Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Itsensä näkeminen  (Luettu 3705 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
KittyCat
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16


maailmanloppua odotellessa


Profiili WWW
« : 11.10.2010 16:48:00 »

Mites kun on käynyt niin että on tullut tyhjä olo, kaikki tuntuu pysähtyvän ympärillä ja sitten yks kaks näkeekin itsensä jossain aivan muualla kuin missä sillä hetkellä sattuu olemaan?
Pelottavaa aina välillä mutta se on nyt seurannut kintereilläni enkä enää aina edes huomioi koko juttua ja sitä vain mietin että johtuuko se hoitamattomasta mahdollisesta psykoosista vai löytyisikö jutulle muu selitys...?
tallennettu

Little Miss Muffet
Sat on a tuffet,
Eating her curds and whey;
Along came a spider,
Who sat down beside her
And frightened Miss Muffet away
KittyCat
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16


maailmanloppua odotellessa


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 11.10.2010 22:03:14 »

se on käynyt mielessä mutta olen tavallaan ruumiini kanssa samassa paikassa ja näen toisen hahmon kauempana mikä minua ihmetyttääkin...  Huh
tallennettu

Little Miss Muffet
Sat on a tuffet,
Eating her curds and whey;
Along came a spider,
Who sat down beside her
And frightened Miss Muffet away
KittyCat
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16


maailmanloppua odotellessa


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 12.10.2010 08:09:33 »

niin taitaa tapahtua ja hermo siihen menee... välillä miettii pystyykö oikeastaan viettämän yhtä ainokaista minuuttiakaan "normaalisti"... repii hermoja sekä kaverisuhteita tommoset...
tallennettu

Little Miss Muffet
Sat on a tuffet,
Eating her curds and whey;
Along came a spider,
Who sat down beside her
And frightened Miss Muffet away
KittyCat
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16


maailmanloppua odotellessa


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 13.10.2010 18:30:01 »

Kirjoitan, piirrän ja luen aikas paljon... liikuntamuotoja en terveyden takia voi harrastaan ja sekin riepoo monia ystäviäni kun minulta löytyy jos jonkin moista vaivaa enkä tunnu pitävän mistään.
Välillä tuntuu kuin olisi eksynyt aivan väärään paikkaan kun kaikki haluavat vain juosta ympäriinsä ja katsoa jotain yltiöromanttisia elokuvia kun itse tarvitsen toimintaelokuvia.  buck2
Nyrkkeilyä olen miettinyt jo pitkään mutta koululle on jotenkin vaikea sellaista sijoittaa kun ei tuolla viereisellä koululla sellaista ole. Kun hermot menevät nopeasti kaikkeen ja sitten tulee satutettua kavereita ja pahoitettua mieliä...  knuppel2
ja ei sillä mitään kun iso kasa ongelmia löytyykin tästä päästä... En osaa hallita kipulääkkeiden käyttöä, enkä hermojani, kaikkea outoa tapahtuu ympärilläni, ihmiset alkavat karttaa ja fyysisiä sairauksiakin löytyy...  tickedoff
että kyllä tässä hermot on kireällä ja valitan taas aivan turhia muttei sille kai voi mitään jos on mieleltään pipi...
tallennettu

Little Miss Muffet
Sat on a tuffet,
Eating her curds and whey;
Along came a spider,
Who sat down beside her
And frightened Miss Muffet away
jukkap
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 13.10.2010 21:44:19 »

Hei!

Itse kanssa pidän tuota asioiden tasapainoisuutta tärkeänä.
Minua on kiehtonut G. I. Gurdjieffin käsitys "energioiden" saattamisesta luonnolliseen tasapainoisuuteen.
Lainaan wikipediasta
"Hänen mukaansa tietoisuuden kyky edellyttää mielen, tunteiden ja kehon energioiden sopusointuista yhteistoimintaa, ja vain tämä tekee ihmiselle mahdolliseksi sellaisten korkeampien energioiden vastaanottamisen..."

