Ajattelin nostaa tämän vanhan aiheen päivän valoon taas. Nämä viimeiset asteet kun nyt kiinnostavat kovasti.
Koska mulla on pääakselit kaikki "kriisissä" niin kaipa nuo kriittiset asteet vaikuttavat merkittävästi näillä alueilla. Ammatillisesti (eli MC 29 astetta
) mietin että johtuisiko siitä, että en ole oikein löytänyt omaa paikkaani, mieli kun löytää jatkuvasti jotain uutta ja kehitettävää. En ole oikein koskaan tyytyväinen paikalla olemiseen, vaan koko ajan pitäisi mennä eteenpäin, opiskella uutta, oppia uusia asioita, nähdä ja kokea.
Silti, olen ollut tässä nykyisessä työssäni jo melkein 10 vuotta, mutta koko sen ajan mieli on haikaillut toisille laitumille. Olen opiskellut lähes jatkuvasti työn ohessa, tutkintoja ja opintoviikkoja on paljon, paljon. Mutta rohkeutta lähteä tästä työstä ei vain ole. Eikä välttämättä haluakaan. Tuttu ja turvallinen elämän ratkaisee.
Olisikohan jotain linkkejä tai tietoa, kokemusta näistä kriittisistä asteista?
Millainen merkitys näillä kriittisillä asteilla oiken on? Onko se ylipäätään hyvä vai huono asia? Loppuunvietyä tehokkuutta? Neitsyessä se voisi olla loppuuvietyä tarkkuutta? Ei, ei....ei mua kyllä tarkaksi voi sanoa. Toisaalta, taidan ajatella asioita niin kriittisesti että se estää niiden ilmaisun muuta kuin kirjallisesti. Nautin siitä että saan pohtia sanojen järjestystä, luoda "täydellisen" ( no niin, tulihan se) ilmaisuasun, jossa kaikki sanat on mietitty kohdilleen. Puheessa jää monesti tärkeitä huomioita ilmaisematta....