Veskari-83 kirjoitti: Ainoa suuri ongelma tuossa "kirjasto-oppimisessa" on se, että mitään käytännönkokemusta sä et sitä kautta saa. Kirjaviisaita maailma on täynnä, mutta kukaan niistä valitettavasti ei osaa hyödyntää oppimaansa juuri mitenkään.
Täh? Eivät toiset ihmiset, järjestelmät tai organisaatiot tuo yhtään sen enempää käytännön kokemusta. Sain käytännön kokemusta ihan heti alusta asti, kun rupesin vaan soveltamaan niitä lukemiani asioista, jotka intuitio totesi oikeaksi. Ei kirjoilla teekkään yhtään mitään, ellei lukemaansa sovella arkipäivään. Ylipäätään pidänkin täysin turhina kaikkia sellaisia kirjoja, joiden sisältöä ei voi soveltaa arkipäivän elämään.
Eli lisätään sitten vielä: Lukemisen lisäksi työskentelin itse käytännössä ihan joka päivä soveltaen eteen tulleita asioita. Hoitokanavat aukesivat minulla myös itsestään, kun olin ensin kanavoinut valoa jokusen vuoden. (Jälkimmäisestä erinomainen opus 'Sateenkaaresta todellisuuteen' - valotyöläiseksi on aivan mahdollista ryhtyä vain ja ainoastaan lukemalla tuon kirjan ja soveltamalla sen oppeja. Suosittelen lämpimästi, opus löytyy kirjastosta.)
Egosta puhuessasi kaikkein olennaisinta on muistaa, että suurin ego on spiritual-ego, joka ei jätä sijaa sille että "minun oppejani ei hyväksytä", eli omalla kohdallasi kannattaa olla hyvin tarkkana ettet lipsahda vain sille polulle, sieltä nimittäin paluu takaisin on lähes mahdotonta. Ymmärrys Jumalasta on vasta lähtökohta elämälle, sen jälkeen koko elämä alkaa kuin uudestaan, kaikki aiemmin opittu menettää merkityksensä.
Onko nimimerkkisi numerot '83' syntymävuotesi? Jos on, olen kyllin vanha jotta voisit olla lapseni.
Olen käynyt nuo hyväksymis ja ei-hyväksymisjutut lävitse jo kaaaauan sitten, silloin kun sinä olit vielä ala-asteella. Teininä kiinnostaa kovasti se, hyväksyvätkö muut vaiko eivät, mutta siitä yleensä pääsee ohi kun kasvaa aikuiseksi. (Aikuisen rajana pidän 25 vuotta, jolloin vasta aivojen etuotsalohko on valmis - se on koko persoonallisuutemme ohjauskeskus ja ennen sen valmistumista asiat eivät vain vielä skulaa ihan aikuiseen malliin.)
Ja minua ei ole koskaan - edes ennen hengellistä heräämistäni - kovin paljoa kiinnostanut hyväksytäänkö esim. mielipiteeni vai ei. (Veskarinousuinen...) Jos minulla on yhden hengen seurakunta, johon en edes suostu ottamaan enempiä jäseniä, niin mitä väliä sillä on hyväksytäänkö minun oppini vai ei? Minä voin elää niiden mukaan ihan riippumatta siitä, mitä muut ajattelevat. Taidat peilata minuun jotain itsestäsi, sillä en tunnista ylläolevasta tekstistäsi itseäni millään tavoin.
Minun elämäni alkoi uudelleen jo 12 vuotta sitten ja Jumala-kontakti on ollut siitä lähtien suoraa ja päivittäistä.
Ei yksikään henkinen polku ole mittatilauskenkä, se vain tarjoaa suuntaviivat siihen mihin on jokaisella (ihmisellä) potentiaaliset mahdollisuudet, käytännön oppiminen jätetään jokaisen omalle vastuulle täysin niillä tavoilla jotka ko. henkilölle sopivat.
Jokainen systeemi, joka määrittää mitään tarkasti, on sen luoneen ihmisen 'mittatilauskenkä.' Vain systeemit, joissa ei ole mitään ohjeita, sääntöjä, systeemejä, hierarkioita tai johtajia eivät ole sellaisia. Mutta ehkä toisilla meistä on muotoutuvammat jalat kuin toisilla? Tai korkeampi hengellinen kipukynnys?
Sydämen (anahatan) ja sahasraran välillä on suora yhteys joka mahdollistaa tämän "aivosolun/-t" josta puhut. En usko että sinunkaan tapauksessasi yksin meneminen on ainoa vaihtoehto, se on mahdollisuus, mutta ei ainoa vaihtoehto.
Sydämessä on ihan fyysisesti neuroneja, samanlaisia aivosoluja kuin aivoissamme. Minä puhun nyt tässä 'kovan tieteen' totemasta fyysisen tason asiasta, jolla vain sattuu olemaan mielenkiintoinen yhteys siihen, mitä mystikot ovat sanoneet vuosituhansia.
Onpa sinulla kova luottamus siihen, että tiedät millainen minä - ihminen jota et tunne ollenkaan - olen. Onpa sinulla kova luottamus siihen, että tiedät minun sisäisen hengenelämäni paremmin kuin minä.
Minulle oma tieni on ainoa vaihtoehto, ellen sitten halua aiheuttaa itselleni niitä henkisiä känsiä ja vaivasenluita. Arvostan hengellistä terveyttäni sen verran, etten ruve sitä vahingoittamaan epäsopivilla systeemeillä.