"Hänen mukaansa tällainen sisäinen kehittyminen mahdollistaa myöhemmät muutokset, joiden on tarkoitus muuntaa ihminen sellaiseksi, kuin Gurdjieff uskoi ihmisen olevan tarkoitettu olemaan."

http://fi.wikipedia.org/wiki/G._I._Gurdjieff

Siis itselläni ihan tavallisessa "arkisemmassa" merkityksessä tarkoittaa juuri sitä että, sinulla on tasapainossa asiat elämässä:
-Teet juuri sitä mistä pidät
-sinulla on sosiaalisia suhteita tarpeeksi ja hoidat niitä.
- Pyrit pitämään unirytmin kunnossa.
-Liikut ja ulkoilet, fyysinenkin hyvinvointi on yhteydessä henkiseen.
-Pidät yllä henkistä herkkyyttäsi, käytät oivalluskykyäsi ymmärtämään syvällisiä elämässä, mutta keskityt myös arjen rutiineihin turhia pohtimatta ja huolehtimatta.

Siis huoltaa ihan perusmielenterveyttään.
Itse harrastan kamppailulajeja useamman kerran viikossa, keskityn elokuviin ja kehitän monenlaista askaretta päivä rytmiini. Työttömänä kun tällähetkellä olen, on välttämätöntä pitää juuri noita asioita sisältävä päivärytmi yllä.

Itselläni olen huomannut tuon luonnollisen tasapainoisuuden pitämisen ja säilyttämisen hyvin tärkeänä asiana, kun meditoidessa lähestytään sitä äärettömyyden rajaa, jossa maailma(ni) alkaa paljastumaan yhä tuntemattomammaksi mysteeriksi. Ja ajatus saattaa luoda silloin mitä omalaatuisempia tuntemuksia, mutta niitä ei pidä säikähtämään heti hulluksi tulemiseksi tai psykoosiksi  idiot2
Tai päinvastoinkaan: valaistumiseksi, jumalan löytämiseksi jne...

Ja on tärkeätäkin yrittää ymmärtää elämää syvällisesti; suuriosa ihmisistä tuntuu haluavan koittaa ymmärtää ja ajatella elämää liian vähän ja elävän sitä mekaanisesti päivästä toiseen kuin kone, mutta on tärkeätä pitää myös jalat maassa näissä asioissa. Jos ymmärrät mitä ajan takaa?

En tiedä liittyikö ja vastasiko tämä kuinka hyvin sinun olotilaasi ja kysymykseesi, mutta näin minä koen 
 nämä asiat.  Cool

« Viimeksi muokattu: 13.10.2010 22:31:49 kirjoittanut jukkap » tallennettu

"He sanoivat että minä olin hullu, ja minä sanoin että he olivat hulluja, ja piru vieköön, he äänestivät minut nurin!"

-R.D.Laing
KittyCat
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16


maailmanloppua odotellessa


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 13.10.2010 23:12:50 »

juu että enköhän mä päässy ajatukseen kii mutta helpompaa tuo on sanottu kuin tehty varsinkin kohdallani kun alkaa kiinnostus itseä kohtaan olla niin pohjalla ettei jaksa maksaa vaivaa...
ja itseasiassa en itse edes tiedä onko minulla psykoosia kun sen epäilyn sain psykologiltani joka vääristeli kaikkea mitä sanoin... olen itse ihan pihalla ja kun en jaksa kiinnittää omaan olooni huomiota en sille osaa tai viitsi mitään tehdä...
pesis lyöntejä tulee harjoteltua joskus mutta mielummin sitä mätkisi vaikka ihmisiä  knuppel2 joo ihme väkivaltanen paskiaine muttei sille mitään kai voi kun ei jaks vaivautua asioitaan hoitamaan...
tallennettu

Little Miss Muffet
Sat on a tuffet,
Eating her curds and whey;
Along came a spider,
Who sat down beside her
And frightened Miss Muffet away
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: