Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: EPÄTÄYDELLINEN  (Luettu 13774 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« : 17.02.2006 11:34:00 »

Tänään olen sellaisissa fiiliksissä, että haluan jakaa kanssanne erään oman runoni, jonka kirjoitin elokuussa 2001.

Tällä hetkellä tämä runo on taas elämässäni hyvinkin ajankohtainen. Nimittäin kun itse tiedän ja tiedostan oman epätäydellisyyteni ja myös yritän sallia sen itselleni, niin surettaa ja raivostuttaa, (kun olen luonteeltani ja jopa ammatiltani tälläinen vahva "auttaja"), niin tuntuu siltä ettei sitten tietyt ihmiset elämässäni tunnu sallivan ja hyväksyvän tätä epätäydellisyyttäni...  Cry tickedoff
Uskon, että foorumilta löytyy muitakin "auttajia" jotka aika ajoin kokevat näin...

EPÄTÄYDELLINEN

Miksi kukaan ei ymmärrä,
että kaikista vahvinkin
voi olla joskus heikko?
Kaikista viisainkin tyhmä.
Kaikista iloisin surullinen.

Annetaanko näille ihmisille
tilaa olla vailinaisia,
vai vaaditaanko
heiltä aina vain lisää?
Kunnes heidät on
tehty tyhjiksi,
rutistettu
viimeisetkin mehut ulos.
Vaaditaanko heiltä liikaa?
Vaativatko he itsekin
.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2006 13:43:51 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Mio
Astroholisti

Ea Mai

Profiili
« Vastaus #1 : 17.02.2006 12:21:26 »

Tuttua juttua joissakin tilanteissa...

Ei kait mielessä pyörivien henkilökohtaisten vastakohtaisuuksien tai itsestä kokemien vajeiden pitäisi antaa häiritä sitä tosiasiaa kuinka kirkkaita sielumme ovat  Smiley

Ja vaikka kuinka epäilisi pätevyyttään niin se on vain hetkellistä alemmuudentuntoa eikä sen vuoksi kannata työnsä merkityksellisyyttä väheksyä.

Muitten silmät ovat muitten silmiä ja he näkevät omalla tavallaan.
Näe sinä sielusi valon kautta ettei tarvitse olla mitään 'täydellistä' koska muuten kaikki on sitä tai ei. Anna sen olla sellainen kuin se tosiasissa on - täydellisenä omana itsenään mitään sen kokonaisuudesta puuttumatta  angel
« Viimeksi muokattu: 17.02.2006 12:23:29 kirjoittanut Lumor » tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 17.02.2006 13:25:15 »

Näinhän se on Lumor. Kiitos lohduttavista sanoistasi!  smitten
tallennettu
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #3 : 17.02.2006 13:35:13 »

Rakkauden enkelille smitten

Voi ja saa olla heikko......täkin alle nyyhkyttämään Cry

Saa olla tyhmä ja surullinen.......päästelee suustansa pahkuroita 2funny

Olemme kaikki vaillinaisia jotenkin uglystupid2.........ei aina voi olla   empaatinen

Kyllä me hassut vaadimme itseltämme liikaa......alkaa ahistamaan knuppel2

Ihana runo ja sinä olet vähintäin yhtä ihana ihminen smitten

Mene peilin eteen ja anna itsellesi iso hali, ok tiedän, ettei aina tälläisestä kannustuksestakaan ole apuja. Silloin varmaan kannattaa oikeasti vetäytyä siihen tilaan, josta itse NAUTTII
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #4 : 17.02.2006 13:45:14 »

Oi kiitos täysikuu, kyllä tuosta oli apua!  smitten
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 17.02.2006 13:46:22 »

Hei Rakkauden enkeli,

tuttua tutumpaakin on myös minulle tuo runosi sisältö.

Minulta on aina vaadittu täydellisyyttä ja jos en siihen kykene, niin kimpussani ollaan kuin verikoirat. Opin jo aikoja sitten olemaan itselleni armollinen, mutta se ei ole sitä asiaa muuttanut, että muut odottavat edelleen minulta täydellisyyttä.

Ihmetyttää tämä kohtalo, omasta mielestäni olen kuitenkin täällä Telluksella oppimassa ja kasvamassa niin kuin kaikki muutkin.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #6 : 17.02.2006 13:52:53 »

Hei Rakkauden enkeli,

tuttua tutumpaakin on myös minulle tuo runosi sisältö.

Minulta on aina vaadittu täydellisyyttä ja jos en siihen kykene, niin kimpussani ollaan kuin verikoirat. Opin jo aikoja sitten olemaan itselleni armollinen, mutta se ei ole sitä asiaa muuttanut, että muut odottavat edelleen minulta täydellisyyttä.

Ihmetyttää tämä kohtalo, omasta mielestäni olen kuitenkin täällä Telluksella oppimassa ja kasvamassa niin kuin kaikki muutkin.

Niinpä. Ikinä ei saisi ottaa etäisyyttä, saatikka sanoa EI. Ja sitten pidetään hurskastelijana, tekopyhänä yms. jos ei aina jaksakaan olla niin kiltti, hyvä ja rakkaudellinen.  Sad No, mutta nyt vedän "jäitä" hattuun ja rauhoitun... Kaivan esiin sieltä taas sen rakkauden, jota kukaan eikä mikään pääse loukkaamaan, vähentämään, taikka poistamaan...  Wink smitten
tallennettu
Holly Fruit Cake
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 22.02.2006 22:37:37 »

Senkin uhalla, että joku minulle loukkaantuu...
Olen elämäni aikana oppinut, että täydellisyyden vaatimus tulee aina meistä itsestä, ei muilta. Salli itsesi olla ihminen, muut tulevat perässä...
tallennettu

Nouseva Vaaka
Aurinko Neitsyessä
Kuu Kauriissa
Merkurius Vaa'assa
Venus Neitsyessä
Mars Leijonassa
Keltainen resonoiva tähti
Tuli-hevonen
Oliivipuu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #8 : 24.02.2006 22:11:56 »

Senkin uhalla, että joku minulle loukkaantuu...
Olen elämäni aikana oppinut, että täydellisyyden vaatimus tulee aina meistä itsestä, ei muilta. Salli itsesi olla ihminen, muut tulevat perässä...

No juu... Onhan se tietysti noinkin... Ja minä en ainakaan loukkaantunut.  coolsmiley Kaikkihan on loppuen lopuksi lähtöisin itsestä. Hyvä kun muistutit.  Wink

Minä kyllä myönnän, että itse olenkin tietynlainen perfektionisti ja vaadin itseltäni paljon, joskus liikaakin... Olen kuitenkin ajan kanssa oppinut hiemaan "löysäämään" vaatimuksiani. Siitä tässä oikeastaan olikin kyse. Että kun itse hiljalleen tuota oppinut, niin joskus sapettaa kun toiset ns. osuvat arkaan paikkaan, yrittävät "vetää takaisin" siihen liialliseen täydellisyyden tavoitteluun. Juuri siihen mistä yrittää päästä eroon. Juuri kun itse yrittää sallia itselleen sen ettei aina tarvitse jaksaa jne. Ja mitä enemmän ajattelen, sen enemmän tajuan, että tässä todella onkin kyse siitä, että kun itse vasta oppimassa tätä epätäydellisyyteni hyväksymistä, niin muut tulevat sen hyväksymään vasta "perässä", minun jälkeeni. Ainakin toivottavasti, mutta mitä jos eivät kuitenkaan?
No mutta, näinhän se yleensä menee...  :Smiley Kiitos valaisevasta kommentista Joonku.  smitten

Saikohan tuosta sepustuksesta mitään selkoa...  uglystupid2
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #9 : 24.02.2006 22:17:44 »

Pitipä tähän vielä lisätä:

OLEN EPÄTÄYDELLINEN! HYVÄKSYN JA SALLIN SEN ITSELLENI. KIITÄN LUOJAA SIITÄ, ETTEI MINUN TARVITSE OLLA TÄYDELLINEN. AAMEN. smitten
OLEMME KAIKKI TÄYDELLISEN EPÄTÄYDELLISIÄ IHMISIÄ.  2funny
« Viimeksi muokattu: 24.02.2006 22:21:15 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Holly Fruit Cake
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #10 : 25.02.2006 23:35:08 »

Pitipä tähän vielä lisätä:

OLEN EPÄTÄYDELLINEN! HYVÄKSYN JA SALLIN SEN ITSELLENI. KIITÄN LUOJAA SIITÄ, ETTEI MINUN TARVITSE OLLA TÄYDELLINEN. AAMEN. smitten
OLEMME KAIKKI TÄYDELLISEN EPÄTÄYDELLISIÄ IHMISIÄ.  2funny

Täydellinen tai epätäydellinen, mitä se oikeastaan on? Olemme sopivia juuri tällaisina  smitten
tallennettu

Nouseva Vaaka
Aurinko Neitsyessä
Kuu Kauriissa
Merkurius Vaa'assa
Venus Neitsyessä
Mars Leijonassa
Keltainen resonoiva tähti
Tuli-hevonen
Oliivipuu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #11 : 27.02.2006 15:22:49 »

Täydellinen tai epätäydellinen, mitä se oikeastaan on? Olemme sopivia juuri tällaisina  smitten
No siitähän tässä on perinpohjin juuri kyse...
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #12 : 27.02.2006 15:24:01 »

Sopiva... Mikä on sopiva?  :Smiley Sanojen pyörittelyä.  2funny
tallennettu
Holly Fruit Cake
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 27.02.2006 21:18:54 »

Sopiva? Voisko olla vaikka hyvä juuri sellaisena kun on?  Cheesy