja vain tämä tekee ihmiselle mahdolliseksi sellaisten korkeampien energioiden vastaanottamisen...""Hänen mukaansa tällainen sisäinen kehittyminen mahdollistaa myöhemmät muutokset, joiden on tarkoitus muuntaa ihminen sellaiseksi, kuin Gurdjieff uskoi ihmisen olevan tarkoitettu olemaan."http://fi.wikipedia.org/wiki/G._I._GurdjieffSiis itselläni ihan tavallisessa "arkisemmassa" merkityksessä tarkoittaa juuri sitä että, sinulla on tasapainossa asiat elämässä:
-Teet juuri sitä mistä pidät
-sinulla on sosiaalisia suhteita tarpeeksi ja hoidat niitä.
- Pyrit pitämään unirytmin kunnossa.
-Liikut ja ulkoilet, fyysinenkin hyvinvointi on yhteydessä henkiseen.
-Pidät yllä henkistä herkkyyttäsi, käytät oivalluskykyäsi ymmärtämään syvällisiä elämässä, mutta keskityt myös arjen rutiineihin turhia pohtimatta ja huolehtimatta.
Siis huoltaa ihan perusmielenterveyttään.
Itse harrastan kamppailulajeja useamman kerran viikossa, keskityn elokuviin ja kehitän monenlaista askaretta päivä rytmiini. Työttömänä kun tällähetkellä olen, on välttämätöntä pitää juuri noita asioita sisältävä päivärytmi yllä.
Itselläni olen huomannut tuon luonnollisen tasapainoisuuden pitämisen ja säilyttämisen hyvin tärkeänä asiana, kun meditoidessa lähestytään sitä äärettömyyden rajaa, jossa maailma(ni) alkaa paljastumaan yhä tuntemattomammaksi mysteeriksi. Ja ajatus saattaa luoda silloin mitä omalaatuisempia tuntemuksia, mutta niitä ei pidä säikähtämään heti hulluksi tulemiseksi tai psykoosiksi
Tai päinvastoinkaan: valaistumiseksi, jumalan löytämiseksi jne...
Ja on tärkeätäkin yrittää ymmärtää elämää syvällisesti; suuriosa ihmisistä tuntuu haluavan koittaa ymmärtää ja ajatella elämää liian vähän ja elävän sitä mekaanisesti päivästä toiseen kuin kone, mutta on tärkeätä pitää myös jalat maassa näissä asioissa. Jos ymmärrät mitä ajan takaa?
En tiedä liittyikö ja vastasiko tämä kuinka hyvin sinun olotilaasi ja kysymykseesi, mutta näin minä koen
nämä asiat.